Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kitman
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 86 bijdrage(n) van Kitman (Pagina: 8 van 9)
Topic: Welke kasten best geschikt? (7-11-2006 09:19:00)
Kijk eens op:https://www.lautsprechershop.de/pa/index.htm
Topic: Welke kasten best geschikt? (3-11-2006 08:57:00)OK. Case closed
Topic: Welke kasten best geschikt? (2-11-2006 19:06:00)Of ik in het luchtledige zit te l**llen laat ik in het midden.Wel heb ik tops gemaakt die geweldig klinken, en als jij tops maakt waarvan de hoorns goedkooper zijn dan de speakers, lees minder kwaliteit, dan klinken die, of agressief, of sh*t. We hebben het hier niet over subs, dat is een heel ander verhaal. En anders vraag je maar eens aan mensen die verhuur doen en hun eigen materiaal zelf herstellen welke de prijs is van hoorn/speakers.
Oh ja als ik een vraag stel wil dat niet perse zeggen dat ik er niets vanaf weet, maar hoor ik eens graag wat anderen vinden.
Toch zou ik jou subs wel eens een keer willen horen.
Topic: Welke kasten best geschikt? (1-11-2006 18:49:00)Oh ja als ik een vraag stel wil dat niet perse zeggen dat ik er niets vanaf weet, maar hoor ik eens graag wat anderen vinden.
Toch zou ik jou subs wel eens een keer willen horen.
Je moet toch filteren tussen mid en hoog, met een delta 12 is dat 4000 hz, en dan moet je de test maar eens doen met spoeltjes of een zelfgemaakte met dikkere draad. Met spoeltjes heb je ook nog eens verlies van frequenties. Ik kan het wetenschappelijk niet verklaren maar heb het wel ondervonden en kreeg de tip van de techneut van een internationaal werkend geluidsbedrijf. Mijn horentjes voor het hoog waren merkelijk duurder dan de speakers, en ik ben eens gaan navragen als je bv speakers moet vervangen bij EV, dan zijn de 10 of 12" de goedkoopste.
Verder ken ik er ook niets van, ik vraag maar wat rond.
Topic: Welke kasten best geschikt? (1-11-2006 13:02:00)Verder ken ik er ook niets van, ik vraag maar wat rond.
Ik heb tops gemaakt met Eminence delta 12 en Silenium hoorns. Ik denk dat de kwaliteit van de hoorn belangrijker is dan die van de midspeaker, volgens mij ligt gitaar en zang rond de 3 a 4000 Hz.Mischien is het belangrijker om de spoelen voor de filter zelf te maken met koperdraad van rond de 1,8 mm diameter. Te dunne draad en meer wikkelingen geeft enorm veel verlies op het volume.
Topic: rookmachines en astma (23-10-2006 09:51:00)Mijn zoon heeft/had astma, als hij in ademnood kwam, vooral 's nachts raadde de dokter aan de warmwaterkraan in het bad open te draaien en die dampen in te ademen als ontspanning van de luchtwegen, en dat scheen te helpen.
Ik denk dat het belangrijk is dat je het apparaat zuiver houd, zodat je geen vuil mee verdampt.
Topic: tweeter protection (20-10-2006 09:06:00)Ik denk dat het belangrijk is dat je het apparaat zuiver houd, zodat je geen vuil mee verdampt.
Heb je daar hier dan ergens een schema van staan? Dan heb ik dat gemist.
Topic: tweeter protection (20-10-2006 00:08:00)Nee ik bedoel dei in de dap boxen zitten.
Topic: tweeter protection (19-10-2006 18:19:00)Kan je zo een beveiliging ook los kopen, mischien een ander type?
Topic: tweeter protection (18-10-2006 22:19:00)Waarom overbrug je de PTC? Kan je ze dan niet alleen gebruiken? Ik weet eigenlijk niet hoe het werkt, ik dacht dat ze warmer worden en dan de weerstand verhogen om zo de tweeter te ontlasten.