Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Berry

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 114 bijdrage(n) van Berry (Pagina: 9 van 12)

Topic: Remix/moderniseren clublied (9-8-2004 23:20:00)

Tom schreef:

Het beste is de orginele vinyl (heb ik begrepen).....
Ik zal binnen de vereniging rondvragen of iemand nog een goed exemplaar heeft. De digitale versie die ikzelf nu heb is een behoorlijke verbetering van een destijds gebakken cd waarop iemand het vinyl incl. krassen heeft gekwakt op standje -10Db ofzo. En da's dus een eind weg van de meest ideale uitgangssituatie.
Topic: Remix/moderniseren clublied (9-8-2004 23:03:00)

massive schreef:

Als je me het mp3'tje zou willen mailen ...
Bedankt Mark, mail is verzonden.
Topic: Remix/moderniseren clublied (9-8-2004 22:32:00)

Tom schreef:

Ik wil ook wel een poging voor je wagen ...
Bedankt voor je aanbod Tom, ik maak er graag gebruik van.
Ik stel voor dat we hierover verder via e-mail communiceren ???
Zo ja, meteen het mp3-tje meesturen om een indruk te krijgen?
(en haast heeft het zeker niet, we doen immers al 15 jaar met de huidige versie)
Topic: Remix/moderniseren clublied (8-8-2004 13:37:00)

RobinM schreef:

Je mag mij dat voorbeeldje wel even mailen
You've got mail ...

[edit schreef:

Euhhh, ik krijg zojuist een Postmaster-failure, is je e-mailadres in je profiel correct of heeft het met quota te maken?
Topic: Remix/moderniseren clublied (8-8-2004 12:22:00)
Zo’n 15 jaar geleden is door een plaatselijk fanfarecorps ons clublied op vinyl gezet. Het is een mars van 2:22 minuut, met een vocaal refrein, die nogal melig en oudbollig klinkt sad :( en waarvan we graag eens een eigentijdse versie zouden willen hebben met bijv. een leuke beat (i.p.v. een grote trom) in een verhoogd marstempo razz :p .

Met Sound Forge Pro 7 is die vinyl-versie inmiddels al behoorlijk verbeterd (Click & crackle remove, Noise reduction, Wave hammer en handmatige EQ bijstellingen, Normalize en nog een aantal plugins) maar daar heb je nog geen frisse remix mee.

Ik heb echter zelf geen flauw benul hoe je zoiets aanpakt, wat er technisch wel/niet mogelijk is, welke spullen je daarvoor nodig hebt en zeer waarschijnlijk mis ik het juiste gevoel/gehoor om dit zelf te kunnen.
Kan dit alleen via een professioneel bedrijf en een gepeperde rekening of is er iemand van jullie die zegt: “leuke uitdaging, kom maar op” ???

NB: voor degenen die eerst een voorbeeld willen horen: ik heb van de kwalitatief goede wav-file een mp3 van 128K/2,2 Mb die ik evt. kan mailen (heb zelf geen website).
Alvast bedankt voor de hulp en tips.
Berry
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (22-7-2004 21:10:00)

Contour schreef:

Ik denk dat je dus moet beslissen of je het de moeite waard vind zo'n steiger te huren.

Mr. Edie schreef:

Met wat geluk kan je zo'n steiger via via welleens 'zo' voor noppes lenen
Een bouwstelling even lenen is geen probleem, we hebben een Ondernemersclub binnen de vereniging met daarin een aantal aannemersbedrijven en die vragen daar geen geld voor (op straffe van verhoging van hun jaarlijkse bijdrage razz :p)

Maar goed, ik heb denk ik nu voldoende tips en adviezen die ik punt voor punt kan nalopen als het ding eraf is.
Bedankt weer voor het meedenken wink ;). Ik zal t.z.t. de afloop wel even posten.
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (22-7-2004 02:02:00)

Mr. Edie schreef:

Naja, Ik kan me niet voorstellen dat bij de frabicage niet daaraan gedacht hebben
Ik ook niet, maar ik heb de neiging enige waarde te hechten aan Tom's eerdere reactie daarover.

Mr. Edie schreef:

misschien toch maar eens eventueel loskoppelen, en zo testen (dus de bol NAAST of BIJ de versterker, werkt veel prettiger denk ik.. Kijk wat die doet bij andere bekabeling etc..
Klopt, ik zie in gedachten die bol ook al naast mixer en versterker liggen en rond de middenstip een hoge bouwstelling staan ...

