Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Paulus0013
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 111 bijdrage(n) van Paulus0013 (Pagina: 8 van 12)
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (15-9-2005 03:51:00)
maar als je probeeert het gewoon zo hoog mogelijk te hangen, en natuurlijk zo veilig mogelijk. reken zeker 1 waslijnhaak per scan (die haken van 10cm met grof schroefdraad) zou er in jou geval dus een stuk of 6 indraaien. hels karwei maar wel veiliger. gebruik anders de zoekmachine zijn al veel topic gemaakt over het relatief veilig ophangen van lampen in kamers e.d. heb zelf ook een aantal foto's geplaatst daardat komt allemaal goed...
de dakkapel wordt volgende week vervangen. daarna ga ik me bezig houden met die truss. desnoods laat ik er een aannemer voor komen, vast zal het komen te zitten.Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (9-9-2005 15:47:00)
alles staat er nu ook in en ja er kan nog zat bij.. dat is het punt ook niet... ik ben alleen op zoek naar een soort ideale opstelling voor mijn licht in mijn kamer.
ik heb in ieder geval als voordeel dat ik over 2 stroom groepen kan beschikken. weliswaar niet de volle 16A per groep, maar spreiding kan nooit kwaad dacht ik zo.
al ben ik meestal wat voorzichtig met sites rondspammen...
https://www.paulus0013.sohosted.com/LJ/index.htm
het eerste waar ik over een tijdje voor ga kijken is een laser denk ik.
en ik had zoiets van joh laat ik het dan meteen goed doen en de rest ook netjes maken anders blijf ik aan de gang.Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (22-8-2005 01:50:00)
maurice schreef:
ieder zo zijn mening heah
maar als je probeeert het gewoon zo hoog mogelijk te hangen, en natuurlijk zo veilig mogelijk. reken zeker 1 waslijnhaak per scan (die haken van 10cm met grof schroefdraad) zou er in jou geval dus een stuk of 6 indraaien. hels karwei maar wel veiliger. gebruik anders de zoekmachine zijn al veel topic gemaakt over het relatief veilig ophangen van lampen in kamers e.d. heb zelf ook een aantal foto's geplaatst daarde dakkapel wordt volgende week vervangen. daarna ga ik me bezig houden met die truss. desnoods laat ik er een aannemer voor komen, vast zal het komen te zitten.
de truss hangt nu ook niet aan de dakkapel zelf, want daar KAN je hem niet eens bevestigen.
ding hangt in de balken die achter de spaanplaten zitten.
ik zelf ben ongeveer 1.80 lang en kan nu nog prima onder de lampen doorlopen.
al heb je uiteraard gelijk dat je er meer uithaalt als ze nog hoger zouden hangen.
toch vind ik het effect voor thuis niet eens zo slecht.
over parren kan ik kort zijn, ik heb het al eens eerder gemeld hier, die zullen er dus niet komen.
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (8-9-2005 03:59:00)ding hangt in de balken die achter de spaanplaten zitten.
ik zelf ben ongeveer 1.80 lang en kan nu nog prima onder de lampen doorlopen.
al heb je uiteraard gelijk dat je er meer uithaalt als ze nog hoger zouden hangen.
toch vind ik het effect voor thuis niet eens zo slecht.
over parren kan ik kort zijn, ik heb het al eens eerder gemeld hier, die zullen er dus niet komen.
ben vandaag maar eens wat gaan doen, aangezien er over anderhalve week een klein feestje hier thuis komt.
ik heb nu de draaitafels naar de andere kant van de kamer geschopt. dus in principe staan ze hetzelfde, maar dan aan de andere kant ;)
het enige vervelende is die winners zo in de truss te hangen dat ze aan beide kanten van de truss kunnen schijnen. in de oude opstelling hingen de winners rechtop en konden ze dus niet onder de truss door schijnen. nu ben ik weer flink aan het stoeien geweest en heb ik ze horizontaal en enigzins schuin eraan gehangen zodat het bereik van de lampen meer benut wordt. het probleem doet zich op zich maar aan 1 kant van de kamer voor... aangezien onder de andere truss de draaitafels komen en de behoefte aan bewegend licht daar dus niet een noodzaak is.
voor de rest blijven tips natuurlijk altijd welkom.
ik zal kijken of ik deze week wat fotos kan posten om een indruk te geven.
