Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kiebus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 9 van 16)
Topic: DAP MC-15 ombouwen (19-2-2008 15:32:00)Als het hier een garantiekwestie betreft, terug gaan naar de winkel of shop waar je hem gekocht hebt. Deze zijn primair verantwoordelijk voor het product.
succes ermeeTopic: vliegen van K115 (18-2-2008 22:15:00)
Daar heb ik niks aan, omdat ik ze wil vliegen!
Groeten,
David Kamphuis.
Dit antwoord was dan ook bedoeld voor kiebus welke ze zelf gemaakt had.
Ik heb zelf al tientalle keren K-115 A opgehangen door middel van twee lifting eye's aan de speakers op de voorziene plaatsen,die komen heus niet naar beneden.Als je ze aan decotruss hangt dan vrees ik dat het ganse zootje wel eens naar beneden kan komen.Nouw, ik bedoelde eigenlijk meer dat je op die manier makkelijk een beugel kan maken die je zo weer in je truss hangt.
En voor mij is het wel makkelijk aankloten, ik heb het geluk dat mijn vader een eigen constructiebedrijf heeft.
De discussie gaat erom, dat je de speakers niet moet laten vliegen, doormiddel van die punten te gebruiken boven mensen. Dus daarom zei ik dat je op een soortgelijke manier een beugel kan maken, zoals ik dat gedaan heb.Topic: vliegen van K115 (17-2-2008 17:06:00)
Ik neem gewoon aan wat mensen die er veel verstand van hebben zeggen
Daarom vroeg ik het ook eerst, zodat niet als ik het heb de hele boel in elkaar klapt en iemand een luidspreker op zijn kop krijgt
!
Maar nog een keer bedankt jongens!
Groeten,
David Kamphuisvind ik inderdaad ook een verstandige beslissing. Veiligheid gaat voor alles vind ik.
Echter, zoals ik het aangaf kan het dus wel.
Succes ermeeTopic: vliegen van K115 (16-2-2008 19:33:00)
Het is niet "Slavenkoor" maar een ander nummer. Er wordt verder niet in gezongen maar is bij ons tijdens carnaval regelmatig gedraait!
Iemand enig idee?Rowwen Heze - Maria!
Deze misschien? Geweldig nummer! Begint rustig maar gaat er tegen aan :p
MariaTopic: ShowTec PS-3203 (28-1-2008 17:20:00)Volgens mij zit Holomeus helemaal goed, maar heb jij met dit verhaal de klepel nog niet helemaal gevonden.
Het is niet zo dat het ene molecuultje linksonder in de soepkom dat net wat harder trilt zich opeens zal verwijderen uit jouw soepkom omdat jij er even in blaast. Er is sprake van 2 processen:
1. Lucht isoleert. Stilstaande lucht neemt wel warmte op maar geleidt deze nauwelijks verder. Door telkens nieuwe lucht aan te voeren blijf je zorgen dat de lucht warmte kan opnemen.
2. Er zullen (watermoleculen) uit de soep verdampen. Bij het verdampen nemen die moleculen warmte energie op van de rest van de soep. Door de luchtvochtigheid vlak boven de soep laag te houden door te blazen geef je de moleculen de gelegenheid om sneller te verdampen.Kijk dit is tenminste een natuurkundig correct antwoord!
Even over het blazen en zuigen verhaaltje, natuurkundig maakt het absoluut niets uit of je nou zuigt of blaast (ervanuitgaande dat er bij bijde processen dezelfde flow langs de koellichamen komt).
Als je een gesloten systeem hebt, en je draait je fan om, zou het theoretisch dus niets uit mogen maken.
Er zijn echter wel wat studies die uitwijzen dat het in sommige gevallen voordeliger is om de flow om te draaien, bijv als je parallel aan de warmtetoevoer je flow hebt. Maar dit is in de meeste gevallen zo minimaal (zeker bij luchtkoeling en temps van 60 graden ofzo) dat het in de praktijk niets uitmaakt.Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (18-1-2008 14:17:00)
Ik zou het gewoon niet doen.Ja ergens heb je wel gelijk... Nouw ja, die andere versterker zal wel niet heel veel trekken gok ik zo... Maar goed, het is inderdaad een ander verhaal als het er 2 zijn en ook nog eens eentje die aan een kant op 4 ohm belast wordt... Dat zou ik inderdaad ook niet aandurven denk ik... Topic: Ervaringen American Audio V-6001plus Versterker (18-1-2008 13:58:00)
Wat die doen moet, doet die zonder problemen, veel vermogen geven.
