Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Chaos
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 21 bijdrage(n) van Chaos (Pagina: 1 van 3)
Topic: [Advies] Speakers + versterker (11-7-2013 11:22:00)Sorry, is in jullie shop niet meer te verkrijgen dus vandaar. Maar snap het volkomen ;)
Als het puur voor limiting is, zou ik in dat geval eerder kiezen voor een Behringer mdx2600.
Hiermee kun je de indruk wekken dat het geluid nog wat harder klinkt, en de limmiter functie is wat beter instelbaar dmv de compressor, en aan het einde heb je ook een poortwachter limmiter. (zelfde als de cx3400)Het is inderdaad de bedoeling deze puur als limiter te gaan gebruiken, daarom denk ik (ook prijs technisch gezien) dat dit dan een betere keuze zal zijn. Bedankt!, heb hem toegevoegd aan mijn lijstje :)
Op het moment bestaande uit:
2 x Dap x-15
1 x Dap Palladium P-2000
1 x Behringer MDX-2600
Op of aanmerkingen over mijn huidige lijstje mag natuurlijk ook altijd, er is nog niets definitief!
Nu eigenlijk alleen nog een mooie Digitale MIDI/DJ controller met ingebouwde geluidskaart. Zat te denken aan een Numark mixtrack pro of Reloop digital Jockey 2 IETopic: [Advies] Speakers + versterker (10-7-2013 23:28:00)
daar heb je veel soorten in.
Als je het jezelf makkelijk wilt maken en ook een beetje toekomst gericht wilt zijn voor je op de rit staande uitbreidingen, zou ik je een Behringer 2496 aanraden.
Dan heb je compressor, crossover, equalizer en limiter allemaal in een doosjes voor een zeer betaalbare prijs.
En kun je het maximum uit je systeem halen met aparte instellingen voor buiten en binnen opstellingen.
Zo maar even ter vergelijk:
Voor een buiten optreden van de zelfde grootte heb je al snel twee keer zoveel geluid nodig dan voor een binnen optreden om de zelfde geluidbeleving te halen.Zou ik puur voor mezelf kunnen beslissen, dan zou ik mee gaan in je verhaal. Ik heb hier echter met een groep jongens en een beperkt budget te maken, waardoor ik in dit geval denk ik toch zal moeten kiezen voor een goedkopere variant als de CX-3400.
Ik wil zelf altijd graag het beste, waardoor ik geneigd ben van het budget af te wijken :P. Ik zal in dit geval compromissen moeten maken en dan is een 2496 toch iets te hoog gegrepen, al snap ik je punt voor latere uitbreiding volkomen.Kijk, dat is fijn :). Ben blij dat je tevreden bent met je setje!, waar wij naar op zoek zijn is echter een digitale dj controller. dus waarbij alles in één zit. in mijn startpost vroeg ik of hiernaast ook nog een gewoon mengpaneel nodig is of dat een digitale dj controller afdoende is, sorry voor de verwarring ;). Ik ben al wat gaan struinen en onder andere de Traktor S2 & Reloop Jockey 2 Interface Edition zagen er zeer leuk uit, een ingebouwde geluidskaart is overigens ook wel een vereiste. Iemand die me hier misschien wat meer over kan vertellen?Topic: [Advies] Speakers + versterker (10-7-2013 11:48:00)
Zelf had ik vroeger voor buiten een 3000 watt machine, en daar had ik regelmatig al te kort aan als er een beetje wind stond.Ik trek het misschien ook wel iets te breed. Wat we willen is een budget rookmachine om dom mee te spelen, hij zal voornamelijk buiten gebruikt worden om zo af en toe eens een pluimpje tevoorschijn te toveren. Niet meer niet minder en ik dacht aangezien de rookmachine geen haast heeft, kan ik beter eerst wat rond neuzen op onder andere marktplaats en zo misschien een wat betere tweedehands rookmachine op de kop tikken. Wat me op het moment meer bezig houdt zijn de limiter & DJ/MIDI-controller, heb hier nog maar weinig over gehoord helaas. Topic: [Advies] Speakers + versterker (10-7-2013 11:10:00)
Ik vind het voor het geld echt aardig presteren. Ja je moet misschien wat meer spuiten maar voor de kleine zaaltjes is het echt leuk genoeg om de lichtbundels te zien.
