Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hanzie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Hanzie (Pagina: 9 van 11)
Topic: Showtec Showmaster 24/48 Botex scenesetter 24/48, verliest programma's (30-8-2016 19:33:00)
Een tijdje terug heb ik voor de zaak, een howtec showmaster 48 opnieuw geprogrammeerd. Wat dimmers voor o.a. front, parren, 2 ledparren en wat winner scanners.
Ging prima en heeft ook gefunctioneerd. Na het proggen, weer uit de prog stand gehaald.
Vorige week, gebruikt, echter zonder scène/chase te gebruiken gewoon fader van de parren wat open, static dus.
Afgelopen zaterdag, wilde ik heb gebruiken voor een kleine show, alleen wat parren, blijkt de tafel helemaal leeg te zijn!
Al zijn programma's weg! Hoe kan dit?
Zit er een batterij of condensator in die de programmering vasthoudt en zo ja waar zit de batterij (met name dan in geval van de condensator) ?
Wat zou er anders de oorzaak van zijn?
Btw dat iemand de programmering gewist heeft is zeer klein, onze roady kan hem bedienen, maar meer niet ( of verborgen talenten
) en onze geluidsman zegt, licht is jouw pakkie aan. (Zonder handleiding kan hij het ook niet)
Topic: Showtec Light Desk Pro 512 (30-8-2016 10:46:00)Ging prima en heeft ook gefunctioneerd. Na het proggen, weer uit de prog stand gehaald.
Vorige week, gebruikt, echter zonder scène/chase te gebruiken gewoon fader van de parren wat open, static dus.
Afgelopen zaterdag, wilde ik heb gebruiken voor een kleine show, alleen wat parren, blijkt de tafel helemaal leeg te zijn!
Al zijn programma's weg! Hoe kan dit?
Zit er een batterij of condensator in die de programmering vasthoudt en zo ja waar zit de batterij (met name dan in geval van de condensator) ?
Wat zou er anders de oorzaak van zijn?
Btw dat iemand de programmering gewist heeft is zeer klein, onze roady kan hem bedienen, maar meer niet ( of verborgen talenten
) en onze geluidsman zegt, licht is jouw pakkie aan. (Zonder handleiding kan hij het ook niet) Blackout ?
Fadetime op max?
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (25-8-2016 07:54:00)Fadetime op max?
Kijk TimD, dat zijn iig berichten en info, waarvan ik denk, dat is misschien de moeite om in de gaten te houden.
Veel verhuurbedrijven werken nu nog met de pearl 2008/10, expert of tiger tafels, hebben, diverse martin mac250 krypton en/of entour koppen en een atomic 3000 strobe.
Die tafels vloeien straks langzaam weg, de koppen ebben al wat langer weg en op dit moment ken ik van martin zelf uit niet direct daar goede vervangers voor. (De Rush by Martin koppen vindt ik zelf niet direct een verbetering)
Wie weet wordt dat straks wel een infinity van showtec of een briteq kop.
Showtec (Highlite) zelf doet er iig veel aan om dat beeld te verbeteren en zijn wel degelijk een serieuze speler in de professionele wereld. Richten ook complete discotheken in etc.
Ook voor mij als freelance lichttechnicus, voor wie het gewoon een hobby is, hebben zij mij keurig geholpen (toen ik de creator 1024pro kocht, waren er maar weinigen die de tafel kenden) hebben mij toen paar keer telefonisch geholpen en ben ook daar geweest voor een workshop.
Btw ooit keer met de band op stap geweest, waarbij de licht en pa er al stonden. Licht: wat frontparren, stairville tri-led parren een atomic, lem rookmachine en wat martin koppen *.
Had een priklijst gekregen incl de dmx adressen van alle fixtures.... tafel gepatched, show programmeren, dacht ik....
ik denk 1 vd koppen doet raar, anders dan de andere, mijn patch gecontroleerd nee ook goed, eigenaar bedrijf gebeld, die dmx adressen klopt dat wel?? Hij absoluut, heb die adressen vanmorgen nog uit mijn tafel gehaald, waarom dan? Nou zeg ik 1 vd koppen doet raar.... oh zegt hij dat is een entour, patch die maar.
Probleem opgelost ik had namelijk lijst met krypton's doorgekregen bleek dus 1 entour tussen te zitten...
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (24-8-2016 07:40:00)
Veel verhuurbedrijven werken nu nog met de pearl 2008/10, expert of tiger tafels, hebben, diverse martin mac250 krypton en/of entour koppen en een atomic 3000 strobe.