Waardoor die eigenlijk alleen maar bruikbaar is voor subs.
En dan moeten het ook nog flinke zijn.
Want voor een doorsnee sub geeft de 6001 teveel vermogen.
Zelfs met een enkele Hybride per kant is het oppassen.
Het zelfde verhaal geld voor de toppen.
De mooiste amps uit de V-reeks zijn 3000 en de 4000.
Lekker flexibel en voor vele toepassingen inzet baar.Hoe kan een versterker nou teveel vermogen leveren? Als hij toch teveel leverd, draai je de gains toch wat dicht?
En zoals al zovaak gezegt, liever teveel vermogen, dan te weinig...
Niet om je idee af te kraken, maar wil je dat echt gaan doen? Naar mijn idee kun je dat idee beter laten varen, de speakers verkopen en gewoon een betere set speakers kopen. Volgens mij scheelt dat echt niet zo heel veel in kosten.
Topic: versterker stuk (19-2-2008 15:21:00)pinokkio schreef:
weten julie soms een adres waar ik deze kan laten herstellen de levrancier waar deze van komt bestaat niet meersucces ermee
eddy wally schreef:
davidkamphuis schreef:
EDIT: Bedoel je deze voor aan de muur?Daar heb ik niks aan, omdat ik ze wil vliegen!
Groeten,
David Kamphuis
Dit antwoord was dan ook bedoeld voor kiebus welke ze zelf gemaakt had.
Ik heb zelf al tientalle keren K-115 A opgehangen door middel van twee lifting eye's aan de speakers op de voorziene plaatsen,die komen heus niet naar beneden.Als je ze aan decotruss hangt dan vrees ik dat het ganse zootje wel eens naar beneden kan komen.
En voor mij is het wel makkelijk aankloten, ik heb het geluk dat mijn vader een eigen constructiebedrijf heeft.
De discussie gaat erom, dat je de speakers niet moet laten vliegen, doormiddel van die punten te gebruiken boven mensen. Dus daarom zei ik dat je op een soortgelijke manier een beugel kan maken, zoals ik dat gedaan heb.
davidkamphuis schreef:
Haha
Ik neem gewoon aan wat mensen die er veel verstand van hebben zeggen
Daarom vroeg ik het ook eerst, zodat niet als ik het heb de hele boel in elkaar klapt en iemand een luidspreker op zijn kop krijgt
!Maar nog een keer bedankt jongens!
Groeten,
David Kamphuis
Echter, zoals ik het aangaf kan het dus wel.
Succes ermee
Zonder het hele topic door te lezen wil ik heel even inhaken op het laten 'vliegen' van de spaekers.
Wat ik heb gedaan bij ons in het clubhuis, is 4 keer een k-115 opgehangen in de hoeken. Dit heb ik gedaan doormiddel van zelf een beugel te maken, die ik aan de muren heb kunnen vastschroeven.
Hoe ziet deze beugel eruit?
Het begint met een stuk pijp van 9cm lang en 35mm in diameter, waarop de speaker precies past (gat onderin voor statief). Hierop heb ik onder een hoek van 90 graden een stuk koker gelast van 35x35 en een 40 cm lang ofzo. Weer onder een hoek van 90 graden zit weer eenzelfde maat koker met daaraan 2 plaatjes waarmee ik hem aan de muur kan schroeven. Deze koker loopt dus als het ware aan de achterkant van de speaker omhoog. Deze constructie is sterk genoeg, en de speaker kan geen kant op.
Misschien hebben jullie wel wat aan dit verhaal. Succes ermee.
Topic: Carnaval 2008 (11-2-2008 22:54:00)Wat ik heb gedaan bij ons in het clubhuis, is 4 keer een k-115 opgehangen in de hoeken. Dit heb ik gedaan doormiddel van zelf een beugel te maken, die ik aan de muren heb kunnen vastschroeven.
Hoe ziet deze beugel eruit?
