Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rutger
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 196 bijdrage(n) van Rutger (Pagina: 9 van 20)
Topic: Trussberekening (11-4-2006 13:55:00)Ze worden inderdaad bevestigd met ``normale hoeken``.Hij gaat 4 meter de lucht in.
Geldt het ook dat je het niet door 4 hoeft te delen als de takels 6 meter uitelkaar hangen en dus beide op 1/2 meter van de hoeken worden bevestigd?
De zij trussen worden 124.4kg - 66 kg = 58.4kg over
De achtertruss. Weer hoeken, dus delen door 4 124.4-29= 95.4 kg over
Wat bedoel je met?:
Nogmaals bedankt voor het rekenen!
Gr,
RutgerTopic: Trussberekening (9-4-2006 20:47:00)
zal mijn huiswerk nu ff doen
gr,
Rutger4 poten misschien?dat zou eventueel kunnen, maar er is gewoon weinig ruimte voor...
dus liever niet!Topic: Trussberekening (9-4-2006 18:31:00)X30V of X30D?????????????
het is volgens mij X30D.haha nee dat niet... maar weet niet hoeveel het zal wegen... alles wordt met xlr doorgelust en alles moet voorzien worden van stroom..Topic: Trussberekening (9-4-2006 13:01:00)
De betere speakers hebben er meestal geen moeite mee om 2x het rms vermogen te verwerken.
Aangezien je nu niet bepaald naar budget speakers kijkt zou ik zeker op de subs er een amp opzetten die nog wat extra vermogen achter de hand heeft.Dat was ik dus ook van plan. Die Dynacord LX3000 versterkers zijn 600W @ 8 OHM <0.005% THD en bieden 30% Headroom. De LX2200 450W.. (zelfde verhaal)
Dat met die speaker ligt toch iets anders:
Techtalk versterkersVolgens mij geeft de lx 2200 net iets meer vermogen namelijk 600 watt ( 8 Ohm)
De lx3000 900 watt..
weet niet waar je woont, maar wij hebben de lx 2200 staan, als je wilt kan je een keer komen luisteren
klunz schreef:
Verder Bevestig je de trussen met hoeken? Of leg je ze op elkaar met behulp van scaff couplers?klunz schreef:
Volgende: Hoe hoog wordt dit carré? als het niet hoger wordt dan laten we zeggen 5 meter, zie ik geen problemen met de verticale krachten op je 2 truss poten.Nu het rekenen.
Je voor truss (dus die in je takels) volgens jouw tekening lijkt deze redelijk gelijkmatig belast. Laten we dat maar aannemen, maar je zou even snel naar je puntbelastingen in je tabel kunnen kijken. Aangezien je deze truss gaat takelen, komen de hoekstukken dus als uitkraging. En dit is je voordeel want je hoeft nu dus niet door 4 te delen! Je hebt 68 kilo over. dit zul je hier wel niet aan kabel in gooien, dus lijkt dit goed.
Dus bij de voortruss krijg ik: ( ivm 7 meter ) 248.5 - 226.5 = 22.35 overJe voor truss (dus die in je takels) volgens jouw tekening lijkt deze redelijk gelijkmatig belast. Laten we dat maar aannemen, maar je zou even snel naar je puntbelastingen in je tabel kunnen kijken. Aangezien je deze truss gaat takelen, komen de hoekstukken dus als uitkraging. En dit is je voordeel want je hoeft nu dus niet door 4 te delen! Je hebt 68 kilo over. dit zul je hier wel niet aan kabel in gooien, dus lijkt dit goed.
Geldt het ook dat je het niet door 4 hoeft te delen als de takels 6 meter uitelkaar hangen en dus beide op 1/2 meter van de hoeken worden bevestigd?
De zij trussen worden 124.4kg - 66 kg = 58.4kg over
De achtertruss. Weer hoeken, dus delen door 4 124.4-29= 95.4 kg over
Wat bedoel je met?:
Houd er wel rekening me dat je aanslagpunt op de truss een puntbelasting is, en die kan ik vanaf hier dus niet controleren.
