Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj pyro

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 9 van 20)

Topic: Movinghead controller (22-1-2008 18:37:00)
Ja ben ik het mee eens, maar stel, zoals de OP zegt, dat je een nieuwe controller gaat kopen voor enkel 2 moving heads.
In dat geval zou ik toch een 1612 kiezen boven een scene setter.
Voor de prijs moet je het in ieder geval niet laten wink ;).
Topic: Movinghead controller (22-1-2008 11:31:00)
Ben ik het op zich mee eens, maar als je toch een nieuwe sturing gaat kopen voor je moving heads, kan je net zo goed een SM1612 kopen ipv een Scenesetter.
Aangezien de OP zelf zegt dat de parren niet echt belangrijk waren zie ik niet echt het nut in om alsnog een Scenesetter te nemen.
Is natuurlijk mijn mening hé wink ;).
Topic: Movinghead controller (21-1-2008 16:57:00)
De showmaster 24 is zeker niet geschikt voor inteligent licht.
Indien je goedkoop wil afzijn denk ik dat je beter naar 2 apparte tafels kan kijken.
Zo kan je bijvoorbeeld een Lite 4 nemen voor het aansturen van je pars.
Voor je moving heads neem je dan bijvoorbeeld een SM1612.
Als je echt iets wil die het allemaal kan, kan je kijken naar de Light Desk Pro.
Echter zou ik dan toch nog kiezen voor optie 1.

[edit]Dré was me net effe voor razz :p [/edit]
Topic: Welke lichttafel ?? (10-1-2008 22:26:00)
Kleine Jester heeft 24 kanalen, de grote 48.
Voor je 4 movingheads ben je al 48 of misschien wel meer kanalen kwijt.
Je kan altijd al je MH's op dezelfde kanalen zetten, maar dan verlies je een groot deel dynamiek in je show.
Je hebt natuurlijk ook de Jester ML wing, maar daar kan ik niks over zeggen.

Zoals hierboven al vermeld lijkt de Licon CX of 1X van JB me wel een leuke tafel voor jouw doel.
Topic: Welke lichttafel ?? (10-1-2008 18:32:00)
Ik heb al met de kleine jester gewerkt.
Op zich een heel leuke tafel voor klein theaterwerk maar voor inteligent ligt kom je zeker wat te kort.
Wat is je budget dat je er aan zou willen uitgeven?
Topic: Showtec Showmaster 24 Audio Input (24-12-2007 12:02:00)
Euhm, dit is toch gewoon een RCA/cinch aansluiting.
Gewoon kabeltje van je Rec, Master2 of whatever je nog vrij hebt naar de ingang en dat moet werken.
In hoevere de audio functie van de Scanmaster goed functioneert weet ik niet.
Topic: signaal (9-12-2007 17:20:00)
Mm, kan je wel gelijk in hebben klunz.
Ik had in ieder geval kabels XLR - Mono jack, en als ik deze gebruikte werd er op mijn RCA aansluiting geen signaal meer uitgestuurd.
Zou zeggen zal eens proberen om XLR - XLR te verbinden met men amp en kijken of ik dan nog iets krijg op men RCA, maar spijtig genoeg is men Classic 6 al lang verleden tijd sad :(.
Zou dus inderdaad goed kunnen dat het verhaal balanced/unbalanced klopt.
Met andere woorden: weer wat geleerd wink ;).
Topic: signaal (9-12-2007 11:49:00)
Heb dit probleem zelf ook al ondervonden indertijd met mijn jb systems classic 6.
Sommige mengpanelen zijn zodanig opgesteld dat wanneer je je XLR's gebruikt, de RCA uitgang geen signaal meer krijgt.
Is zo een beetje hetzelfde als wanneer je een koptelefoon op een radio aansluit. Dan geven de boxen ook geen geluid meer wink ;).
Het enige wat je dan kan doen is op XLR of RCA (eigen keuze) aansluiten en van daaruit beginnen splitsen.
Eventueel een patch paneeltje in elkaar solderen om alles proper te maken en klaar is kees.
Topic: masters (6-12-2007 13:56:00)
Ow ja, inderdaad. Mijn fout ashamed :$.

Wat je ook kan doen is een rack paneeltje erin steken met XLR of jack ingangen (naar eigen keuze) en eventueel stroomtoevoer en parallelle uitgangen en vandaaruit alles verdelen.
Is wel een beetje knutselwerk aan, maar als je wat handig bent, zeker geen probleem.
Topic: masters (5-12-2007 22:59:00)
kan je eens een fototje posten van de achterkant?
Blijkbaar is er dan nog een andere uitvoering...