Dat je hier geen megafuiven mee doet weet iedereen wel maar TS had het over een groepje vrienden ofzo dacht ik. Voor een kelder/garage/klein zaaltje.kantine vind ik het echt wel oké.
Je moet het ook wat de tijd geven om te verspreiden.
In een sporthal of buiten is het inderdaad waardeloos maar dat is ook helemaal het doel niet hiervan.Misschien heb je hier wel gelijk in inderdaad. Maar omdat de rookmachine niet zo'n haast heeft, kan ik denk ik net zo goed om de zoveel tijd even op marktplaats en dergelijke gaan kijken voor een leuke deal. Zoals "Sgrovert" al zij, moet het niet zo zijn dat wanneer ik hem buiten gebruik [wat ook voornamelijk zo zal zijn] er niets van de rook overblijft.Topic: [Advies] Speakers + versterker (10-7-2013 08:30:00)
worden nu niet echt veel gebruikt maar ze doen het gewoon nog en als ie kapot is heb je voor 40 euro een nieuwe..
ik had nog een foute link op mijn klembord dus in je quote klopt het niet :)
bigsoundsystems.be/images/rookmachine.JPG deze moest het zijnAls ik het zo lees ben jij dan één van de uitzonderingen, ik koop dan liever nu één voor €40 extra die kwalitatief goed in elkaar zit. Vindt de rookpluim ook niet echt imponerend om eerlijk te zijn, dat mag wel iets uitbundiger zijn. Eigenlijk moeten ze bij elke rookmachine zo'n plaatje hebben staan als die van , zou een stuk makkelijker zijn :)
Voornaamste verschillen tussen de goedkope rookmachines en die van iets duurder zijn :
- Temperatuur geregeld element (beter kwaliteit van de rook en machine is eigenlijk altijd bedrijfsklaar)
- Uitneembare tank. (De goedkope machines hebben vaak een vaste tank voor de vloeistof, terwijl de iets duurdere een losse tank hebben. Geeft veel minder geknoei met bijvullen en de machine is veel makkelijker schoon te maken.)
Gezien je aangaf tweedehands te willen kopen, ben je veel beter af met een iets degelijkere machine. Kwaliteit van de machines onder de €100 is eigenlijk nog net niet wegwerpen bij lege tank.
Lees ook dit topic maar een keer door www.new-line.nl/forum/read/?t=14880Bedankt voor het linkje, heb het even doorgelezen en denk inderdaad zoals jij ook al aangeeft ik beter kan wachten op een mooie aanbieding of goeie tweedehands rookmachine tegenkom. Vindt een losse tank ook wel een stuk fijner denk ik,
Iemand nog adviesen voor een goeie DJ/MIDI-controller & Limiter? of werkt hier niemand met een MIDI-controller ^^Topic: [Advies] Speakers + versterker (9-7-2013 08:33:00)Ziet er inderdaad leuk uit en in de reviews zijn ze er ook over te spreken :)die antari fx700 zijn voor een euro of 40 toch érg leuk en daar komt best wel veel rook uit voor kleine feestjes hoor.
Ik denk niet dat TS meer nodig heeft dan dat. (pas aangezet)
bigsoundsystems.be/images/laser.JPG
rook van dat 1 goedkoop toestelletje
nog nooit iemand over horen klagenHeb inderdaad niet heel veel nodig, maar als ik de reviews lees wordt er niet echt met lof over gesproken. Als hij het na een jaar begeeft betaal ik liever iets extra voor één die mooi door blijft doen.
Niemand adviezen over een goede MIDI-controller?Topic: [Advies] Speakers + versterker (8-7-2013 18:35:00)Heb je een advies welke dan low budget wel goed zijn? dan van net iets boven de €100 misschien?
De crossover frequentie draai je dan voor fullrange gebruik gewoon naar minimaal (44Hz, lager komt je X15 toch niet, heb je meteen een mooie subsonic beveiliging).
