Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Xplod
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 199 bijdrage(n) van Xplod (Pagina: 8 van 20)
Topic: Uniek in NL, Jumping Water! (incl. Foto's!) (26-4-2007 20:00:00)
zit maakt niet echt uit, olie wordt gewoon meer gebruikt in hydrolische apparaten
(vb de zuigers op een traktor) omdat olie dikker is en er zo minder kans bestaat dat
er een lek onstaat.Bij mijn weten wordt olie vooral gebruikt bij motoren ed vanwege de smerende eigenschappen. En ik denk 'ooit' geleerd te hebben dat wanneer olie warm wordt (in een motor dus) dat deze helemaal niet meer zo 'dik' is!
MvgTopic: submeeting 22 april (Emmen) (26-4-2007 19:50:00)Ik heb hier eens op het forum gelezen dat de fabrikanten van zulke budgetspeakers waarschijnlijk bij de vermelding van het vermogen ook uit gaan van het feit dat de speakers bij een muzieksignaal ongeveer 2x zoveel vermogen kunnen hebben.
Om te verduidelijken (zomaar een los voorbeeld!!): het kan bijvoorbeeld zijn dat bij een speaker gelijk een K-115 (nogmaals: is om een voorbeeld te geven) het 'eigenlijke' RMS-vermogen maar 200 watt is, maar dat de fabrikant dus uit gaat van een muzieksignaal en gewoon "400 watt RMS" in de specs zet.
Ik zal straks ofzo nog wel eens zoeken naar de betreffende post hier op het forum!
MvgTopic: Sub kast om de Dap AB-15 speaker (26-4-2007 13:48:00)Ik zal straks of van't weekend eens foto's van een AX-15B maken! Moet ze toch eens 'uit elkaar' halen om alles nog eens in orde te maken.
MvgTopic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (17-4-2007 18:12:00)Dan nodig ik je graag uit om hier eens te komen luisteren... Ok, de laklaag is misschien wat dun, en zo zullen er nog punten zijn waarop bespaard is, maar om nu te zegge dat het budgetspul is...
Topic: Dap Sps-2l subwoofers ? (27-3-2007 21:46:00)
Je speaker vraagt 200 watt rms, dan is het dus verstandig om je versterker 300 watt rms te laten leveren, maar beter nog is 400 watt rms.
Een te klein bemeten versterker zal eerder gaan clippen omdat hij minder headroom heeft, en clippen is schadelijker voor je speakers dan korstondige overbelasting.Je was me net voor...
Het kwam er op aan meen ik dat dat versterkervermogen van 250 watt RMS alleen 'echt' op je speakers staat bij een sinus. Aangezien muziek niet echt sinusvormig is (bij mij toch niet
) zal je versterker dus 1,5 tot 2 keer zo zwaar mogen zijn als je speakers.
Ik hoop dat het min of meer duidelijk is.
MvgTopic: volledige set (22-3-2007 20:00:00)
Ik ga waarschijnlijk voor het volgende:
- 2 * subwoofer 15" hoorngeladen rcf 300W rms
- 2 * top speaker 12" fane 1" beyma 200Watt rms
- 2 tussenpaaltjes
- 5 XLR speaker kabels van 10 meter.
-BGW versterker van 2*250 Watt (onlangs gereviseerd) voor de toppen,
-een Crest VS 900 (in brug 1100 Watt op 4 Ohm, dus 550 voor iedere sub) en
- een crossover van behringer.
- connector paneel en hifi cd speler
-Gemini UMX SE mixer
In totaal zo'n 1300/1400 euro... (wat ik druk probeer bij elkaar te halen).
@ericsamandj, sinds wanneer is vriendelijk blijven zo lastig?Is het niet de bedoeling dat je speakers altijd meer vermogen hebben dan je versterker? Anders zet je je versterker ff lekker hard (hardst) en dan stuurt het meer uit dan je speakers kunnen hebben!
BOEM! zecht je boxje
Dat was zonde!
En ik zie in je lijstje geen versterker staan voor je subjes...
EDIT: Sorry voor deze opmerking van die subs.. ik had gewoon niet goed denoeg gelezen
Maar weer hetzelfde verhaal.. de versterker is meer watt dan de speaker en dat is niet de bedoeling toch?Dit is al vééél besproken geweest op het forum... Als je in de zoekmachine de zoektermen 'sinus' en 'versterkervermogen' ingeeft denk ik dat je meerde keren een duidelijke uitleg hieromtrent zal vinden...
MvgTopic: Dap AX-12 gaat hij snel 'kraken'? (11-3-2007 22:20:00)Ik weet het, maar helaas is er idd momenteel gewoon het budget niet voor. Wel ga ik aanstaande vrijdag eens testen als volgende aansluiting wat gaat uithalen:
Ik ben van plan om via de sub-out van de eq kanaal A van de amp aan te sturen. Op dit kanaal hang ik dan twee doorgeluste subs, die dan dus elk 400 watt krijgen. De sub-out ga ik laten 'stoppen' bij 125-130 Hz. Dan ga ik op de eq een lowcut van 125-130 Hz op de 'normale' uitgangen zetten, welke ik naar kanaal B van de amp laat gaan, waar 2 doorgeluste tops op hangen. Dan zou ik dus met de gain van kanaal B te regelen al iets gemakkelijker het mid en hoog kunnen dempen.
