Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Paulus0013
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 111 bijdrage(n) van Paulus0013 (Pagina: 1 van 12)
Topic: [GZ] Laserdeskundige (7-7-2015 13:50:00)
En vervolgens een gemakzuchtig uitleg van doe het maar zo en zo. Schijnbaar totaal geen besef van hoeveel werk het kan zijn.
Nog iets anders opmerkelijks: de laser deed het plots even niet meer tijdens de opbouw. Toen kneep ik hem wel even, want een alternatief had ik eigenlijk niet op dat moment. Ik dat ding in de auto gegooid en naar huis er mee. Laser weer aan de praat gekregen en verder geen probleem meer gegeven. Achteraf valt opdrachtgever hier nog over! Like wtf? Ik los het toch op en tijdens de show heeft ie het gewoon gedaan. Dat is voor mij ook echt iets waar ik absoluut niet tegen kan. Kom niet met die onzin aanzetten die er totaal niet toe doet. Zoeken om het zoeken en roepen om het roepen.
Ik heb alsnog eerder deze week opdrachtgever gemaild met de vraag of we alsnog zouden kunnen schikken. Ik moet alleen even uitzoeken hoe het met de reeds gemaakte proceskosten zit om te beoordelen wat ik alsnog een redelijk bedrag zou vinden om te schikken. Volgens mij wil een rechtbank het geld nog weleens teruggeven als je in vroeg stadium alsnog schikt. Dat zou ik dus even moeten uitzoeken.Topic: [GZ] Laserdeskundige (23-3-2015 01:40:00)
Dit verhaal loopt nog steeds.
Debiteur heeft meermaals aangegeven te zullen betalen, maar dit in ruim 3 maanden tijd nog steeds niet gedaan.
Ik heb hem tussentijds zelfs nog thuis opgezocht, maar kennelijk is het moeilijk je zaakjes te regelen.
Ik snap ook niet dat er discussie kan bestaan over waarom zaken omtrent de lasershow vorig jaar zijn misgelopen. Deze hele houding onderschrijft naar mijn idee des te meer dat iemand veel te laks is.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (2-5-2015 20:54:00)Debiteur heeft meermaals aangegeven te zullen betalen, maar dit in ruim 3 maanden tijd nog steeds niet gedaan.
Ik heb hem tussentijds zelfs nog thuis opgezocht, maar kennelijk is het moeilijk je zaakjes te regelen.
Ik snap ook niet dat er discussie kan bestaan over waarom zaken omtrent de lasershow vorig jaar zijn misgelopen. Deze hele houding onderschrijft naar mijn idee des te meer dat iemand veel te laks is.
Hoe bedoel je?
Er is gemaild tussen wederpartij en mij en akkoord gegeven.
Ook is er contact geweest tussen wederpartij en incassobureau en daar is hetzelfde aangegeven.
Op 8-4 is aangegeven dat er binnen 2 weken betaald kon worden.
De zaak is nu aangehouden tot 7 mei bij de rechtbank, zodat er tijd is de schikking af te handelen.
Mij maakt het verder niet uit, zolang wederpartij verder niet betaalt, maar ook niets naar de rechtbank stuurt inhoudelijk in deze zaak, dan is dat vooral zijn probleem aan het einde van de rit.
Of hij moet bewust niet betalen, maar ondertussen de zaak voort willen zetten en daar aan werken. Dan krijgen we mogelijk een vervelend scenario.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (2-5-2015 07:55:00)Er is gemaild tussen wederpartij en mij en akkoord gegeven.
Ook is er contact geweest tussen wederpartij en incassobureau en daar is hetzelfde aangegeven.
Op 8-4 is aangegeven dat er binnen 2 weken betaald kon worden.
De zaak is nu aangehouden tot 7 mei bij de rechtbank, zodat er tijd is de schikking af te handelen.
