Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sjoerdiej

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 176 bijdrage(n) van Sjoerdiej (Pagina: 9 van 18)

Topic: Stroboscoop en B zekeringen gaan niet samen (30-3-2010 11:52:00)

joepurlings schreef:

Oh die mod chip zit er dus al in?

Had ik niet eens aan gedacht wink ;)

Is het niet zo dat die functie alleen over dmx werkt? Ik heb hem alleen nog stand alone getest...
Nee, ik zei: Dat ik het al heb getest maar dat het niet werkte wink ;) De originele zit er nu gewoon in.

Sjoerd
Topic: Stroboscoop en B zekeringen gaan niet samen (29-3-2010 22:22:00)

joepurlings schreef:

Haha het is jouw stroboscoop inderdaad.

Ik heb er hier dus een automaatje tussen gehangen, maar dat geeft ook geen probleem?

Heb je hem altijd op een aparte groep gebruikt?
Ja of er zat nog 200 watt bij maar volgens mij echt leeg.
Maar ik vond het niet handig dat ik hem op locatie niet kon gebruiken bij automatische zekeringen.

Je hoeft trouwens niet te proberen of de mod chip werkt zodat die kan blinden, heb ik al getest maar hij pakt hem niet laugh :D
Topic: Stroboscoop en B zekeringen gaan niet samen (29-3-2010 22:16:00)

joepurlings schreef:

Ik heb net eens getest met een Showtec Jumbo strobe.

Thuis heb ik smeltpatronen, maar ik heb er even een kastje met een ABB 16-B automaat tussen gehangen, deze krijg ik niet uitgeschakeld (minuutje knipperen volle snelheid).
Wellicht zijn jullie automaatjes ondertussen een beetje lam razz :p
Heb ik in een werkplaats ook wel eens gehad met de groep waar steeds de grote flex op stak, op een gegeven moment kan de automaat steeds minder hebben.

Voor de gein heb ik ook eens gemeten, met een analoge stroommeter meet ik 18A continue in de hoogste stand, dat zou een 16B automaatje wel enige tijd vol moeten houden.
Een echte inschakelpiek bij de eerste flits heb ik niet kunnen waarnemen met deze meter, die toch al aardig snel is.

Nu vraag ik me af... is het aan te raden de stroom nog te beperken? Ik heb de strobe pas dus nog niet op een andere plaats kunnnen testen.
Als ik hem gebruik komt hij toch echt alleen op een eigen groepje, hoe groot is dan nog de kans dat een willekeurige automaat er uit knalt?
Ik heb hem denk op 3 verschillende plaatsen gebruikt en hij ging er overal uit, bij eentje hoorde ik heb zelf mee tikken op de maat van de flisten laugh :D
Op smelt zekeringen is niets aan de hand, maar die kom je ook niet op iedere locatie tegen..

Sjoerd
Topic: Equalizer,feedback destroyer huren (29-3-2010 19:37:00)

dj-nsp schreef:

Hallo,
Niks persoonlijks hoor wat ik nu ga zeggen geld meer eigenlijk voor mij zelf wink ;)
Ik weet dat de school niet veel te besteden hebben.
De bedrijven die Jeroen opnoemt ken ik maar die zitten in een te hoog prijssegment.
Scholen hebben altijd wel geld, en anders valt een evenement toch ook niet te realiseren !
Topic: Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders (28-3-2010 10:41:00)

watje] schreef:

(bijvoorbeeld op het moment dat wij bellen dat het vals is oid dan komen ze gewoon maar dan zonder loeiende sirene's)
Dat is geloof ik overal, maar een deel van het bebouw op storing zetten terwijl er 1000 leerlingen in school zijn? Daar zitten wel wat haken en ogen aan vandaar dat het ook minimaal mag sad :(
Topic: Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders (25-3-2010 17:50:00)

Malle Pietje schreef:

roystraver schreef:

Richard, ik probeer niet 'slim' te doen, ik wilde gewoon even melden hoe het gewoonlijks gaat op de locatie. Dit wordt niet door mijzelf besloten, maar door de concierge van de school..
Misschien, en ik zeg duidelijk 'misschien' kan je in overleg met brandweer én directie een gedeelte laten uitschakelen.
In het verleden ook wel eens van die geintjes meegemaakt, maar toen was er wat te regelen.
In dit geval moesten er een x- aantal extra BHVers in de feestruimte aanwezig zijn.
Dit gebeurt ook bij ons jaarlijkse open podium,
Eerst veel overleggen, dan komt de brandweer kijken hoe alles eruit ziet vluchtwegen etc.
En dan op tijden dat het echt nodig is word alleen het gedeelte van de zaal tijdelijk uitgeschakeld / in storing gezet.
Brandweer weet er dan dus van.

