Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BENjpt
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 97 bijdrage(n) van BENjpt (Pagina: 9 van 10)
Topic: Switch panel (21-12-2002 17:24:00)Ja hoor gewoon niet alle 4 de faders helemaal naar beneden schuiven, dan heb je ook pre-heating
Topic: belasting (23-10-2002 15:58:00)He ik heb zelf een MD speler met pitch control..
Ik kan je een ding zeggen het werkt niet zoals met een CD speler..
Om de pitch control te gebruiken/tempo aan te passen moet je nummer stoppen een heel menu in duiken en dan weer verder spelen.. echt nutteloos die functie.Topic: Setje opnemen op laptop (20-9-2002 11:20:00)
quote schreef:Lijkt me idd logisch, dat is wat ik aangaf met de frequenties (DMX 250 KHz vs Mic. 80 KHz), die haalbaar zijn zonder vervorming (wat dus o.a. gerelateerd is aan jouw genoemde impedanties).
Topic: multikabel voor lichtsturing (12-9-2002 14:05:00)Hoi,
Ik was eens ff door het archief aan't spitten en ontdekte deze uitspraak, waar ik niet op gereageerd heb...
Maar wat ik bedoelde was dat je geen speaker/microfoonsnoeren moet gebruiken voor het DMX signaal. Omdat:
1. Mic./Speakersnoeren hebben een goede signaaloverdracht gewaarborgd tot 80 KHz (menselijk oor hoort tot +- 22 KHz) en de DMX clock loopt op 250 KHz...
2. Het KAN voorkomen dat met speaker snoeren de 'nul' is doorgesoldeerd aan de behuizing. Dit is niet zo gunstig voor je DMX signaal, omdat de functie van de 'nul' met het DMX signaal niet overbodig is.. (ruisverdeling/ evenredige impedantie toename op + en - signaal)
3. Een DMX kabel behoort twisted pair te zijn, voor de genoemde redenen in 1 en 2. Speaker kabel is niet twisted pair (zover ik weet)..
Zo, dat wou ik nog ff kwijt..
Uiteraard verwacht ik een reactie van je Dre..
(Misschien toch een technisch forum openen..
)
Hoi,
Dit vroeg ik me ff af: Kan het kwaad als ik een switcheffect (aan/uit) op een dimmerpack zet? Persoonlijk lijkt me van niet, maar naar ik verwacht zal de lamp/effect het pas doen bij volledig signaal (DMX waarde 255) = volledige sinus/230v?
Ik wil het namelijk niet uitproberen
Topic: inductief en resistief (13-12-2002 22:31:00)Dit vroeg ik me ff af: Kan het kwaad als ik een switcheffect (aan/uit) op een dimmerpack zet? Persoonlijk lijkt me van niet, maar naar ik verwacht zal de lamp/effect het pas doen bij volledig signaal (DMX waarde 255) = volledige sinus/230v?
Ik wil het namelijk niet uitproberen
DJ MAX schreef:
Dat lijkt me best fijn .... jammer dat die functie niet op de botex ziet :/
Volgens mij is idd bij bepaalde vormen van onderneming (vof eenmanszaak) alleen heffing over winst. Indien de winst onder een bepaald bedrag per jaar blijft hoeft er geen belasting betaald te worden.
Als je al een vaste baan hebt let dan op of het gewenst is deze inkomsten op te tellen met je b.v. of anders.. dit betekent namelijk ook wanneer je verlies draait/schulden hebt je dit van je vaste baan inkomsten moet betalen.. in mijn optiek is het het slimst om je vaste baan en hobby (maar dan ook 'wit') strikt gescheiden te houden.. ik geloof dat zoiets werkt onder het principe derde rechtspersoon (schriftelijk persoon maar totaal niet bestaand in bedrijf) Dan geldt de regel: Geld op , geen schulden betalen ook niet met de inkomsten van je vaste baan.
Hopelijk een beetje duidelijk geformuleerd
Topic: DJ-nickname (23-10-2002 15:51:00)Als je al een vaste baan hebt let dan op of het gewenst is deze inkomsten op te tellen met je b.v. of anders.. dit betekent namelijk ook wanneer je verlies draait/schulden hebt je dit van je vaste baan inkomsten moet betalen.. in mijn optiek is het het slimst om je vaste baan en hobby (maar dan ook 'wit') strikt gescheiden te houden.. ik geloof dat zoiets werkt onder het principe derde rechtspersoon (schriftelijk persoon maar totaal niet bestaand in bedrijf) Dan geldt de regel: Geld op , geen schulden betalen ook niet met de inkomsten van je vaste baan.
