Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ JB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 8 van 20)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (30-10-2009 12:10:00)Wie heeft het over microfoons? Het ging over een gebalanceerd signaal.
Uiteraard kan het ook met microfoonvoorversterkers, maar een goede kost al snel een hoop duiten. Als ze die duiten toch al hadden, hadden ze wel een grotere tafel aangeschaft?Topic: XLR > Jack (19-10-2009 14:14:00)Dit is dus waar een lijntrafo voor is bedoeld: een soort DI-box die in twee richtingen kan werken.
IMG/StageLine LTR-102 is een veel gebruikte en behoorlijk betaalbaar.Topic: In Memoriam: Martin (KVM) (19-10-2009 14:07:00)omdat hij ze waarschijnlijk parralel heeft staan en dus op 2 ohm uit komt?En wat krijg je als je de speakers per 2 in serie zet? Juist!Topic: 4 of 2 ohm ? (15-10-2009 22:18:00)
Ach, ik maak me niet druk om dat soort figuren. Meestal zijn ze 10 minuten later het voorval alweer vergeten en hebben ze de tijd van hun leven. (Tenminste, die indruk krijg ik.)
Het meest irritante (echt irritante) is toch wel dat je aan het draaien bent en zo'n 8 jarig snotapie komt geinteresseerd kijken: "Daar kun je toch zo zjukke-zjukke mee doen?" (Maakt beweging en geluid van 'scratchen'.)
In het geval van mijn eigen spelers: "Nee, kan niet."
In het geval dat ik voor een ander bedrijf sta met CDJ-1000: "Ja, dat zou kunnen."
In het tweede geval is het dan: "Doe eens!" "Neuh, dit is niet echt een muzieksoort om te gaan staan scratchen."
In beiden gevallen loopt het dan regelmatig af met dat (na enige bedenktijd) het armpje vliegensvlug over de DJ booth heen raast in een poging het zelf dan maar te ondervinden. Zelf snappen ze niet dat er al tientallen leeftijdsgenoten hun voor zijn geweest en dat ik zo'n actie natuurlijk al zie aankomen. "En nou wegwezen!"
Topic: Decibel-meter: keuze (23-10-2009 12:40:00)Het meest irritante (echt irritante) is toch wel dat je aan het draaien bent en zo'n 8 jarig snotapie komt geinteresseerd kijken: "Daar kun je toch zo zjukke-zjukke mee doen?" (Maakt beweging en geluid van 'scratchen'.)
In het geval van mijn eigen spelers: "Nee, kan niet."
In het geval dat ik voor een ander bedrijf sta met CDJ-1000: "Ja, dat zou kunnen."
In het tweede geval is het dan: "Doe eens!" "Neuh, dit is niet echt een muzieksoort om te gaan staan scratchen."
In beiden gevallen loopt het dan regelmatig af met dat (na enige bedenktijd) het armpje vliegensvlug over de DJ booth heen raast in een poging het zelf dan maar te ondervinden. Zelf snappen ze niet dat er al tientallen leeftijdsgenoten hun voor zijn geweest en dat ik zo'n actie natuurlijk al zie aankomen. "En nou wegwezen!"
Ik ben ook nog steeds op zoek naar 'de ultieme dB-meter'.
De PAA-3 een paar keer in mijn handen gehad, maar ik stoorde mij er vooral aan dat de backlight zijn werk niet goed genoeg deed. En dat is precies het probleem van de meeste andere meters: niet tot nauwelijks af te lezen in het donker.
De enige die ik ben tegengekomen die het wellicht zou kunnen is de reeks van Galaxy Audio. Helaas nog niet kunnen testen.
Uit m'n hoofd verkocht AudioPro deze meters.
Voorlopig zit er ook een dB-meter in mijn Nokia, die het niet onaardig doet.
Topic: XLR > Jack (20-10-2009 15:51:00)De PAA-3 een paar keer in mijn handen gehad, maar ik stoorde mij er vooral aan dat de backlight zijn werk niet goed genoeg deed. En dat is precies het probleem van de meeste andere meters: niet tot nauwelijks af te lezen in het donker.
