Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 9 van 20)

Topic: Brom door voeding note-book (18-1-2008 10:02:00)
Wat Watje schrijft kan maar zo eens helpen. Heb je wel eens geprobeerd om een geaard stopcontact te proberen of juist niet. Is die brom er op elke locatie?
Topic: Brom door voeding note-book (17-1-2008 13:28:00)
Simpele (goedkope) oplossing:Ground loop isolator

Te koop bij New-line.
Even zoeken op de webshop.
Topic: Laptop op mengpaneel via koptelefoonuitgang. (30-12-2007 21:52:00)

TNT schreef:

aardlus isoleren
Inderdaad, werkt perfect! En gebruik een goede kabel vanuit de pc. Dus niet zo'n ding van 2,50
Topic: Overbelasting & vervorming (12-12-2007 11:04:00)

Tom schreef:

ik kan een verterker op 1/4 zetten en hem toch laten clippen.

We hebben het al 100 keer geschreven:
de gain knop van je versterker regelt de ingang van de versterker;
NIET de UITGANG.
Ja, maar dan stuur je te hard in. En dat moet je natuurlijk nooit doen.
En, ik weet best dat je met je gain knop van je versterker de ingang regelt. Waar staat dat dit niet zo is? Neemt niet weg dat je hem daarom wel harder en zachter zet. En wat is daar op tegen? Dan zou je die knoppen dus net zo goed weg kunnen laten.
Topic: Overbelasting & vervorming (12-12-2007 10:09:00)
Ik heb dit alles eens aandachtig doorgelezen. Ik blijf het ook best lastig vinden.
Ook ik heb een keer een soortgelijke vraag gesteld.
Mijn installatie had ik toen als volgt:
Versterker van 2x1500 wrms en boxen van 500 wrms. Hoe weet je dan wanneer het te hard gaat?
Ik kreeg als antwoord, gewoon luisteren. Toch zette ik de versterker nooit harder dan zo'n 3/4. De limiter in de x-over had ik nog ingesteld op -2db. Op die manier is het altijd goed gegaan.
Topic: zoem in de eindversterker (30-11-2007 09:37:00)
Ik kwam er achter dat, als ik de potmeters op 0 heb staan dat de versterker dan iets bromt. Als ik hem dan opendraai dan gaa de brom ineens weg als ik zo ongeveer voorbij de 5 kom. Is hier een verklaring voor?
Topic: Versterker bruggen (ervaringen) (6-11-2007 15:13:00)

sntho0 schreef:

Ik gebruik de KIND XT2000 altijd in bridge op mijn subs van 1000 wrms 8 ohm. De Kind geeft in bridge 2600 wrms bij 4Ohm, dus krijgt iedere sub 1300 watt. Dit gaat als een speer.
Voor mijn toppen gebruik ik een Work WPP3000, deze geeft bij 8Ohm 2x900 wrms. Deze heb ik ook op mijn subs geprobeerd. Dus, gewoon in stereo. Dit gaat prima, maar toch vind ik de Kind in bridge beter klinken op de subs. Dus, dat is de reden waarom ik de Kind op de subs heb.
Topic: Versterker bruggen (ervaringen) (6-11-2007 08:44:00)
Ik gebruik de KIND XT2000 altijd in bridge op mijn subs van 1000 wrms 8 ohm. De Kind geeft in bridge 2600 wrms bij 4Ohm, dus krijgt iedere sub 1300 watt. Dit gaat als een speer.
Topic: Aansluiting als je van 2 naar 4 subs gaat (17-10-2007 11:08:00)

sjampiejo schreef:

Dank u voor deze uitleg happy :)

Mn RCF subs zijn trouwens 1000W RMS bij 8 Ohm.. De DAP P2000 versterker (800W bij 8 Ohm) is dus eigenlijk te licht voor deze subs. Ik had daarom de AA v4001+ gekocht om mn subs te bruggen, deze levert dan 1500W per sub. In een ander topic heb ik dit al uitvoerig gevraagd en ik heb t getest, het is me alleen nog niet gelukt. Waarschijnlijk is het een simpel schakelingetje op mn cross-over. Binnenkort ga ik hier verder naar kijken (of ik laat er naar kijken).
Ik vraag me af waarom het je niet is gelukt om je subs in brug aan te sluiten op je AA.
Is toch vrij simpel. Ik zal het je uitleggen.

Ten eerste moet het schakelaartje achterop de versterker op bridge zetten.

Dan is het het beste om een kabeltje te gebruiken die vanuit je x-over komt met 1 plug die in 1 kanaal van de versterker moet (zal wel kanaal 1 zijn) Dus in de subuitgang van je x-over zitten 2 pluggen (links en rechts) die uitkomt in 1 plug. (bijvoorbeeld deze:www.new-line.nl/v/6035
Vervolgens sluit je 1 luidsprekerkabel aan op de bridge uitgang op je versterker (moet er bij staan of in je handleiding)
De andere kant van de kabel prik je in je ene sub en je verbindt beide subs gewoon parallel door. Nu speelt je versterker in gridge op 4Ohm en levert deze 3000 watt, dus voor elke sub 1500 watt. Dat is prima toch? En je hoeft niets in je x-over de veranderen.
Topic: De Behringer B-1520 Pro of de wharfedale evp-s15 (5-10-2007 17:32:00)
En als je nu 2 evp-15's vergelijkt met 1 JBL JRX-25?
De specs zijn ongeveer gelijk, maar je hebt met de evp's wel 100 watt meer en een extra 2" hoorn. Dus, je zou denken dat die 2 evp's samen beter zijn dan 1 JRX? Iemand enig idee?