Limiters zitten er gewoon ingebouwd, en als er nog eens basjes bij komen, ben je meteen goed op weg...Ben wel van plan om er ooit nog eens subs bij te kopen, dan klinkt dit wel goed! Kan alleen geen limiter vinden met de naam CX2400, geen Behringer, misschien een linkje?Topic: [Advies] Speakers + versterker (8-7-2013 15:52:00)
Misschien wel zo netjes om op de andere fora ook even wat te melden naar iedereen die je hebben willen helpen.Klopt helemaal, ga ik doen ;)
-------------------------------------
Ik heb van het weekend even met de groep rond de tafel gezeten en onder andere de combinatie dap x-15 en dap p-2000 besproken, evenals de kosten hiervan. Iedereen was wel voor deze combinatie, dit staat nu dan ook vast. Ook hebben we besloten alles gwn nieuw te kopen, hier voelde de meerderheid toch meer voor.
Waar staan we nu?
2x DAP Audio X-15
1x DAP Audio Palladium 2000
Wat willen we nog?
Aangezien we met een redelijk grote groep zijn en niet iedereen evenveel verstand heeft van de apparatuur, lijkt het me niet geheel onverstandig een limiter te gaan gebruiken. "Vasco" heeft in zijn post verwezen naar een Behringer MDX 2600 zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? is dit ook een geschikte limiter voor bovenstaande set of kan ik beter voor een andere gaan?
MIDI-controller
Ik had al even zitten kijken naar verschillende mengpanelen, tot ik de midi-controllers tegenkwam. De meeste van ons vinden het wel leuk om er een beetje mee te kunnen spelen [effecten, loops, jogs enz] Ik dacht als we dan voor een MIDI-controller gaan, hebben we geen mengpanneel meer nodig aangezien deze als zodoende kan functioneren. Of trek ik hier een verkeerde conclusie?
in iedergeval.... er zijn een aantal punten, welke we graag op de MIDI-controller willen zien:
PS: We willen zo af en toe ook wel eens een cd'tje afspelen, of een aantal nummers hiervan toevoegen aan de huidige playlist. Dit kan neem ik aan gwn via de cd-drive van een laptop? Zag namelijk laatst dat iemand daar ook een aparte speler voor had met twee cd-drives. Dat leek mij voor ons wat overbodig, of gaat het via de laptop echt niet werken?
Rookmachine
Zoals ik al had aangegeven, mag dit een simpel dingetje zijn. Puur voor vermaak tussen de muziek door. Het hoeft geen heel groot oppervlak te voorzien van rook, als er maar een leuke pluim uitkomt, die voor een bepaalde tijd een metertje of 4/5 voor zich uit bedekt met rook. [tweedehands vinden we voor de rookmachine geen probleem]
Waar kan ik volgens jullie het beste voor kiezen?
Topic: [Advies] Speakers + versterker (4-7-2013 11:24:00)
De geluidskwaliteit is prima en de geluidsdruk ook.
En dit is zeker een verbetering tegenover je huidige set!
Zelf vond ik het geluid wat scherp maar met een processor is dit wel een beetje te verhelpen.
Maar natuurlijk zijn er betere luidsprekers maar daar betaal je ook voor.
Zelf heb ik nu de DVX D12 van db technologies en die klinken een stuk strakker maar die kosten meer als het dubbele ;)
Zoals ik al eerder zij zie ik liever 2 X15's inplaats van de X12,jrx van jbl of de ps serie van dap..
Ik denk dat je hier nu gewoon even de rekening moet maken, wat wil je...
Wil je enkel twee fullrangekasten of wil je een sub-top set. Moet het actief of passief zijn. Mag het gebruikt zijn of wil je persé nieuw?
Moest ik in jouw plaats beslissen dan zou ik twee actieve fulrangekastjes nemen. Inprikken en spelen maar.
Moest ik voor mezelf beslissen zou ik eerder een gebruikte versterker en twee leuke gebruikte fullrange kasten op de kop proberen te tikken. Maar dat zou dan meer met het oog op een eventuele uitbreiding in de toekomst zijn met bijvoorbeeld twee subs.
Verder zou ik ook de DAP Soundmate 1 eens overwegen. Actief setje met een sub dat lekker klinkt en betaalbaar is.Ik denk dat ik inderdaad wat knopen door moet gaan hakken. Ik heb al besloten de huidige set sowieso van handen te doen, dat staat wel vast. Zoals ik er nu verder naar kijk zou ik het liefst gaan voor 2 passieve full-range speakers (DAP X-15) in combinatie met een eindversterker (DAP P1600?) bijvoorbeeld. Het liefst ga ik toch ook voor nieuwkoop in verband met garantie en dat je zeker weet dat ik niet mee gekloot is, vind het toch altijd lastig om dat met tweedehands producten goed te bepalen. (Waarom zouden bij wijze van spreken mensen een setje dat ze goed vinden gaan verkopen?)