Veel mensen zullen nu misschien denken van "hopeloze test", maar 'theoretisch gezien' zou dit wel een iets betere klank en makkelijkere afstelling tot gevolg kunnen hebben. Ik verwacht er welliswaar niet teveel van, maar iedere kleine vooruitgang is welkom!
Mochten er nog mensen hier op willen reageren, dan mogen die altijd mailen aangezien ik dit topic hier nu aardig aan't vervuilen ben...
(sorry voor de vervuiling dus...)
Mvg
Edit:Uit een test is gebleken dat 1 AX-15B probleemloos die 525 watt van een P-1600 kan verwerken, dus dat zal geen problemen geven.Topic: Dap AX-12 gaat hij snel 'kraken'? (11-3-2007 20:51:00)
Even offtopic:
Wij hebben hier sinds kort ook een set staan bestaande uit 2 AX-15B's en 2 AX-12's, gewoon doorgelust en versterkt door een Palladium 1600 (dus 525 watt voor 1* sub+top). Ik was eigenlijk teleurgesteld van de klank na allemaal positieve reacties gelezen te hebben op het forum hier.
Mijn vraag (geldt alleen maar als je net zoals wij passief filtert): laat jij de set gewoon spelen zonder EQ ertussen? Want zonder EQ vind ik het niet bepaald goed klinken; er moet altijd mid en hoog gedempt worden.
Dan nog over de AX-12's:
Deze speakers zijn inderdaad niet gemaakt om fullrange gebruikt te worden. Als ik ze zonder subs laat spelen pas ik altijd een lowcut toe van 60-80 Hz met een Behringer FBQ-3102 om te zorgen dat ze geen tonen gaan moeten maken die ze eigenlijk niet 'kunnen' maken.
Mvg
djsebas schreef:
Dit is zeker te vergelijken, als er nu olie of water in de leidingenzit maakt niet echt uit, olie wordt gewoon meer gebruikt in hydrolische apparaten
(vb de zuigers op een traktor) omdat olie dikker is en er zo minder kans bestaat dat
er een lek onstaat.
Mvg
MHS sound schreef:
Bij budget speakers lijkt het me nog lastiger. Zoals vaker wordt aangekaard spreken veel budget/dozenschuivers vaak niet altijd de waarheid in hun specs. Om dan zomaar de 2x regel toe te passen op deze systemen lijkt me dan toch niet verstandig imho.Om te verduidelijken (zomaar een los voorbeeld!!): het kan bijvoorbeeld zijn dat bij een speaker gelijk een K-115 (nogmaals: is om een voorbeeld te geven) het 'eigenlijke' RMS-vermogen maar 200 watt is, maar dat de fabrikant dus uit gaat van een muzieksignaal en gewoon "400 watt RMS" in de specs zet.
Ik zal straks ofzo nog wel eens zoeken naar de betreffende post hier op het forum!
Mvg
Remco de Jongh schreef:
Ik ben benieuwd hoe de Dap AX-15B (± 160liter) er van binnen uit ziet?Mvg
Wij hebben zaterdag toevallig beide gebruikt waarvan de ADJ in eigen bezit (ondertussen hebben we wel al een tweede, maar bij het vastleggen bij de verhuurder nog niet, en was er dus een tweede wind-up nodig...).
Zelf vond ik dat het ADJ-statief een stuk steviger VOELDE (is misschien maar een indruk...) dan de VMB. Ook buitenstaanders die kwamen opbouwen gaven die opmerking. Het VMB-statief leek echt een stuk minder stabiel en had precies meer speling op de poten, maar dit kan ook door de leeftijd komen. Ik zou zo zeggen: mocht je het geld hebben zou ik toch voor het VMB-statief gaan (onder meer door dat dit gekeurd is), maar voor het geld van de ADJ krijg je wel héél veel waar voor je geld...
Topic: Dap Sps-2l subwoofers ? (27-3-2007 21:50:00)Zelf vond ik dat het ADJ-statief een stuk steviger VOELDE (is misschien maar een indruk...) dan de VMB. Ook buitenstaanders die kwamen opbouwen gaven die opmerking. Het VMB-statief leek echt een stuk minder stabiel en had precies meer speling op de poten, maar dit kan ook door de leeftijd komen. Ik zou zo zeggen: mocht je het geld hebben zou ik toch voor het VMB-statief gaan (onder meer door dat dit gekeurd is), maar voor het geld van de ADJ krijg je wel héél veel waar voor je geld...
LV Sound schreef:
De ax serie is budget spul.
Ik meen mij te herinneren dat de eerste producten van DAP geen China-spul waren, maar allemaal in Duitsland gemaakt werden. De kwaliteit van deze spullen was zeker niet slecht!
