Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 9 van 20)
Topic: Redsound Soundbite (5-2-2006 20:30:00)Bij een djm600 heb je de return (of het 'send-return effect') niet nodig. Hij stuurt automatisch het kanaal door de send uitgang waar de channel-select op staat (pre-fade). Je kan dus continu het master signaal (of wel kanaal je maar wilt) naar de soundbite sturen voor synchronisatie.Topic: Redsound Soundbite (4-2-2006 11:13:00)De AUX uitgang op de Xone:32 werkt alleen als de fader omhoog staat. Of bedoel je dat hij na een tijdje helemaal niets meer meet? Dat komt volgens mij omdat de Soundbite de BPM engine uitschakelt wanneer er onvoldoende (of geen) input signaal is om een waarde uit af te leiden. In de manual staat namelijk hetvolgende:
The BPM engine can be temporarily disengaged when there is a possibility of erratic audio input tempo (during
cueing procedures etc) disrupting the playback speed of the pre-recorded loops. The last detected BPM value will continue to flash on the display and any further beat information will be ignored until such time as the BPM engine is re-engaged. To re-engage the BPM engine simply press the [DISENGAGE] button again.Topic: Redsound Soundbite (3-2-2006 23:21:00)
Kan er nu bijna niks meer van
Haha, hier precies hetzelfde
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (27-1-2006 14:20:00)Als je zo naar die plaatjes kijkt zou je dat idd wel zeggen. Ze geven een beetje vertekend beeld van de werkelijkheid. Bij de meest linkse verloopt het hele volume al over 1mm schuiven bij het eerste witte lijntje dat je tegen komt. Bij de middelste curve loopt het volume gelijkmatig op tot de helt van de crossfader. Bij de 3e (mix) curve loopt het volume over de hele lengte van de baan zoals de crossfader van de xtc/pcv-275/smx-401, en heb je dus een -3dB dipje in het midden.
Bij de 400/800 hebben ze die strakke curve dus iets dichter bij de kant gelegd. Het antwoord van Pioneer is alleen niet erg geruststellend. Ze zeggen niet dat er een andere fader in zit als bij de 600, en die crossfader is best wel kut.Topic: Redsound Soundbite (22-1-2006 13:37:00)Prima voor hun taak zijn de faders van de djm600 ook. Het enige minpuntje is hoe ze aanvoelen en dat is dan toch jammer... Weet je zeker dat de faders digitaal worden uitgelezen? De DJM600 is namelijk ook intern voor een groot deel digitaal (qua routing). Topic: Redsound Soundbite (18-1-2006 14:46:00)Ja, dat kan. Hier staat het e.e.a. over de Soundbite/Cycloops: https://www.aboutdj.nl/content/view/178/8/Topic: XONE: 3D !!! (31-12-2005 17:11:00)
boellie schreef:
Aan de andere kant werkt op je headphone ook wel lekker.. je komt iig tijdens gigs opdeze manier nooit voor vervelende verassingen. (bijv. bij de send/return van de DJM-600)Remy schreef:
Wel raar, als ik hem via me AUX out aansluit op me Xone 32 synchroniseerd hij helemaal niet met de muziek die op dat moment opstaat...The BPM engine can be temporarily disengaged when there is a possibility of erratic audio input tempo (during
cueing procedures etc) disrupting the playback speed of the pre-recorded loops. The last detected BPM value will continue to flash on the display and any further beat information will be ignored until such time as the BPM engine is re-engaged. To re-engage the BPM engine simply press the [DISENGAGE] button again.
Idd, af en toe een beetje bijsturen is normaal. Het ligt ook aan de lengte van de loop die je neemt. Een korte loop (1 beat of minder) zal sneller scheef lopen dan een 4 beat loop. Ook zul je bij lange loops eerder hebben dat hij bij de laatste beat niet helemaal klopt. Dat komt doordat hij de tijd tussen 2 beats gaat extrapoleren naar de ingestelde tijd. Als hij er een fractie naast zit krijg je 32x die fout bij een 32 beat loop. Bij het inkorten van een loop komt het omdat de fout zich vaak herhaalt. Elke keer dat de loop opnieuw begint zit je fout en dat tikt behoorlijk aan bij een 1/2 beat loop om maar wat te noemen. Mijn ervaring is dat 4 of 8 beat loops de minste problemen geven.
Topic: Dj's die een instrument bespelen (30-1-2006 16:48:00)Tom schreef:
piano, 10 jaar privéles gehad. (6-16jaar)Kan er nu bijna niks meer van


"It's a little different than the 600. Since we wanted to appeal to scratch DJs also the sharpest of the 3 settings is set to the same lag and curve as the sharpest of the 909"
Als ik dat lees denk ik: "het is dezelfde fader, ze hebben alleen de curve verbetert".
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (27-1-2006 13:18:00)Als ik dat lees denk ik: "het is dezelfde fader, ze hebben alleen de curve verbetert".
DannyK78 schreef:
Ik weet niet of het plaatje alles zegt maar als je de curves van de crossfader ziet, dan zie je geen snelle cut scratch mogelijkheid, wel een onbenullige stand met beide richtingen volledig lineair met een dikke dip in het midden, maar ik weet niet of het plaatje alles zegt in dit geval.Bij de 400/800 hebben ze die strakke curve dus iets dichter bij de kant gelegd. Het antwoord van Pioneer is alleen niet erg geruststellend. Ze zeggen niet dat er een andere fader in zit als bij de 600, en die crossfader is best wel kut.
Accessories (included):
- Connecting Cables ( input - 1 x 1/4” Jack to RCA ) (output - 1 x single RCA to twin RCA )
- Mounting kit
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (19-1-2006 11:12:00)- Connecting Cables ( input - 1 x 1/4” Jack to RCA ) (output - 1 x single RCA to twin RCA )
- Mounting kit
Victor schreef:
Maar de mixer werkt intern volledig digitaal, en dus is de functie van de faders anders geworden. Dikke kans dat de faders prima zijn voor hun nieuwe taak.djberjo schreef:
Kan je er ook de sample`s tegelijker tijd gebruiken?Kan A&H niet gewoon losse midicontrollers maken? Een beetje dit idee: https://home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/3D-Top_downc2.jpg
Dat lijkt me veel praktischer dan zo'n all-in-one Xone. Het enige voordeel is dat je nu maar 1 kastje mee hoeft te slepen naar je gig, voor de rest heeft het alleen maar nadelen... Je hebt dan ook een veel grotere afzetmarkt (denk bv aan mensen die al een Xone hebben). Of zie ik iets over het hoofd dat de Xone:3D wel kan en een Xone:92 + losse midicontrollers niet?
Dat lijkt me veel praktischer dan zo'n all-in-one Xone. Het enige voordeel is dat je nu maar 1 kastje mee hoeft te slepen naar je gig, voor de rest heeft het alleen maar nadelen... Je hebt dan ook een veel grotere afzetmarkt (denk bv aan mensen die al een Xone hebben). Of zie ik iets over het hoofd dat de Xone:3D wel kan en een Xone:92 + losse midicontrollers niet?