Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pascal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Pascal (Pagina: 9 van 20)
Topic: Kan deze versterker op 4 Ohm? (9-12-2009 14:02:00)
Bij deze introduceer ik de....
"no-horn-horn"
Hahahahahaa!!!
Top!
pascalTopic: 4 krachtige 18 inch subs (30-11-2009 14:48:00)Ik zie een BR kast met de woofer ver naar achteren (zonde van de ruimte). Zie ik iets over het hoofd??? Ik kan daar namelijk geen (zelfs niet extreem verkortte) hoorn in zien...Ik zie er ook geen Bandpass in, maar misschien een impedantie plotje zal uitkomst bieden.
Pascal
Zet in geval van twijfel altijd je luidsprekers in serie, niet parrallel!
Zo hoeft je versterker geen grote stroom te leveren en kan je gewoon'hard' draaien.
Pascal
Topic: Laserworld CS-150G (4-12-2009 23:31:00)Zo hoeft je versterker geen grote stroom te leveren en kan je gewoon'hard' draaien.
Pascal
Een grafische laser van E365,00? Welke is leverbaar in NL?
Dave
Topic: Laserworld CS-150G (3-12-2009 16:33:00)Dave
kent iemand toevallig het merk X-laser?
Ik heb een X-laser Mobile Beat besteld, gewoon om te kijken wat deze doet naast andere.
Dit is een grafische laser 50mW output en kan ook met ILDA gestuurd worden en natuurlijk ook DMX.
Mijn prijs is erg leuk, 550 dollar, uit de States naar Aruba.
Ik zal foto's maken en voor de liefhebber kunnen ze mij mailen.
Ik denk dat deze leuk is voor Clubs en discotheken, vooral binnen dus met veel rook.
Pascal
Topic: In Memoriam: Martin (KVM) (2-12-2009 14:19:00)Ik heb een X-laser Mobile Beat besteld, gewoon om te kijken wat deze doet naast andere.
Dit is een grafische laser 50mW output en kan ook met ILDA gestuurd worden en natuurlijk ook DMX.
Mijn prijs is erg leuk, 550 dollar, uit de States naar Aruba.
Ik zal foto's maken en voor de liefhebber kunnen ze mij mailen.
Ik denk dat deze leuk is voor Clubs en discotheken, vooral binnen dus met veel rook.
Pascal
Wat een verschrikkelijk nieuws, ik wordt altijd erg emotioneel wanneer de Kanker sterker is dan de mensheid..
Ik wens alle nabestaanden en iedereen die Martin kende enorm veel sterkte met het verlies van hun dierbare, en voor ons een fijn forumlid en raadpleger.
Pascal, Dave en de hele crew van Sound And Light Systems Aruba, Aruba.
Topic: 4 krachtige 18 inch subs (30-11-2009 15:41:00)Ik wens alle nabestaanden en iedereen die Martin kende enorm veel sterkte met het verlies van hun dierbare, en voor ons een fijn forumlid en raadpleger.
Pascal, Dave en de hele crew van Sound And Light Systems Aruba, Aruba.
Dré schreef:
Ok dan...Bij deze introduceer ik de....
"no-horn-horn"
Hahahahahaa!!!Top!
pascal
Ik moet wel enorm lachen over de tegenstrijdigheden die men hier op dit forum weet te plaatsen.
Een laag kast moet voldoende hoorn lengte hebben wil deze immers laag gaan toch?
Ik lees hierover de nodige topics op dit en andere forums.
Een hoorn kast (laagkast) die een fs moet hebben van 50Hz heeft een hoornlengte nodig
van minimaal 6.8 meter.
Vaak nemen we dan een iets kortere hoorn simpelweg omdat deze makkelijker te vouwen is en niet zo bizar groot gaat worden.
Er zijn daarvoor dus ook calculatie programma's die dit vergemakkelijken en berekenen.
Maar, wanneer een ontwerp bijna of geen hoorn heeft (zoals de Dynacord PWH)is er gewoon sprake van een bassreflex kast met een verschoven baffle.
Deze heeft geen lange hoorn om de gewenste frequentie van 50 Hz in zich, toch haalt deze het best wel! Hoe kan dat? Bass reflex poorten misschien???
Tuurlijk doet dit fenomeen wat in het geluidsbeeld!!
Maar om dit tot een hoorn te gaan betitelen??
Ook het begrip Band Pass Horn wordt door menig forumlid te pas en te onpas benoemd,
wanneer is het wel een bandpass hoorn en wanneer niet??
Wat is een Bandpass hoorn dan??
Een W-bin 15 inch EV Eliminator? Ja, volgens het kriterium?
Wat ik wil zeggen is, er zijn de afgelopen 10 jaar kreten en type's bijgekomen die op reeds bestaande ontwerpen geplakt worden zonder daarbij enig vorm van onderbouwing.
