Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJJD

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJJD (Pagina: 9 van 20)

Topic: D hole powerknopje (13-2-2005 19:37:00)

deWit schreef:

Ik snap de OP zijn probleem wel een beetje, maar waarom neem je dan niet gewoon een blindpanel, en zet je daar gewoon een schakelaar in. De paar XLR'en zijn daar ook wel in te maken, mits je een leuk boormalletje hebt ofzo.
ach, het moet allemaal zo low budget mogelijk natuurlijk. En om al die gaten te boren / uit te vrezen is ook geen beginnen aan, en verder word het natuurlijk nooit zo netjes.

Het powercon-idee ben ik eigenlijk wel van plan ja, maar vroeg me af of er misschien nog betere alternatieven voor waren aangezien hij zo extra hard slijt.
Topic: Laser keuze...(opnieuw) (12-2-2005 22:01:00)
Ik geloof dat een Spooky voor jou wel de beste keuze is. Lichtsterkte is best goed, en het valt helemaal in je budget.
(zie ook het Dré's choice label op de spooky en lees de ervaringen wink ;))
Topic: D hole powerknopje (12-2-2005 21:40:00)

Dré schreef:

In het geval van thuisgebruik (want daar gaat het hier schijnbaar om):

Er zijn tegenwoordig hele speciale kastjes... Een aantal stopcontacten naast elkaar met een schakelaar ernaast (in één behuizing en met een stuk draad eraan met daaraan weer een stekker (het houdt echt niet op bij dit speciale kastje ;-)). Bij sommige luxe uitvoeringen zit er ook nog een lampje in de schakelaar in kwestie. Met zo'n speciaal kastje kun je ineens alles dat aangesloten is op de stopcontacten in kwestie ineens uitdoen.
Yep, ik ken ze. Een soort switchpack maar dan speciaal voor apparatuur.
Helaas hoef ik maar 1 ding te schakelen en dan is 8 kanalen wel iets te veel van het goede (ziet er daarbij ook een beetje lullig uit als er steeds 7 ongebruikte knopjes zijn).
Even offtopic, zelf heb ik ook een zelfbouw schakelkastje om mn 100 watt par bureaulampen;)/blacklight/luxeon LED's van stroom te voorzien. Deze is ook van een zo'n sleutelding voorzien. Heb echter nog nooit problemen mee gehad.
Maar voor on-the-road gebruik e.d. zou ik het er niet op wagen.

Anders met z'n allen een petitie tekenen voor neutrik, dat we zo'n D hole 230V schakelaar willen? wink ;)
Topic: D hole powerknopje (12-2-2005 19:54:00)

Dré schreef:

Bij dit soort apparaten kun je probleemloos de stekker uit het stopcontact trekken (hij heeft geen "softpowerbutton" o.i.d.). Is nog veiliger ook (kan niemand lollig doen en het apparaat live uitzetten).
Maar alles word dus zegmaar gevoed door powercons op connectorpaneel. Dus dan zou ik gewoon steeds de powercon er uit moeten halen? Slijt het dan ontzettend snel?!(aangezien ik er zowat elke dag mee speelwink ;))

Ik dacht dus eigenlijk aan zoiets: https://www.dmsiusa.com/images/Traxis/on%20off.jpg
Alleen dan in een D hole formaat. Maar op de site van Neutrik kan ik nergens zoiets vinden.
Misschien kan ik er eentje in zo'n blindcap maken van DAP?
(www.new-line.nl/v/5629)
Topic: D hole powerknopje (12-2-2005 17:10:00)
Ik ben nu bijna klaar met mn lichtkeesje, zit alleen nog even met connectors te pruttelen.
Ik geloof dat er op de Light Deks pro 136 het powerknopje op de achterkant zit. Nu is dit dus een beetje onhandig met inbouw in een kist. Dus ik had bedacht om er een soort power-knopje op te zetten, in D hole formaat, maar zijn deze kant en klaar te kopen of moet ik hiervoor zelf iets fabrieken?
Topic: Het bouwen van een case (11-2-2005 08:32:00)

Danny25 schreef:

Wat ben je ongeveer kwijt aan een versterkercase van 10he?? Aan materiaal dan he
Fabriekscase van 10HE (met sluitingen aan beide kanten) kost ong 150 euro.
Denk dat je voor een zelfbouw MINIMAAL 100 kwijt bent.
Topic: Is dap nou echt zo slecht??? (10-2-2005 22:58:00)

DJ Bastisito schreef:

DJJD schreef:

Verder vroeg ik me eigenlijk nu af hoe het dan zit met versterker.
Is een crown versterker die 6 uur lang zonder problemen 1000 watt kan leveren nou echt veel beter dan een DAP versterker die hetzelfde kan voor minder geld?
Laten we eens beginnen met logisch nadenken. Als ze echt van dezelfde kwaliteit zouden zijn, waarom is Crown dan zoveel duurder dan DAP? zou toch funest voor Crown zijn? Waarom zijn er zoveel bedrijven die met Crown werken, als DAP net zo goed is?
Je weet waarschijnlijk zelf ook wel dat dat niet zo is. Dat een DAP'je 1000 watt kan leveren is mooi, maar hoe zit het met de beveiligingen, de hufter-proofheid, de degelijkheid na 5 jaar, etc.
Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind wink ;)
Dat kan ik je niet tegenspreken maar het is denk ik gewoon het zelfde als het technics SL 1200 verhaal. Hij heeft zichzelf gewoon meer dan bewezen. Maar dat betekend niet dat je niet meer voor de naam betaald.
De versterkers in kwestie die ik bedoelde waren trouwens eigenlijk niet van DAP, maar van T.amp, een relatief onbekend merk maar heeft zichzelf al meerdere keren bewezen voor mij. En de prijs is ongeveer 3 keer zo laag.
Topic: De Bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher ) (10-2-2005 20:47:00)
trouwens ik heb toch een aardig nette versterking "set" gevonden van €1825,- voor 4 punishers en 2 Xtro's,

1* DBX driverack PA (3 weg stereo crossover, eq, gate/limiter/expander)
3* T Amp 2400 (zeer nette versterkers, 2*1200 watt@4ohm)
1* T Amp 1400 (2*700 watt@4ohm)
Topic: Is dap nou echt zo slecht??? (10-2-2005 12:52:00)
Edit Mod: Dré: Verwijderd.


Verder vroeg ik me eigenlijk nu af hoe het dan zit met versterker.
Is een crown versterker die 6 uur lang zonder problemen 1000 watt kan leveren nou echt veel beter dan een DAP versterker die hetzelfde kan voor minder geld?
Topic: platenwasmachine (10-2-2005 12:31:00)
Haha de naam is wel grappig, Okki Nokki.
Maar wat is het verschil met een borsteltje van €7,50?