Dré schreef:
Edit Mod: Dré: Links naar andere webshops worden niet echt gewaardeerd...
Tom schreef:
de cx 3400 heeft wel een limiter, maar die is niet echt prettig in het gehoor.Als het puur voor limiting is, zou ik in dat geval eerder kiezen voor een Behringer mdx2600.
Hiermee kun je de indruk wekken dat het geluid nog wat harder klinkt, en de limmiter functie is wat beter instelbaar dmv de compressor, en aan het einde heb je ook een poortwachter limmiter. (zelfde als de cx3400)
Op het moment bestaande uit:
2 x Dap x-15
1 x Dap Palladium P-2000
1 x Behringer MDX-2600
Op of aanmerkingen over mijn huidige lijstje mag natuurlijk ook altijd, er is nog niets definitief!
Nu eigenlijk alleen nog een mooie Digitale MIDI/DJ controller met ingebouwde geluidskaart. Zat te denken aan een Numark mixtrack pro of Reloop digital Jockey 2 IE
Tom schreef:
je wilt een limiter.....daar heb je veel soorten in.
Als je het jezelf makkelijk wilt maken en ook een beetje toekomst gericht wilt zijn voor je op de rit staande uitbreidingen, zou ik je een Behringer 2496 aanraden.
Dan heb je compressor, crossover, equalizer en limiter allemaal in een doosjes voor een zeer betaalbare prijs.
En kun je het maximum uit je systeem halen met aparte instellingen voor buiten en binnen opstellingen.
Zo maar even ter vergelijk:
Voor een buiten optreden van de zelfde grootte heb je al snel twee keer zoveel geluid nodig dan voor een binnen optreden om de zelfde geluidbeleving te halen.
Ik wil zelf altijd graag het beste, waardoor ik geneigd ben van het budget af te wijken :P. Ik zal in dit geval compromissen moeten maken en dan is een 2496 toch iets te hoog gegrepen, al snap ik je punt voor latere uitbreiding volkomen.
Fridge schreef:
chaos, aangezien niemand echt reageert op het MIDI verhaal deel ik mijn ervaring maar. Ik werk zelf met traktor Pro en 2x denon SC2000. Dat is dus in de situatie dat je graag met een extern mengpaneel werkt, want de SC2000 controllt alleen de players in traktor. Mijn ervaring: werkt als een trein! Super tevreden over.Tom schreef:
buiten....met een beetje wind, heb je echt iets heel anders nodig dan met de prijzen waar je het nu over hebt vrees ik.......Zelf had ik vroeger voor buiten een 3000 watt machine, en daar had ik regelmatig al te kort aan als er een beetje wind stond.
BSS schreef:
Het probleem is dat je voor 40 euro extra ook nog niets hebt.Ik vind het voor het geld echt aardig presteren. Ja je moet misschien wat meer spuiten maar voor de kleine zaaltjes is het echt leuk genoeg om de lichtbundels te zien.
Dat je hier geen megafuiven mee doet weet iedereen wel maar TS had het over een groepje vrienden ofzo dacht ik. Voor een kelder/garage/klein zaaltje.kantine vind ik het echt wel oké.
Je moet het ook wat de tijd geven om te verspreiden.
In een sporthal of buiten is het inderdaad waardeloos maar dat is ook helemaal het doel niet hiervan.
BSS schreef:
Pff heb er 2 al een paar jaar in gebruikworden nu niet echt veel gebruikt maar ze doen het gewoon nog en als ie kapot is heb je voor 40 euro een nieuwe..
ik had nog een foute link op mijn klembord dus in je quote klopt het niet :)
bigsoundsystems.be/images/rookmachine.JPG deze moest het zijn
Sgrovert schreef:
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst naar gekeken heb. Vandaar dat ik er in eerste instantie ook geen advies voor machine bij gezet heb. Een van de vergelijkingen die ik ooit gemaakt heb is tussen de antari f-80z en de antari z-800. Beide heb ik thuis op balkon getest en met de 80z was het balkon van 6 m² eigenlijk niet te vullen, terwijl de z-800 dit met gemak deed.Voornaamste verschillen tussen de goedkope rookmachines en die van iets duurder zijn :
- Temperatuur geregeld element (beter kwaliteit van de rook en machine is eigenlijk altijd bedrijfsklaar)
- Uitneembare tank. (De goedkope machines hebben vaak een vaste tank voor de vloeistof, terwijl de iets duurdere een losse tank hebben. Geeft veel minder geknoei met bijvullen en de machine is veel makkelijker schoon te maken.)