Mvg
Topic: volledige set (22-3-2007 20:02:00)Mvg
Melo-G schreef:
RMS vermogen amp = 1,5 tot 2 keer RMS vermogen speaker.Je speaker vraagt 200 watt rms, dan is het dus verstandig om je versterker 300 watt rms te laten leveren, maar beter nog is 400 watt rms.
Een te klein bemeten versterker zal eerder gaan clippen omdat hij minder headroom heeft, en clippen is schadelijker voor je speakers dan korstondige overbelasting.
Het kwam er op aan meen ik dat dat versterkervermogen van 250 watt RMS alleen 'echt' op je speakers staat bij een sinus. Aangezien muziek niet echt sinusvormig is (bij mij toch niet
) zal je versterker dus 1,5 tot 2 keer zo zwaar mogen zijn als je speakers.Ik hoop dat het min of meer duidelijk is.
Mvg
Flamedek schreef:
Raphael schreef:
@philip_janssen (en anderen),Ik ga waarschijnlijk voor het volgende:
- 2 * subwoofer 15" hoorngeladen rcf 300W rms
- 2 * top speaker 12" fane 1" beyma 200Watt rms
- 2 tussenpaaltjes
- 5 XLR speaker kabels van 10 meter.
-BGW versterker van 2*250 Watt (onlangs gereviseerd) voor de toppen,
-een Crest VS 900 (in brug 1100 Watt op 4 Ohm, dus 550 voor iedere sub) en
- een crossover van behringer.
- connector paneel en hifi cd speler
-Gemini UMX SE mixer
In totaal zo'n 1300/1400 euro... (wat ik druk probeer bij elkaar te halen).
@ericsamandj, sinds wanneer is vriendelijk blijven zo lastig?
BOEM! zecht je boxje
Dat was zonde!
En ik zie in je lijstje geen versterker staan voor je subjes...
EDIT: Sorry voor deze opmerking van die subs.. ik had gewoon niet goed denoeg gelezen
Maar weer hetzelfde verhaal.. de versterker is meer watt dan de speaker en dat is niet de bedoeling toch?Mvg
alleznet schreef:
Ik denk dat je met de bestaanden P-1600 op de 2 subs (wellicht niet helemaal open) en een nieuwe P-1200 op de toppen tezamen met een crossover en eq je veel meer uit de set haalt. Is wel weer een flinke investering (tenminste op hetgeen wat je hebt kost het wel behoorlijk wat weer) maar denk serieus dat er dan een stuk meer uit te halen valt.Ik ben van plan om via de sub-out van de eq kanaal A van de amp aan te sturen. Op dit kanaal hang ik dan twee doorgeluste subs, die dan dus elk 400 watt krijgen. De sub-out ga ik laten 'stoppen' bij 125-130 Hz. Dan ga ik op de eq een lowcut van 125-130 Hz op de 'normale' uitgangen zetten, welke ik naar kanaal B van de amp laat gaan, waar 2 doorgeluste tops op hangen. Dan zou ik dus met de gain van kanaal B te regelen al iets gemakkelijker het mid en hoog kunnen dempen.
Veel mensen zullen nu misschien denken van "hopeloze test", maar 'theoretisch gezien' zou dit wel een iets betere klank en makkelijkere afstelling tot gevolg kunnen hebben. Ik verwacht er welliswaar niet teveel van, maar iedere kleine vooruitgang is welkom!
Mochten er nog mensen hier op willen reageren, dan mogen die altijd mailen aangezien ik dit topic hier nu aardig aan't vervuilen ben...
(sorry voor de vervuiling dus...)Mvg
Edit:
alleznet schreef:
Ik denk dat je met de bestaanden P-1600 op de 2 subs (wellicht niet helemaal open) en een nieuwe P-1200 op de toppen tezamen met een crossover en eq je veel meer uit de set haalt.DjREsound schreef:
Ik heb 2 x AX-15b en 2 x AX12 tops op één palladium versterker. Ik krijg alleen maar complimenten over het geluid. Groepen tot 150 personen kan je dan makkelijk aan. En kraken hebben ze bij mij nog nooit gedaan eigenlijk...
Wij hebben hier sinds kort ook een set staan bestaande uit 2 AX-15B's en 2 AX-12's, gewoon doorgelust en versterkt door een Palladium 1600 (dus 525 watt voor 1* sub+top). Ik was eigenlijk teleurgesteld van de klank na allemaal positieve reacties gelezen te hebben op het forum hier.
Mijn vraag (geldt alleen maar als je net zoals wij passief filtert): laat jij de set gewoon spelen zonder EQ ertussen? Want zonder EQ vind ik het niet bepaald goed klinken; er moet altijd mid en hoog gedempt worden.
Dan nog over de AX-12's:
Deze speakers zijn inderdaad niet gemaakt om fullrange gebruikt te worden. Als ik ze zonder subs laat spelen pas ik altijd een lowcut toe van 60-80 Hz met een Behringer FBQ-3102 om te zorgen dat ze geen tonen gaan moeten maken die ze eigenlijk niet 'kunnen' maken.
Mvg