Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Berry

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 114 bijdrage(n) van Berry (Pagina: 1 van 12)

Topic: digitale crossover of toch maar niet (29-12-2008 16:27:00)
Ik gebruik ook een CX3400 en heb subs, mid/hoog en fullrange boxen op 3 versterkers.
Vanuit de mixer ga ik eerst naar een V3000 versterker met de fullrange kasten, en vervolgens lus ik dat (fullrange) signaal door naar de CX3400 die dan de laag- en mid/hoog versterkers aanstuurt.

Zodoende geven de fullrange kasten ook het laag weer, je zou eens kunnen uittesten hoe dat klnkt samen met je subs.
Voordeel is dat je niet dubbel filtert, aan de andere kant moeten je fullrange kasten ook energie gaan verspijkeren aan het laag.

Daarnaast loopt de aansturing van je fullrange versterker en boxen niet meer via de limiterfunctie van de CX3400, de vraag is hoe gedisciplineerd je hiermee omgaat.

Berry
Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (5-9-2008 10:43:00)

2party4 schreef:

Van deze mic's is algemeen beschreven dat het zang-mics zijn, hier dus ook twijfels.
Kan je mij uitleggen waarom je door een zang-mic (dus prima geschikt voor stemgeluid) niet gewoon zou kunnen praten?
Topic: Omroep systeem. (7-1-2008 13:55:00)
Voor ons hoofdveld van 60x30 mtr met naast een lange zijde parallel de kantine, hebben wij aan de kantinegevel twee 100V hoorns hangen. Deze hangen op ca. 6 a 7 meter hoogte en 20 meter uit elkaar.
De hoorns zijn onder een hoek van 45 graden naar binnen gedraaid, elk gericht op de diagonaal verst gelegen hoek van het veld.
Zodoende beslaat elke hoorn ook het midden van het veld en neemt elke hoorn tevens een deel van het buitenbalkon van ca. 20 meter voor zijn rekening, van waar af ze op 3 meter hoogte hangen, dus zonder mensen direct in de oren te tetteren.
Wij hebben hiermee een prima verstaanbaar geluid, zowel vanaf het buitenbalkon als op en rond het gehele veld. Het zijn echter twee bijzonder krachtige hoorns van elk 85W, die we op het trafo geschakeld hebben op 50W en aansturen met een oude 100V Philips versterker van 260W. Maar alle schuifjes op mengpaneel en versterker staan slechts mondjesmaat open, anders kunnen we steevast rekenen op een bezoek van de Milieu Inspectie Dienst.
Deze oplossing werkt voor ons uitstekend, maar zoals al uit andere reacties blijkt is elke situatie weer anders (sowieso is een voetbalveld groter) en zal deze oplossing lang niet overal werken.
Topic: crossover en stereo geluid behouden (21-2-2007 12:42:00)

Dré schreef:

Het is ook totaal onlogisch aangezien veel mensen sublaag mono'en maar nog steeds 2 stacks neerzetten (1 links, 1 rechts). In zo'n geval zou de ene stack 6dB minder staan te werken dan de andere (en da's, zoals reeds gezegd, onlogisch).
Hmm, ik heb precies hetzelfde "probleem", op V3000 voor het laag blijft rechts een volle led achter bij het linkerkanaal en is het verschil in volume tussen beide subs ook duidelijk hoorbaar.
Op mijn "to do lijstje" staat nog dat ik even moet testen met andere xlr-kabeltjes tussen cross en amp.
Voorlopig wel toevallig ...
Topic: omroepen (4-8-2006 15:43:00)

René Eppink schreef:

Licht er natuurlijk ook aan hoeveel mensen je moet bereiken, in dit geval een stuk of 60-80 gok ik.
Buiten op open terrein doet het aantal mensen niet ter zake, of het er nou 60 of 1000 zijn.
Uitsluitend de te bestrijken oppervlakte is van belang, rekening houdend met weersomstandigheden.
Topic: Geen geluid meer door boxen (30-4-2006 01:20:00)
En mocht een andere versterker ook geen geluid geven, ander snoertje tussen mixer en versterker?
Topic: Afstelling Behringer CX-3400 (16-1-2006 12:04:00)

Tom schreef:

Weet je zeker dat de low sum alleen over 1 kanaal komt?
Heel zeker, staat bovendien expliciet in de handleiding.

Tom schreef:

want bij het oude model van deze cross komt het wel low signaal wel uit beide low uitgangen
Tja, die ouwe zooi ... laugh :D
Topic: Afstelling Behringer CX-3400 (15-1-2006 23:04:00)

KVM schreef:

Ik heb ook deze crossover maar gebruik niet de low sum.
Volgens de info achterop de cross, heeft de low sum ook slechts 1 output. (aan de rechterkant achterop de cross naast de input)
Martin.
Goeie aanvulling Martin, zat ff te diep in mijn achterhoofd verstopt wink ;)
Ingeschakelde low sum voegt de bass van beide kanalen samen naar de rechter low-output. De linker low-output doet in dat geval niet mee.
Topic: Afstelling Behringer CX-3400 (15-1-2006 22:29:00)

Deejay_21 schreef:

Vanaf de crossover naar de versterker gaat het via XLR female > Jack 6.3.
Vanuit beide LOW-uitgangen naar versterker?

Deejay_21 schreef:

De crossover staat ingesteld op 2 weg stereo. Daarnaast is de 'low sum' schakelaar ingeschakeld. Hoop dat dat voldoende is, zo niet, let me know.
Niet voldoende dus.
Hoe zit het met frequentie-instellingen:
- achterkant crossover modus "x 1" of "x 10"
- ingestelde kantelfrequentie op voorzijde van beide kanalen?
- verder alle knopjes in neutraalstand?
Topic: equalizer (4-1-2006 11:15:00)

djjerom24 schreef:

En kan je er dan ook beter een limiter ertussen zetten??
Nog beter: eerst lezen, lezen en nog meer lezen.
Als je dan GERICHTE vragen hebt over je P.A. stel je die bij voorkeur NIET in 3 of 4 nieuwe topics die nu deels naast elkaar lopen sneaky :V