Mr. Edie schreef:

Of ook handig misschien: foto's maken en hier posten, kan je soms ook genoeg aan zien..
Deels met je eens, maar de vinger via foto's op de zere plek kunnen leggen terwijl met het blote oog niets waarneembaar is, zelfs niet door een servicemonteur???????????
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (22-7-2004 01:27:00)

Mr. Edie schreef:

Ik heb de scherm volgens mij niet op de kop, MAAR je hebt een dakje, en IN dak dakje zal vast water komen te staan, maar... Oww, wacht, snap het, als die 'overloopt' druppelt het idd naar binnen, klopt..
Kwartje is gevallen wink ;)
Je komt aardig in de richting , maar je kwartje ligt nog wat scheef.
De theorie is dat door incidentele hoge luchtvochtigheid in de hal condensvorming optreedt tegen de ONDERZIJDE van de schotel die dus met overlap over de feitelijke bol hangt. In die bol zit de NAAR BOVEN GERICHTE speaker. Naarmate de condensvorming verergert worden het steeds grotere druppels over het gehele oppervlak van de schotel (is wat anders dan "vollopen") en uiteindelijk vallen die druppels door de zwaartekracht loodrecht naar beneden ... en daarmee voor een deel waarschijnlijk in de speaker.

Mr. Edie schreef:

Met de kabel zal weinig mis zijn, en ja: ik heb ook gelezen dat de bol 9 meter hoog hangt, maar wat wil je dan? Ertegen praten "Hey, doe normaal bol!" of gaan bidden? Hij zal er toch afmoeten...
De versterker is het dus niet, mic's geef je zelf aan ook niet, dus wat wil je meer doen?
Kijk, o.a. DAARVOOR heb ik me dus aangemeld bij een forum met veel aanwezige kennis van PA-installaties ... wink ;)
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (22-7-2004 00:38:00)

Mr. Edie schreef:

Tom, als je de speaker ophangt zoals er beschreven staat (recht naar onder) druipt er ECHT geen water in hoor...
Ik denk dat jouw beeldscherm op z'n kop staat, als je dat even goed zet en nog eens naar de tekening kijkt zie je dat het geheel via een 3-puntsketting aan het plafond wordt gehangen, de speaker is dan naar BOVEN gericht (dus magneet zit aan de onderkant) en het geluid wordt via de schotel ("dakje") naar alle kanten naar beneden gestraald.
DUS, klopt de theorie van Tom (en Reemski).

Mr. Edie schreef:

Persoonlijk denk ik NIET dat het de bal is, maar je versterker zelf.
Ik dacht in mijn eerste post aangegeven te hebben dat het probleem onderzocht is o.a. met tijdelijke aansturing van een gloednieuwe versterker zo uit de doos ...

Mr. Edie schreef:

250 Watt RMS is best veel trouwens voor zo''n dingetje...:-)
Klopt, alle reclameborden trilden lekker mee ...

Mr. Edie schreef:

maar als die gast hem nu even van het dak afhaalt, kan die kijken
Als je mij bedoelt, wil ik ook het volgende nog even herhalen:
"de bol hangt op 9 meter hoogte, om daar bij te komen heb je een bouwstelling nodig waar je een paar uur mee mag stoeien als je daar niet regelmatig mee omgaat of je kan een kostbare lift huren. Dat willen we wel doen, mits deze operatie een reële kans van slagen heeft."
Ik heb dit topic gestart omdat ik wel zie aankomen dat er werk aan de winkel is, maar nog geen idee had wat ik dan vervolgens met het ding aan moet, want wat zou ik immers zien wat een servicemonteur die er dagelijks mee omgaat, dat destijds niet gezien heeft?

Ik heb overigens tussendoor een mailtje gestuurd naar de leverancier/installateur met de vraag of een vocht-probleem hun bekend voorkomt.

En gezien de reactie van Diederik sluit ik de kabel ook nog maar niet bij voorbaat uit.

[edit] Waarom wordt de tekst steeds smaller, wat doe ik fout?
Edit Mod: omdat je het / symbool niet gebruikt om de quote te sluiten. Tom

Thanks (zie mijn quote)
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (21-7-2004 23:23:00)

Tom schreef:

als het vocht neerslaat, loopt het zalig de speaker in sad :(
En kan het nergens meer heen dan de magneet inlopen.
Dikke kans dat die dus behoorlijk verrot is van binnen.
Tom, je redenering is logisch hoor, maar mag je van dit soort professionele systemen voor toepassingen zoals fabriekshallen, zwembaden, etc. verwachten dat ze niet tegen wat vocht bestand zijn?