Mij maakt het verder niet uit, zolang wederpartij verder niet betaalt, maar ook niets naar de rechtbank stuurt inhoudelijk in deze zaak, dan is dat vooral zijn probleem aan het einde van de rit.
Of hij moet bewust niet betalen, maar ondertussen de zaak voort willen zetten en daar aan werken. Dan krijgen we mogelijk een vervelend scenario.
Geschikt, maar ondanks toezegging dat er binnen 2 weken betaald zou worden nog steeds geen geld gezien.
De keuze tussen hobby en werk heb ik in 2009 gemaakt. Zo rap als het lichtwerk toen toenam, nam het na die tijd ook af. Dus ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb door voor een vaste baan te kiezen. Ik had toen echt behoorlijk door moeten pakken en dat had ook een risico met zich mee gebracht.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (14-4-2015 02:02:00)Paul, jongen, kijk alsjeblieft uit de rest van je leven als je een overontwikkeld rechtvaardigheidsorgaan hebt.
De terugslag daarvan ervaar ik op dit moment al en die is niet mals. Soms moet je inderdaad over dingen heenstappen omdat je je energie beter in andere dingen kunt steken.De keuze tussen hobby en werk heb ik in 2009 gemaakt. Zo rap als het lichtwerk toen toenam, nam het na die tijd ook af. Dus ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb door voor een vaste baan te kiezen. Ik had toen echt behoorlijk door moeten pakken en dat had ook een risico met zich mee gebracht.
Goed zou ik het absoluut niet noemen. Ik had het graag tot het bittere eind willen uitvechten.
Er zijn helaas ook andere omstandigheden, die hier volledig los van staan, waar ik rekening mee dien te houden.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (9-4-2015 17:44:00)Er zijn helaas ook andere omstandigheden, die hier volledig los van staan, waar ik rekening mee dien te houden.
De ontknoping: ik heb alsnog geschikt voor 50% van wat was afgesproken.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (28-3-2015 06:07:00)Een klus die buiten de boeken gedaan word, en dan toch voor een rechter verschijnen?
Dat lijkt me niet slim.
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen, maar je kunt als particulier ook gewoon facturen opmaken en dit als inkomen opgeven bij je belastingaangifte. Je kunt alleen geen btw vermelden en verrekenen. Ik gaf eigenlijk enkel aan dat je aan de onderkant van de markt niet altijd hoeft te verwachten dat mensen alles volledig uitgeschreven op papier willen hebben. Het is vaak handjeklap.Dat lijkt me niet slim.
Er jammer om te lezen dat je gestopt bent met je hobby om zo'n akkefiet. Het zit je blijkbaar erg hoog.
Ja het zit mij zeker hoog en dan druk ik me nog zacht uit. Niet alleen ben ik kwaad over het mislukte resultaat. Ook dat achteraf een groot deel in mijn schoenen wordt geschoven zonder dat mij verder iets is gevraagd door wie dan ook. En daarbij dat er tot op heden nog geen cent is betaald. Als ik mijn geld gewoon had gekregen onder het motto dat iedereen verder zijn mond houdt, dan had ik me ook niet zo druk erover gemaakt.Ik bedoelde ook niet dat je perse weg moest blijven, maar toch op zijn minst toch wel ergens heel duidelijk noteren of mailen dat het vrijwel onmogelijk word om een klus goed uit te voeren.
Als je dat niet duidelijk stelt, gaat de opdrachtgever er vanuit dat het in orde komt.
Ik zal je een letterlijk voorbeeld geven van mailcontact 1 op 1 overgenomen.Als je dat niet duidelijk stelt, gaat de opdrachtgever er vanuit dat het in orde komt.
Tijd is een factor en als ik pas heel laat inhoudelijk weet wat er moet gebeuren is dat een serieus probleem voor iets met animaties of afbeeldingen
Dit stuurde ik ongeveer 1,5 dag voor het evenement toen ik de info per mail kreeg aangeleverd en kreeg daarop het volgende antwoord:Yeo, tijd is een dingetje, het is natuurlijk morgen al.