Gezien je aangaf tweedehands te willen kopen, ben je veel beter af met een iets degelijkere machine. Kwaliteit van de machines onder de €100 is eigenlijk nog net niet wegwerpen bij lege tank.
Lees ook dit topic maar een keer door www.new-line.nl/forum/read/?t=14880
Iemand nog adviesen voor een goeie DJ/MIDI-controller & Limiter? of werkt hier niemand met een MIDI-controller ^^
joepurlings schreef:
Sorry is inderdaad de 3400...BSS schreef:
Sgrovert schreef:
Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.Ik denk niet dat TS meer nodig heeft dan dat. (pas aangezet)
bigsoundsystems.be/images/laser.JPG
rook van dat 1 goedkoop toestelletje
nog nooit iemand over horen klagen
Niemand adviezen over een goede MIDI-controller?
Sgrovert schreef:
Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.joepurlings schreef:
Ik zou voor limiting richting speakers gewoon een CX2400 nemen in plaats van een MDX2600.De crossover frequentie draai je dan voor fullrange gebruik gewoon naar minimaal (44Hz, lager komt je X15 toch niet, heb je meteen een mooie subsonic beveiliging).
Limiters zitten er gewoon ingebouwd, en als er nog eens basjes bij komen, ben je meteen goed op weg...
vasco schreef:
PS tip voor TS,Misschien wel zo netjes om op de andere fora ook even wat te melden naar iedereen die je hebben willen helpen.
-------------------------------------
Ik heb van het weekend even met de groep rond de tafel gezeten en onder andere de combinatie dap x-15 en dap p-2000 besproken, evenals de kosten hiervan. Iedereen was wel voor deze combinatie, dit staat nu dan ook vast. Ook hebben we besloten alles gwn nieuw te kopen, hier voelde de meerderheid toch meer voor.
Waar staan we nu?
2x DAP Audio X-15
1x DAP Audio Palladium 2000
Wat willen we nog?
- Limiter
- Midi-controller
- Rookmachine [simpel]
Aangezien we met een redelijk grote groep zijn en niet iedereen evenveel verstand heeft van de apparatuur, lijkt het me niet geheel onverstandig een limiter te gaan gebruiken. "Vasco" heeft in zijn post verwezen naar een Behringer MDX 2600 zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? is dit ook een geschikte limiter voor bovenstaande set of kan ik beter voor een andere gaan?
MIDI-controller
Ik had al even zitten kijken naar verschillende mengpanelen, tot ik de midi-controllers tegenkwam. De meeste van ons vinden het wel leuk om er een beetje mee te kunnen spelen [effecten, loops, jogs enz] Ik dacht als we dan voor een MIDI-controller gaan, hebben we geen mengpanneel meer nodig aangezien deze als zodoende kan functioneren. Of trek ik hier een verkeerde conclusie?
in iedergeval.... er zijn een aantal punten, welke we graag op de MIDI-controller willen zien:
- Microfoon aansluiting [heeft bijna elke wel dacht ik]
- Voorbeluisteren & opnemen
- Hotkeys, voor, jingles, effecten enz
PS: We willen zo af en toe ook wel eens een cd'tje afspelen, of een aantal nummers hiervan toevoegen aan de huidige playlist. Dit kan neem ik aan gwn via de cd-drive van een laptop? Zag namelijk laatst dat iemand daar ook een aparte speler voor had met twee cd-drives. Dat leek mij voor ons wat overbodig, of gaat het via de laptop echt niet werken?
Rookmachine
Zoals ik al had aangegeven, mag dit een simpel dingetje zijn. Puur voor vermaak tussen de muziek door. Het hoeft geen heel groot oppervlak te voorzien van rook, als er maar een leuke pluim uitkomt, die voor een bepaalde tijd een metertje of 4/5 voor zich uit bedekt met rook. [tweedehands vinden we voor de rookmachine geen probleem]
Waar kan ik volgens jullie het beste voor kiezen?