Ik kan de achtertruss vasts-schoren aan een baluustrade, is dat voldoende denk je?Ook zou ik zeker de 2 hoeken met de poten (maar liever alle 4) verstevigen met schoren. Als je iets te hoog of laag takelt, kunnen hier heel rare krachten op uit komen.
2 VMB TE-071 Wind-Up Statieven ( 200 kg per stuk belastbaarheid ) gebruik ik om de truss op zijn open te zetten.Nogmaals bedankt voor het rekenen!
Gr,
Rutger
haha ja, lekker huiswerken....
als er iets van de ``voortruss`` af moet dan zullen dat de boxen worden.
Alvast bedankt,
Rutger
Topic: Trussberekening (9-4-2006 18:59:00)
als er iets van de ``voortruss`` af moet dan zullen dat de boxen worden.
Alvast bedankt,
Rutger
He,
Heb alle ``truss kanten`` berekend. Omdat we waarschijnlijk toch voor 6 x 6 meter truss gaan ( delen van 3 meter ),ben uitgegaan van 98.2 kg de meter.
Dus 98.2 x 6 = 589.2 /2 = 294.6 KG max
De Takels hangen op 6 meter uitelkaar.
Aan de bovenste truss:
hangen:
4 boxen 148 KG
2 T4 par 24 KG
1 strobo 7.5 KG
1 100cm bal 10 KG
2 mov head 37 KG
Totaal: 294.6 - 226.5 = 68.1 KG over
Zijkant truss:
2 T4 par 24 KG
1 50cm bal 5 KG
2 mov head 37 KG
Totaal: 294.6 - 66 = 228.6 KG over
De ``ondertruss``
2 40cm bal 5 kg
2 T4 par 24 KG
Totaal: 294.6 - 29= 265.6 KG over
Totaal gewicht aan de truss: 226.5 + 66 + 66 + 29 = 387.5 KG
Heb nu alle delen los gedaan.. maar ben bang dat als de ``hoeken erbij komen`` dat het wat minder rooskleurig uitziet..
hoop dat jullie eruit komen!
Gr,
Rutger
Topic: Trussberekening (9-4-2006 18:41:00)Heb alle ``truss kanten`` berekend. Omdat we waarschijnlijk toch voor 6 x 6 meter truss gaan ( delen van 3 meter ),ben uitgegaan van 98.2 kg de meter.
Dus 98.2 x 6 = 589.2 /2 = 294.6 KG max
De Takels hangen op 6 meter uitelkaar.
Aan de bovenste truss:
hangen:
4 boxen 148 KG
2 T4 par 24 KG
1 strobo 7.5 KG
1 100cm bal 10 KG
2 mov head 37 KG
Totaal: 294.6 - 226.5 = 68.1 KG over
Zijkant truss:
2 T4 par 24 KG
1 50cm bal 5 KG
2 mov head 37 KG
Totaal: 294.6 - 66 = 228.6 KG over
De ``ondertruss``
2 40cm bal 5 kg
2 T4 par 24 KG
Totaal: 294.6 - 29= 265.6 KG over
Totaal gewicht aan de truss: 226.5 + 66 + 66 + 29 = 387.5 KG
Heb nu alle delen los gedaan.. maar ben bang dat als de ``hoeken erbij komen`` dat het wat minder rooskleurig uitziet..
hoop dat jullie eruit komen!
Gr,
Rutger
klunz schreef:
rutvanelk schreef:
helaas kan ik maar met takels werken... de andere kant gaat echt niet...zal mijn huiswerk nu ff doen
gr,
Rutger
dus liever niet!
Helaas kan ik maar aan 1 kant met takels werken; de andere kant gaat echt niet.
