Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Jaco
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Jaco (Pagina: 1 van 2)
Topic: Avolites tiger of Chamsys maxi pc wing? (3-6-2009 20:45:00)
Ik kan zowel met chamsys als avolite werken.
Voordelen aan avolites:
- zeer gebruiksvriendelijk
- programmeren gaat naar mijn mening toch iets sneller
Voordelen aan chamsys
- zeer veer mogelijkheden
- veel mogelijke instellingen (iets moeilijker om te programmeren)
- stabiel
Naar horen zeggen zou de avolites pearl 2010 niet echt stabiel draaien, maar waarschijnlijk is dit al opgelost met een nieuwe software update.
Tenslotte, ik werk het liefst met chamsys :)
Topic: Trussberekening (17-3-2009 15:14:00)Voordelen aan avolites:
- zeer gebruiksvriendelijk
- programmeren gaat naar mijn mening toch iets sneller
Voordelen aan chamsys
- zeer veer mogelijkheden
- veel mogelijke instellingen (iets moeilijker om te programmeren)
- stabiel
Naar horen zeggen zou de avolites pearl 2010 niet echt stabiel draaien, maar waarschijnlijk is dit al opgelost met een nieuwe software update.
Tenslotte, ik werk het liefst met chamsys :)
Kan iemand aub een linkje geven naar het product waarmee het wordt vast gezet...
Want ik weet het niet meer
Topic: Trussberekening (15-3-2009 11:46:00)Want ik weet het niet meer
Ik dacht dat half couplers rond waren...
En scaffclamps toch ook? Dan past dit toch niet rond de vorken?
Iemand toevallig een fototje van?
Topic: Trussberekening (14-3-2009 23:05:00)En scaffclamps toch ook? Dan past dit toch niet rond de vorken?
Iemand toevallig een fototje van?
En dan nog slechts 1 vraag, de bevestiging van de truss op de "vorken" is met spanbanden niet?
Topic: Trussberekening (14-3-2009 22:18:00)Ja, u heeft gelijk. De term matriaallift is beter :)
Bedankt voor het snelle antwoord. Dus het is ook geen probleem dat er 10 head allemaal op 1 kant van de truss hangen?
Buiten de backdrop hangt er niets op de andere kant...
Topic: Trussberekening (14-3-2009 21:26:00)Bedankt voor het snelle antwoord. Dus het is ook geen probleem dat er 10 head allemaal op 1 kant van de truss hangen?
Buiten de backdrop hangt er niets op de andere kant...
Hoi,
Ik zit met een klein dilema. Is volgende opstelling veilig?
Statieven: Alp 600 350kg/stuk
Wat? Aantal? Gewicht/stuk? totaal gewicht?
Mac 575 K (met klemmen) 6 40 240
Mac 700W (met klemmen) 4 35 140
scherm 4mx3m 1 10 10
Truss H40V/M 12 6,9 82,8
Steels en spanbanden en kablage 1 20 20
Pole's 2 10 20
TOTAAL 512,8
% belasting? 73,25714286
Backdrop
backdrop 300g/m² 14mx5m is 70m² x 300g 21kg
TOTAAL 533,8
% belasting? 76,25714286
Wat denken jullie ervan. Ik kan wel zeggen dat het een backtruss is, dus er geen volk onder staat...
Topic: Welke vervolgstudie? (29-12-2008 19:12:00)Ik zit met een klein dilema. Is volgende opstelling veilig?
Statieven: Alp 600 350kg/stuk
Wat? Aantal? Gewicht/stuk? totaal gewicht?
Mac 575 K (met klemmen) 6 40 240
Mac 700W (met klemmen) 4 35 140
scherm 4mx3m 1 10 10
Truss H40V/M 12 6,9 82,8
Steels en spanbanden en kablage 1 20 20
Pole's 2 10 20
TOTAAL 512,8
% belasting? 73,25714286
Backdrop
backdrop 300g/m² 14mx5m is 70m² x 300g 21kg
TOTAAL 533,8
% belasting? 76,25714286
Wat denken jullie ervan. Ik kan wel zeggen dat het een backtruss is, dus er geen volk onder staat...
Hoi,
Ik ben momenteel bezig met een opleiding licht en geluid. Nu deze is bijna afgelopen. Maar ik zou graag wat meer weten over elektriciteit. Moest er een iets kapot zijn dat ik weet hoe ik het kan repareren. M.a.w. weten hoe apparaten in elkaar zitten. Nu heb ik even zitten surfen maar ik kom niet uit aan al die benamingen.
Ik vermoet dat sommige onder jullie hier wel kaas van hebben gegeten. Welke studies hebben jullie dan gedaan?
Gr Jaco.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (29-12-2008 19:01:00)Ik ben momenteel bezig met een opleiding licht en geluid. Nu deze is bijna afgelopen. Maar ik zou graag wat meer weten over elektriciteit. Moest er een iets kapot zijn dat ik weet hoe ik het kan repareren. M.a.w. weten hoe apparaten in elkaar zitten. Nu heb ik even zitten surfen maar ik kom niet uit aan al die benamingen.
Ik vermoet dat sommige onder jullie hier wel kaas van hebben gegeten. Welke studies hebben jullie dan gedaan?
Gr Jaco.
Die passieve filter zal gewoon het mid van het hoog scheiden en dit naar het juiste membraan leiden...(tweeter,...)
En in verband met die brom, heb je toevallig inserts zitten?
Topic: digitale crossover of toch maar niet (28-12-2008 23:17:00)En in verband met die brom, heb je toevallig inserts zitten?
Dan denk ik niet de een digitale crossover hier iets aan gaat veranderen. Je moet maar eens proberen je massa los te koppelen
Topic: digitale crossover of toch maar niet (28-12-2008 22:21:00)
Als het ruis is dan kan het geen aardlus zijn. Een aardlus geeft brom. (50Hz)
Probeer is om tussen je apparaten de massa los te koppelen (via DI box bv of hardware matig)...
Als het ruis is dan zit er waarschijnlijk ergens een slecht contact (kabels?) of probeer elk deel van de keten te testen door al de rest los te koppelen. Zo kan je ontdekken van waar de ruis komt :)
Ik weet dat dit je vraag niet was, maar ik denk niet dat je de 'ruis' weg krijgt door een analoge crossover te vervangen door een digitale. Maar ik heb nog nooit met een digitale gewerkt...
Hopelijk ben je er iets mee.
Probeer is om tussen je apparaten de massa los te koppelen (via DI box bv of hardware matig)...
Als het ruis is dan zit er waarschijnlijk ergens een slecht contact (kabels?) of probeer elk deel van de keten te testen door al de rest los te koppelen. Zo kan je ontdekken van waar de ruis komt :)
Ik weet dat dit je vraag niet was, maar ik denk niet dat je de 'ruis' weg krijgt door een analoge crossover te vervangen door een digitale. Maar ik heb nog nooit met een digitale gewerkt...
Hopelijk ben je er iets mee.