Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Fracktone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 9 van 14)
Topic: Geluidskaart (27-9-2004 09:56:00)
Zoek een geluidskaart waar ik oa het één en ander op wil aansluiten; mixer uiteraard, cd speler, md speler. Wat eventueel ook zou kunnen is om alles op me mixer aan te sluiten, en dat ik maar 1 line in nodig heb voor in m'n geluidskaart. Wil uiteraard vaak me demo's opnemen en wellicht in toekomst wat meer ermee doen. Omdat ik muziek altijd op me computer luister, wil ik daar juist het top geluid uit krijgen. Heb nu een hkardon setje (subwoofer, twee speakertjes) maar de geluidskaart is verschrikkelijk. Wil ooit een syrincs m3-220 voor me computer kopen, zou dit een goede combinatie zijn met een door jou aanbevolen 'waveterminal'(192???)?
groeten,
StefanDe Waveterminal is hier zeker een goede keuze voor. Ook als je er zwaardere installaties (PA/Discotheek) aan gaat hangen presteert deze kaart gewoon super voor zijn prijs.
Ik verkoop hem veel aan artiesten die hem in eerste instantie gebruiken voor "on the road" (draaien bijvoorbeeld met PCDJ in de pauzes). Er zijn er zelfs die deze kaart ook zijn gaan gebruiken voor hun opname studio. Als reactie krijg ik vaak te horen dat deze beter klinkt dan hun huidige veel duurdere pro geluidskaart.
Dit is wel een mening en ervaring van klanten, ik zeg dus niet dat dit ook daadwerkelijk ook zo is oftewel, ik kan dit niet hard maken.
Mijn ervaring is echter wel dat dit een heel goede kaart is en dat veel klanten zich er over verbazen als ik hun oude kaart (ook de MAYA 44) voor deze vervang.Topic: Geluidskaart (27-9-2004 09:23:00)
wanneer ik zo'n kaart op m'n versterker zou aansluiten (aux, tape oid)
zou dit geluid dan minder zijn dan wanneer ik direct 2 speakers en een subwoofer zou aansluiten op de geluidskaart zelf? De MAYA 44 klinkt niet beter dan de prodigy 192, wel harder. Hij heeft (en dat geld alleen voor de MK2 versie)
dus een hoger output niveau. Je levert echter wel twee uitgangen in.
Ik gebruik zelf de prodigy 192 thuis, voor mijn demo set gebruik ik echter zijn "grote broer" de waveterminal van EGO-SYS.
Dit is in principe de zelfde kaart (in opbouw en mogelijkheden) maar met veel betere componenten wat de dynamiek en output level enorm ten goede komt.
Deze kaart kan zich meten met veel duurdere kaarten en wordt dan ook veel toegepast in professionele geluidsinstallaties (lees: Discotheken/bands voor het afspelen).
Hij is zeker die 40 euro meer dan de MAYA MK2 waard.
Dat de geluidskaart minder zou klinken als je hem via een versterker stuurt is natuurlijk onzin. De kant en klare setjes hebben
ook een ingebouwde versterker, dus gaat hierbij het signaal ook eerst door een versterker.
Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van de gebruikte versterker af.
Iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets?
Tony Wat bedoel je precies met "extern"? Als in USB/FireWire oid of met een break out box?
Voor volledig externe kaarten geld dat er geen echt goede oplossingen zijn in de semi pro kaarten (onder de 500 euro)
Je bent dan al snel aangewezen op merken zoals Motu en RME. Zoek je een PCI kaart met een break out box, zodat je makkelijk
bij je aansluitingen kunt, dan is de waveterminal 192M een zeer goede oplossing. Voor USB kaarten geld dat ze allemaal hun beperkingen hebben,
het is dan dus heel belangrijk dat je weet wat je er mee wilt doen.Topic: Geluidskaart (3-9-2004 02:51:00)
De Juli@ is sinds twee weken leverbaar en heeft een ingebouwde midi controller (in/out)plus een verwisselbare I/O socket zodat je geen jack pluggen meer hoeft te gebruiken (je kunt er dus je tulp kabels direct op aansluiten).Topic: Hulp nodig met opnemen (20-6-2004 09:29:00)
Als je een beetje handig bent met internet is dat een uitkomst... Maar iig bedankt voor dien tip, en sorry voor de late reactie
(trouwens, het 1e deel heeft niemand gelezen he
)Dan steel je toch ook gewoon een geluidskaart.Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (9-6-2004 21:53:00)
DJ Quinten schreef:
Bedankt voor de info fracktone, top!Zoek een geluidskaart waar ik oa het één en ander op wil aansluiten; mixer uiteraard, cd speler, md speler. Wat eventueel ook zou kunnen is om alles op me mixer aan te sluiten, en dat ik maar 1 line in nodig heb voor in m'n geluidskaart. Wil uiteraard vaak me demo's opnemen en wellicht in toekomst wat meer ermee doen. Omdat ik muziek altijd op me computer luister, wil ik daar juist het top geluid uit krijgen. Heb nu een hkardon setje (subwoofer, twee speakertjes) maar de geluidskaart is verschrikkelijk. Wil ooit een syrincs m3-220 voor me computer kopen, zou dit een goede combinatie zijn met een door jou aanbevolen 'waveterminal'(192???)?
groeten,
Stefan
Ik verkoop hem veel aan artiesten die hem in eerste instantie gebruiken voor "on the road" (draaien bijvoorbeeld met PCDJ in de pauzes). Er zijn er zelfs die deze kaart ook zijn gaan gebruiken voor hun opname studio. Als reactie krijg ik vaak te horen dat deze beter klinkt dan hun huidige veel duurdere pro geluidskaart.
