Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Djblackdevil

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Djblackdevil (Pagina: 9 van 20)

Topic: versterker voor eaw sb 150 kopietjes (15tbx100) (21-7-2008 16:07:00)
was inclusief (echter had meneer net z'n laatste verkocht)

Iemand dus eentje te leen voor een testje? ;-)
Topic: versterker voor eaw sb 150 kopietjes (15tbx100) (21-7-2008 15:36:00)
Beste forummers,

daar is ie weer. Budget is de laatste tijd niet omhoog gegegaan en zal dus de afwegingen moeten maken tussen de eerder genoemde budget bakken en deze bruggen (krijg ik geen problemen mee toch?)

De Xtreme 700
De Palladium 1200 (of evt 1600)
De V3001

Deze versterkers zou ik graag een keertje a/b vergelijken. De 3001 kan ik waarschijnlijk wel van pvt (Polle) lenen. De 1200 kan door rubby (ruben) gedoneert worden. Nou zoek ik nog iemand met een Xtreme 700 die in de buurt van Baarn woont en deze wel even op 8 0hm brug wil hoern op een eaw kopietje. Locatie zal niet zo'n probleem worden. Denk dat ik de locale buurtsoos wel even mag gebruiken (De Boemerang) Daar heb ik namelijk jaren lang moeite voor gedaan ;-)

Iemand enige intresse hierin?

Er zit helaas geen grote beloning aan vast behalve natuurlijk wat extra ervaringen op doen in het budget klassement en eventueel kilometer vergoeding..

Mocht er zich niemand melden deze week, dan zal ik de xtreme zelf aanschaffen (is nu namelijk in de aanbieding bij een no name winkel voor 279) Sorry Dre ashamed :$

Iemand nog instructies om te testen (misschien zelfs meten) of andere dingen waar ik op moet letten?
(warmte/voeding/gewicht/etc)
Topic: Bandverlichting welke opstelling?. (19-7-2008 16:19:00)
zorg ook voor de goede filters. Dit is minstens zo belangrijk. Ik werk nu in theatertje waar ik veel gebruik maak van Lee 201 (koud) en 151 (warm) of dit voor bandjes ook goed is zal je moeten testen. Theaterstuk is natuurlijk heel wat anders als een bandje uitlichten. Front is dus belangrijk, maar let ook op je tegen licht. Hierdoor creeer je diepte.
Topic: versterker voor eaw sb 150 kopietjes (15tbx100) (15-7-2008 17:46:00)
dat van die 4001 dacht ik ook al, maar naar welke budget versterker kan ik eventueel wel kijken? Xtreme 700 (1500@ 8 ohm bridge)
palladium 1600 (1600 @ 8 ohm bridge)
v-3001 (1360 @8 ohm bridge)

Dit aangezien mijn studie dit jaar hoger uitvalt en ik dus niet meer dan 500 de 2 uit kan geven angry Dus ben bang dat een veel betere resutaat niet haalbaar is aangezien mijn budget. Bovendien moet ik misschien ook maar uitkijken naar digitale cross (behringer vs dap) ipv mijn behringer cx 3400 of is dit niet perse noodzakelijk? (zag namelijk net dat er geen lowcut op de 3400 zit. Bovendien gaat het setje ook verhuurd worden (is ook wel ff makkelijk om te melden razz :p) en dankzij het digitale is de limiter waarschijnlijk ook beter af te schermen)

Ga toch nog even kijken of het budget voor de versterking nog wat omhoog kan, maar ben bang van niet...

Alvast (en nog) bedankt voor de tips heren!
Topic: versterker voor eaw sb 150 kopietjes (15tbx100) (15-7-2008 00:39:00)
Beste new-liners,

hierbij weer is een berichtje van mij, ik heb sinds afgelopen week een nieuwe geluidsset namelijk; 2 eaw kopietjes sb 150 (met b&c 15tbx) met de specs;

Nominal Power Handling (2) 1000 W
Continuous Power Handling (3) 2000 W
Sensitivity (1W/1m) (4) 96 dB
Frequency Range 35 - 1500 Hz

of zie hier voor alle specs

deze moeten natuurlijk gevoed worden. Nou zit ik met een dillema, een versterker zwaar genoeg voor 2 subs ( 2 x 1,5 kw word zowel zwaar voor de portemonee als voor m'n rug (woon nog bij ouders thuis en zit op 1 hoog ;-) Vandaar dat ik zat te denken om voor elke sub 1 versterker te kopen en die die in brug te zetten. Subs zullen ook wel is los weggezet worden (2 topjes- 1sub) en dan is een lichtere versterker ook niet verkeerd.

in m'n hoofd heb ik;

american audio v3001 (1200 w @ 8 ohm bridge)
american audio v4001 (2100 w @ 8 ohm bridge)
dap xtreme 900 (1800 w @ 8 ohm bridge)

of misschien toch iets kwilitatiefs beters?

budget is tot +-350 euro p/s of 700 voor 1 goede

aangezien dit mijn eerste (serieuze ;-) subs zijn wil ik graag jullie advies..