Bedankt voor de adviezen waarvan jullie allen mij hebben voorzien!!
Jullie hebben mij een hoop informatie gegeven en gelukkig ook verschillende mogelijkheden laten zien. Ik heb me hierin verdiept en vervolgens voor mezelf enkele punten opgesteld, mede dankzij jullie goede raad. Na een afweging van mijn budget en eisen/wensen ben ik uiteindelijk tot de volgende keuze gekomen.
Zal ik een nieuw setje aanschaffen dan zal dit worden:
2x DAP Audio X-15
1x DAP Audio Palladium 2000
[Prijs/kwaliteit technisch gewoon een prima setje met mogelijkheden tot uitbreiding]
Toch vind ik een tweedehands setje ook prima, aangezien je dan ook al snel een stuk verder kunt komen met een bepaald budget.
Ik zal daarom alle advertenties eens af gaan struinen voor leuke setjes, mocht er dan toch nog niets leuks tussen zitten zal ik voor het bovenstaande setje gaan. Mocht ik voor het bovenstaande setje gaan, dan zou ik nog aan jullie willen vragen wat voor mengpaneel en compressor/limiter ik hier dan het beste bij zou kunnen bestellen?
Topic: [Advies] Speakers + versterker (1-7-2013 01:48:00)
Jullie hebben mij een hoop informatie gegeven en gelukkig ook verschillende mogelijkheden laten zien. Ik heb me hierin verdiept en vervolgens voor mezelf enkele punten opgesteld, mede dankzij jullie goede raad. Na een afweging van mijn budget en eisen/wensen ben ik uiteindelijk tot de volgende keuze gekomen.Zal ik een nieuw setje aanschaffen dan zal dit worden:
2x DAP Audio X-15
1x DAP Audio Palladium 2000
[Prijs/kwaliteit technisch gewoon een prima setje met mogelijkheden tot uitbreiding]
Toch vind ik een tweedehands setje ook prima, aangezien je dan ook al snel een stuk verder kunt komen met een bepaald budget.
Ik zal daarom alle advertenties eens af gaan struinen voor leuke setjes, mocht er dan toch nog niets leuks tussen zitten zal ik voor het bovenstaande setje gaan. Mocht ik voor het bovenstaande setje gaan, dan zou ik nog aan jullie willen vragen wat voor mengpaneel en compressor/limiter ik hier dan het beste bij zou kunnen bestellen?
stefke96 schreef:
Voor de prijs zijn de X15's zeer degelijk.De geluidskwaliteit is prima en de geluidsdruk ook.
En dit is zeker een verbetering tegenover je huidige set!
Zelf vond ik het geluid wat scherp maar met een processor is dit wel een beetje te verhelpen.
Maar natuurlijk zijn er betere luidsprekers maar daar betaal je ook voor.
Zelf heb ik nu de DVX D12 van db technologies en die klinken een stuk strakker maar die kosten meer als het dubbele ;)
Zoals ik al eerder zij zie ik liever 2 X15's inplaats van de X12,jrx van jbl of de ps serie van dap..
Hollender schreef:
Met alle respect, maar de tsx'en houden nagenoeg niets bij. Ze gaan al niet hard en als je ze al eens op hun staart trapt gaan ze nog slechter klinken dan ze gewoonlijk al doen. Mijn persoonlijke mening toch.Ik denk dat je hier nu gewoon even de rekening moet maken, wat wil je...
Wil je enkel twee fullrangekasten of wil je een sub-top set. Moet het actief of passief zijn. Mag het gebruikt zijn of wil je persé nieuw?
Moest ik in jouw plaats beslissen dan zou ik twee actieve fulrangekastjes nemen. Inprikken en spelen maar.
Moest ik voor mezelf beslissen zou ik eerder een gebruikte versterker en twee leuke gebruikte fullrange kasten op de kop proberen te tikken. Maar dat zou dan meer met het oog op een eventuele uitbreiding in de toekomst zijn met bijvoorbeeld twee subs.
Verder zou ik ook de DAP Soundmate 1 eens overwegen. Actief setje met een sub dat lekker klinkt en betaalbaar is.