Die tafels vloeien straks langzaam weg, de koppen ebben al wat langer weg en op dit moment ken ik van martin zelf uit niet direct daar goede vervangers voor. (De Rush by Martin koppen vindt ik zelf niet direct een verbetering)
Wie weet wordt dat straks wel een infinity van showtec of een briteq kop.
Showtec (Highlite) zelf doet er iig veel aan om dat beeld te verbeteren en zijn wel degelijk een serieuze speler in de professionele wereld. Richten ook complete discotheken in etc.
Ook voor mij als freelance lichttechnicus, voor wie het gewoon een hobby is, hebben zij mij keurig geholpen (toen ik de creator 1024pro kocht, waren er maar weinigen die de tafel kenden) hebben mij toen paar keer telefonisch geholpen en ben ook daar geweest voor een workshop.
Btw ooit keer met de band op stap geweest, waarbij de licht en pa er al stonden. Licht: wat frontparren, stairville tri-led parren een atomic, lem rookmachine en wat martin koppen *.
Had een priklijst gekregen incl de dmx adressen van alle fixtures.... tafel gepatched, show programmeren, dacht ik....
ik denk 1 vd koppen doet raar, anders dan de andere, mijn patch gecontroleerd nee ook goed, eigenaar bedrijf gebeld, die dmx adressen klopt dat wel?? Hij absoluut, heb die adressen vanmorgen nog uit mijn tafel gehaald, waarom dan? Nou zeg ik 1 vd koppen doet raar.... oh zegt hij dat is een entour, patch die maar.
Probleem opgelost ik had namelijk lijst met krypton's doorgekregen bleek dus 1 entour tussen te zitten... Het doet mij denken, dat het komt door of korte hoge spanningspieken (hoge pieken laten wel vaak zichtbare schade achter, bijvoorbeeld geplofte elco's of gesprongen triacs), wat ook kan en dat wil soms eens gebeuren bij aggregaten, , dat door een defect, de frequentie niet stabiel is. En onze elektrische apparatuur vindt dat dit leuk, als dat niet dichtbij de 50hz ligt.
Topic: dimmer aansluiten (24-8-2016 02:21:00)Voor de duidelijkheid, mijn verloop van 32A/5p cee female , naar 2p+ra shuko (male) is met 1 stekker en niet met 3.
Die met 3 die ik ook wel eens gezien heb, zijn idd verboden. Vaak hebben ze het dan zo gemaakt, dat alle 3 de shukos een fase hebben en aarde, maar dat bij slechts 1 de nul is aangesloten, zetten ze er nog een merkje op, zodat je weet wat de fase en nul is....
kom je bij de klant, steek je stekkers er in en met wat geluk, klapt er geen zekerimg uit. Stel dat dan je 3 gebruikte stopcontacten maar 1fase is of 2 of 3, dat vinden bijvoorbeeld de aardlekautomaten niet fijn (zij meten niet de stroom naar aarde, maar het verschil tussen de fase en nul) en als je dan alleen stroom van de fase trekt....
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (24-8-2016 02:05:00)Die met 3 die ik ook wel eens gezien heb, zijn idd verboden. Vaak hebben ze het dan zo gemaakt, dat alle 3 de shukos een fase hebben en aarde, maar dat bij slechts 1 de nul is aangesloten, zetten ze er nog een merkje op, zodat je weet wat de fase en nul is....
kom je bij de klant, steek je stekkers er in en met wat geluk, klapt er geen zekerimg uit. Stel dat dan je 3 gebruikte stopcontacten maar 1fase is of 2 of 3, dat vinden bijvoorbeeld de aardlekautomaten niet fijn (zij meten niet de stroom naar aarde, maar het verschil tussen de fase en nul) en als je dan alleen stroom van de fase trekt....
Draai nu ruim een jaar met de showtec creator 1024pro, 1e softwareversie zaten idd nogal wat fouten in. Geloof dat nu de 4e versie draait (2.3.10) van begin augustus dit jaar, 1e versie is er software is er ook niet meer. Draai zelf ook de laatste versie, nadeel van de laatste versie is wel, dat er zo veel aangepast is, dat bij een update, je bewaarde shows etc kwijt bent (of backup maken incl oude software) alleen je fixtures en patch blijven behouden.
Maar goed bij de showtec werkt de locate functie wel en bij de avo tafels niet (of bij bepaalde versies niet iig)
Rush is toch het b-merk van Martin? Waarom anders Rush by Martin?
heb zelf alleen met de mh3 gewerkt en naast wat rumoerig en een wat aanwezige ventilator, niks mis mee. Wat is er met de Rush serie dan? (Andere topic?l
Showtec, botex en Lite-puter, elation, etc., hebben altijd de naam gehad van voor amateurs.
