Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Sucksir
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 108 bijdrage(n) van Sucksir (Pagina: 9 van 11)
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (19-4-2005 17:20:00)
Sucksir
Mijn intens nederige excuses! JE hebt helemaal gelijk ,ik voel me nu echt een RUND. Ik bedoelde met mijn verhaaluiteraard Socrates met als leerling Plato maar heb in mijn warrige grijze massa de namen door elkaar gehaald.
Bedankt voor het verbeteren.
Nee joh, je hoeft je niet te excuseren. Ik vergis me ook zoveel in die filosofen, want veel van die filosofen hebben ook andere dingen gedaan zoals wiskunde en astronomie en vandaar haal ik ze dus door de war.Topic: Gevraagd: Tips voor beginnende DJ (29-3-2005 22:39:00)
Hij liet mensen tot besef komen dat ze niet zoveel weten als ze denken door vragen aan hen te stellen. Juist niet door antwoorden te geven. Door vragen te stellen moet je er zelf over nadenken, waardoor het besef sneller gaat.
Echter Aristoteles werd om zijn methoden niet erg gewaardeerd en op een gegeven moment veroordeeld tot de gifbeker, omdat hij verbannen werd zijn stad maar weigerde deze ter verlaten.Sorry dat ik je zo laat quote Mutz, maar er staat een ernstige fout in je verhaaltje. Degene over wie je het hebt is niet Aristoteles, maar Socrates.
FF een klein verhaaltje ter verheldering,
In het begin van de filosofie waren er zeg maar drie grote Westerse filsofen. De niet-westerse filosofen zijn buiten mij kennis. Die drie waren in chronologische volgorde Socrates, plato en als laatste Aristoteles.
Socrates wordt ook weleens de eerste filosoof allertijden genoemd. Het verhaaltje wat jij vertelde gaat voor deze meneer op. In de tijd dat Socrates leefde, had hij een paar studenten zoals plato. Plato deelde de wereld in twee stukken. Aan de ene kant de zintuiglijk waarneembare wereld en aan de andere kant de transcedente wereld. Volgens Plato hebben we allemaal bepaalde ideen omdat die zijn vastgelegd in de transcedente wereld. In die wereld zitten wij voordat we hier op aarde komen. Daar leren we allemaal bepaalde dingen die we hier op aarde zijn vergeten en die we steeds 'herleren' door te leven. Sommige 'herleerden' meer dan de ander en daar zat de plezier van filosoferen voor plato in. Dit verhaal heeft Plato verduidelijkt aan de mensen in Athene door uit te gaan van een grot, waar allemaal mensen zitten vastgebonden vanaf het begin van hun leven. Vanuit de grot schijnen er lichtstralen naar binnen die allemaal schaduwen veroorzaken op de muren. De vast gebonden mensen zien hun hele leven alleen die schaduwen. Totdat er een iemand ontsnapt uit zijn gevangenschap. Hij gaat naar buiten en ziet de mooiheid van de wereld. Daarna gaat hij terug naar de grot om die andere vastgebonden mensen alles te verhelderen. Die mensen geloven hem niet en uiteindelijk vermoorden ze hem. Hiermee verwijst Plato naar de dood van Socrates (zijn leermeester), die ook het gevolg was van dat bepaalde mensen hem niet geloofden en hem dus kwijt wilde.
Begrijp wel dat deze ideeen allemaal voor Christendom, Islam, Jodendom waren en dat is uniek te noemen.
Aristoteles was weer de student van Plato. Hij geloofde wat Plato zei, maar ging een tikkeltje verder en was daar zo excentriek in, dat hij ook tot een van de grotere filosofen behoorde in die tijd. Hij had onder andere het aspect natuur en aarde in zijn filosofie behandelt en dat was ook uniek te noemen.
Zo, ik hoop dat je het nu een beetje snapt.
VRAAG
Voor de mensen die nu afvragen hoe ik ooit in de DJ-wereld ben terechtgekomen?