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (26-8-2005 02:36:00)ik heb nu de draaitafels naar de andere kant van de kamer geschopt. dus in principe staan ze hetzelfde, maar dan aan de andere kant ;)
het enige vervelende is die winners zo in de truss te hangen dat ze aan beide kanten van de truss kunnen schijnen. in de oude opstelling hingen de winners rechtop en konden ze dus niet onder de truss door schijnen. nu ben ik weer flink aan het stoeien geweest en heb ik ze horizontaal en enigzins schuin eraan gehangen zodat het bereik van de lampen meer benut wordt. het probleem doet zich op zich maar aan 1 kant van de kamer voor... aangezien onder de andere truss de draaitafels komen en de behoefte aan bewegend licht daar dus niet een noodzaak is.
voor de rest blijven tips natuurlijk altijd welkom.
ik zal kijken of ik deze week wat fotos kan posten om een indruk te geven.
overal kwijt kunnen is wat erg ruim genomen.
aangezien ik veel met schuine stukken dak zit en ook omdat ik niet voor een blinde muur me plaatjes wil mixen ;)
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (26-8-2005 01:47:00)aangezien ik veel met schuine stukken dak zit en ook omdat ik niet voor een blinde muur me plaatjes wil mixen ;)
lezen is een moeilijk vak voor bepaalde mensen...
het enige dat ik me eigenlijk afvraag is het beter om mijn draaitafels juist wel of juist niet onder de dakkapel te plaatsen ?
nu staat het er min of meer onder, maar als ik het aan de andere kant van mijn kamer zet, zou ik in principe meer ruimte hebben voor het licht (dakkapel vs schuin dak)
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (22-8-2005 15:54:00)lampen allemaal op de grond omdat ik eerst mijn truss wat degelijker op wil laten hangen.
verder:gewoon uitzoeken wat jij leuk vind.
leuk uitgangspunt, maar blijven slepen met mijn spullen heb ik genoeg gedaan de laatste jaren.het enige dat ik me eigenlijk afvraag is het beter om mijn draaitafels juist wel of juist niet onder de dakkapel te plaatsen ?
nu staat het er min of meer onder, maar als ik het aan de andere kant van mijn kamer zet, zou ik in principe meer ruimte hebben voor het licht (dakkapel vs schuin dak)
Mij lijkt het het beste om op je plattegrond eerst deze basisdingen(bed,kast,..) te tekenen en dan kijken of er nog wat inkan.
en dan ?alles staat er nu ook in en ja er kan nog zat bij.. dat is het punt ook niet... ik ben alleen op zoek naar een soort ideale opstelling voor mijn licht in mijn kamer.
Verder moet je ook op de sroomvoorziening letten
waarom ? ik ga niet opeens meer stroom gebruiken omdat ik mijn kamer anders inricht toch ¿ik heb in ieder geval als voordeel dat ik over 2 stroom groepen kan beschikken. weliswaar niet de volle 16A per groep, maar spreiding kan nooit kwaad dacht ik zo.
het is erg makkelijk om het hele audio en licht gedeelte bij een stopcontact te plaatsen
toch lastig aangezien ik toch echt geen stopcontact aan het dak heb en ik toch echt mijn lampen aan de truss wil hebben ;) just kiddin... dit is op zich niet eens een groot probleem, een verlengsnoertje leggen is nog te overzien.let op je verbruik want als je een hoop parren gaat hangen + effecten + audio + tv + ... kunnen je ouders niet zo blij zijn met de rekening of kan je 16A automaat dit niet aan
parren komen er toch niet. en mijn ouders zijn toch al niet zo blij met me ;). verder denk ik dat het wel los zal lopen, aangezien ik het spul echt geen uren per dag zal gaan gebruiken.Een foto kan wonderen doen, dan kunnen we beter wat verzinnen.
