Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pro Rental

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 8 van 12)

Topic: Verkeerde manier van pitchen? (24-12-2006 14:35:00)
BPM meters, op je tellen letten, geen loops maken in een refrein. Ik zit hier al zestien pagina's te genieten van jullie terechte of onterechte meningen over muziek, waar we allemaal zo verliefd op geworden zijn.

Op een kwalitatief goeie platendraaier, pakweg Technics of Synq, zit geen BPM. Kijk naar een mengpaneel van dezelfste kwalitatieve waarde, Rodec, Dateq, Ecler, dan gaan we dit daar ook niet op terugvinden. Zijn dit slechte toestellen? Zeer zeker niet, want ze staan in de meeste etablissementen waar er muziek gedraaid word.

Gaan we naar een cd speler die het vernoemen waard is, zoals Denon of Pioneer, ja natuurlijk staan zo'n BPM meter op hun toestellen. Voor sommigen onder ons zal dat een functie zijn die ze nuttig kunnen gebruiken, voor anderen is dit eerder een optie die ze achterwege konden laten, 'omdat er toch al zoveel knopjes en dubbele functies overheen gaan'.

We blijven nu eenmaal afhankelijk van technisch materiaal, hoe kwalitatief of minder kwalitatief het ook is. Maar het enigste technische materiaal dat steeds hetzelfste blijft, zijn je eigen oren. En dit materiaal heb je constant nodig, BPM of niet. Je kan toch niet je ganse publiek achter die discobar gaan roepen om te komen kijken dat je BPM wel degelijk juist stond, maar dat je mix op de ballen trok ? Voel wat je publiek wil, kies goeie platen uit, werk met hoogtepunten, draai twintig minuten een warming up, en speel daarna maar een plaat of 5 waar je publiek op zot gaat, bouw terug af, en laat ze nog maar eens uit de bol gaan...

Loops maken in een refrein???
Waarom zou dit begot niet mogen? Even stutteren in het begin van een bekend refrein? Waarom niet? Een loopje van vier tellen in het begin van een refrein, ik doe het zeker ! Exit je loop en je publiek komt zo zot als een achterdeur, mits je een goeie platenkeuze hebt natuurlijk...

Meningen zullen altijd dag en nacht verschillen, maar daarom zijn we uniek in onze gezamelijke hobby.

Mvg

Diejai T
Topic: Scann-Wall, Welke Scanners? (18-5-2006 21:34:00)
Ik heb deze toestelletjes zien werken, en zijn zeker niet schokkend te noemen, bewegingen gaan zeer vlot en gecontroleerd. En Fade Time instellen kost zoveel tijd niet om mooiere bewegingen te krijgen moest het nodig zijn.... Moest er iemand fotootjes hebben van desbetreffende scanwalletjes, linkje ? Is altijd leuk om zien.

Groetjes

Tim
Topic: Scann-Wall, Welke Scanners? (17-5-2006 21:46:00)
Hallo
Ik zit ook te twijfelen voor een scanwall aan te kopen, maar dan volledig met de Dynamo scans van JB. Dit om enkele redenen. Ten eerste en zeer zeker de kostprijs, zowel van lamp als van toestel. De grootte van het toestel. Deze scans zijn ontzaglijk klein, wat wilt betekenen voor mij, meer scans op kleinere oppervlakte, en vervoersgemak...

Iemand andere suggesties of opmerkingen ... ?

Groetjes

Diejai T
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (6-8-2005 17:55:00)
Ik mag de plaatjes aan elkaar draaien in 'sfeercafé, dance hall' L'Amisoul. Dit is gelegen in Waregem, langs de gentsebaan, net naast de Pizzahut.

Groeten, en hopelijk tot een van de komende zaterdagen.

Diejai T
Topic: Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om... (6-8-2005 16:37:00)
Ik ben begonnen op mijn 13 a 14 jaar met mee te gaan op de markt. Kip aan het spit verkopen. Dit heb ik 3 jaar elke zaterdag gedaan, tegen een vergoeding van 60 euro per zaterdag. Ondertussen klein begonnen met een twee kanaals mengpaneel, twee cdj-10tjes en oude huis-tuin- en keuken versterker.

Na een klein jaar het mengpaneeltje buitengekegeld en een 'Classic 4' gekocht. Ondertussen boxen al vernieuwd naar de toen TS-12 speakers van JB Systems, draaiende op een AX-400 versterker.