ANTWOORD
Ik interesseerde me een tijdje geleden erg veel in filosofie, maar uiteindelijk kwam ik er ook niet uit, zoals zo velen en ben toen er helemaal mee gestopt omdat ik bijna gek werd. Maja.........das ook weer een ander verhaal en heb nu al wel genoeg geschreven.
Groeten,
SucksirTopic: luxe-probleem (28-3-2005 21:57:00)
Ik heb hem nu een paar dagen, en ben er niet zo tevereden over, ik vertel later wel wat precies, omdat ik nu moe wordt.Ben je uitgeslapen
Maar waarom ben je er niet tevreden meer over?Nou, dat zal ik je even zeggen. Er zijn wat punten die echt verbetering nodig hebben en ik verbaas me ook dat niemand er ooit over heeft geschreven.
-Zoals ik al in voorgaande posts zei is de scratchfunctie tijdelijk (zeg maar een kleine seconde) onbereikbaar nadat je op de play-toets heb gedrukt. Ik ben er inmiddels achter dat dit ook het geval is bij Hotstarts. Echter is bij hotstart dit pas bij de tweede keer het geval. Dus als je bijvoorbeeld hotstart indrukt en een backspin maakt en daarna weer de zelfde handeling probeert, de scratchfunctie niet werkt. De chip moet dan weer, zeg maar bufferen. Zeer iritant en erger me ten zeerste aan, vooral omdat ik veel effecten toepas in combinatie met scratch.
-De actieve platter is en voelt behoorlijk gammel aan. Aan de zijkanten kun je gewoon meer dan een halve centimeter indrukken. Je voelt ook dat ie dan los is, en je voelt niet die weerstand die je wel merkt bij een draaitafel. Dat is niet normaal en is iets wat je zelfs niet ziet bij mijn oude budgetdraaitafel Reloop RP1000.
En zoals ik al zei, je merkt gelijk op dat ie gewoon te klein is als je al lange tijd gewend bent aan vinyl. Dus ik raadt mensen aan niet zomaar over te stappen op de Denon S5000 of Denon S3000 als je al lange tijd met vinyl heb gewerkt. De stap is te groot en na een week gaat het me nog steeds moeilijk af, misschien wel omdat ik steeds met cd-speler en draaitafel draai. Maar ja, dat kan ik nu niet precies zeggen. Misschien moet ik er wel een beetje aan wennen.
-Aanvankelijk vond ik de scratch goed, maar nu zie ik toch kleine mankementen. Zo is erbij beatscratching een dubbele beat te horen. Als je bijvoorbeeld langzaam over een beat scratcht dan lijkt het net of er twee beats in zitten. Er zit een heel minuscuul tussenstopje in de beat. Maar je merkt dit alleen als je erg langzaam scractht.
Verder pakt de chip te snel weer de oorspronkelijke muziek op. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld na het scratchen je even de scratchdisk laat meebewegen met de platter, maar als je dit een beetje snel doet , maar nog steeds niet volgend de oorspronkelijek snelheid dan hoor je al de normale muziek. Hieraan merk je gelijk dat dit gewoon gedigitaliseerd scratch is. Overigens heeft de CDJ-800 bij mij op het werk dit ook.
Het zijn allemaal kleine dingen, sommige mensen zouden mierneukerij zeggen, maar omdat ik veel scratch zijn dit wel belangrijke aanspreekpunten voor mij.
-De pitchcontrol heeft een kleine afwijking wat overigens de demomodel bij mijn levcerancier niet had. Dus het is denk ik gewoon een standaardafwijking die bij de fabriek ontstaat. Niet zo erg, maar als je de range bij de 0 zet, dan moet er ook nul staan in het schermpje en niet +0,1 of +0,2. Misschien weer een beetje miereneukerij :D
Maja....dit waren zo'n beetje de mankementen. Voor de rest een goede cd-speler hoor. Niet veel meer op aan te merken. De hotsart, loop en stuttter werk makkelijk en naar behoren. De seamlessloop is ook echt seamless in tegenstelling tot sommige budget cd-spelers.Topic: luxe-probleem (26-3-2005 14:02:00)hmm, ik ben pas net begonnen met mijn cd-collectie omzetten naar MP3, dus vele cd's zullen nog niet echt beschadigd zijn (lees: bekrasd zijn). Daarom kan ik er niet veel over zeggen.
