Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Berry
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 114 bijdrage(n) van Berry (Pagina: 8 van 12)
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (22-8-2004 22:00:00)Niks sorry, goeie tip
Zodra die bol eraf is en provisorisch in de buurt van de versterker hangt zet ik er even een nieuw stukje speakersnoer tussen, kijken wat'ie dan doet.Die servicemonteur van destijds is bovenin de hal een poosje aan het rommelen geweest, maar ik kon hem daarbij (helaas) niet op de vingers kijken. Volgens mij is er niets uit elkaar gehaald, dus die controle zal niet erg grondig/volledig geweest zijn. Daar hebben ze nu dus spijt van.Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (20-8-2004 23:03:00)
Is hierbij beloofd.
Maar voorlopig is'ie er nog niet hoewel er nog hoop is (Johan).
Wèl heeft Tom zich een uurtje met de kwaliteit van de opname beziggehouden, met de versie die ik zelf had opgekalefaterd en waarmee ik t.o.v. de oorspronkelijke versie al redelijk tevreden
was.
Dus is er nu wèl een veel betere basisversie.Topic: Remix/moderniseren clublied (16-8-2004 08:44:00)
en ik zal proberen er zo snel mogeljk tijd voor te maken.
Eind volgende week zal mijn versie zeker wel klaar zijn.
En mocht het toch niet in je smaak vallen, dan kun je dan iemand anders aan het werk zetten
Mark.Top
Succes!Topic: Remix/moderniseren clublied (10-8-2004 22:21:00)
Maar als je er echt iets bijzonders van wilt maken zou je Didier eens moeten aankijken.
Die zit regelmatig in de studio.....
En Fredje ook wel in een jolige bui.Er echt iets bijzonders van maken was/is niet zo zeer wat ik in gedachte had, gewoon een frisse remix zoals bijv. de Skihut-versie van “Het kleine café aan de haven” met wat tempo-wisselingen en een beat (of is dat nu juist wèl bijzonder?)
Ik ben blij met de tips en het aanbod tot nu toe, maar wil tevens voorkomen dat er nu 6 mensen tegelijk aan de slag gaan en ik straks met evenveel versies zit. Leuk voor de heb, maar ik besef tevens dat ik er vervolgens wat genuanceerd mee moet omgaan en zien te voorkomen dat de authentieke opname nooit meer gedraaid zal worden want dat kan gevoelig liggen. Want hoe zal jij het vinden Tom, als je van “I’m your boogieman” voortaan uitsluitend nog een remix te horen krijgt en nooit meer de orginele opname? Volgens mij slaat je hart nu een paar keer over, toch?
Dus denk ik dat het verstandig is even een pas op de plaats te maken en even rustig op Mark (en Robin als MSN is gelukt) te wachten, maar ik hou je aanbod wel in mijn achterhoofd
Bedankt!Topic: Remix/moderniseren clublied (10-8-2004 00:33:00)Tom, even voor de duidelijkheid:
Ik ben redelijk tevreden met de zelf opgekalefaterde versie met Sound Forge, kwalitatief is het verschil met het "orgineel" dag en nacht.
Neem daarbij dat dit nummer hoofdzakelijk ten gehore wordt gebracht tijdens "passende" gelegenheden via PA-installaties op redelijk volume (dus niet Hi-fi in de huiskamer) waarbij op die momenten geen hond naar een zuiver klankbeeld luistert maar meer alert is of het volgende biertje al in aantocht is.
M.a.w.: ik streef in dit geval dus niet naar perfectie, maar iets verrassends/verfrissends zoals bijv. in de stijl van het eerste "freubeltje" van Mark. Het orgineel mag dus best enigzins worden verkracht, zoals je meer (of altijd) bij remixes ziet.
Ik vraag me alleen af of jouw aanbod met deze wetenschap nog geldig is?Topic: Remix/moderniseren clublied (9-8-2004 23:58:00)
Maar zoals ik begrijp is dat in dit geval niet heel erg, toch?
Mark.Behalve als ze straks om het clublied vragen en ik moet antwoorden: "maar die hèb ik net gedraaid ...." 
Dacht dat je dit detail even gemist had en wilde geen irri-antwoord geven omdat blijkt dat je toch over het probleem hebt nagedacht. Daarnaast was ik het zelf al bijna vergeten.
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (21-8-2004 15:26:00)calipso schreef:
Dus sorry dat ik het zeg maar ik zou idd toch even de kabel nameten.
Zodra die bol eraf is en provisorisch in de buurt van de versterker hangt zet ik er even een nieuw stukje speakersnoer tussen, kijken wat'ie dan doet.
kvm schreef:
Vooropgesteld dat niet ieder probleem gelijk is lees ik dat vrijwel alles is gecontroleerd behalve de trafo?Klein succesje te melden:
Vandaag eindelijk antwoord gekregen van de leverancier/installateur, met excuses voor de late beantwoording en de vraag ik ze wilde bellen.
Mede omdat onderzoek door een servicemonteur destijds niets opleverde, behoudens een fikse rekening, hebben ze nu aangeboden het ding nogmaals na te kijken en die arbeid voor hun rekening
te nemen.