Botex zie je hier haast niet meer (al vind ik de Botex dc2448 beter dan de showtec showmaster 48), maar wel in duitsland.
Lite-Puter? Bestaat dat nog?
Showtec probeert echt wel aan de weg te timmeren in het hogere segment, de mh reeks van de infinity en de nieuwste serie van de phantom, schijnen het toch aardig te doen
en is voor de kleinere bedrijven een betaalbaar iets.
De mac101 van Martin of zijn kloon van briteq, wijs mij het verschil maar aan, buiten de prijs...
Wij kiezen toch wel gauw voor een gevestigd merk, want dat is goed, maar wel 1,5x zo duur.
Ik heb voor de showtec gekozen omdat, die voor mij betaalbaar was en als enige qua mogelijkheden etc in de buurt kwam van de gevestigde merken.
En wanneer kom je nou met een gewone dj-set of alround coverband oid nou boven de 1024kanalen uit? (Uitgezonderd als je led-matrixen gebruikt, die vreten kanalen)
maar met een paar (led)parren, wat kopjes, blinder, stroboscoop, rookmachine, red ik het prima.
De showtec kost ca 2060 euro, de pearl tiger ca 4700. Nu de pearl wegvalt, zitten de champsys mq40n en de MA dot.2 daar nu met hun vanaf 6000 nog het dichste bij, avolites 1e volgende begint vanaf ca 10.000 geloof ik. Dat moet allemaal terug verdient worden.
Daarom ben ik benieuwd wie er in dat gat springt. (Ga ik ervan uit dat we nu niet massaal naar de {vereredelde}pc grijpen met dongel en/of wing)
e
Topic: Elektronica cleanen (24-8-2016 01:19:00)Maar goed bij de showtec werkt de locate functie wel en bij de avo tafels niet (of bij bepaalde versies niet iig)
Rush is toch het b-merk van Martin? Waarom anders Rush by Martin?
heb zelf alleen met de mh3 gewerkt en naast wat rumoerig en een wat aanwezige ventilator, niks mis mee. Wat is er met de Rush serie dan? (Andere topic?l
Showtec, botex en Lite-puter, elation, etc., hebben altijd de naam gehad van voor amateurs.
Botex zie je hier haast niet meer (al vind ik de Botex dc2448 beter dan de showtec showmaster 48), maar wel in duitsland.
Lite-Puter? Bestaat dat nog?
Showtec probeert echt wel aan de weg te timmeren in het hogere segment, de mh reeks van de infinity en de nieuwste serie van de phantom, schijnen het toch aardig te doen
en is voor de kleinere bedrijven een betaalbaar iets.
De mac101 van Martin of zijn kloon van briteq, wijs mij het verschil maar aan, buiten de prijs...
Wij kiezen toch wel gauw voor een gevestigd merk, want dat is goed, maar wel 1,5x zo duur.
Ik heb voor de showtec gekozen omdat, die voor mij betaalbaar was en als enige qua mogelijkheden etc in de buurt kwam van de gevestigde merken.
En wanneer kom je nou met een gewone dj-set of alround coverband oid nou boven de 1024kanalen uit? (Uitgezonderd als je led-matrixen gebruikt, die vreten kanalen)
maar met een paar (led)parren, wat kopjes, blinder, stroboscoop, rookmachine, red ik het prima.
De showtec kost ca 2060 euro, de pearl tiger ca 4700. Nu de pearl wegvalt, zitten de champsys mq40n en de MA dot.2 daar nu met hun vanaf 6000 nog het dichste bij, avolites 1e volgende begint vanaf ca 10.000 geloof ik. Dat moet allemaal terug verdient worden.
Daarom ben ik benieuwd wie er in dat gat springt. (Ga ik ervan uit dat we nu niet massaal naar de {vereredelde}pc grijpen met dongel en/of wing)
e
Moet ik nakijken, was niet van mij afkomstig. Kom ik op terug.
Topic: Sub achterstevoren (23-8-2016 12:04:00)Nou ben ik een lichtman i.p.v een geluidsman, maar toch, weet ook ik dat er nog meer bij komt kijken.
Bij mijn weten is deze opstelling idd bedoeld om de geluidsdruk, naar achteren te reduceren, waarbij het de bedoeling is dat de geproduceerde sinus vorm uit de speakers elkaar tegen werken met een verschuiving van 90gr. (in theorie zouden 2 golven die exact elkaars tegengestelde zijn, elkaar opheffen, stel dat je 4 sub's naar voren hebt en 4 sub's tegengesteld en 180gr in fase gedraaid, zou je geen bas horen/voelen). Door nu bijvoorbeeld een kwart van je subjes letterlijk om te draaien en met een delay het signaal te vertragen tot een 1/4 (=90gr) van het oorspronkelijk signaal, zul je de druk naar achteren met een 1/4 verminderen, als ik het goed begrepen heb van de geluidsmensen bij ons.