Maar mijn huidige ervaringen zijn wel positief, hij speelt alles af en heb niet zoveel verschil dan met normale cd's, afgezien van de lagere maximale pitchstand. Ach ja....wie gebruikt ook 100 % pitchcontrol :STopic: luxe-probleem (25-3-2005 08:15:00)Ikk gebruik deze set vooral thuis en heb dus geen moeite met afspelen. Ook niet MP3. Maar over en paar weken ga ik op een avond draaien en dan zou ik het even zeggen. Maar volgens het boekje is de ESP of buffer geheugen (ik weet niet precies hoe het heet), precies hetzelfde als bij MP3. Dus er zou bij beukende houtenplateu's en ontzettend harde hardcore niks aan de hand moeten zijn. Hij kost ook eens lekker 1129 euro, dus hij moet het dik aankunnen.
Maar voor de zekerheid zou ik bij mijn volgende on the road gelegenheid eens checken of ie nou overslaat
Het is nog steeds een prototype, dus minuscule schoonheidsfoutjes zullen zeker aanwezig zijn.
Maar, je hebt wel gelijk DJ Fleur, ik zie ook nergens een 'ground'-aansluiting voor je TT's
Topic: Gevraagd: Tips voor beginnende DJ (29-3-2005 23:07:00)Maar, je hebt wel gelijk DJ Fleur, ik zie ook nergens een 'ground'-aansluiting voor je TT's
Ja dit boek ken ik en heb hem zelfs ook.
De wereld van Sofie is nu een beetje zo'n commercieel boek geworden dat in romanstyle een beetje geschiedenis van de filosofie probeert uit te leggen. Dit boek is bedoelt voor mensen die pas net beginnen te lezen over filsosfie. Maar als je zelf erover nadenkt en schrijft, dan heb je nix aan dit boek. Maar toch bedankt voor je advies. Voor de rest een goed boek hoor. Heb zelfs de filmversie gezien, een keertje op NOS. Leuk concept, van die twee verschillende meiden in twee werelden. Mooi geschreven, maar kun je weinig kennis aan opdoen.
Topic: Gevraagd: Tips voor beginnende DJ (29-3-2005 22:44:00)De wereld van Sofie is nu een beetje zo'n commercieel boek geworden dat in romanstyle een beetje geschiedenis van de filosofie probeert uit te leggen. Dit boek is bedoelt voor mensen die pas net beginnen te lezen over filsosfie. Maar als je zelf erover nadenkt en schrijft, dan heb je nix aan dit boek. Maar toch bedankt voor je advies. Voor de rest een goed boek hoor. Heb zelfs de filmversie gezien, een keertje op NOS. Leuk concept, van die twee verschillende meiden in twee werelden. Mooi geschreven, maar kun je weinig kennis aan opdoen.
mutz schreef:
Sucksir
Mijn intens nederige excuses! JE hebt helemaal gelijk ,ik voel me nu echt een RUND. Ik bedoelde met mijn verhaaluiteraard Socrates met als leerling Plato maar heb in mijn warrige grijze massa de namen door elkaar gehaald.
Bedankt voor het verbeteren.
Hey Rio, weet je wat het is, ik vond het in het begin heel leuk, om te zien hoe andere 'rare' mensen over dit onderwerp dachten. Ik ben moslim opgevoed, maar heb nu mij hele familie kwijt doordat ik openlijk tegen ze heb gezegd dat ik niet gelovig ben. Ik had geen zin meer in die eeuwenoude hypocriete gedoe en probeerde eerlijjk te zijn. Maarja.......nu ben ik een beetje alleen en heb toen juist meer zitten lezen over filosofie, heb zelfs veel boeken gelezen. Zelfs een tijdje lid geweest van Filosofie Magazine (proefabbonement ;), lekker goedkoop). Ik probeerde mezelf steeds te ontwikkelen. DJ-ing was een beetje tot een stop gekomen behalve mijn wekelijkse avond in de discotheek.
