Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Lj-thijs
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 24 bijdrage(n) van Lj-thijs (Pagina: 1 van 3)
Topic: Camlock/Powerlock (22-1-2011 00:45:00)
Een keer verkeerd vastpakken en je hebt 230/400V voor je donder.Als je niet weet war je het over hebt, moet je er niet aankomen.
Er behoord op een productie maar een klein aantal mensen aan de Powerlock te mogen komen.Ik kijk wel uit
Ik weet dat het gevaarlijk is, en aangezien ik er geen kennis van heb blijf ik er wel van af. Ik was alleen benieuwd naar wat meer info over het systeem
Topic: Camlock/Powerlock (19-1-2011 23:59:00)
Alleen zie ik naast jouw gewikkelde ijzerdraad óók nog gewoon een triggerdraad op de buis zitten.Dat klopt Dré, ik heb geprobeerd de originele triggerdraad terug te solderen, maar dit was na een dag alweer kapot, toen heb ik dit maar gedaan, dan weet ik zeker dat het blijft zitten. De buis is toch al vrij oud 
lj-thijsTopic: aantal geni strobo FL-2000 vraagjes (8-4-2010 20:23:00)
Kan ook komen doordat de fader in kwestie tussen 2 waardes flipt. Op tafels die de DMX waarde kunnen tonen op een schermpje kun je dit zien (de waarde verandert dan steeds).Ik denk dat het 't eerste probleem is dan. Een fader die flipt tussen twee waarden heb ik niet zoveel last van.
In ieder geval bedankt Dré en Victor voor jullie reacties.
lj-thijs
Meest logische lijkt me E, N, L1, L2 en L3. Volgens mij kan je niet eens fasen aansluiten zonder aarde en nul aangesloten te hebben.
Topic: Camlock/Powerlock (20-1-2011 23:13:00)Douwe schreef:
lj-thijs schreef:
Nee inderdaad, het viel me op dat de aders zo open en bloot liggen dus ik dacht ik vraag het hier ook even
Een keer verkeerd vastpakken en je hebt 230/400V voor je donder.Er behoord op een productie maar een klein aantal mensen aan de Powerlock te mogen komen.
Ik weet dat het gevaarlijk is, en aangezien ik er geen kennis van heb blijf ik er wel van af. Ik was alleen benieuwd naar wat meer info over het systeem
Nee inderdaad, het viel me op dat de aders zo open en bloot liggen dus ik dacht ik vraag het hier ook even
Een keer verkeerd vastpakken en je hebt 230/400V voor je donder.
Topic: Camlock/Powerlock (19-1-2011 19:02:00)
Een keer verkeerd vastpakken en je hebt 230/400V voor je donder.Hallo iedereen,
Laatst was ik in een theater waarbij Camlock/Powerlock werd gebruikt (foto). Volgens mij is dit systeem in Nederland verboden maar wordt het een soort van gedoogd, ookal voldoet het niet aan NEN1010. Mijn vraag was nou, is dit systeem niet heel gevaarlijk (en waarschijnlijk daarom ook verboden) omdat je de koperen geleider kunt zien zitten en aanraken?
Greetz..
Topic: aantal geni strobo FL-2000 vraagjes (9-4-2010 19:25:00)Laatst was ik in een theater waarbij Camlock/Powerlock werd gebruikt (foto). Volgens mij is dit systeem in Nederland verboden maar wordt het een soort van gedoogd, ookal voldoet het niet aan NEN1010. Mijn vraag was nou, is dit systeem niet heel gevaarlijk (en waarschijnlijk daarom ook verboden) omdat je de koperen geleider kunt zien zitten en aanraken?
Greetz..
Nee dat klopt inderdaad, en al heb ik hem voor bijvoorbeeld een ruig stuk muziek een tijdje 'speed@255/intensity@255' dan doe ik dat maximaal voor 10 seconden (daarna intensity@128 ofzo).
lj-thijs
Topic: aantal geni strobo FL-2000 vraagjes (9-4-2010 11:54:00)lj-thijs
Dré schreef:
lj-thijs schreef:
Ik heb gewoon een stuk ijzerdraad gepakt en heb het voorzichtig rond de buis gewikkeld. Werkt prima

lj-thijs
Dit is gewoon normaal ijzer(bind)draad. Dikte; ik zou de draad niet te dik maken, dunner dan dat ik nu heb is ook prima. Je triggerdraad voert toch geen elektrische stroom.
lj-thijs
Topic: aantal geni strobo FL-2000 vraagjes (8-4-2010 19:10:00)lj-thijs
Ik heb gewoon een stuk ijzerdraad gepakt en heb het voorzichtig rond de buis gewikkeld. Werkt prima
lj-thijs
Topic: aantal geni strobo FL-2000 vraagjes (8-4-2010 14:31:00)
lj-thijs
Ik heb bij een oude buis waarvan de triggerdraad kapot was (gebroken), een stuk ijzerdraad gewikkeld, tot nu toe werkt dat ook goed. Alleen wel even een aantal dagen de spanning van je strobe afhouden voordat je echt gaat sleutelen.
Om te reageren op Dré; van diezelfde flitsbuis is de anode helemaal wit uitgeslagen. Echter is de buis niet lek. Is dat witte materiaal dan niet gewoon elektrodemateriaal?
lj-thijs
Topic: Multidim Mk2 problemen (10-12-2009 19:36:00)Om te reageren op Dré; van diezelfde flitsbuis is de anode helemaal wit uitgeslagen. Echter is de buis niet lek. Is dat witte materiaal dan niet gewoon elektrodemateriaal?
lj-thijs
Dré schreef:
Kan komen door variaties in de netspanning (weinig tot niets aan te doen).Kan ook komen doordat de fader in kwestie tussen 2 waardes flipt. Op tafels die de DMX waarde kunnen tonen op een schermpje kun je dit zien (de waarde verandert dan steeds).
In ieder geval bedankt Dré en Victor voor jullie reacties.
lj-thijs