Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MMD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 102 bijdrage(n) van MMD (Pagina: 8 van 11)
Topic: B&C 18PZB46 sub (20-5-2005 18:09:00)
2X vermogen 3 Db en koppeling 3 Db.
Of mis ik iets?Topic: B&C 18PZB46 sub (20-5-2005 09:57:00)
Low Cut doet natuurlijk afbreuk aan het sublaag van de kast.Je kunt er ook niet uithalen wat er niet inzit.
TCMC
Bij stacken van 2 stuks per kant kom je zelfs op 100 dB/W/m
Euhm, je bedoelt 6 Db extra denk ik? (103 Db)Bij stacken van 2 stuks per kant kom je zelfs op 100 dB/W/m
2X vermogen 3 Db en koppeling 3 Db.
Of mis ik iets?
@TCMC Dank.
Het nieuwe kastje staat online.
klik
Simulatie is gedaan met 180 Ltr. terwijl de kast 171 Ltr. is.
Dit is toch juist, als ik het dempingmateriaal in de simulatie meeneem?
Topic: B&C 18PZB46 sub (18-5-2005 22:51:00)Het nieuwe kastje staat online.
klik
Simulatie is gedaan met 180 Ltr. terwijl de kast 171 Ltr. is.
Dit is toch juist, als ik het dempingmateriaal in de simulatie meeneem?
Voor wat betreft de aanpassingen.
De kast is nu een vast gegeven. (4 stuks)
De maximale poortlengte die ik maken kan is 23,7 cm., zonder de hoek om te gaan.
Afstemming ligt dan volgens Winisd op 45 Hz.
Als de afstemming lager zou zijn onstaat er een powerdip op 61 Hz.
Dit is niet wenselijk?
Verder kan ik ca. 6 Ltr. winnen door de baffle verder naar voren te plaatsen.
Gezien de reacties van Bart en TCMC, wil ik er uithalen wat er in zit, qua diepgang, met de gegeven kast.
Deze aanpassing lijkt mij, i.c.m. dempingsmateriaal, het proberen waard.
Of is dat niet zo?
B.v.d.
Topic: B&C 18PZB46 sub (16-5-2005 16:19:00)De kast is nu een vast gegeven. (4 stuks)
De maximale poortlengte die ik maken kan is 23,7 cm., zonder de hoek om te gaan.
Afstemming ligt dan volgens Winisd op 45 Hz.
Als de afstemming lager zou zijn onstaat er een powerdip op 61 Hz.
Dit is niet wenselijk?
Verder kan ik ca. 6 Ltr. winnen door de baffle verder naar voren te plaatsen.
Gezien de reacties van Bart en TCMC, wil ik er uithalen wat er in zit, qua diepgang, met de gegeven kast.
Deze aanpassing lijkt mij, i.c.m. dempingsmateriaal, het proberen waard.
Of is dat niet zo?
By TCMC
Als je over een DEQ2496 of DCX2496 beschikt
De DCX staat op mijn lijstje.Als je over een DEQ2496 of DCX2496 beschikt
B.v.d.
Alvast mijn dank voor reacties.
Ik zal hier binnenkort op terugkomen daar mij het een beetje aan tijd ontbreekt i.v.m. verbouwing.
De volgende test zal op een hele dag plaatsvinden zodat er voldoende tijd is.
Waneer weet ik nog niet.
De bedoeling is dan om met een test cd de sub op het gehoor te testen en na bevredigende aanpassingen/resultaten zal het definitief worden gelijmd.
Topic: B&C 18PZB46 sub (16-5-2005 14:10:00)Ik zal hier binnenkort op terugkomen daar mij het een beetje aan tijd ontbreekt i.v.m. verbouwing.
De volgende test zal op een hele dag plaatsvinden zodat er voldoende tijd is.
Waneer weet ik nog niet.
De bedoeling is dan om met een test cd de sub op het gehoor te testen en na bevredigende aanpassingen/resultaten zal het definitief worden gelijmd.
Heb `m nu pas 3 keer gebruikt bij een familie bandje en bevalt mij prima voor het geld.Er moet alleen nog een case omheen.
Voor onze toepassing en budget komen wij niets tekort met deze mixer.
Alleen niet met de schuiven boven de +6 à 7 Db komen.(Deden we toch al niet...toch?)
Dan begint de ruis toch enigzins hoorbaar te worden.
Topic: B&C 18PZB46 sub (16-5-2005 13:48:00)Voor onze toepassing en budget komen wij niets tekort met deze mixer.
Alleen niet met de schuiven boven de +6 à 7 Db komen.(Deden we toch al niet...toch?)
Dan begint de ruis toch enigzins hoorbaar te worden.
Yup, een MG 32/14
Topic: B&C 18PZB46 sub (16-5-2005 13:40:00)Een low cut van 50 Hz. is buiten toegepast omdat ik de zin er niet van zag/zie.