Hopelijk een beetje duidelijk geformuleerd
Ik heet hier BENjpt... eigenlijk een afleiding van waar ik werk en m'n voorletters(doopnaam+achternaam)..
Dus.. ik BEN LJ
De echte naam is johan.
greezz
Topic: Setje opnemen op laptop (25-9-2002 11:12:00)Dus.. ik BEN LJ
De echte naam is johan.
greezz
Ach wat heet professioneel..
Ik heb zo'n sony 19" formaat, echter had ik een van de eerste met pitch control, misschien dat idd tegenwoordig dat probleem zich niet meer voordoet..
gr.
Topic: Setje opnemen op laptop (24-9-2002 11:50:00)Ik heb zo'n sony 19" formaat, echter had ik een van de eerste met pitch control, misschien dat idd tegenwoordig dat probleem zich niet meer voordoet..
gr.
Dj Fossalta schreef:
Ik bedoelde met die pitch control te zeggen dat je `em naast het opnemen van je mixkunsten hem dan ook kunt gebruiken voor het mixen van muziek.Ik kan je een ding zeggen het werkt niet zoals met een CD speler..
Om de pitch control te gebruiken/tempo aan te passen moet je nummer stoppen een heel menu in duiken en dan weer verder spelen.. echt nutteloos die functie.
Als je een promotie cd-tje wil maken.. dan zou ik toch maar een line uitgang nemen vanaf je mengpaneel naar line ingang laptop.. heb je ook nog eens stereo
Topic: Wat vind jij de beste rookvloeistof? (20-9-2002 11:12:00)
Een ding weet ik wel... ik had nog vloeistof staan op (volgens mij) oliebasis ofzo.. blijkbaar had ik het iets te lang laten staan.. echt die lucht was of je een graftombe open deed.
(Nooit meer dat spul!)
Nu heb ik rood vloeistof (merk geen idee), maar dat werkt STUKKEN beter..
gr.
Topic: multikabel voor lichtsturing (12-9-2002 22:17:00)
(Nooit meer dat spul!)Nu heb ik rood vloeistof (merk geen idee), maar dat werkt STUKKEN beter..
gr.
Dré schreef:
Bij DMX kabel (die overigens ook PRIMA voor audio toepassingen te gebruiken is)quote schreef:Lijkt me idd logisch, dat is wat ik aangaf met de frequenties (DMX 250 KHz vs Mic. 80 KHz), die haalbaar zijn zonder vervorming (wat dus o.a. gerelateerd is aan jouw genoemde impedanties).
En speakerkabels voor DMX is natuurlijk al helemaal uit den boze.
Zijn we het in ieder geval eens
Dré schreef:
Als laatste opmerking wil ik geven dat als 1 ding 'dodelijk' is voor je DMX signaal dan is het wel speakersnoeren...
Nooit last van gehad. Ook niet van 230V kabels en krachtkabels. WEL moet ik er bij zeggen dat de "runs" die wij gebruiken eigenlijk altijd onder de 100 meter blijven.Ik was eens ff door het archief aan't spitten en ontdekte deze uitspraak, waar ik niet op gereageerd heb...
Maar wat ik bedoelde was dat je geen speaker/microfoonsnoeren moet gebruiken voor het DMX signaal. Omdat:
1. Mic./Speakersnoeren hebben een goede signaaloverdracht gewaarborgd tot 80 KHz (menselijk oor hoort tot +- 22 KHz) en de DMX clock loopt op 250 KHz...
2. Het KAN voorkomen dat met speaker snoeren de 'nul' is doorgesoldeerd aan de behuizing. Dit is niet zo gunstig voor je DMX signaal, omdat de functie van de 'nul' met het DMX signaal niet overbodig is.. (ruisverdeling/ evenredige impedantie toename op + en - signaal)
3. Een DMX kabel behoort twisted pair te zijn, voor de genoemde redenen in 1 en 2. Speaker kabel is niet twisted pair (zover ik weet)..
Zo, dat wou ik nog ff kwijt..
Uiteraard verwacht ik een reactie van je Dre..
(Misschien toch een technisch forum openen..
)