Dat noem ik een hype, dat noem ik marketing waarbij diverse merken zich verschrikkelijk schuldig aan maken worden nu dus stevig doorgezet door personen die eerst maar eens moeten gaan onderzoeken of dit ontwerp zich niet eerder, let wel, reeds bestaat (misschien 30 jaar??) voordat we er een leuke naam aan gaan geven...
Oja, we noeme dit 'auto verkopers praatje'
om ff bij jouw verhaaltje te blijven..
Pascal
(JBL 18 inch W-Bin, Horn or Band Pass 6th order? That's the question!!)
Topic: geluid (SPL, dB) (30-11-2009 14:21:00)Een laag kast moet voldoende hoorn lengte hebben wil deze immers laag gaan toch?
Ik lees hierover de nodige topics op dit en andere forums.
Een hoorn kast (laagkast) die een fs moet hebben van 50Hz heeft een hoornlengte nodig
van minimaal 6.8 meter.
Vaak nemen we dan een iets kortere hoorn simpelweg omdat deze makkelijker te vouwen is en niet zo bizar groot gaat worden.
Er zijn daarvoor dus ook calculatie programma's die dit vergemakkelijken en berekenen.
Maar, wanneer een ontwerp bijna of geen hoorn heeft (zoals de Dynacord PWH)is er gewoon sprake van een bassreflex kast met een verschoven baffle.
Deze heeft geen lange hoorn om de gewenste frequentie van 50 Hz in zich, toch haalt deze het best wel! Hoe kan dat? Bass reflex poorten misschien???
Tuurlijk doet dit fenomeen wat in het geluidsbeeld!!
Maar om dit tot een hoorn te gaan betitelen??
Ook het begrip Band Pass Horn wordt door menig forumlid te pas en te onpas benoemd,
wanneer is het wel een bandpass hoorn en wanneer niet??
Wat is een Bandpass hoorn dan??
Een W-bin 15 inch EV Eliminator? Ja, volgens het kriterium?
Wat ik wil zeggen is, er zijn de afgelopen 10 jaar kreten en type's bijgekomen die op reeds bestaande ontwerpen geplakt worden zonder daarbij enig vorm van onderbouwing.
Dat noem ik een hype, dat noem ik marketing waarbij diverse merken zich verschrikkelijk schuldig aan maken worden nu dus stevig doorgezet door personen die eerst maar eens moeten gaan onderzoeken of dit ontwerp zich niet eerder, let wel, reeds bestaat (misschien 30 jaar??) voordat we er een leuke naam aan gaan geven...
Oja, we noeme dit 'auto verkopers praatje'
om ff bij jouw verhaaltje te blijven..Pascal
(JBL 18 inch W-Bin, Horn or Band Pass 6th order? That's the question!!)
JBL Pro sound engineering Handboek,
Mijn bijbel.
Pascal
Topic: Nieuwe speaker set gezocht. (30-11-2009 14:19:00)Mijn bijbel.
Pascal
Vertel eens iets meer!
Speakers, welke? Full range? 2 -weg? 8,10,12,15 inch? Subwoofers? Aktief? Passief?
Welke versterker? Heb je die al? Of bedoel jij je budget inclusief versterker? Kabels?
Doelstelling?
Gaan we weer........
Pascal
Topic: 4 krachtige 18 inch subs (26-11-2009 01:12:00)Speakers, welke? Full range? 2 -weg? 8,10,12,15 inch? Subwoofers? Aktief? Passief?
Welke versterker? Heb je die al? Of bedoel jij je budget inclusief versterker? Kabels?
Doelstelling?
Gaan we weer........
Pascal
Deze kenmerken doet een bass hoorn ook, maar om die dan ook 6e order te noemen........
Men nemen een speaker en stoppen deze in een klein kastje, even een testsignaaltje erop, ach het gaat aardig.
Nu zetten we ff een stuk van 50 cm aan de voorkant en kijk aan! EEN HOORN!
Nu nog ff wat bassreflex erin zetten en we hebben een Voice of the Theatre!
Line array's zijn een hype, maar nieuwe benamingen noemen en volhouden dat het zo is is ook een hype!
Overigens beweerd Dynacord zelf gewoon dat Planar Wave Horn een bassreflex kast is hoor!
Zal wel Marketing zijn....
Pascal
Topic: 4 krachtige 18 inch subs (25-11-2009 15:30:00)Men nemen een speaker en stoppen deze in een klein kastje, even een testsignaaltje erop, ach het gaat aardig.
Nu zetten we ff een stuk van 50 cm aan de voorkant en kijk aan! EEN HOORN!
Nu nog ff wat bassreflex erin zetten en we hebben een Voice of the Theatre!
Line array's zijn een hype, maar nieuwe benamingen noemen en volhouden dat het zo is is ook een hype!
Overigens beweerd Dynacord zelf gewoon dat Planar Wave Horn een bassreflex kast is hoor!
Zal wel Marketing zijn....
Pascal
Dré schreef:
ivo2 schreef:
De kasten op de foto is een combinatie van basreflex en bandpass.Pascal