De enige die ik ben tegengekomen die het wellicht zou kunnen is de reeks van Galaxy Audio. Helaas nog niet kunnen testen.
Uit m'n hoofd verkocht AudioPro deze meters.
Voorlopig zit er ook een dB-meter in mijn Nokia, die het niet onaardig doet.
DJefke schreef:
Een microfoon aansluiten op een LINE ingang lijkt me zowiezo geen goed idee.Uiteraard kan het ook met microfoonvoorversterkers, maar een goede kost al snel een hoop duiten. Als ze die duiten toch al hadden, hadden ze wel een grotere tafel aangeschaft?
Brokencore schreef:
Je hebt denk een (passieve) DI-box nodig om van microfoon niveau naar line niveau te gaan. Je gebruikt deze dan andersom als normaal.IMG/StageLine LTR-102 is een veel gebruikte en behoorlijk betaalbaar.
Dit is schrikken inderdaad, nooit geweten dat dit speelde achter zijn forumnaam. Zeer betreurenswaardig om zo'n man te verliezen, met name op zijn veel te jonge leeftijd.
Mijn deelneming aan de nabestaanden en naasten en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Topic: XLR > Jack (17-10-2009 12:50:00)Mijn deelneming aan de nabestaanden en naasten en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
In principe kun je de stereo-ingang wel gebruiken voor je stagebox, maar dan zou ik die kanalen voor keyboard bijv. pakken. Of je moet een splitter maken, zodat op beiden kanten van het stereobeeld hetzelfde signaal binnenkomt.
Aan de andere kant (bij de stagebox) uiteraard op die kanalen geen fantoomvragende apparaten aansluiten.
Kijk ook in de handleiding of de jack-ingangen gebalanceerd zijn of niet. Ongebalanceerd zou ik niet in iedere situatie erop gokken dat het signaal zonder grove storingen binnenkomt. Een optie is om tussen de break-out van je snake en je mixer een lijntrafo te plaatsen.
Topic: 4 of 2 ohm ? (17-10-2009 12:45:00)Aan de andere kant (bij de stagebox) uiteraard op die kanalen geen fantoomvragende apparaten aansluiten.
Kijk ook in de handleiding of de jack-ingangen gebalanceerd zijn of niet. Ongebalanceerd zou ik niet in iedere situatie erop gokken dat het signaal zonder grove storingen binnenkomt. Een optie is om tussen de break-out van je snake en je mixer een lijntrafo te plaatsen.
Ronny B schreef:
DJ JB schreef:
Waarom niet gewoon op 8 Ohm per kanaal draaien?Waarom niet gewoon op 8 Ohm per kanaal draaien?
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (14-10-2009 22:48:00)Ik ben redelijk flexibel, maar ik baken wel mijn terrein af. Redelijk allround, maar geen heavy metal, hardhouse of schlager de hele avond. Tot nu toe altijd goed gegaan. Meestal vraag ik de opdrachtgever(s) om ieder geval van te voren aan te geven welke nummer ECHT wel of niet gedraaid moeten/mogen worden.
Lange lijsten zijn welkom, maar dan zeg ik er duidelijk bij dat ik ze enkel als leidraad gebruik. Hoe vaak ik al lijsten met meerdere partykillers ik heb gekregen, is niet meer bij te houden.
Topic: Pismuziek/Plasplaat/Zeikplaat! (11-10-2009 14:11:00)Lange lijsten zijn welkom, maar dan zeg ik er duidelijk bij dat ik ze enkel als leidraad gebruik. Hoe vaak ik al lijsten met meerdere partykillers ik heb gekregen, is niet meer bij te houden.
Een avond kent meerdere climaxen en daarom ook meerdere dipjes. Als er zo'n mooi dipje aankomt, waar je totaal niet kan uitpakken met je lichtshow, dan zet je 'm even op een leuk algemeen standje (laat de koppen nog lekker ronddraaien en chasen en de parren nog zacht knipperen), sprintje naar de wc en meteen daarna weer beginnen met opbouwen voor de volgende climax.