op mijn site zijn wel wat fotos van mijn kamer te vinden, denk dat je bij het lj stuk wel het meeste duidelijkheid krijgt.al ben ik meestal wat voorzichtig met sites rondspammen...
https://www.paulus0013.sohosted.com/LJ/index.htm
Wat voor licht heb je allemaal?
voorlopig 4 winners, 1x bat one digital en de rest is het noemen niet waard ;)het eerste waar ik over een tijdje voor ga kijken is een laser denk ik.
Wil je de foto soms niet laten zien omdat het zo'n erge troep is
haha troep is het zeker... lampen allemaal op de grond omdat ik eerst mijn truss wat degelijker op wil laten hangen.en ik had zoiets van joh laat ik het dan meteen goed doen en de rest ook netjes maken anders blijf ik aan de gang.
tekening trouwens iets aangepast... aangezien er toch echt een deur miste
Topic: Stel je even voor... (11-8-2005 23:23:00)mijn naam is Jean-Paul Stuurman, 22 jaar, afkomstig uit Dordrecht.
heb op zich totaal geen achtergrond met licht en geluid, behalve dat ik licht altijd wel interessant vond. vroeger eens een lichtorgeltje gekocht en jaren lang me er aan geërgerd dat dat ding niet deed wat ik wilde. 2 jaar terug maar eens gaan orienteren. daar kwam uit dat met dmx werken wel een goede optie was. zodoende heb ik 1 winner gekocht. hmm leuk ding is op zich nog gaar :S pas na de aanschaf van een dmx tafel en nog 3 broertjes van de lamp kwam het effect waar ik naar op zoek was. voorlopig nog lang niet klaar met de lichtcollectie, maar even stilgelegd omdat ik sinds mei begonnen ben met mezelf te leren draaien. van me vakantie geld mijn eerste draaitafels gekocht (synq x-trm) met een goedkope mixer zodat ik wel meteen aan de slag kon. helaas pakt alles nogal slecht uit, want sindsdien gaat me volledige loon op aan platen.
dit alles doe ik gewoon uit hobby, of soms neem ik wat spul mee naar een feesje bij iemand thuis, zoals laatst.
voorlopig blijf ik nog lekker aankloten zo. voorlopig nog genoeg spullen om voor te sparen en om naar uit te kijken.
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (11-8-2005 22:51:00)heb op zich totaal geen achtergrond met licht en geluid, behalve dat ik licht altijd wel interessant vond. vroeger eens een lichtorgeltje gekocht en jaren lang me er aan geërgerd dat dat ding niet deed wat ik wilde. 2 jaar terug maar eens gaan orienteren. daar kwam uit dat met dmx werken wel een goede optie was. zodoende heb ik 1 winner gekocht. hmm leuk ding is op zich nog gaar :S pas na de aanschaf van een dmx tafel en nog 3 broertjes van de lamp kwam het effect waar ik naar op zoek was. voorlopig nog lang niet klaar met de lichtcollectie, maar even stilgelegd omdat ik sinds mei begonnen ben met mezelf te leren draaien. van me vakantie geld mijn eerste draaitafels gekocht (synq x-trm) met een goedkope mixer zodat ik wel meteen aan de slag kon. helaas pakt alles nogal slecht uit, want sindsdien gaat me volledige loon op aan platen.
dit alles doe ik gewoon uit hobby, of soms neem ik wat spul mee naar een feesje bij iemand thuis, zoals laatst.
voorlopig blijf ik nog lekker aankloten zo. voorlopig nog genoeg spullen om voor te sparen en om naar uit te kijken.
goh ik ga het dan toch maar vragen, aangezien het mij al tijden bezig houd.
ik ben van plan over een tijdje (lees: tegen het einde van het jaar) mijn kamer eens fatsoenlijk in te richten.
dat houd in:
2x truss normaal op laten hangen.
