Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BSS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 9 van 20)

Topic: Truss carré (7-4-2015 08:36:00)

dj-bart schreef:

realiseerd je opdrachtgever dat je echt totaal geen idee hebt waar je mee bezig bent? Of ben je zelf de opdrachtgever?
Zou je niet eerst leren spellen alvorens hier de grote Jan uit te hangen?
Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, maar vraag gewoon hoe je een kruisbelasting berekent. Wat is jouw probleem daar mee? Het is heus geen rocket science hoor, ik vraag gewoon hoe ik moet berekenen wat mag en wat niet mag.

Als ik zie wat anderen allemaal in een carré hangen wéét ik dat ik daar onder zit kwa gewicht, want ik heb geen zware movingheads etc. Maar ik wil nu eens gewoon voor mezelf kunnen uitrekenen wat er exact allemaal kan/mag op een veilige manier.

Het materiaal is in prima staat, ik heb fatsoenlijke liften en hang enkel lichte armaturen in de truss en doe er mooi de safety's rond.
Ik heb trouwens besloten om een standaard carré te plaatsen maar een kruis leek me ook leuk dus wou eens kijken wat daar de mogelijkheden van zijn.

Aan de overigen die wel opbouwend zijn (waarvoor dank), de truss is duratruss dt34.
Topic: Truss carré (3-4-2015 09:44:00)
't Is inderdaad per meter , excuseer.
Dat verandert de zaken :)

Met de boxcorner moet die waarde door 4 gedeeld worden.
Klopt het dan dat ik 1164kilogram gedeeld door 4 mag ophangen aan het kruis (291kg)?
Evenredig verspreid over de 4 "benen" van het kruis?

Of kan iemand me even de formule geven ivm boxcorners als kruis.
Topic: Truss carré (2-4-2015 16:05:00)
Voorkeur is om hem in het midden niet te ondersteunen uiteraard maar enkel poten op de uiteindes van het kruis.

6 meter truss mag 194kg dragen volgens de load tables (distributed weight). Is hier al een VF op toegepast?
Want als dit boven mensen staat (wat de bedoeling is) kan het toch niet zijn dat hier nog een VF10 over moet?
Dan mag je welgeteld 20kg aan 6m truss hangen?
En met een kruis zou dit nog eens halveren? Dan kan ik net mijn boxcorner nog dragen :p

Ik dacht dat een kruis nog een VF4 nodig had, dan lijkt het me dat je een 50kg mag ophangen.
Is dat dan voor 1x 6 meter (2 armen tegenover elkaar) of voor de 2x 6m (4 armen van het kruis)?

Indien ik hem in het midden ondersteun mag ik het gewoon als 4 stukken van 3 meter beschouwen veronderstel ik?
Misschien wel interessanter. Dan maak ik de armen gewoon wat langer en geen zorgen ivm belasting.
Topic: Truss carré (2-4-2015 12:55:00)
De hoogte zal 3,5m zijn

Hoe bereken ik de belasting. Mag ik het als overspanning van 6 meter beschouwen, of moet ik het als overspanning van 12 meter beschouwen daar beide "lijnen" in het midden op hetzelfde punt aansluiten?
Topic: Truss carré (2-4-2015 12:08:00)
Om een kruis truss opstelling te maken zoals hier
www.geluidsinstallatie-huren.be/wp-content/uploads/2015/02/trusskruis.jpg
mag dat met een boxcorner in het midden?
Is het nodig om in het midden nog een poot te zetten?
De totale lengte is 6 meter dus ik zou denken dat dat best moet lukken zonder poot in het midden, niet?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (2-4-2015 09:09:00)
Ik ga niets ophangen, ik leg gewoon de truss op de vloer (2 breed, 6 hoog ofzo), maar om ze op hun plaats te houden dus een spanlint er om heen en zo vasttrekken tot tegen de wand.
Is enkel om tegen te gaan dat de boel verschuift zodra ik een bocht neem.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (31-3-2015 09:26:00)
Bedankt voor de tip.

Zoiets lijkt me wel geschikt?
www.spanbandconcurrent.nl/bagagegordel-25-mm-2-5m-blauw

Gewoon rond de trussen en achter een (of meerdere) bevestingsbalk(en) doorhalen.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (31-3-2015 09:12:00)
Truss is los
Delen tot 2m ga ik vermoedelijk rechtop zetten
Heb ook een paar stukken van 2,5 tot 3,5 meter en deze wil ik in de lengte leggen (beetje op elkaar stapelen in de hoogte) en dan vastzetten met een lint oid.
Met die spanbanden zit ik altijd te klooien met de ratels. Ben er geen fan van.
Tenzij er ook spanbanden zijn die met zo een schuivend deel bestaan (zoals de touwen van een tent korter maken)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (31-3-2015 08:42:00)
Hoe maken jullie bv trussen vast in de binnenkant van een vrachtwagen die er zo uit ziet van binnen
www.advertentiehoek.be/wp-content/uploads/60303-375x500.jpg

Waar kan je voldoende stevige snelbinders kopen? Ik veronderstel da die voor een fiets niet sterk genoeg zijn. Of hoe werkt dit het best?

Ik vind "rondstroppen". Is dat makkelijk vast en los te maken? Ik wil geen winchen gebruiken maar gewoon een lint oid rond mijn trussen kunnen trekken en vasthaken aan de wand.
Idem voor de trussliften etc

edit: die rondstroppen lijken me wat overdreven.
Ik zoek eigenlijk gewoon een stevig elastisch lint met haken. Soort fietssnelbinder XL.
Topic: verloren kabelkist (30-3-2015 11:23:00)
Heb ook al een keertje gehad dat ik de aanhangwagen niet gesloten had.
Gelukkig stond ik in druk verkeer en maakte mijn buurman me duidelijk dat er iets mis was.

Aanhangwagen was gelukkig leeg.