Ja joh tijd is slechts "een dingetje" 1 dag van te voren.En vervolgens een gemakzuchtig uitleg van doe het maar zo en zo. Schijnbaar totaal geen besef van hoeveel werk het kan zijn.
Het feit dat jij dat meerdere keren doet, geeft aan dat je onzeker bent over de afloop en zet je in een zwakke onderhandelings-positie.
Ik zie het anders. Ik zit hem achter de broek aan om zijn zaken op orde te hebben zodat men mij achteraf niet aankijkt op een matige show. Achteraf kan ie dus niet gaan opwerpen dat ik nergens naar heb gevraagd of achteraan zat.Nog iets anders opmerkelijks: de laser deed het plots even niet meer tijdens de opbouw. Toen kneep ik hem wel even, want een alternatief had ik eigenlijk niet op dat moment. Ik dat ding in de auto gegooid en naar huis er mee. Laser weer aan de praat gekregen en verder geen probleem meer gegeven. Achteraf valt opdrachtgever hier nog over! Like wtf? Ik los het toch op en tijdens de show heeft ie het gewoon gedaan. Dat is voor mij ook echt iets waar ik absoluut niet tegen kan. Kom niet met die onzin aanzetten die er totaal niet toe doet. Zoeken om het zoeken en roepen om het roepen.
Ik heb alsnog eerder deze week opdrachtgever gemaild met de vraag of we alsnog zouden kunnen schikken. Ik moet alleen even uitzoeken hoe het met de reeds gemaakte proceskosten zit om te beoordelen wat ik alsnog een redelijk bedrag zou vinden om te schikken. Volgens mij wil een rechtbank het geld nog weleens teruggeven als je in vroeg stadium alsnog schikt. Dat zou ik dus even moeten uitzoeken.
Wat Vrijevogel zegt is bijna geheel juist.
De opdrachtgever pleegt wanprestatie richting de organisatie. En ik mogelijk richting de opdrachtgever, dat is waar het nu om draait.
Betreft betalen is er inderdaad een probleem. Opdrachtgever heeft na een hoop gedoe slechts 2/5e gekregen van wat was afgesproken.
Als ie mij dus 50% betaalt van de eigenlijke afspraak, dan moet er voor hem geld bij.
Ook jammer is dat er binnen deze hele fase niets met mij is overlegd. Opeens was de conclusie en het voorstel dat ik dan alsnog 50% zou krijgen van die 2/5e. Daar ga ik niet mee akkoord op het moment dat ik vind dat opdrachtgever zelf laks is geweest.
De wijze les van Tom kan ik zelf ook wel bedenken. In bepaalde segmenten (zeg maar zwart tegen lage prijs) moet je niet eens willen alles op papier en volledig uitgeschreven te hebben. Sommige klanten hebben die behoefte helemaal niet en zoeken dan wel iemand anders die niet zo moeilijk doet en gewoon een show komt leveren.
Ik heb werkelijk nog nooit iets uitdrukkelijk vooraf op papier gezet. Hooguit wat simpele, basale eisen per mail of sms. Doorgaans gaat het allemaal erg makkelijk: ik wil de kleurenlaser voor x euro op dag x, kan dat?
Vervolgens 14 dagen later gevraagd hoe het met betalen verder gaat. Was op dat moment nog niet duidelijk opdrachtgever zou nog een gesprek hebben.
Vervolgens wéér zelf het initiatief genomen en na bijna een maand nog maar eens gevraagd of er nog nieuws was.
En ook daarna weer vanuit mijn kant.
Eigenlijk ben ik volgens mij de enige geweest die continue achter dingen aan zit. Zowel vooraf, maar ook achteraf.
Opdrachtgever bleef enkel aangeven dat organisatie niet tevreden was, maar heeft nooit zelf iets aangegeven over wat ie er zelf van vond.