Maar een tijdje geleden werd ik werkelijk gek en snapte ik het allemaal niet meer zo goed (filosofie heb ik het over). Ik dacht ook na over mijn toekomst en dacht dat dit geen brood op de tafel gaat brengen en ben er gewoon mee gestopt. Dat denken hield me zelfs 's nachts wakker. Vooral de vraag: Wat is er in het hiernamaals?, hield me wakker. Maar zoals je kunt raden ben ik er niet uitgekomen en dwaalde ik alleen maar af en uiteindelijk stopte ik ermee, omdat zelfs mijn nachtrust werd verstoord zoals al gezegd.
Maja....ben toen weer begonnen aan school en aan mij grote aardse liefde-----> DJ-ing
"misschien klinkt dit allemaal wel heel raar maar, cultuurverschillen en moeilijke omstandigheden binnen je eerstegraadse familiekring kan je erg ver brengen. Maar voor de rest ben ik gewoon een normale jongen hoor."
Topic: Gevraagd: Tips voor beginnende DJ (29-3-2005 21:33:00)Maar een tijdje geleden werd ik werkelijk gek en snapte ik het allemaal niet meer zo goed (filosofie heb ik het over). Ik dacht ook na over mijn toekomst en dacht dat dit geen brood op de tafel gaat brengen en ben er gewoon mee gestopt. Dat denken hield me zelfs 's nachts wakker. Vooral de vraag: Wat is er in het hiernamaals?, hield me wakker. Maar zoals je kunt raden ben ik er niet uitgekomen en dwaalde ik alleen maar af en uiteindelijk stopte ik ermee, omdat zelfs mijn nachtrust werd verstoord zoals al gezegd.
Maja....ben toen weer begonnen aan school en aan mij grote aardse liefde-----> DJ-ing
"misschien klinkt dit allemaal wel heel raar maar, cultuurverschillen en moeilijke omstandigheden binnen je eerstegraadse familiekring kan je erg ver brengen. Maar voor de rest ben ik gewoon een normale jongen hoor."
mutz schreef:
Aristoteles is een van de eerste filosofen.Hij liet mensen tot besef komen dat ze niet zoveel weten als ze denken door vragen aan hen te stellen. Juist niet door antwoorden te geven. Door vragen te stellen moet je er zelf over nadenken, waardoor het besef sneller gaat.
Echter Aristoteles werd om zijn methoden niet erg gewaardeerd en op een gegeven moment veroordeeld tot de gifbeker, omdat hij verbannen werd zijn stad maar weigerde deze ter verlaten.
FF een klein verhaaltje ter verheldering,
In het begin van de filosofie waren er zeg maar drie grote Westerse filsofen. De niet-westerse filosofen zijn buiten mij kennis. Die drie waren in chronologische volgorde Socrates, plato en als laatste Aristoteles.
