Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj merinos

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 110 bijdrage(n) van Dj merinos (Pagina: 8 van 11)

Topic: wat heb ik nodig?? (15-8-2006 01:14:00)
1cd speler = 1 dubbele?? of een enkele?

Als je ook wilt mixen heb je ook een mengpaneel nodig, dat had je niet vermeld nodig of niet?

wat is je budget?
Topic: Het bouwen van een case (11-8-2006 11:59:00)
Onder tussen gaat hij al even mee maar had hem nog niet gepost.
Er is plaats voor een 19" mixer een 19" cd speler en 2 plate spelers.
het deksel bestaat uit 2 delen en worden de poten te balk tussen de poten past van achter in de case.

(grote foto's)

Toen hij werdt gemaakt
https://img132.imageshack.us/img132/9236/img0673jh5.jpg
https://img132.imageshack.us/img132/848/img0674cf9.jpg
https://img132.imageshack.us/img132/6638/img0675uv9.jpg
https://img132.imageshack.us/img132/889/img0665ns6.jpg

Foto's als hij in gebruik is: (toen was laptop niet mee daarom staat er een groot scherm:s)
https://img132.imageshack.us/img132/7562/gbr1og8.jpg
https://img132.imageshack.us/img132/9625/gbr2pj1.jpg
https://img225.imageshack.us/img225/5053/gbr3ky6.jpg
Topic: Hoe zijn jullie gestart? (7-5-2006 12:59:00)
ons verhaaltje dat op onze site staat... :p veel lees plezier ;)

Ontstaan van Discobar Revolution:

In 1999 werd er een toneel stuk opgevoerd in de school van DJ MERINOS (toen 12j). Dit toneelstuk ging over radio maken en maakt zo'n indruk op hem zodat hij zelf ook aan de slag ging met muziek maken. Hij vond al snel een vriend die graag mee wou doen. Namelijk zijn leeftijdsgenoot DJ ILL. Ze begonnen samen audio apparatuur te verzamelen om hun hobby uit te oefenen. In het begin bestond dit materiaal uit een oude home-versterker en een paar oude boxen. Na een tijdje kwam er dan dat eerste licht effectje: een mini tunnel! Dit had DJ Ill gekregen voor zijn kerstmis. Daarna kocht DJ Merinos een andere versterker en xxl power sound boxen van wat spaarcentjes.

Een tijdje later vonden ze dat het tijd werd om hun eerste echte mengpaneel aan te schaffen. DJ Ill zocht zijn spaargeld bijeen en kocht een klein mengpaneeltje van stage line.

Al snel vonden ze dat hun boxen niet hard genoeg gingen. De home versterker werd vervangen door een 19” ax400 en de boxen werden vervangen door 2 ts12 boxen.

Ook het licht moest dringend uitgebreid worden: tijd voor een Color moon X, een spiegelbol en een rookmachientje.

Op die manier ontstond de Boenkekast. De Boenkekast was uiteraard heel kleinschalig, maar stilaan kregen ze de eerste opdrachtjes binnen.

Zo ging het nog een aantal jaar verder. Er kwamen steeds meer opdrachten binnen en er werd regelmatig materiaal aangekocht.

Toen verscheen DJ KLEES in het verhaal. Zijn zus organiseerde een fuif voor haar studentenclub. DJ Klees had zelf al een aantal keer gedraaid op een paar kleine fuifen, maar de kennis ontbrak hem toch om zelf voor al het materiaal te zorgen. Hij riep dus de hulp in van De Boenkekast en kwam zelf ook mee om een setje te draaien.

Een tijd later hoorden we van DJ Klees dat hij nieuwe (zware) boxen en een versterker ging kopen. DJ ILL en DJ Merinos zagen natuurlijk hun kans en boden hem aan om lid te worden van het DJ-team.

Vanaf dit punt is de rest van het verhaal heel snel gegaan. Door de grote veranderingen werd het hoogtijd voor een nieuwe naam voor de discobar. De Boenkekast was nu niet echt een professioneel klinkende naam. Na een paar slaaploze nachten ontstond de naam Discobar Revolution.

We besloten om ineens een promotiecampagne te houden. We lieten T-shirts drukken, we ontwierpen adreskaartjes, een logo en we maakten de nieuwe site db-revolution.be.