Dit is wel een mening en ervaring van klanten, ik zeg dus niet dat dit ook daadwerkelijk ook zo is oftewel, ik kan dit niet hard maken.
Mijn ervaring is echter wel dat dit een heel goede kaart is en dat veel klanten zich er over verbazen als ik hun oude kaart (ook de MAYA 44) voor deze vervang.
Ik begrijp dat ik het een beetje onduidelijk geformuleerd heb, met "geen echt goede oplossingen" bedoelde ik dat er geen goede "allround" USB kaart is.
De door KVM genoemde kaarten zijn zeker goed maar daarom wilde ik eerst weten waar hij voor gebruikt dient te worden. "geluidsopnames/editing" is namelijk een heel ruim begrip.
De Gigaport AG (€ 189,00) is een heel goede kaart maar heeft geen ingangen dus je kunt er niet mee opnemen. Deze valt dus al af.
De Waveterminal U24 (€ 199,00) is top kwaliteit maar heeft slechts 2 in- en 2 uitgangen oftewel maar 1 stereo in en 1 stereo uit. Als je hem ook voor DJ gebruik wilt toepassen dan heb je over het algemeen toch minimaal twee stereo uitgangen nodig.
Andere mogelijkheden zijn de MAYA 44 USB en de MAYA EX/EX5.
De MAYA 44 USB (€ 149,00) heeft 4 in en 4 out. Met ASIO drivers. Wil je echter ook (voor sommige programma's alleen mogelijk) WDM gebruiken dan werkt dat alleen op maar twee in- en uitgangen.
Als je de laptop wilt gebruiken om je mixen op te nemen dan is denk ik de MAYA EX (€ 99,00) al voldoende.
Deze heeft twee (2) ingangen en zes (6) uitgangen. Het nadeel is echter dat deze geen ASIO drivers meegeleverd krijgt. Verwacht echter geen super hoge kwaliteit van deze kaarten maar voor niet professioneel gebruik is het meer dan voldoende.
Dan is er nog de teratec USB kaart te koop (rond de 70 euro maar dat weet ik niet precies). Dit is echter de verouderde versie van de MAYA EX die voorheen te koop was onder de naam MAYA 5.1 USB.
Vergeet ik nog enkele andere merken te noemen maar ook die hebben allemaal hun beperkingen.
Is je budget echter tussen de 500 en 1000 euro dan kun je natuurlijk wel alle kanten op en kun je precies kiezen voor dat wat jij nodig hebt.
Topic: Geluidskaart (24-9-2004 09:48:00)De door KVM genoemde kaarten zijn zeker goed maar daarom wilde ik eerst weten waar hij voor gebruikt dient te worden. "geluidsopnames/editing" is namelijk een heel ruim begrip.
De Gigaport AG (€ 189,00) is een heel goede kaart maar heeft geen ingangen dus je kunt er niet mee opnemen. Deze valt dus al af.
De Waveterminal U24 (€ 199,00) is top kwaliteit maar heeft slechts 2 in- en 2 uitgangen oftewel maar 1 stereo in en 1 stereo uit. Als je hem ook voor DJ gebruik wilt toepassen dan heb je over het algemeen toch minimaal twee stereo uitgangen nodig.
Andere mogelijkheden zijn de MAYA 44 USB en de MAYA EX/EX5.
De MAYA 44 USB (€ 149,00) heeft 4 in en 4 out. Met ASIO drivers. Wil je echter ook (voor sommige programma's alleen mogelijk) WDM gebruiken dan werkt dat alleen op maar twee in- en uitgangen.
Als je de laptop wilt gebruiken om je mixen op te nemen dan is denk ik de MAYA EX (€ 99,00) al voldoende.
Deze heeft twee (2) ingangen en zes (6) uitgangen. Het nadeel is echter dat deze geen ASIO drivers meegeleverd krijgt. Verwacht echter geen super hoge kwaliteit van deze kaarten maar voor niet professioneel gebruik is het meer dan voldoende.
Dan is er nog de teratec USB kaart te koop (rond de 70 euro maar dat weet ik niet precies). Dit is echter de verouderde versie van de MAYA EX die voorheen te koop was onder de naam MAYA 5.1 USB.
Vergeet ik nog enkele andere merken te noemen maar ook die hebben allemaal hun beperkingen.
Is je budget echter tussen de 500 en 1000 euro dan kun je natuurlijk wel alle kanten op en kun je precies kiezen voor dat wat jij nodig hebt.
