Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Michael
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 9 van 20)
Topic: nieuwe merken op new line (20-2-2004 16:25:00)
Maar Dré; Wharfedale... YESSS ! ben benieuwd
super !FBT is toch ook budget? Ik snap het niet meer
Topic: nieuwe merken op new line (20-2-2004 16:08:00)150 kilo is de maximale draaglast van twee statieven samen aan de hand van de 75% regel.
Ik weet niet precies wat de VMB statieven in de webshop kosten maar de work lw135 kost ongeveer een 400-450 euro per stuk. En deze statieven hebben een maximale draaglast van 150 kilo. Als je weinig geld hebt pak je dan deze anders gewoon de VMB TE statieven die zijn altijd goed. Showtecjes zijn eigenlijk alleenmaar bruikbaar om een fourbar aan op te hangen.Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (17-2-2004 16:58:00)
En verder wat voor statieven vinden jullie dan wel goed geschikt voor 4 meter truss, die betaalbaar zijn?Eerlijk. De VMB TE-03 of TE-034. Superfijne statieven en met name laatst genoemde model omdat hij relatief compact is en makkelijk te transporteren maar toch behoorlijk wat draaglast kan hebben. Laten we zeggen ten alle tijde een 100-150 kilo. Je hebt dan een realtief betrouwbaar statief waar je tenminste zonder kopzorgen wat aan kan hangen of wat ook nog kan als de beurs nog beperkter is een WORK LW135 die kunnen ook wel wat hebben maar zijn wat zwaarder en moeilijker te transporteren. Als je ehelmaal geen geld hebt de Showtec 18,5 kilo wind ups maar denk eraan je mag er maar weinig aan hangen.Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 13:49:00)
ow ow daar heb ik me wat gezegd
maarja je bent toch echt een van de weinigen onder ons. Ikzelf heb juist nul comma nul certificaatjes in bezit
zoals bijna iedereen hier.
Max schreef:
BST is een budget Oem merkjes, dus dat zal het wel zijn ../Maar Dré; Wharfedale... YESSS ! ben benieuwd
super !
LEM lijkt me ook niet zo erg als ik kijk naar de speakersystemen die ze aanbieden en de prijs die ze ervoor vragen lijkt het me geen echt interessant merk. Veel aktief dat wel. FBT? Waar haal je dat vandaan want Bert Schmeits wil me van dat merk toch weinig tot niks verkopen aangezien hij het merk niet interessant en van een erg slechte kwaliteit. Of verwissel ik het nu met BST?
Topic: Geluid Musical (20-2-2004 10:53:00)Ik denkd at dat voor jou het beste idee is maar toch zal het niet echt optimaal werken maar je hebt gewoon geen budget + is het waanzin dat de school voor andere alternatieven zou kiezen. Dit is denk ik echt de beste keus die je kunt maken voor de school.
Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (20-2-2004 10:43:00)Nou met carnaval heb ik ook te weinig tijd. De dap speakers zijn (nog niet) van mij en zijn woensdag als ze van de wagen (heelhuids hopelijk) afkomen alweer de volgende dag verhuurd aangezien carnaval in belgie nog wel even doorloopt dus die test zal of woensdag plaatsvinden of in de grote zomertest die ik op mijn agenda heb staan. Mijn plan is dan om ook eens de verschillende geluidssinstallaties van hier in de buurt bij elkaar te zetten en eens een paar dagen wat gaan klooien en testen (meer tijdverdrijf
). We gaan dan sowieso EV deltamax, Mackie SRM, Behringer eurolive (alles), Peavey hysis (alles), JBL eon, een berg dap (denk ook alles inclusief stageblaster set en de nieuwe KS serie en nog wat andere merken die erbij komen en de ev sx-300 heb ik er ook al bijzitten. Bedoeling is om te verschillende speakers met de verschillende versterkers te testen en dan naar het prijskaartje te gaan kijken zodat we een beetje een algemeen beeld krijgen waar we alles kunnen plaatsen en wat nu werkelijk de beste speakers zijn voor bepaalde situaties + ik ben benieuwd hoe de behringers het houden tegenover de rest
. Het zal sowieso leuk worden want er zullen in totaal zo'n 20-25 behringer B-1800X bassen staan die dagen
.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 22:47:00)
). We gaan dan sowieso EV deltamax, Mackie SRM, Behringer eurolive (alles), Peavey hysis (alles), JBL eon, een berg dap (denk ook alles inclusief stageblaster set en de nieuwe KS serie en nog wat andere merken die erbij komen en de ev sx-300 heb ik er ook al bijzitten. Bedoeling is om te verschillende speakers met de verschillende versterkers te testen en dan naar het prijskaartje te gaan kijken zodat we een beetje een algemeen beeld krijgen waar we alles kunnen plaatsen en wat nu werkelijk de beste speakers zijn voor bepaalde situaties + ik ben benieuwd hoe de behringers het houden tegenover de rest
. Het zal sowieso leuk worden want er zullen in totaal zo'n 20-25 behringer B-1800X bassen staan die dagen
. Tien meter vierpunts truss 25 centimeter doorsnee met daarop twaalf parren, twee scans rookmachien en twee lichteffecten. Ging heel goed maarja stabiel vind ik pas als hij weinig tot niks beweegt bij aanraken en dat is bij alle budgetstatiefjes niet het geval. Er is in elk geval niks verbetert bij mobil tech/jb systems/ASD/technotruss/weet ik veel. Het is sinds de overname door een ander concern/bedrijf moeilijk uit te maken wie wat heeft gekregen en wie wat onder welke licentie voor wie maakt. Mischien kan Dré er wat meer over uitleggen want ik kan je alleenmaar fabeltjes van derden voorleggen en daar zit hier niemand op te wachten.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 22:30:00)Mobil-tech werd vroeger door Beglec (jb systems) verkocht en is een frans merk. Nu is dit merk overgenomen door een ander frans bedrijf technotruss/ASD of zoiets maar beglec heeft licenties. De Eco series van Mobil-tech = de ALT series van ASD/JB systems.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 20:00:00)klunz schreef:
Idd, de te 034 of iets dergelijks, (mogen maar 100kg hebben, geen 150) anders gewoon huren.Ik weet niet precies wat de VMB statieven in de webshop kosten maar de work lw135 kost ongeveer een 400-450 euro per stuk. En deze statieven hebben een maximale draaglast van 150 kilo. Als je weinig geld hebt pak je dan deze anders gewoon de VMB TE statieven die zijn altijd goed. Showtecjes zijn eigenlijk alleenmaar bruikbaar om een fourbar aan op te hangen.
Ik heb ondervonden dat het echt zeeeer moeilijk tot bijna onmogelijk is om een eurolive hoorn op te blazen mits je die dingen niet te zwaar belast (meer dan 400 watts continu) en de versterker niet constant laat clippen. Zowel bij gruwelijke mishandelen in verhuur als eigen misbruik op de speakers hebben ze het allemaal overleeft. een hoorn heb ik om zeep geholpen door er een hele avond een ep-2500 op te laten lopen op vol vermogen dat was toch echt wat te veel van het goede.
Topic: Statieven en belastbaarheid. (17-2-2004 16:51:00)steijntje schreef:
Inderdaar goede discussie! André heeft het steeds over de ALT 270 statiefjes, is de ALT 300 net zo rampzalig?En verder wat voor statieven vinden jullie dan wel goed geschikt voor 4 meter truss, die betaalbaar zijn?
PatrickK schreef:
Laat ik nou dat certificaat van Rhino Rigs thuis hebben liggen...
maarja je bent toch echt een van de weinigen onder ons. Ikzelf heb juist nul comma nul certificaatjes in bezit
zoals bijna iedereen hier.