Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mvdb
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 91 bijdrage(n) van Mvdb (Pagina: 8 van 10)
Topic: Drive in show meubel (31-5-2005 23:20:00)Maakt niet uit, ben juist opzoek naar kritiek en ideeën zodat ik zeker weet dat als het meubel helemaal klaar is ook alles goed werkt en op de juiste manier aangesloten is.
Het nog wat nieuwe foto's gemaakt, weet niet of jullie het interessant vinden, maar om eerlijk te zijn ben ik er al best trots op
Voorkant in de grondverf
Achterkant in de grondverf
Zijkant vanaf links gezien
Zijkant vanaf rechts gezien
Extra koeling voor versterker
Morgen wordt de juiste kleur ( blauw ) er op geschilderd.Topic: Drive in show meubel (31-5-2005 17:32:00)Die Powercon is toch voor aansluiting van je boxen ?
Heb namelijk 4x de Neutrik 4P Speakon gekocht en hiervoor zijn ook al 4 gaten gemaakt, zie deze foto Of bedoel je dit niet ?Topic: Drive in show meubel (30-5-2005 18:42:00)
Kan aan mij liggen maar het lijkt me allemaal een beetje laag.
Is dit ook zo of lijkt dat maar
En denk dat je de versteker en de cd-unit snel zult beschaddigen aan gezien ik niks zie wat je tijdens het vervooer er voor gaat klaatsen, waardoor de knoppen van de versterker / cd-unit/ aansluitingnen snel zullen afbreken/ beschaddigen.
Nog even een vraagje dat wcd dat je het daar hebt zitten (en de rest van de apparatuur) waar halen deze een spanning vandaan. Mag hopen dat je deze wcd niet met een contrasteker gaat voeden?????
En ja zwaar dat zal het zeker zijn ja. En uitbrijden is ook al een heel stuk moeilijker, je moet meteen gaten gaan zagen als je dat wilt gaan doen.
Verder voor zo ver als ik het kan zien zit het wel goed in elkaar, haaks. niet scheef. Helemaal goed
Groetuh Ronny BHet lijkt op dit moment inderdaad best laag ( ben zelf ook best laag
), de onderkant zit er nog niet op + er komen nog wieletjes onder. Alles bij elkaar wordt het iets meer dan een meter hoog.
We hebben inderdaag geen bescherming voor de voorkant, meubel moet in de overdekte kar op de achterkant liggen. Er komt wel een deksel op de bovenkant.
Over het voorzien van spanning ben ik nog over aan het denken, mijn eerste idee is dat vanaf het ingebouwde stopcontact doorgelust wordt naar een spanningsverdeler en vanaf hier naar de apparatuur. Vanaf de buitenkant van het stopcontact naar een stopcontact in de muur bij de klant. Of is dan geen goed idee ?Topic: Drive in show meubel (29-5-2005 12:45:00)Ik heb het bij de winkel even nagevraagd en hun geven aan dat het wel moet werken ?Topic: Drive in show meubel (25-5-2005 11:02:00)Par 36 kunnen niet op deze modulator aangesloten worden ? Of zit ik er nu naast ?
big bang schreef:
[edit]Als ik het zo teruglees klinken mijn bovenstaande reacties misschien een beetje fel, sorry daarvoor, maar misschien begrijp je nu ook waarom[/edit]Het nog wat nieuwe foto's gemaakt, weet niet of jullie het interessant vinden, maar om eerlijk te zijn ben ik er al best trots op
Voorkant in de grondverf
Achterkant in de grondverf
Zijkant vanaf links gezien
Zijkant vanaf rechts gezien
Extra koeling voor versterker
Morgen wordt de juiste kleur ( blauw ) er op geschilderd.
Heb ze vandaag aangesloten en getest met de speakers, alles werkt prima. Heb inderdaad de verkeerde termen gebruikt !
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (31-5-2005 00:24:00)Wil toch ff reageren op dit topic. Ik ben nu 23 jaar en heb een redelijk goede baan, dan is het toch een stuk makkelijker om je spullen te kopen. Mijn eerste drive-in ( was toen 16 ) heb ik bij elkaar verdiend door bijna elk weekend ( soms vrijdag en zaterdag ) muziek te draaien in café-tjes. Kreeg toen zo'n 7,50 per uur. Mijn eerste spullen waren dan ook niet super. Ben op dit moment bezig met een nieuwe drive-in te bouwen en kan nu meer investeren dan op m'n 16e.