Sjoerd
Topic: Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders (24-3-2010 21:22:00)

roystraver schreef:

Tja, op onze school hebben wij hetzelfde probleem (ook met haze).
Wat wij nu doen is eigenlijk verboden, maar wij plaatsen een maatkapje om de melders heen die in de ruimte hangen waar rook gebruikt wordt. waardoor deze de lucht niet meer kunnen 'lezen'.

Verbieden vind ik altijd zo'n oonzin.. Het zijn altijd de mensen die niet weten wat de rook doet met een feest, die het gebruik ervan verbieden sad :(
Totdat het fout gaat en niemand merkt dat er brand is .... ( denk aan de gevolgen )
Verzekering zal dan waarschijnlijk niets meer betalen. shut up :X
Topic: Opleidingen , licht en geluid. (24-3-2010 17:29:00)
Ik had me ingeschreven voor de opleiding licht technicus op het grafisch lyceum maar kreeg zojuist de brief dat ik niet ben aangenomen. Uiteraard gelijk gebeld voor de reden, ze kijken niet naar de persoon in kwestie maar ze selecteren op de datum wanneer jij je hebt ingeschreven. Dus als ik me een stuk eerder had ingeschreven ( ipv. eind januari ) dan had ik wel aangenomen geweest. Gelukkig sta ik wel op de reserve lijst maar uiteraard geven ze je valse hoop door niet te zeggen op welke plek je staat. Het vrouwtje wist me wel te vertellen dat er maar 4 kandidaten op de reserve lijst staan dus hopen dat er een aantal mensen toch niet kiezen om de opleiding te volgen.
In april intake gesprek op media college in Amsterdam maar eigenlijk wil ik daar niet heen, erg balen sad :(

Sjoerd
Topic: Filmpje lichtset (19-3-2010 07:15:00)
Ook hier een kort filmpje van mijn lichtset:
Klik ( er zit een ander achtergrond muziekje onder ! )
Topic: PA-markt 2010 (26-1-2010 19:50:00)

DeejayTim schreef:

roystraver schreef:

Vorig jaar heb ik veel willen kopen, ik was met mijn vader met een Ford Transit busje die, gezien vanaf de snelweg, links naast het EXPO gebouw geparkeerd stond.
Eenmaal op de beurs aangekomen heb ik ook veel leuke dingen gezien, maar omdat er steeds heen er weer gelopen moest worden, was er al veel weg toen we terugkwamen.

Hebben jullie nog tips/ervarinen met het snel vervoeren van spullen naar de auto? En hoelaat gaan jullie om een goede parkeerplaats te krijgen? 2009 Was ik om 09:30 aanwezig en een parkeerplaats was al moeilijk te vinden.

Roy
Ik kwam afgelopen jaar rond 9:45 aan (na heel wat gepind te hebben :P ), waarna we gewoon in de berm parkeerden (pal naast de vrachtwagen van "SMILE licht en geluid Utrecht"), die nog het een en ander moesten verslepen..

Maargoed: ik ga dit jaar op 27 februari weer. Het is toch niet zo dat wanneer je tegen de standhouders vraagt of ze hetgene appart willen zetten, ze het stiekem aan andere klanten doorverkopen? Of wel? Anders moet ik heel snel dingen inladen of ermee rondzuimen?!?
Het hangt er ook vanaf wat het is en wat voor een waarde je eraan hecht, een rookdoos of een spiegelbol ofzo kun je makkelijk laten staan. Maar schaf jij een dure mixer of licht-tafel aan lijkt me het toch wel verstandig om hem veilig op te bergen. Of je bus nou de veiligste plek is betwijfel ik. Maar als jij een aankoop bewijsje vraagt die de verkoper schrijft heb je in ieder geval een veiliger gevoel. happy :)

Sjoerd