Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Decibel Drive-in
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 175 bijdrage(n) van Decibel Drive-in (Pagina: 9 van 18)
Topic: Skytec actieve speakers ???? (8-3-2008 22:43:00)
Is Powered/ Non-powered misschien niet een betere benaming?Topic: DAP X-15B (29-2-2008 22:13:00)
de macarena was ook nog niet vermeldOh?
Topic: Welke (low budget) 19" mixer raden jullie aan? (20-2-2008 17:14:00)
Wil je nu voor de actieve versie van de EON-wannabes gaan of ga je ze op de oude Peavey aansluiten?
Topic: Skytec actieve speakers ???? (8-3-2008 20:49:00)Ik heb zelf de powered versie van deze kasten (volgens mij bedoel je de budgetkopieën van de JBL EON, toch?), en je moet toch een kar zout over de specificaties gooien.
Verder leuke kasten voor het geld, maar wanneer je budget hoger is kun je zoals aangegeven beter kijken voor de DAP K-115(A) of zijn broertje, de K-112(A).
Nadeel bij de powered versie van de aangegeven kast is dat aansluiten d.m.v. tulp gaat.. na de garantie gaan er hier dan ook XLR's o.i.d. in.
Verder komt er wel een redelijk goed geluid uit, toch best drukvol en helder, vergeleken met bijvoorbeeld de MC-reeks of de vierkante-doos-met-pieper-en-woofer-kastjes die te vinden zijn in dit budget.
Echter heb ik de K-115 en K-112 van DAP nog niet gehoord, dus hier kan ik geen oordeel over geven. Maar aangezien deze kasten vaak geadviseerd worden op het forum en waarschijnlijk ook hierbuiten, neem ik in ieder geval aan dat het een goede koop zal zijn.
Met de aangegeven kasten moet het zeker wel mogelijk zijn om een dergelijk zaaltje te voorzien van een leuk geluid (als je het hebt over de EON-kopieën), maar als je budget hoger ligt kun je beter naar de DAP's kijken.
Succes met je keuze!
Topic: Passend Beginnummer voor feest in Manebrug. (5-3-2008 17:47:00)Verder leuke kasten voor het geld, maar wanneer je budget hoger is kun je zoals aangegeven beter kijken voor de DAP K-115(A) of zijn broertje, de K-112(A).
Nadeel bij de powered versie van de aangegeven kast is dat aansluiten d.m.v. tulp gaat.. na de garantie gaan er hier dan ook XLR's o.i.d. in.
Verder komt er wel een redelijk goed geluid uit, toch best drukvol en helder, vergeleken met bijvoorbeeld de MC-reeks of de vierkante-doos-met-pieper-en-woofer-kastjes die te vinden zijn in dit budget.
Echter heb ik de K-115 en K-112 van DAP nog niet gehoord, dus hier kan ik geen oordeel over geven. Maar aangezien deze kasten vaak geadviseerd worden op het forum en waarschijnlijk ook hierbuiten, neem ik in ieder geval aan dat het een goede koop zal zijn.
Met de aangegeven kasten moet het zeker wel mogelijk zijn om een dergelijk zaaltje te voorzien van een leuk geluid (als je het hebt over de EON-kopieën), maar als je budget hoger ligt kun je beter naar de DAP's kijken.
Succes met je keuze!
John Miles - Music misschien?
Begint lekker rustig, maar daarna...
Topic: Versterker (2-3-2008 21:34:00)Begint lekker rustig, maar daarna...
Actief en passief zijn meer termen om te crossen tussen frequenties.
Dus er is ook vaak sprake van een powered actieve sub, aangezien de versterker ingebouwd is en je kan selecteren op welke frequentie er gecrossed wordt.
Bij een passieve speaker is misschien een intern filter opgenomen, maar deze is dan niet in te stellen naar wens. (Langs de buitenkant dan
)
Topic: Versterker (2-3-2008 21:10:00)Dus er is ook vaak sprake van een powered actieve sub, aangezien de versterker ingebouwd is en je kan selecteren op welke frequentie er gecrossed wordt.
Bij een passieve speaker is misschien een intern filter opgenomen, maar deze is dan niet in te stellen naar wens. (Langs de buitenkant dan
)miel schreef:
Soms zit de versterker in de speakers zelf, dan moet er ook een powerkabel in. Dat noemen we dan actieve speakers. Als er alleen een signaalkabel in gaat (Bijv. Speakon, in actieve speakers meestal XLR) moet de versterking van een losse versterker komen. De speaker is dan passief.Probeer niet teveel te willen bezuinigen op de versterker...
Wanneer een kanaal van je mixer uitvalt kun je nog spelen op een ander kanaal, maar als 1 van je versterkerkanten uitvalt, of je volledige versterker, dan heb je toch een probleem.
Kortom; Je versterker staat hard voor je te werken (misschien wel het hardst.
). Wanneer je een versterker neemt die iets meer vermogen kán leveren, hoeft hij minder hard te zwoegen om de vermogens er uit te kunnen slingeren richting je subs, vergeleken met een versterker die op z'n maximum minder vermogen kan leveren.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (24-2-2008 13:04:00)Topic: dap speakers (20-2-2008 17:31:00)Wanneer een kanaal van je mixer uitvalt kun je nog spelen op een ander kanaal, maar als 1 van je versterkerkanten uitvalt, of je volledige versterker, dan heb je toch een probleem.
Kortom; Je versterker staat hard voor je te werken (misschien wel het hardst.
). Wanneer je een versterker neemt die iets meer vermogen kán leveren, hoeft hij minder hard te zwoegen om de vermogens er uit te kunnen slingeren richting je subs, vergeleken met een versterker die op z'n maximum minder vermogen kan leveren.JBL heeft ook een stukje naam en een stuk restwaarde in de prijs zitten (,ligt hoger dan bij DAP-producten). Mede hierdoor is de prijs hoger.
Topic: doe muziek?? (20-2-2008 17:20:00)tomvz20 schreef:
macarena is ook nog niet voorbij gekomen. hier wordt niet uitgelegd hoe de dans gaat maar meeste mensen van een jaar of 20 kunnen hem prima meedoen
s schreef:
ohjade macarena was ook nog niet vermeld
De BEAT 6 USB wordt vanzelf herkend door je PC.
Het zijn twee losse geluidskaarten, die je kunt herkennen aan ...USB en ...USB(2).
Zie ook je volumeregeling (dat standaard windows volume'fader'tje, klik op 'opties' en 'eigenschappen' en je kunt ze naar hartelust instellen wat betreft volume, als je door de lijst bij 'Mixerapparaat' kijkt.
Het zijn twee losse geluidskaarten, die je kunt herkennen aan ...USB en ...USB(2).
Zie ook je volumeregeling (dat standaard windows volume'fader'tje, klik op 'opties' en 'eigenschappen' en je kunt ze naar hartelust instellen wat betreft volume, als je door de lijst bij 'Mixerapparaat' kijkt.