Het begint met een stuk pijp van 9cm lang en 35mm in diameter, waarop de speaker precies past (gat onderin voor statief). Hierop heb ik onder een hoek van 90 graden een stuk koker gelast van 35x35 en een 40 cm lang ofzo. Weer onder een hoek van 90 graden zit weer eenzelfde maat koker met daaraan 2 plaatjes waarmee ik hem aan de muur kan schroeven. Deze koker loopt dus als het ware aan de achterkant van de speaker omhoog. Deze constructie is sterk genoeg, en de speaker kan geen kant op.
Misschien hebben jullie wel wat aan dit verhaal. Succes ermee.
Veertje schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer waar alleen instrumenten in voorkomen.Het is niet "Slavenkoor" maar een ander nummer. Er wordt verder niet in gezongen maar is bij ons tijdens carnaval regelmatig gedraait!
Iemand enig idee?
Deze misschien? Geweldig nummer! Begint rustig maar gaat er tegen aan :p
Maria
Wat ik me ook even afvraag, je kunt van 1 fase in een verloopje NOOIT 3 fase maken. Je kunt er namelijk niet 2 fases 'bijverzinnen'. De 3 fases van krachtstroom staan namelijk alledrie precies 1/3 golflengte uit elkaar.
Just my 2 cents
Topic: Koeling Behringer EP2500 omdraaien (20-1-2008 13:14:00)Just my 2 cents
René Eppink schreef:
dj-bart schreef:
Daarnaast koel je niet met je adem, je blaast slechts de moleculen weg uit je soep, hierdoor blijven er in je soep alleen de moleculen over die minser snel bewegen. En hoe harder een molecuul beweegt hoe heter het materiaal is.Het is niet zo dat het ene molecuultje linksonder in de soepkom dat net wat harder trilt zich opeens zal verwijderen uit jouw soepkom omdat jij er even in blaast. Er is sprake van 2 processen:
1. Lucht isoleert. Stilstaande lucht neemt wel warmte op maar geleidt deze nauwelijks verder. Door telkens nieuwe lucht aan te voeren blijf je zorgen dat de lucht warmte kan opnemen.
2. Er zullen (watermoleculen) uit de soep verdampen. Bij het verdampen nemen die moleculen warmte energie op van de rest van de soep. Door de luchtvochtigheid vlak boven de soep laag te houden door te blazen geef je de moleculen de gelegenheid om sneller te verdampen.
Even over het blazen en zuigen verhaaltje, natuurkundig maakt het absoluut niets uit of je nou zuigt of blaast (ervanuitgaande dat er bij bijde processen dezelfde flow langs de koellichamen komt).
Als je een gesloten systeem hebt, en je draait je fan om, zou het theoretisch dus niets uit mogen maken.
Er zijn echter wel wat studies die uitwijzen dat het in sommige gevallen voordeliger is om de flow om te draaien, bijv als je parallel aan de warmtetoevoer je flow hebt. Maar dit is in de meeste gevallen zo minimaal (zeker bij luchtkoeling en temps van 60 graden ofzo) dat het in de praktijk niets uitmaakt.
partyfish schreef:
Ik belast mijn v4001 toch op 8 ohm? Hij wil zijn p2000 op 4ohm belasten aan 1 kant... Qua vermogen ontlopen beide amps elkaar niet zo hoor. Bovendien wil hij er nog een 2e amp aan toevoegen. De situatie vind ik dus best vergelijkbaar.Ik zou het gewoon niet doen.
henkie oet nee schreef:
Een Update wat betreft de V-6001, nu inmiddels bijna vijf maand in mijn bezit.Wat die doen moet, doet die zonder problemen, veel vermogen geven.
Waardoor die eigenlijk alleen maar bruikbaar is voor subs.
En dan moeten het ook nog flinke zijn.
Want voor een doorsnee sub geeft de 6001 teveel vermogen.
Zelfs met een enkele Hybride per kant is het oppassen.
Het zelfde verhaal geld voor de toppen.
De mooiste amps uit de V-reeks zijn 3000 en de 4000.
Lekker flexibel en voor vele toepassingen inzet baar.
En zoals al zovaak gezegt, liever teveel vermogen, dan te weinig...