40 Hz. zal waarschijnlijk beter zijn.
Zoals gezegd wil ik nog wat dingen uitproberen (150 Ltr.) voor het beste resultaat.
Het liefst in een zaaltje.
Simulatie is gedaan met Winisd zoals te downloaden op bovestaande link.
Op die manier kunnen anderen op/aanmerkingen maken, die zeer welkom zijn.
Al moet ik zeggen, nu er 1 in elkaar zit, ik Winisd alleen als richtlijn gebruik.
Verder "tunen" zal op het gehoor gebeuren.
Heb nog wel het 1 en ander te leren.
Topic: B&C 18PZB46 sub (16-5-2005 13:07:00)40 Hz. zal waarschijnlijk beter zijn.
Zoals gezegd wil ik nog wat dingen uitproberen (150 Ltr.) voor het beste resultaat.
Het liefst in een zaaltje.
Simulatie is gedaan met Winisd zoals te downloaden op bovestaande link.
Op die manier kunnen anderen op/aanmerkingen maken, die zeer welkom zijn.
Al moet ik zeggen, nu er 1 in elkaar zit, ik Winisd alleen als richtlijn gebruik.
Verder "tunen" zal op het gehoor gebeuren.
Heb nog wel het 1 en ander te leren.
Zo, 1 kast in elkaar zitten.
Het was de bedoeling om dit ergens in de zomervakantie te doen, maar ja, het kriebelt.
https://www.dreuning.net/speakers/adbr18
Hier is het volledige projektje te downloaden voor de liefhebbers.
Aanpassing van de bracing op de achterwand is wel nodig omdat ik het idee heb dat dit te weinig is voor het gebruikte Wisaplex.
Tevens wil ik nog luisteren hoe de kast klinkt als deze ca. 150 i.p.v. 162 Ltr. is. (netto)
Op bovenstaande link staan ook wat foto`s van een testje buiten.
Dit is wel niet realistisch omdat ze binnen gebruikt worden maar geeft toch een eerste indruk.
De gebruikte versterkers zijn EP 2500 gebrugd 8R op sub en nog één waarvan één kanaal werd gebruikt voor het Das topje.
We hebben zo ongeveer twee uur in het zonnetje gestaan.
Na het afstellen van de x-over hebben we op een aardig volume de boel aan de tand gevoeld.
Een low cut is wel aan te raden op zo`n 40 à 50 Hz.
De EP 2500 op de sub stond op 12 uur (24 Db) en bleef koel.
Op maximum hebben we niet geprobeerd want er stonden al buren voor de slaapkamerramen te kijken.
Bij sommige nummers bespeurden we wel degelijk een lichtelijk buikbasje.
Leuk detail: In de keuken hoorden we wat rammelen, dit bleken gevallen deksels van de pannen te zijn.
Zodra er meer te melden is zal ik het hier plaatsen.
Topic: PW 18/500 JBs subkast (14-5-2005 21:12:00)Het was de bedoeling om dit ergens in de zomervakantie te doen, maar ja, het kriebelt.
https://www.dreuning.net/speakers/adbr18
Hier is het volledige projektje te downloaden voor de liefhebbers.
Aanpassing van de bracing op de achterwand is wel nodig omdat ik het idee heb dat dit te weinig is voor het gebruikte Wisaplex.
Tevens wil ik nog luisteren hoe de kast klinkt als deze ca. 150 i.p.v. 162 Ltr. is. (netto)
Op bovenstaande link staan ook wat foto`s van een testje buiten.
Dit is wel niet realistisch omdat ze binnen gebruikt worden maar geeft toch een eerste indruk.
De gebruikte versterkers zijn EP 2500 gebrugd 8R op sub en nog één waarvan één kanaal werd gebruikt voor het Das topje.
We hebben zo ongeveer twee uur in het zonnetje gestaan.
Na het afstellen van de x-over hebben we op een aardig volume de boel aan de tand gevoeld.
Een low cut is wel aan te raden op zo`n 40 à 50 Hz.
De EP 2500 op de sub stond op 12 uur (24 Db) en bleef koel.
Op maximum hebben we niet geprobeerd want er stonden al buren voor de slaapkamerramen te kijken.
Bij sommige nummers bespeurden we wel degelijk een lichtelijk buikbasje.
Leuk detail: In de keuken hoorden we wat rammelen, dit bleken gevallen deksels van de pannen te zijn.
Zodra er meer te melden is zal ik het hier plaatsen.
Kijk ook eens naar Wisaplex.
Verkrijgbaar bij de betere houthandel.
Topic: diepte (14-5-2005 16:38:00)Verkrijgbaar bij de betere houthandel.
Frank76 schreef:
Tja, minder hard zetten is niet altijd gewenst, .........Low Cut doet natuurlijk afbreuk aan het sublaag van de kast.