Soms is het beter om klein te beginnen en van het geld wat je dan verdiend rustig aan verder te gaan en verder te investeren lijkt mij.
Topic: Drive in show meubel (31-5-2005 00:07:00)Soms is het beter om klein te beginnen en van het geld wat je dan verdiend rustig aan verder te gaan en verder te investeren lijkt mij.
Ronny B schreef:
Waarom ik geen Powercon adviseer is omdat ik heb gezien dat er al een "groot" gat voor de wcd in zit en je daar dus geen powercon meer in kan plaatsen zodat het er nog mooi uit ziet.Heb namelijk 4x de Neutrik 4P Speakon gekocht en hiervoor zijn ook al 4 gaten gemaakt, zie deze foto Of bedoel je dit niet ?
Ronny B schreef:
Hey,Kan aan mij liggen maar het lijkt me allemaal een beetje laag.
Is dit ook zo of lijkt dat maar
En denk dat je de versteker en de cd-unit snel zult beschaddigen aan gezien ik niks zie wat je tijdens het vervooer er voor gaat klaatsen, waardoor de knoppen van de versterker / cd-unit/ aansluitingnen snel zullen afbreken/ beschaddigen.
Nog even een vraagje dat wcd dat je het daar hebt zitten (en de rest van de apparatuur) waar halen deze een spanning vandaan. Mag hopen dat je deze wcd niet met een contrasteker gaat voeden?????
En ja zwaar dat zal het zeker zijn ja. En uitbrijden is ook al een heel stuk moeilijker, je moet meteen gaten gaan zagen als je dat wilt gaan doen.
Verder voor zo ver als ik het kan zien zit het wel goed in elkaar, haaks. niet scheef. Helemaal goed
Groetuh Ronny B
), de onderkant zit er nog niet op + er komen nog wieletjes onder. Alles bij elkaar wordt het iets meer dan een meter hoog.We hebben inderdaag geen bescherming voor de voorkant, meubel moet in de overdekte kar op de achterkant liggen. Er komt wel een deksel op de bovenkant.
Over het voorzien van spanning ben ik nog over aan het denken, mijn eerste idee is dat vanaf het ingebouwde stopcontact doorgelust wordt naar een spanningsverdeler en vanaf hier naar de apparatuur. Vanaf de buitenkant van het stopcontact naar een stopcontact in de muur bij de klant. Of is dan geen goed idee ?
Hier een paar foto's van hoe het eerste ( komen er 2 ) meubel er uit komt te zien. Aan de achterkant van het eerste meubel zit een versterker, unit van dubbele cd-speler, 4 inbouw aansluitingen voor de boxen en een inbouw stopcontact. Aan de bovenkant zit de bediening van de dubbele cd-speler en het mengpaneel. Het meubel is gemaakt van 18mm MDF plaat, sterk maar eigenlijk te zwaar
Foto's:
Achterkant
Achterkant
Boxen + Licht
Boxen
Statieven
Binnenkort in de grondverf en een mooie blauwe kleur er overheen.
Topic: Juiste apparatuur ? (28-5-2005 21:21:00)
Foto's:
Achterkant
Achterkant
Boxen + Licht
Boxen
Statieven
Binnenkort in de grondverf en een mooie blauwe kleur er overheen.
Vandaag de pars aangesloten op de modulator, alles werkt prima ! 2 lampen per channel aangesloten en ook dat werkte prima.
Topic: Juiste apparatuur ? (27-5-2005 11:48:00)gunnie schreef:
die pars met statief die de OP wil zijn er van 6V dus niet geschikt voor de modulator die hij wil door de transfo in de parsEven een update:
Heb via de website DJ Meubels aardig wat inspiratie op kunnen doen, ben zo'n beetje elke avond met 2 man een uurtje bezig geweest, we hopen aanstaande zaterdag het meubel af te hebben en zal dan wat foto's maken. Binnenkort meer dus...
Topic: Juiste apparatuur ? (25-5-2005 10:56:00)Heb via de website DJ Meubels aardig wat inspiratie op kunnen doen, ben zo'n beetje elke avond met 2 man een uurtje bezig geweest, we hopen aanstaande zaterdag het meubel af te hebben en zal dan wat foto's maken. Binnenkort meer dus...
gunnie schreef:
power consumption: max. 3500W (max. 1000W per channel / only non-inductive loads)
geen par 36 dus, aangezien deze toch inductief zijn?