De takels hangen vast op de lokatie en zijn vorige week gekeurt. ``Bevestig`` de takels met steals aan de truss.
zal mijn huiswerk nu ff doen
gr,
Rutger
Topic: Trussberekening (9-4-2006 18:20:00)De takels hangen vast op de lokatie en zijn vorige week gekeurt. ``Bevestig`` de takels met steals aan de truss.
zal mijn huiswerk nu ff doen
gr,
Rutger
JeroenVDV schreef:
rutvanelk schreef:
Het truss dat gebruikt wordt is prolight X30het is volgens mij X30D.
Gewichten:
Boxen: Apogee AE5 ( incl ophanging) 37 KG
Mov head: Robe 250 xt 18.5 KG
Atomix stobe 7.5 KG
Par balken 12 KG
40 cm bal 5 KG
50 cm bal 5 KG
100 cm bal 10 KG
Allemaal draadloos spul zeker? Reken maar flink wat kilo's aan bekabeling erbij..Boxen: Apogee AE5 ( incl ophanging) 37 KG
Mov head: Robe 250 xt 18.5 KG
Atomix stobe 7.5 KG
Par balken 12 KG
40 cm bal 5 KG
50 cm bal 5 KG
100 cm bal 10 KG
He,
Ik heb binnekort een feest en denk dat de truss iets te zwaar wordt belast.
Het Carree ( 6.5x 6.5 ) staat op 2 `truss poten` hoek 3 en 4 ( zie tek )
Aan de andere kant hangt het aan 2 takels ( 1000 KG max).
Het truss dat gebruikt wordt is prolight X30
Gewichten:
Boxen: Apogee AE5 ( incl ophanging) 37 KG
Mov head: Robe 250 xt 18.5 KG
Atomix stobe 7.5 KG
Par balken 12 KG
40 cm bal 5 KG
50 cm bal 5 KG
100 cm bal 10 KG
Kan iemand dit voor mij uitrekenen?
De tekening is niet heel mooi en de verhoudingen kloppen niet heel erg.. hoopt dat het lukt.
Tekening
Gr,
Rutger
ps. krijg mijn vorige mail niet verwijderd
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (4-4-2006 16:45:00)Ik heb binnekort een feest en denk dat de truss iets te zwaar wordt belast.
Het Carree ( 6.5x 6.5 ) staat op 2 `truss poten` hoek 3 en 4 ( zie tek )
Aan de andere kant hangt het aan 2 takels ( 1000 KG max).
Het truss dat gebruikt wordt is prolight X30
Gewichten:
Boxen: Apogee AE5 ( incl ophanging) 37 KG
Mov head: Robe 250 xt 18.5 KG
Atomix stobe 7.5 KG
Par balken 12 KG
40 cm bal 5 KG
50 cm bal 5 KG
100 cm bal 10 KG
Kan iemand dit voor mij uitrekenen?
De tekening is niet heel mooi en de verhoudingen kloppen niet heel erg.. hoopt dat het lukt.
Tekening
Gr,
Rutger
ps. krijg mijn vorige mail niet verwijderd
Klopt het dat de djm 800 leverbaar is?
gr,
Rutger
Topic: dynacord sub 800A (21-3-2006 10:59:00)gr,
Rutger
he,
Waarom kijk je niet naar het D-lite systeem van Dynacord?
Gr,
Rutger
Topic: Aanschaf Dynacord set (19-3-2006 11:05:00)Waarom kijk je niet naar het D-lite systeem van Dynacord?
Gr,
Rutger
overkill schreef:
partyfish schreef:
Nee dit gaat juist op voor speakers.De betere speakers hebben er meestal geen moeite mee om 2x het rms vermogen te verwerken.
Aangezien je nu niet bepaald naar budget speakers kijkt zou ik zeker op de subs er een amp opzetten die nog wat extra vermogen achter de hand heeft.
Dat met die speaker ligt toch iets anders:

Techtalk versterkers
De lx3000 900 watt..
weet niet waar je woont, maar wij hebben de lx 2200 staan, als je wilt kan je een keer komen luisteren