Er volgden nog enkele grote investeringen zoals 2 zware basskasten, versterkers, scanners,26 meter truss...

Op deze manier zijn we gegroeid van een kleine hobby tot een discobar.
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (10-4-2006 23:48:00)

pascal schreef:

soundmen schreef:

hej dank je wel!

ik ga zeker over wegen zulke speakers te maken hoewel een iets andere soort baskast me ook aan spreekt hoe ze heten weet ik niet maar EV Delta max heeft ze ook. de bas kasten zien er ongeveer het zelfde uit maar dan zitten de speakers niet boven elkaar en verschillen ze van hoogte.....
Electro Voice noemt deze bandpass 'Manifold' omdat deze twee speakers gekoppeld zijn d.m.v kamers.
Beyma heeft ook zo'n soort ontwerp met twee 18 inch speakers en LEM of GEM (weet ik niet goed meer..) hadden dat ook.
Bandpass kan mits goed ontworpen een enorme fijne sublaag kast zijn.
Mijn voorkeur gaat ernaar.
ik heb ook even getwijfeld voor de Manifold te bouwen maar uiteindelijk is het dan toch de B2 geworden. Van de B2 was er een duidelijker tekening van hoe hij juist in elkaar zit en leek mij aantrekelijker vandaar.
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (10-4-2006 15:50:00)
hier zijn de andere maten ik denk dat je hier wel genoeg aan zult hebben

[img=https://img88.imageshack.us/img88/2525/b227pf.th.jpg]

best even pic op slagen want wordt precies sterk verkleint en de maten zijn dan slecht zichtbaar.
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (9-4-2006 19:44:00)

soundmen schreef:

DJ MERiNOS schreef:

soundmen schreef:

hej bedankt voor de moeite! maar alleen staan niet alle maten er bij op de website van iven... ashamed :$

zou je me nog wat verder kunnen helpen aan wat maten?(het mag ook zijn hoe jij ze hebt gebouwd..graag zelfs...

bedankt!laugh :D
welke maten had je graag gehad? dan kan ik ze er even bij op zetten...

ik ben ze net het zelfde aan het maken als op iven.

mvg Merinos
ik zou graag alle maten willen die ik nodig heb het maken van de kast dus standaard l*b*h en dan hoer je het schot hebt geplaast onder welke hoek en hoegroot je luchtinlaat is..etc.
ik wardeer het enorm!

bedankt
oke zal er zo snel mogelijk werk van maken, er staan op het bouwplan van iven ook veel maten op hoor op het pdf file;)

Totaale Hoogte: 1160mm
Totaale Breedte:590mm
Totaale Diepte: 920mm
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (8-4-2006 18:28:00)

soundmen schreef:

hej bedankt voor de moeite! maar alleen staan niet alle maten er bij op de website van iven... ashamed :$

zou je me nog wat verder kunnen helpen aan wat maten?(het mag ook zijn hoe jij ze hebt gebouwd..graag zelfs...

bedankt!laugh :D
welke maten had je graag gehad? dan kan ik ze er even bij op zetten...

ik ben ze net het zelfde aan het maken als op iven.

mvg Merinos
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (8-4-2006 00:18:00)
hier even getekend met cadkey voor de mensen die er mss wat aan hebben. is enkel de onderkant boven kant is uiteraard juist het zelfde

[img=https://img117.imageshack.us/img117/5584/b218fw.th.jpg]

ik hoop dat de getallen wat duidelijk zijn.

edit offtopic: srry voor het zo veel aanpassen maar de link wou het even niet doen.
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (7-4-2006 18:53:00)
https://www.iven.nl/speakerbouw/

klik op kastontwerpen en daarna op diverse ontwerpen.
Zelf heb ik deze opnieuw getekend (op pc) ik zal een zien of ik daar iets van kan terug vinden, staan meer maten op van de grades enzo...
Topic: De bouw van 2x dubbel 18" bandpass kasten. (2-3-2006 20:10:00)
kan niemand ons beetje op weg zetten, bijvoorbeeld welke parameters waaraan ik moet voldoen voor een gepaste speaker
of is het slim om gewoon ongeveer zelfde paramaters te nemen als ciare 18.00w3