Aan mij zelfs de keuze of ik ze langs laat komen (nadeel: moet dan meteen beslissen over mogelijk dure vervanging van speaker, filter of trafo) of dat ik de bol bij hun aflever/afhaal.
NB: er blijken ook nog 4 tweeters in te zitten, vandaar dus ook een filter.
Heb dus een actie uitgezet om een bouwstelling in de hal te krijgen.
Topic: Remix/moderniseren clublied (17-8-2004 20:55:00)Vandaag eindelijk antwoord gekregen van de leverancier/installateur, met excuses voor de late beantwoording en de vraag ik ze wilde bellen.
Mede omdat onderzoek door een servicemonteur destijds niets opleverde, behoudens een fikse rekening, hebben ze nu aangeboden het ding nogmaals na te kijken en die arbeid voor hun rekening
te nemen.Aan mij zelfs de keuze of ik ze langs laat komen (nadeel: moet dan meteen beslissen over mogelijk dure vervanging van speaker, filter of trafo) of dat ik de bol bij hun aflever/afhaal.
NB: er blijken ook nog 4 tweeters in te zitten, vandaar dus ook een filter.
Heb dus een actie uitgezet om een bouwstelling in de hal te krijgen.
DjLeon_V schreef:
zou lijk zijn als het eindresultaat ook gepost word
Maar voorlopig is'ie er nog niet hoewel er nog hoop is (Johan).
Wèl heeft Tom zich een uurtje met de kwaliteit van de opname beziggehouden, met de versie die ik zelf had opgekalefaterd en waarmee ik t.o.v. de oorspronkelijke versie al redelijk tevreden
was.Dus is er nu wèl een veel betere basisversie.
Jammer Mark, desondanks reuze bedankt voor je bereidwilligheid, tijd en moeite die je erin hebt gestopt!
Berry.
Topic: Remix/moderniseren clublied (11-8-2004 00:30:00)
Berry.
massive schreef:
Berry, naar aanleiding van je mail heb ik nu wel een aantal ideën,en ik zal proberen er zo snel mogeljk tijd voor te maken.
Eind volgende week zal mijn versie zeker wel klaar zijn.
En mocht het toch niet in je smaak vallen, dan kun je dan iemand anders aan het werk zetten
Mark.
Succes!
Tom schreef:
Het aanbod om het nummer op te frissen is wat mij betreft prima.Maar als je er echt iets bijzonders van wilt maken zou je Didier eens moeten aankijken.
Die zit regelmatig in de studio.....
En Fredje ook wel in een jolige bui.
Ik ben blij met de tips en het aanbod tot nu toe, maar wil tevens voorkomen dat er nu 6 mensen tegelijk aan de slag gaan en ik straks met evenveel versies zit. Leuk voor de heb, maar ik besef tevens dat ik er vervolgens wat genuanceerd mee moet omgaan en zien te voorkomen dat de authentieke opname nooit meer gedraaid zal worden want dat kan gevoelig liggen. Want hoe zal jij het vinden Tom, als je van “I’m your boogieman” voortaan uitsluitend nog een remix te horen krijgt en nooit meer de orginele opname? Volgens mij slaat je hart nu een paar keer over, toch?
Dus denk ik dat het verstandig is even een pas op de plaats te maken en even rustig op Mark (en Robin als MSN is gelukt) te wachten, maar ik hou je aanbod wel in mijn achterhoofd
Bedankt!Tom schreef:
Ik wil ook wel een poging voor je wagen, maar dan zul je precies moeten omschrijven wat je eisen zijn voor verbetering.Ik ben redelijk tevreden met de zelf opgekalefaterde versie met Sound Forge, kwalitatief is het verschil met het "orgineel" dag en nacht.
Neem daarbij dat dit nummer hoofdzakelijk ten gehore wordt gebracht tijdens "passende" gelegenheden via PA-installaties op redelijk volume (dus niet Hi-fi in de huiskamer) waarbij op die momenten geen hond naar een zuiver klankbeeld luistert maar meer alert is of het volgende biertje al in aantocht is.
M.a.w.: ik streef in dit geval dus niet naar perfectie, maar iets verrassends/verfrissends zoals bijv. in de stijl van het eerste "freubeltje" van Mark. Het orgineel mag dus best enigzins worden verkracht, zoals je meer (of altijd) bij remixes ziet.
Ik vraag me alleen af of jouw aanbod met deze wetenschap nog geldig is?
LOLLLLL
Ik zie de reacties al voor me Mark ... zou het alleen gaan lukken om de beat wat meer in de pas te houden met de vocals ????
Topic: Remix/moderniseren clublied (9-8-2004 23:25:00)
Ik zie de reacties al voor me Mark ... zou het alleen gaan lukken om de beat wat meer in de pas te houden met de vocals ????
massive schreef:
probleem met mij is meestal dat er steeds minder van het origineel overblijft
Maar zoals ik begrijp is dat in dit geval niet heel erg, toch?
Mark.
