Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 9 van 16)
Topic: voeding versterkerrek (2-11-2006 22:44:00)En dat houdt in...?
Topic: Volgspot topic (18-10-2006 16:39:00)
Houdt er dan wel rekening mee dat je altijd een 3fase aansluiting nodig hebt! Ook als je bijvoorbeeld maar 1 versterker nodig hebt!
Ik vind dat je een 3fase aansluiting pas moet gaan gebruiken als je echt dat vermogen nodig hebt. Dit is doorgaans vaker bij dimmer-racks als bij versterker-racks...
Topic: Volgspot topic (24-10-2006 16:51:00)Ik vind dat je een 3fase aansluiting pas moet gaan gebruiken als je echt dat vermogen nodig hebt. Dit is doorgaans vaker bij dimmer-racks als bij versterker-racks...
Douwe schreef:
... al heb ik daar wel lasersights bijgeleverd.
Nou, gister repetitieavond gehad en kennis gemaakt met de Robert Juilliat Korrigan 1200W HMI volgspot.
Vast opgesteld in een aparte "booth" boven in de zaal net boven de laatste rij stoelen.
Ik sta keurig in contact met de lichtman van de schouwburg zelf en hij heeft al tal van tip's en dergelijke gegeven.
Gaat best goed komen denk ik. Ik kan zelf mechanisch dimmen, scherp stellen en iris aanpassen.
Verder staat ie op een zeer degelijke plaats, krukje en licht dr bij voor mn draaiboek.
Maar veredere recties blijven uiteraard welkom
Topic: draadloos geluid carnavalswagen (9-10-2006 22:10:00)Vast opgesteld in een aparte "booth" boven in de zaal net boven de laatste rij stoelen.
Ik sta keurig in contact met de lichtman van de schouwburg zelf en hij heeft al tal van tip's en dergelijke gegeven.
Gaat best goed komen denk ik. Ik kan zelf mechanisch dimmen, scherp stellen en iris aanpassen.
Verder staat ie op een zeer degelijke plaats, krukje en licht dr bij voor mn draaiboek.
Maar veredere recties blijven uiteraard welkom
Houdt ook zeker rekening met het opstellen van de zender/ontvanger. Carnavalswagens met een frame van ijzer en kippengaas geven een kooi-constructie waar de radiogolven niet doorheen gaan. Het beste is beide sets zo weg te zetten dat (in ieder geval de antennes) elkaar "zien".
Vlaggen van antenne-boosters valt zeker te weten buiten je budged en ook ik zou, zeker in jullie geval, eerst voor een paar tientjes een set huren en dan kijken of het uberhoupt werkt en aan je wensen voldoet.
En dan nog vind ik het een beetje gekkenwerkt om alleen voor carnaval een in-ear set aan te schaffen. Tenzij je hem door het jaar vaker gebruikt voor drive-in of band zou ik het zeker bij huren houden. Misschien wordt het dan zelfs aantrekkelijk om er antenne-booster met richtantenne bij te huren.
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als alleen voor carnaval een dikke aggeregaat aan te schaffen. (Ik meen dat hier ook een topic over loopt)
Maar dat is mijn mening....
Topic: draadloos geluid carnavalswagen (7-10-2006 15:01:00)Vlaggen van antenne-boosters valt zeker te weten buiten je budged en ook ik zou, zeker in jullie geval, eerst voor een paar tientjes een set huren en dan kijken of het uberhoupt werkt en aan je wensen voldoet.
En dan nog vind ik het een beetje gekkenwerkt om alleen voor carnaval een in-ear set aan te schaffen. Tenzij je hem door het jaar vaker gebruikt voor drive-in of band zou ik het zeker bij huren houden. Misschien wordt het dan zelfs aantrekkelijk om er antenne-booster met richtantenne bij te huren.
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als alleen voor carnaval een dikke aggeregaat aan te schaffen. (Ik meen dat hier ook een topic over loopt)
Maar dat is mijn mening....
Ja, ik snap wat je bedoeld, een adapter met van die 1000-en-1 verschillende stekkers met oa zo'n 9V klikplaatje.
Let dan aub wel even op de polariteit (+ en -) !!!
Heb door zo'n geintje al s een microfoon ontvanger af kunnen schrijven
Topic: draadloos geluid carnavalswagen (7-10-2006 11:15:00)Let dan aub wel even op de polariteit (+ en -) !!!
Heb door zo'n geintje al s een microfoon ontvanger af kunnen schrijven
Ik zou inderdaad ook meer naar een In-Ear set neigen. Misschien bij de plaatselijke PA-boer of band informeren...
Topic: Volgspot topic (6-10-2006 16:16:00)Alvast bedankt voor de tip's en weetjes
Het is een optreden van 1 persoon, dus dat zal wel los lopen. Verder doet het eigen personeel van de schouwburg het licht, die geven mij inderdaad nog wel instructies en we hebben nog een hele repetitieavond en generale repetitie vooraf.
Harnassen en dergelijke... Het is een vast opgestelde spot in de zaal dus ik vrees dat dat niet nodig is. Volgens mij wordt t een 1200W HMI-tje maar dat zie ik 17 okt pas.
Verder nog iemand?
Topic: Volgspot topic (4-10-2006 23:53:00)
Het is een optreden van 1 persoon, dus dat zal wel los lopen. Verder doet het eigen personeel van de schouwburg het licht, die geven mij inderdaad nog wel instructies en we hebben nog een hele repetitieavond en generale repetitie vooraf.
Harnassen en dergelijke... Het is een vast opgestelde spot in de zaal dus ik vrees dat dat niet nodig is. Volgens mij wordt t een 1200W HMI-tje maar dat zie ik 17 okt pas.
Verder nog iemand?
Na enig zoeken in het forum verbazend genoeg nog geen topic mbt de Volgspot.
Ik ga binnenkort in het theater bij een show (optreden zanger met band, dans etc...) de volgspot bedienen.
Ik heb al veel met licht en geluid gedaan maar nog nooit op proffesioneel nivo een volgspot bediend in een zaal met 600/750 man..
Iemand nog tips, do's en don't's ?
Het gaat om een vast geinstallerde volgspot achter in de zaal, waarschijnlijk op een lichtbrug.
Ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben. UIteraard wordt ik nog geinstrueerd door het licht-personeel aldaar maar een beetje huiswerk kan nooit kwaad
Topic: Doormeten speakers (29-9-2006 18:26:00)Ik ga binnenkort in het theater bij een show (optreden zanger met band, dans etc...) de volgspot bedienen.
Ik heb al veel met licht en geluid gedaan maar nog nooit op proffesioneel nivo een volgspot bediend in een zaal met 600/750 man..
Iemand nog tips, do's en don't's ?
Het gaat om een vast geinstallerde volgspot achter in de zaal, waarschijnlijk op een lichtbrug.
Ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben. UIteraard wordt ik nog geinstrueerd door het licht-personeel aldaar maar een beetje huiswerk kan nooit kwaad
Zzzzzzz.... inderdaad! Ben weer wakker
Ik doelde eigenlijk ook op "OL" (Off Limmit)
0 Ohm is uiteraard sluiting.
Topic: Het binden van kabels (29-9-2006 18:18:00)
Ik doelde eigenlijk ook op "OL" (Off Limmit)
0 Ohm is uiteraard sluiting.
Ik klem ze gewoon altijd handvast in de bankschroef. Plankje blijft altijd schuiven enzow. (Tenzij je die ook weer vast zet)