Ik hoef hem toch zeker niet als klein kind aan de hand te nemen?
Als de afspraak is dat hij voor rook zorgt, dan is het zijn verantwoordelijkheid verder.
Als iemand nu zegt dat ie het geluid ergens verzorgt, dan ga je er toch ook vanuit dat ie het spul correct opstelt? Waarom zou het in dit geval anders zijn?
In dit geval liet het mij geen andere keus dan zo te handelen. Het kan niet zo zijn dat er ook maar iemand naar mij wijst, terwijl het hele probleem naar mijn oordeel aan de opdrachtgever te wijten valt. Ik heb alle betrokken partijen er ook direct op gewezen dat ik onverwijld aangifte zal doen van smaad/laster indien mijn naam openlijk wordt genoemd. Mij steekt dit hele gebeuren namelijk enorm.
Ik ben namelijk iemand die altijd pragmatisch te werk gaat. Altijd bereid naar oplossingen te kijken. Gaat een laser stuk? Prima pakken we een andere. Valt er ter plekke niets meer te redden? Prima doen we iets aan de prijs en nemen we een volgende keer wat extra's mee. Rookmachine op locatie aanwezig? Toch altijd 1 in de auto mikken incl. wat extra rookvloeistof. Zonder rook kom ik immers geheel voor niets.
Ik voel me in dit geval wel heel erg slachtoffer van de laksheid van de opdrachtgever. Tot op heden ook nog geen cent betaald gekregen. Er wordt mij een aantal verwijten gemaakt die ook helemaal niet kunnen. Als opdrachtgever per app aangeeft dat dingen prima zijn, maar achteraf daar over gaat klagen, dan klopt dat gewoon niet. En achteraf is in dit geval pas nadat ik een incassobureau er op had gezet.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (21-3-2015 03:17:00)De opdrachtgever pleegt wanprestatie richting de organisatie. En ik mogelijk richting de opdrachtgever, dat is waar het nu om draait.
Betreft betalen is er inderdaad een probleem. Opdrachtgever heeft na een hoop gedoe slechts 2/5e gekregen van wat was afgesproken.
Als ie mij dus 50% betaalt van de eigenlijke afspraak, dan moet er voor hem geld bij.
Ook jammer is dat er binnen deze hele fase niets met mij is overlegd. Opeens was de conclusie en het voorstel dat ik dan alsnog 50% zou krijgen van die 2/5e. Daar ga ik niet mee akkoord op het moment dat ik vind dat opdrachtgever zelf laks is geweest.
De wijze les van Tom kan ik zelf ook wel bedenken. In bepaalde segmenten (zeg maar zwart tegen lage prijs) moet je niet eens willen alles op papier en volledig uitgeschreven te hebben. Sommige klanten hebben die behoefte helemaal niet en zoeken dan wel iemand anders die niet zo moeilijk doet en gewoon een show komt leveren.
Ik heb werkelijk nog nooit iets uitdrukkelijk vooraf op papier gezet. Hooguit wat simpele, basale eisen per mail of sms. Doorgaans gaat het allemaal erg makkelijk: ik wil de kleurenlaser voor x euro op dag x, kan dat?
Ik had mij dan wel twee keer achter mijn hoofd gekrabd om de opdracht uit te voeren.
Ik had het lastig de 2 dagen vooraf. Zat heel erg in dubio wat te doen. Wegblijven zou hoe dan ook betekenen dat het voor iemand fout afloopt. Ook als ik niet was gekomen, zou het gedonder en discussie geven.Normaliter als er iets beneden de verwachting is, laat als het goed is de klant/opdrachtgever je dat ter plaatse onmiddellijk weten.
Is niet gebeurd.Misschien dat je er dan nog iets aan kunt doen tijdens de show.