Socrates wordt ook weleens de eerste filosoof allertijden genoemd. Het verhaaltje wat jij vertelde gaat voor deze meneer op. In de tijd dat Socrates leefde, had hij een paar studenten zoals plato. Plato deelde de wereld in twee stukken. Aan de ene kant de zintuiglijk waarneembare wereld en aan de andere kant de transcedente wereld. Volgens Plato hebben we allemaal bepaalde ideen omdat die zijn vastgelegd in de transcedente wereld. In die wereld zitten wij voordat we hier op aarde komen. Daar leren we allemaal bepaalde dingen die we hier op aarde zijn vergeten en die we steeds 'herleren' door te leven. Sommige 'herleerden' meer dan de ander en daar zat de plezier van filosoferen voor plato in. Dit verhaal heeft Plato verduidelijkt aan de mensen in Athene door uit te gaan van een grot, waar allemaal mensen zitten vastgebonden vanaf het begin van hun leven. Vanuit de grot schijnen er lichtstralen naar binnen die allemaal schaduwen veroorzaken op de muren. De vast gebonden mensen zien hun hele leven alleen die schaduwen. Totdat er een iemand ontsnapt uit zijn gevangenschap. Hij gaat naar buiten en ziet de mooiheid van de wereld. Daarna gaat hij terug naar de grot om die andere vastgebonden mensen alles te verhelderen. Die mensen geloven hem niet en uiteindelijk vermoorden ze hem. Hiermee verwijst Plato naar de dood van Socrates (zijn leermeester), die ook het gevolg was van dat bepaalde mensen hem niet geloofden en hem dus kwijt wilde.
Begrijp wel dat deze ideeen allemaal voor Christendom, Islam, Jodendom waren en dat is uniek te noemen.
Aristoteles was weer de student van Plato. Hij geloofde wat Plato zei, maar ging een tikkeltje verder en was daar zo excentriek in, dat hij ook tot een van de grotere filosofen behoorde in die tijd. Hij had onder andere het aspect natuur en aarde in zijn filosofie behandelt en dat was ook uniek te noemen.
Zo, ik hoop dat je het nu een beetje snapt.
VRAAG
Voor de mensen die nu afvragen hoe ik ooit in de DJ-wereld ben terechtgekomen?
ANTWOORD
Ik interesseerde me een tijdje geleden erg veel in filosofie, maar uiteindelijk kwam ik er ook niet uit, zoals zo velen en ben toen er helemaal mee gestopt omdat ik bijna gek werd. Maja.........das ook weer een ander verhaal en heb nu al wel genoeg geschreven.
Groeten,
Sucksir
Misschien heb je daar wel gelijk in Tom, maar weet je wat het is. Meer dan duizend euro voor een Numark gaat me net te ver.
Maar ik ga zeker eens die CDX een keer testen. Mischien verkoop ik dan bijde Denon cd-spelers dan wel en ga ik gewoon voor Numark.
Topic: rare dingen met synq smx-1 (26-3-2005 16:47:00)Maar ik ga zeker eens die CDX een keer testen. Mischien verkoop ik dan bijde Denon cd-spelers dan wel en ga ik gewoon voor Numark.
Je kunt toch wel even een connector solderen aan het aansluitpunt. Dat heb je geleerd bij techniek op de middelbare school. Maar ik zou niet even snel actie ondernemen, want ik denk dat als het misgaat (je druppelt allemaal tin op gevoelige elektronica) de garantie vervalt.
Dus je kunt het beste denk ik even met je leverancier praten of anders gewoon even kijken en als het inderdaad een afgekraakte connector is even aan solderen, als je het tenminste aandurft. Doe wel voorzichtig
Topic: luxe-probleem (26-3-2005 14:20:00)Dus je kunt het beste denk ik even met je leverancier praten of anders gewoon even kijken en als het inderdaad een afgekraakte connector is even aan solderen, als je het tenminste aandurft. Doe wel voorzichtig

Tom. V schreef:
sucksir schreef:
HUIDIGE SITUATIEIk heb hem nu een paar dagen, en ben er niet zo tevereden over, ik vertel later wel wat precies, omdat ik nu moe wordt.
Maar waarom ben je er niet tevreden meer over?-Zoals ik al in voorgaande posts zei is de scratchfunctie tijdelijk (zeg maar een kleine seconde) onbereikbaar nadat je op de play-toets heb gedrukt. Ik ben er inmiddels achter dat dit ook het geval is bij Hotstarts. Echter is bij hotstart dit pas bij de tweede keer het geval. Dus als je bijvoorbeeld hotstart indrukt en een backspin maakt en daarna weer de zelfde handeling probeert, de scratchfunctie niet werkt. De chip moet dan weer, zeg maar bufferen. Zeer iritant en erger me ten zeerste aan, vooral omdat ik veel effecten toepas in combinatie met scratch.