DJ Quinten schreef:
die audiotrack maya 44 mk2 dus dan bijv. Zou deze kaart beter klinken dan zijn 'broer' prodigy 192??wanneer ik zo'n kaart op m'n versterker zou aansluiten (aux, tape oid)
zou dit geluid dan minder zijn dan wanneer ik direct 2 speakers en een subwoofer zou aansluiten op de geluidskaart zelf?
dus een hoger output niveau. Je levert echter wel twee uitgangen in.
Ik gebruik zelf de prodigy 192 thuis, voor mijn demo set gebruik ik echter zijn "grote broer" de waveterminal van EGO-SYS.
Dit is in principe de zelfde kaart (in opbouw en mogelijkheden) maar met veel betere componenten wat de dynamiek en output level enorm ten goede komt.
Deze kaart kan zich meten met veel duurdere kaarten en wordt dan ook veel toegepast in professionele geluidsinstallaties (lees: Discotheken/bands voor het afspelen).
Hij is zeker die 40 euro meer dan de MAYA MK2 waard.
Dat de geluidskaart minder zou klinken als je hem via een versterker stuurt is natuurlijk onzin. De kant en klare setjes hebben
ook een ingebouwde versterker, dus gaat hierbij het signaal ook eerst door een versterker.
Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van de gebruikte versterker af.
Dacide schreef:
Daarom ben ik op zoek naar een semi-pro soundcard (dus geen creative). Het zou fijn zijn als deze extern is.Iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets?
Tony
Voor volledig externe kaarten geld dat er geen echt goede oplossingen zijn in de semi pro kaarten (onder de 500 euro)
Je bent dan al snel aangewezen op merken zoals Motu en RME. Zoek je een PCI kaart met een break out box, zodat je makkelijk
bij je aansluitingen kunt, dan is de waveterminal 192M een zeer goede oplossing. Voor USB kaarten geld dat ze allemaal hun beperkingen hebben,
het is dan dus heel belangrijk dat je weet wat je er mee wilt doen.
Stereo Jack (6 mm) <----> XLR kabeltje.
Topic: Disco beurs 20 oh oh, 27! oktober 2004 (15-7-2004 08:49:00)Lijkt mij toch dat de DJ-expo 2004 meer te bieden heeft. ( www.djexpo.nl )
Topic: MIXvibes DVS (7-7-2004 22:12:00)Daarom heeft PCDJ een TT-direct knop op de software zitten.
Hiermee stuur je het signaal van je platenspeler rechtstreeks naar de uitgang van de geluidskaart.
Je hebt dan aan een 4 kanaals mengpaneel genoeg.
Topic: Hulp nodig met opnemen (20-6-2004 23:27:00)Hiermee stuur je het signaal van je platenspeler rechtstreeks naar de uitgang van de geluidskaart.
Je hebt dan aan een 4 kanaals mengpaneel genoeg.
Infceted Sounds schreef:
Ik ga binnenkort de ESI Juli@ (plus gratis Ableton Live)aanschaffen, lijkt me wel een mooie geluidskaart, doe daarbij een goedkope midicontroller en eventueel Fruityloops/Reason/Cubase SE o.i.d. en je kan beginnen met producen

Voor de prijs van de Audigy koop je veel beter een ESI-pro kaart.
De Waveterminal 192L is de pro uitvoering van de Audiotrak Prodigy 192. Deze is stukken beter en kost 179 euro.
Wil je nog mooier met een break out box dan is de Waveterminal 192M een heel mooie kaart, heeft 4 ingangen en 8 uitgangen. Ideaal om een thuis studio mee te beginnen. Kost 239 euro
Beide kaarten vind je op www.audiotrak.nl/epci.html
Wil je echt pro kijk dan eens naar de RME geluidskaarten.
De RPM is een hele mooie om mee te beginnen maar kost wel wat meer.
www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm
Topic: PCDJ FX: iemand ervaringen? (13-6-2004 16:50:00)De Waveterminal 192L is de pro uitvoering van de Audiotrak Prodigy 192. Deze is stukken beter en kost 179 euro.
Wil je nog mooier met een break out box dan is de Waveterminal 192M een heel mooie kaart, heeft 4 ingangen en 8 uitgangen. Ideaal om een thuis studio mee te beginnen. Kost 239 euro
Beide kaarten vind je op www.audiotrak.nl/epci.html
Wil je echt pro kijk dan eens naar de RME geluidskaarten.
De RPM is een hele mooie om mee te beginnen maar kost wel wat meer.
www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm
René_Master schreef:
Geld nodig voor een dure software??!! waar heb je het over?!
Als je een beetje handig bent met internet is dat een uitkomst... Maar iig bedankt voor dien tip, en sorry voor de late reactie
(trouwens, het 1e deel heeft niemand gelezen he
)Heb je nog steeds een computer bij nodig en het touch schermpje is veel te klein om makkelijk te kunnen bedienen.
Voor 1500 euro heb je dan dus een heel dure controller.
Voor 1500 euro heb je dan dus een heel dure controller.