Dat ging helaas niet. Opbouwen was in vol zonlicht overdag. De show zelf toen het donker was geworden. Publiek was reeds aanwezig en er waren nog andere optredens tussendoor. De show was enkel een show van een minuut of 10. En dat terwijl vooraf aan kwartier was afgesproken. Het is dus niet zoals bv discotheekwerk waar je matig kunt beginnen en alsnog de avond goed kan eindigen. Het was echt een kwestie van slechts 1 shot.Achteraf is het redelijk om de de teleurstelling toch minstens binnen 24 uur te laten weten.
In dit geval nog sterker. Ik heb zelf wéér het eerste contact gezocht achteraf. Eerst 2 dagen na afloop. Daarna 8 dagen na afloop met de vraag hoe het was afgelopen. Pas toen reactie dat het nog niet was afgelopen.Vervolgens 14 dagen later gevraagd hoe het met betalen verder gaat. Was op dat moment nog niet duidelijk opdrachtgever zou nog een gesprek hebben.
Vervolgens wéér zelf het initiatief genomen en na bijna een maand nog maar eens gevraagd of er nog nieuws was.
En ook daarna weer vanuit mijn kant.
Eigenlijk ben ik volgens mij de enige geweest die continue achter dingen aan zit. Zowel vooraf, maar ook achteraf.
Opdrachtgever bleef enkel aangeven dat organisatie niet tevreden was, maar heeft nooit zelf iets aangegeven over wat ie er zelf van vond.
Dit heb je hopelijk aangegeven in je opdrachtbevestiging, als mede de opstelling en de hoeveelheid?
Is dit nu werkelijk een vraag of een stukje satire? Want concreet is er enkel afgesproken dat opdrachtgever voor rookmachines zou zorgen. Niet meer dan dat.Er vanuit gaan dat iemand dat weet, das natuurlijk niet zo slim. Je weet nooit wie er uiteindelijk op locatie de boel opstelt.
Opdrachtgever zelf was ook uitvoerende op het evenement. Van een verhuurbedrijf mag je toch zeker enige basale kennis en insteek verwachten.Als je op dat moment niets zegt of doet, neem jij het risico.
Opdrachtgever is er eentje die erg gemakzuchtig is. "het is goed zo" "mensen weten het toch niet". Dat zijn opmerkingen die hij vaak maakt. Al zou ik hem ergens op wijzen, dan zal het absoluut niet tot enige resultaat gaan leiden.Ik hoef hem toch zeker niet als klein kind aan de hand te nemen?
Als de afspraak is dat hij voor rook zorgt, dan is het zijn verantwoordelijkheid verder.
Als iemand nu zegt dat ie het geluid ergens verzorgt, dan ga je er toch ook vanuit dat ie het spul correct opstelt? Waarom zou het in dit geval anders zijn?
Want het is not done om je opdrachtgever af te vallen.
Dat heb ik nu dus wel gedaan, omdat ik vermoed dat hij eea te rooskleurig aan de organisatie heeft voorgelegd. Het kan niet anders dan dat hij daar heeft aangegeven dat de uitvoer van mijn zijde niet juist is geweest. De enige juiste conclusie is dat ie tegen de organisatie had gezegd de informatie te laat aangeleverd te hebben. Ik vind dat een organisatie die dusdanig teleurgesteld is uiteindelijk best mag weten hoe eea werkelijk zit. Helemaal als opdrachtgever zelf niets vraagt, zegt en alles wel even alleen op denkt te lossen zonder enig overleg.Als het even kan, houd je een opdrachtgever te vriend, zeker als het een collega is.
Anders loop je het risico dat zonder werk komen te zitten als je afhankelijk bent van aangenomen werk.
Het praatje gaat snel rond in deze wereld.