een soort meubeltje in elkaar zetten voor mijn draaispullen.
het licht op een juiste manier opstellen.
en alles wat daar nog bij komt kijken, dus in principe zou je kunnen zeggen het hele audio en lichtgebeuren.
dan vragen jullie je vast af waarom ik juist jullie ermee lastig kom vallen...
nou lijkt het mij dat op een forum als deze wel mensen zitten met enige kennis, tenminste zo is al gebleken zie bv de kritiek over mijn truss ;)
goed dan van basis af aan.
eerst eens een plattegrondje van mijn kamer
het is een zolder kamer... het rode vak is de overloop en hoort er dus niet bij. het vlak met de gele lijnen is een dakkapel. het andere rechthoekige vak in het midden is een niet verplaatsbare kast. deze kast staat precies in het midden waar het plafond nog horizontaal is. het plafond loopt dus van de kast af tot aan de zijkant waar de hoogte nog 85cm bedraagt. goed dit als randinformatie.
ik moet in dat hokje het volgende gaan plaatsen:
1x bed,1x bank 1x buro,1x vitrinekast, 1x tv-> mogelijk verwerkt in een meubel voor mijn draaitafels. en ergens moet ik mijn lichttafeltje kwijt zien te kunnen (aan de rand van het draaimeubel ofzo).
ik wilde zelf eerst het draaimeubel plaatsen onder de dakkapel. maar nu bedacht ik me opeens dat het misschien handiger is om het aan de andere kant te doen er recht tegenover. dan heeft het licht wat meer ruimte zeg maar.
tja ik kom er op zich niet uit. nu is het mij te rommelig, overal staat wat etc.
misschien iemand hier die wijs wordt uit mijn verhaal en een goed id heeft ??
Topic: Filmkes van The winner II (1-8-2005 16:52:00)ik ben van plan over een tijdje (lees: tegen het einde van het jaar) mijn kamer eens fatsoenlijk in te richten.
dat houd in:
2x truss normaal op laten hangen.
een soort meubeltje in elkaar zetten voor mijn draaispullen.
het licht op een juiste manier opstellen.
en alles wat daar nog bij komt kijken, dus in principe zou je kunnen zeggen het hele audio en lichtgebeuren.
dan vragen jullie je vast af waarom ik juist jullie ermee lastig kom vallen...
nou lijkt het mij dat op een forum als deze wel mensen zitten met enige kennis, tenminste zo is al gebleken zie bv de kritiek over mijn truss ;)
goed dan van basis af aan.
eerst eens een plattegrondje van mijn kamer
het is een zolder kamer... het rode vak is de overloop en hoort er dus niet bij. het vlak met de gele lijnen is een dakkapel. het andere rechthoekige vak in het midden is een niet verplaatsbare kast. deze kast staat precies in het midden waar het plafond nog horizontaal is. het plafond loopt dus van de kast af tot aan de zijkant waar de hoogte nog 85cm bedraagt. goed dit als randinformatie.
ik moet in dat hokje het volgende gaan plaatsen:
1x bed,1x bank 1x buro,1x vitrinekast, 1x tv-> mogelijk verwerkt in een meubel voor mijn draaitafels. en ergens moet ik mijn lichttafeltje kwijt zien te kunnen (aan de rand van het draaimeubel ofzo).
ik wilde zelf eerst het draaimeubel plaatsen onder de dakkapel. maar nu bedacht ik me opeens dat het misschien handiger is om het aan de andere kant te doen er recht tegenover. dan heeft het licht wat meer ruimte zeg maar.
tja ik kom er op zich niet uit. nu is het mij te rommelig, overal staat wat etc.
misschien iemand hier die wijs wordt uit mijn verhaal en een goed id heeft ??
iki heb niet eens andere verlichting... tenminste alleen een Bat One Digital... voor zover je dit verlichting kunt noemen met zijn magere opbrengst.
verder heb je over dat zenuwachtige gebeuren wel enigzins gelijk.
verder heb je over dat zenuwachtige gebeuren wel enigzins gelijk.