-De actieve platter is en voelt behoorlijk gammel aan. Aan de zijkanten kun je gewoon meer dan een halve centimeter indrukken. Je voelt ook dat ie dan los is, en je voelt niet die weerstand die je wel merkt bij een draaitafel. Dat is niet normaal en is iets wat je zelfs niet ziet bij mijn oude budgetdraaitafel Reloop RP1000.
En zoals ik al zei, je merkt gelijk op dat ie gewoon te klein is als je al lange tijd gewend bent aan vinyl. Dus ik raadt mensen aan niet zomaar over te stappen op de Denon S5000 of Denon S3000 als je al lange tijd met vinyl heb gewerkt. De stap is te groot en na een week gaat het me nog steeds moeilijk af, misschien wel omdat ik steeds met cd-speler en draaitafel draai. Maar ja, dat kan ik nu niet precies zeggen. Misschien moet ik er wel een beetje aan wennen.
-Aanvankelijk vond ik de scratch goed, maar nu zie ik toch kleine mankementen. Zo is erbij beatscratching een dubbele beat te horen. Als je bijvoorbeeld langzaam over een beat scratcht dan lijkt het net of er twee beats in zitten. Er zit een heel minuscuul tussenstopje in de beat. Maar je merkt dit alleen als je erg langzaam scractht.
Verder pakt de chip te snel weer de oorspronkelijke muziek op. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld na het scratchen je even de scratchdisk laat meebewegen met de platter, maar als je dit een beetje snel doet , maar nog steeds niet volgend de oorspronkelijek snelheid dan hoor je al de normale muziek. Hieraan merk je gelijk dat dit gewoon gedigitaliseerd scratch is. Overigens heeft de CDJ-800 bij mij op het werk dit ook.
Het zijn allemaal kleine dingen, sommige mensen zouden mierneukerij zeggen, maar omdat ik veel scratch zijn dit wel belangrijke aanspreekpunten voor mij.
-De pitchcontrol heeft een kleine afwijking wat overigens de demomodel bij mijn levcerancier niet had. Dus het is denk ik gewoon een standaardafwijking die bij de fabriek ontstaat. Niet zo erg, maar als je de range bij de 0 zet, dan moet er ook nul staan in het schermpje en niet +0,1 of +0,2. Misschien weer een beetje miereneukerij :D
Maja....dit waren zo'n beetje de mankementen. Voor de rest een goede cd-speler hoor. Niet veel meer op aan te merken. De hotsart, loop en stuttter werk makkelijk en naar behoren. De seamlessloop is ook echt seamless in tegenstelling tot sommige budget cd-spelers.
Reemski schreef:
Ik bedoel niet overslaan bij stoten of trillingen. Ik bedoel een stap voor het buffer. Of de speler mp3's goed blijft lezen bij krasjes. Mp3 is naar mijn mening zo krasgevoelig dat het voor de lange termijn gewoon niet te gebruiken is voor goed dj-gebruik.Maar mijn huidige ervaringen zijn wel positief, hij speelt alles af en heb niet zoveel verschil dan met normale cd's, afgezien van de lagere maximale pitchstand. Ach ja....wie gebruikt ook 100 % pitchcontrol :S
Reemski schreef:
Wil je van tijd tot tijd eens hier neerzetten hoe vaak je muziek overslaat of hapert bij gebruik van mp3? Ik vraag het me nu echt af hoe goed dit zich houdt in het veld. Mijn mp3-auto cd-speler heeft vrij vaak moeite (hoewel cd's bij mij direct afgeschreven zijn wanneer ze in de auto belanden, maartoch). Speler is trouwens een nette VDO-Dayton, geen kijkshopmeuk.Maar voor de zekerheid zou ik bij mijn volgende on the road gelegenheid eens checken of ie nou overslaat