Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bams

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 9 van 15)

Topic: Outdoor Event: Sanitaire vorzieningen (18-5-2012 20:40:00)
Het is in nederland verboden om stoffen op de bodem te brengen die er niet horen. Nog los van alle hygienische wetten die gelden stelt de Wet bodembescherming dat eenieder alles moet doen en laten om een bodemlozing te voorkomen. Ergo; wat je doet is in strijd met heel wat wetten. Dit jaar hebben ik in samenwerking met het waterschap een lozing op een sloot op deze wijze beeindigd, betrof een introkamp van een school. zelfde geld voor uitrijden zoals JRC aanhaalt, absolute no-go.

ik neem aan dat in belgie deze wetgeving niet anders zal zijn aangezien het allemaal is afgeleid van europese verordeningen.

Die school heeft het probleem opgelost door een vermalende pomp, zoals Rodibakker al aanhaalt, te plaatsen met flexibele leiding van 150m die op het riool loosde. Anthonis verhuur (ook al genoemd) verzorgt deze voorzieningen snel en goed. waterdruk kun je opstuwen met een hydrofoor, maar dan nog blijft je debiet de vraag. heb je dit al nagerekend? op drukke momenten zullen alle toiletten gelijktijdig gebruikt worden, dan moet je al een aardige aanvoer hebben. tankwagen lijkt me dan idd de beste oplossing.
Topic: Hulp / tips voor Beamer in een feest tent (4-5-2012 16:06:00)
Budgetoplossingen en video is simpelweg een no go.
heb al te vaak een feesttent gezien met een verduisterde tunnel achter een doorzichtscherm, 5000ansilumen er op ennnnnnnnn........ nog steeds geen beeld want de zon stond toch verder dan verwacht en het daglicht in de tent bleef veel te fel. vergeet niet dat je met doorzicht altijd verlies hebt.
Je moet dus verduisteren voor en achter, en dan nog eens een beamer pakken die van wanten weet. 7000 is inderdaad een minimum.

denk wel na over veiligheid.. de boel verduisteren met heerlijk smeltend landbouwplastic boven publiek is misdadig maar gebeurt continu bij budgetknutsels.
Topic: Uitlichten bedrijfshal (19-4-2012 17:04:00)
Vergeet niet dat zo'n presentatie voor een bedrijf een visitekaartje is wat maar eens afgegeven kan worden. Dan maar nachtwerk direct na het leeghalen om het toch uit te lichten en eventueel overdag zaken aan te kunnen passen. of heel zeker zijn van je plan.
Topic: Uitlichten bedrijfshal (19-4-2012 14:16:00)
citycolours zijn een quick & dirty oplossing hoor. ook wel eens vier stuks van de 1800w variant gebruikt voor uitlichten van een bedrijfshal. Echt mooi is het niet aangezien je de muren en het dak nooit egaal krijgt. ik zou een combinatie maken van het uitlichten van de muren en op strategische punten een paar uplighters waar je een strijkje op het dak enzo maakt. neem aan dat je voor een eventuele toespraak ofzo toch een frontje moet maken? dan ga je niet onder een paar statieven uitkomen, als je die toch omhoog werkt zou ik er voor kiezen ze helemaal vol te hangen :)

hierbij een foto van de uitkomst van onze knutsel: www.dunks.nl/images/2011-10/groot_groen_terras.jpg
Topic: Uitlichten bedrijfshal (19-4-2012 10:11:00)
Die GDS-bakken zijn erg tof voor recepties en dergelijke, maar neem aan dat het een echte bedrijfshal is gezien de afmetingen. dan zit je al snel met dakhoogtes van 4 meter of hoger.
Dan heb je al wat meer nodig dan simpele uplighters en ga je niet ontkomen aan bekabeling en vermogen. Moet de verlichting ook indirect de vloer bereiken om tafels en dergelijke uit te lichten?

Wij doen van bovenaf op 5m gevlogen hoogte een vergelijkbare ruimte voor een vergelijkbare toepassing met 5 kw aan kleine fresnells, 14kw aan horizons en 4kw profielen voor logo's en belangrijke spots op gemiddeld 80% gedimd.
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (14-4-2012 15:05:00)
Sound projects sp4 is echt wel een koopje op het moment. enige nadeel voor on the road is de vloerbedekking als bekleding..
set blinkt uit in een goed gefundeerd geluid voor coverbands, tapeacts en dixowerk. stemmen dragen er mooi uit, laag is ook echt laag en niet getuned op een paar frequenties. megasprankelend hoog is er niet, niet omdat het niet kan, maar omdat het niet jaagt.
heb ook al een aantal mensen er daarom op af zien knappen die sets gewend waren ala master en de goedkopere jbl-series.

nadeel van al dat goede designgedoe: zwaar! nee, echt; zwaar! en lomp.. een setje sp4 in je eentje stacken is niet echt een goed idee..
Topic: Bedliner coating op een speakerkast (25-3-2012 01:50:00)
Bedliner coating is een verzamelnaam, iedere dikke pruttelcoating die je laadbak of ander object kan beschermen wordt bedlinercoating genoemd, rustoleum 2k lak is bijv. ook een bedlinercoating.

Ik heb zelf een polyurethaan coatingvloer in de keuken gelegd, da's de meest bekende kunststof coating. En da's meteen de enige klus tijdens de verbouwing van het heel huis die niet gelukt is. Je kan het spul zoals webbie zegt alleen maar verwerken in een superschone omgeving met perfect basismateriaal, en met de roller opbrengen levert geheid problemen op, omdat je lucht en onzuiverheden insluit.
De krasvastheid valt ook tegen. Botte objecten (zoals een truss die er langs schuurt) leveren idd geen schade op, maar scherpe krassen lopen in je coating, en daar gaat vervolgens weer rommel inzitten die vervolgens je coating weer laat klappen. Een mes laten vallen op de vloer (of een filterframe wat uit je handen glipt) is al een doffe ellende.

Voor speakerkasten mits door een pro in perfecte condities aangebracht een supergoed middel, maar wanneer je zelf aan de slag wil in je schuurtje waar je een paar dagen geleden je kasten nog in geschuurd hebt en de luchtvochtigheid ook maar zozo is, zou ik lekker voor de warnex of trimite gaan.
Topic: Welke versterker voor deze Boxen? (22-3-2012 20:09:00)
als ik het goed begrijp zoek je speakers alles behalve de drums overheen te sturen in een bandje? zo ja; dan zou ik alles opnieuw op een rij zetten, begin bij je microfoons, dan mengtafel en randapparatuur en daarna pas je speakers...
Topic: PA markt 2012 (18-3-2012 20:12:00)
Was weer een mooie beurs met eindelijk weer eens veel meuk voor de leukere projecten: zelf heb ik voor 7,50 (jawel, de prijs van een macmenu) een outline microsub in nieuwstaat gekocht die de woonkamer nu gaat voorzien van laag.
Collega heeft voor minder dan 175 euro 4 ADB profielen met messen en irissen, 75 meter multi en een doos hartingen gekocht.

Flashlight was weer supermooi. 2 cases vol met horizonbakken voor 20 euro, maar wel alles meenemen!

RSL verkocht die pal's..1100 euro per stuk, mwoehaha....
maar 500 euro voor 2 jbl AE-series kasten is dan weer geen geld bij een andere stand.
Topic: carnavalsmuziek 2012 (12-2-2012 23:52:00)
Onze DJheld simon is los gegaan en heeft een klassieker in een nieuw jasje gestoken, nog geen label voor gevonden... zulke huisvlijt hoort ook bij carnaval :)
soundcloud.com/simonhaha/sexy_konte_bonkin