Tweede vernieuwing kwam nogmaals jaar later met een Beat 6 mengpaneel, samen met een cd 700 dubbele cd speler.Dit was ANNO 2002...
En toen kwamen er ook enkele analoge lichteffectjes bij.

Derde grote aankoop waren de platendraaiers, die in het jaar 2002 ook hun invoege maakten in mijn kleine discobarretje. Samen met een boxensetje van 2kW en P-1600 Paladium versterkers.

In 2004 (schat ik) heb ik mijn gehele boeltje verkocht en overgeschakeld naar SYNQ, van platendraaier, tot mengpaneel, tot cd speler toe.

Begin 2005 is er een lichtbrug bij gekomen, samen met 8 par 56's op T4's, strobo van 750W, 4 space 250 scanners, spiegelbol van 40 cm, daslight pc sturing en een nieuwe boxenset, een sound mate 1 setje.

In juni 2005 de sound mate 1 buitengezwierd omdat hij niet meer voldeed. Ik kan het simpelweg niet meer bolwerken met zulke kleine speakers. Ben toen overgeschakeld naar de alombekende Mackie SR1530 luidsprekers.

Vorige maand de SYNQ SMX1 verkocht, met de reden dat de schuivers zéééééér snel verslijten, heb me toen maar een Rodec MX 300 MK III aangeschaft.

Ik word deze maand 20, en verdien een minimum van 500 euro (4 avonden draaien) per maand

Zonder de boekingen voor mijn discobar, of als ik moet gaan draaien niet in mijn vaste sfeercafé.
Topic: Multikabel .... (4-7-2005 18:32:00)
Dank je voor de reacties !

De kabel (s) zouden in principe voor het volgende gebruikt moeten worden. 1 kabel waar er 4 scanners, strobo en motortje van een spiegelbol op moeten komen. Nu doe ik het met verdeeldoosjes, maar ik wil er echt de tijd niet meer insteken om stekkerdozen uit mijn lichtbruggen te halen.Daarmee zou ik opteren voor 1 complete kabel waar ik alles op kan aansluiten.
Deze mogen uiteraard samen van een voeding voorzien worden.

Een tweede kabel voor de 8 par 56's. Deze moeten feitelijk per twee geschakeld worden. Ik heb twee baren van 4 par 56's. De voeding moet dus feitelijk komen van 4 shuko's voor 8 pars.

Moest dit zelf te maken zijn, is dit geen enkel probleem, ik heb wel enig begrip van elektriciteit.
Wel zou ik liefst bij shuko aansluitingen blijven, enigszins omdat aan mijn 8 pars shuko male uitkomt, en omdat mijn par controller 4x shuko female uitlevert.

Dank bij voorbaat !

Tim
Topic: Multikabel .... (3-7-2005 20:15:00)
Welja, had deze kabel dus ook al opgemerkt, en was van plan om dit zelf te maken. MAAR, een stekkerdoos van 8 aansluiten is nu zo geen probleem, dat is het niet, maar de male aansluitingen.... Hoe moet ik dit aanpakken? De aarding doorleggen is al niet mogelijk met de 8 aparte shuko's, laat staan een stevige en deftige verbinding als de twee draadjes niet nogmaals apart verpakt zitten om naar een shuko te gaan.

Als je mijn uitleg begrijpt tenminste laugh :D

Tim
Topic: Multikabel .... (3-7-2005 20:04:00)
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een multikabel van 8x shuko male naar 8x shuko female. Ik vind hem niet in de webshop. En ergens anders lijkt dit ook maar moeilijk te lukken.

Bestaat dit wel feitelijk ?

Tim
Topic: geluidset (3-4-2005 22:59:00)
Je kan de set dan altijd later nog uitbreiden met twee 15 inch subjes. Heeft Mackie ook in hun scala zitten laugh :D
Topic: geluidset (3-4-2005 22:19:00)
In jouw budget past het best (actief gezien) de SR1530 van Mackie. Deze komen op 1900 euro voor het paar. Ze geven een continu werkvermogen af van 500 W RMS (300W laag, 100W mid, 100W hoog).

Voor een 3 weg systeem met een 15 inch woofer zijn ze verschrikkelijk groot. De hoogte bedraagt maar liefst 110.6 cm

Daar kan je al ruim wat feestjes mee draaien.

Mvg

Diejai T