Ben zelf uiteraard ook nog aan het zoeken (jbl/ram maar dat zal ik geluk moeten hebben ;-)

Alvast bedankt,

MVG Vincent
Topic: Andere speaker in HK RS 115 (19-5-2008 22:31:00)
Beste forummers,

hierbij even foto's van de orginele driver

top
magneet
aansluitingen
cijfertjes op woofer

nog een foto van de kast zelf
Topic: Andere speaker in HK RS 115 (19-5-2008 10:13:00)

Rademakers schreef:

De informatie van HK is vanaf het moment dat je de luidspreker gaat vervangen irrelevant. Het enige dat van belang is, is het netto volume en de afstemming, die laatste kun je het beste veranderen (wordt het toch zelfbouw wink ;) ).
Ik dacht dat de t/s parameters van het orgineel ook wel van belang waren ivm vergelijkingen, echter hoeft dat natuurlijk niet ;-)
Je bent dan in feite ook op zoek naar een 15" luidspreker die goed werkt in een kast van 105 liter, getuned op 40 -50 Hz (dat zijn er nogal wat).
Het is allemaal inderdaad vrij breed, waarschijnlijk kan ik dat wel even verscherpen ;-)
Nieuwe speaker moet dus idd zuiver spelen, het goed doen in de kleinere en wat grotere ruimtes en met een sub/top setje rond de 150 man aan kunnen. Nu heb ik een JBL 2205 op het oog. Zou deze het goed doen in mijn kasten? Ik ga vanavond ook zeker naar die andere speakers kijken Johan!

Nog bedankt,

MVG Vincent
Topic: Andere speaker in HK RS 115 (15-5-2008 15:49:00)
Dat is dus de grote vraag ;-)

Standaard zit er een speciaal voor HK gemaakte Eminence (300 watt @ 8ohm)in (voor gegevens zie vorige pagina) echter geen type dus vraag me af hoe ik aan de parameters moet komen (nodig?)

Ik wil er liever iets zwaarders instoppen zodat ie iets lager gaat (50 hz haalbaar?) en een goede kick (heerlijk met hardstyle/hardcore feestjes ;-) Dit is ook wat er het meest op gedraaid word (en af en toe een drive-innetje ;-) Versterkers heb ik nog niet en zullen aangekocht worden op keuze van de sub (incl toppen)

Ik zou er met 1 sub/top per kant rond de 150 man mee willen doen (haalbaar?)en snap dat je er dan geen speaker in kan donderen voor paar tientjes ;-) (woofer)Budget: 200 a 250 p/s.
Ik zou zo even grafiekje van de rs 115 opsnorren.

Alvast bedankt.

Ps, wat heb ik eigenlijk allemaal nodig om een geschikte speaker voor de kast te vinden? Volume (105,12 L), poort(36*9,8*1,6? cm)? Want het is goed mogelijk dat HK en Eminence de parameters niet vrij geven, ben ik dan de sjaak? razz :p
Topic: Andere speaker in HK RS 115 (15-5-2008 15:15:00)
Beste Philip,

Het basgat is inderdaad 16 mm?? dik, om het even voor te stellen;
Waar normaal de baspoorten zitten, zit nu een groot gat (36 * 9,8 cm en dus de diepte van het houtdikte)
Topic: Andere speaker in HK RS 115 (14-5-2008 21:26:00)
Tekeningen + berekeningen klaar. Ik kom op 105,12 liter uit (lijkt erop ;-) (dit is de echte inhoud..) de link naar de tekeningen en berekeningen..

Heb inmiddels ook het orgineel weer voor me liggen; 994079, 151266B, 67-0548A 0144, Made in USA bij Eminence, an iso-9001:2000 Certified company, that's it.. zal vanaaf ook ff echte foto's van de speaker/kast uploaden..

Alvast bedankt weer voor de hulp..

* edit*

heb zelf wel versterkers, maar geen zware (zwaarste is palladium 400. De speakers zijn kapot gespeeld met een feestje (stond er al voor niks shut up :X ) Was hardstyle/hardcore feestje onder en kerk. Er was te weinig geluid dus ik nam wel wat apperatuur mee,ik een maat en noog iemand moesten erop draaien. Ik mijn set gedaan, toen even weg geweest en later speaker kapot.(stond toen een ep2500 op als ik me niet vergis (Polle?) behringer cross zonder limiter... Gaat nooit meer gebeuren (gratis/even weg gaan/geen limiter)....

Budget de 2 speakers op eurotje of 200/250 per stuk (hangt beetje af van de meerwaarde van de verschillende speakers. Dit is dus alleen voor de 2 nieuwe speakers.

*edit2*

het lijkt om deze speaker te gaan

*edit3*

Volgens Wills is het een custom made speaker voor HK (van Eminence dus). (deze hierboven in dat geval dus NIET, Wills kan/wil de parameters echter niet geven. Ik heb nu dus een mailtje naar HKaudio.com gestuurd met dezelfde vraag in de hoop op een beter antwoord, ik hou jullie op de hoogte!

Groeten Vincent