En voor zover ik weet zijn er nog een 2 tal mogelijkheden voor, o.a. d fire-end en de 3e ben ik even kwijt.
Bij fire end, als ik het begrepen heb, staan wel alle subs naar voren gericht, maar zijn er een aantal die op een bepaalde (vastgestelde) afstand op de 2e rij staan. (bijv 8 subs staan op rij 2m voor de stage, dan staan er 4 op rij naar voren gericht 1m achter), i.c.m wederom een delay, zou het volume nagenoeg gelijk blijven, maar de druk naar voren afnemen en daarmee minder overlast geven voor de buurt etc.
Ik hoop dat ik het goed heb, maar de echte geluidsmensen, kunnen het vast beter uitleggen.
Topic: Showtec Light Desk Pro 512 (23-8-2016 09:04:00)Bij mijn weten is deze opstelling idd bedoeld om de geluidsdruk, naar achteren te reduceren, waarbij het de bedoeling is dat de geproduceerde sinus vorm uit de speakers elkaar tegen werken met een verschuiving van 90gr. (in theorie zouden 2 golven die exact elkaars tegengestelde zijn, elkaar opheffen, stel dat je 4 sub's naar voren hebt en 4 sub's tegengesteld en 180gr in fase gedraaid, zou je geen bas horen/voelen). Door nu bijvoorbeeld een kwart van je subjes letterlijk om te draaien en met een delay het signaal te vertragen tot een 1/4 (=90gr) van het oorspronkelijk signaal, zul je de druk naar achteren met een 1/4 verminderen, als ik het goed begrepen heb van de geluidsmensen bij ons.
En voor zover ik weet zijn er nog een 2 tal mogelijkheden voor, o.a. d fire-end en de 3e ben ik even kwijt.
Bij fire end, als ik het begrepen heb, staan wel alle subs naar voren gericht, maar zijn er een aantal die op een bepaalde (vastgestelde) afstand op de 2e rij staan. (bijv 8 subs staan op rij 2m voor de stage, dan staan er 4 op rij naar voren gericht 1m achter), i.c.m wederom een delay, zou het volume nagenoeg gelijk blijven, maar de druk naar voren afnemen en daarmee minder overlast geven voor de buurt etc.
Ik hoop dat ik het goed heb, maar de echte geluidsmensen, kunnen het vast beter uitleggen.
Heb je, je master fader open?
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (23-8-2016 08:58:00)Ben altijd bereid om te leren, ook in mijn vrije tijd hang ik regelmatig wat lampen en effecten aan mijn tafel om het een en ander uit te proberen. Zo kwam ik er laatst achter dat op de showtec, als je een dimmer shape gebruikt, het verschil in intensiteit maakt of je forward of backword door de shapes scrolt. Bij voorbeeld: selecteer dimmer shape en je scrolt hier forwards door en je selecteert pulse 3:1 dan krijg ie een 100% output, als je nu shape selecteert en dan dimmershape je scrolt backwards naar pulse 3:1 krijg je een 50% output. Staat niet in de manual en ook bij de pearl kan ik het niet vinden. (misschien kan die het wel, heb er in de praktijk nog niet na gekeken)
Heb intussen zo eens gekeken naar de champsys en de ma dot2. De champsys is aardig compact, maar biedt veel. Nadeel van de champsys, is dat hij in NL dn dan met name in het noorden zelden gebruikt wordt, ken er in het noorden geen dealer van en heb ze hier in al die jaren ook nog niet gezien. Ligt dus nog wel wat werk voor de vertegenwoordiger.
MA daarentegen, is hier wel vertegenwoordigd en kom je ook wel tegen. Al blijft avolites veruit het populairts hier en echt op iedere hoek zit wel een pa bedrijf met een avo, gevolgd door MA en sporadisch een hog.
Heb intussen zo eens gekeken naar de champsys en de ma dot2. De champsys is aardig compact, maar biedt veel. Nadeel van de champsys, is dat hij in NL dn dan met name in het noorden zelden gebruikt wordt, ken er in het noorden geen dealer van en heb ze hier in al die jaren ook nog niet gezien. Ligt dus nog wel wat werk voor de vertegenwoordiger.
MA daarentegen, is hier wel vertegenwoordigd en kom je ook wel tegen. Al blijft avolites veruit het populairts hier en echt op iedere hoek zit wel een pa bedrijf met een avo, gevolgd door MA en sporadisch een hog.