Ik ben er mee gestopt naar aanleiding van dit voorval. Daarnaast hoef ik niet te eten van dit werk, ik heb gewoon nog een fulltime baan. Dat is met een reden, ik vind namelijk dat ik hoe dan ook een mening moet kunnen hebben. Dan maar wat minder klussen omdat men het niet zo met mij eens is. Poppenkast en vriendjespolitie is niet aan mij besteed. Doorgaans probeer ik wel mijn mening in priveberichten richting een opdrachtgever aan te geven op het moment dat ik het ergens niet mee eens ben.Anders loop je het risico dat zonder werk komen te zitten als je afhankelijk bent van aangenomen werk.
Het praatje gaat snel rond in deze wereld.
In dit geval liet het mij geen andere keus dan zo te handelen. Het kan niet zo zijn dat er ook maar iemand naar mij wijst, terwijl het hele probleem naar mijn oordeel aan de opdrachtgever te wijten valt. Ik heb alle betrokken partijen er ook direct op gewezen dat ik onverwijld aangifte zal doen van smaad/laster indien mijn naam openlijk wordt genoemd. Mij steekt dit hele gebeuren namelijk enorm.
Ik ben namelijk iemand die altijd pragmatisch te werk gaat. Altijd bereid naar oplossingen te kijken. Gaat een laser stuk? Prima pakken we een andere. Valt er ter plekke niets meer te redden? Prima doen we iets aan de prijs en nemen we een volgende keer wat extra's mee. Rookmachine op locatie aanwezig? Toch altijd 1 in de auto mikken incl. wat extra rookvloeistof. Zonder rook kom ik immers geheel voor niets.
Ik voel me in dit geval wel heel erg slachtoffer van de laksheid van de opdrachtgever. Tot op heden ook nog geen cent betaald gekregen. Er wordt mij een aantal verwijten gemaakt die ook helemaal niet kunnen. Als opdrachtgever per app aangeeft dat dingen prima zijn, maar achteraf daar over gaat klagen, dan klopt dat gewoon niet. En achteraf is in dit geval pas nadat ik een incassobureau er op had gezet.
Jake's reactie is een beetje zinloos. Als je stelt dat iets niet uitmaakt, ongeacht de kwaliteit dan houdt het voor mij verder op.
Het is juist de kwaliteit die bepaalt of iets voldoet en juist dat kan alle aanleiding geven tot discussie.
En betreft animaties zijn er databases met allerlei zaken. Bevalt dat niet, dan is er altijd de mogelijkheid voor inhuur of uitbesteding.
Ik ging er vanuit dat ik op tijd alle info zou krijgen. Ik kan dan iets in elkaar zetten, voorleggen aan opdrachtgever en dan bijwerken. Is het volledig buiten verwachting? Ook geen probleem, dan was er tijd zat om elders eea in te kopen.
Als ik tussentijds tot 2x toe om informatie vraag, maar het niet krijg. Tja...
Als opdrachtgever zelfs 2 dagen vooraf nog opmerkt dat "tijd een dingetje" is, als ik aangeef dat het op dat moment een serieus probleem betreft, dan weet ik het ook niet meer. Van iemand die zelf in de verhuur zit verwacht ik wel tenminste enige basale kennis in tegenstelling tot van een consument.
Dat is een beetje het dubio dat je krijgt als de tijd op raakt.
Ik heb de organisatie een aantal maanden later zelfs nog aangeschreven met de vraag of men geinteresseerd is in hoe zaken zijn gelopen. Hierop kreeg ik als antwoord dat men die behoefte niet meer had en het was afgesloten.
Wat schets later mijn verbazing? Deze zelfde organisatie kon wel op een later moment iets op papier zetten voor de opdrachtgever! Zij stellen dat het slecht was en menen dat ik wanprestatie heb geleverd. Dat is apart op het moment dat zij de details niet kennen.
Hierop heb ik dan ook furieus gereageerd met een brief aan deze organisatie. Wederom geen reactie, en dat vind ik echt jammer en kinderachting, ongepast en beneden alle peil tegelijkertijd. Je kunt geen standpunt innemen zonder de details naar mijn idee. En opdrachtgever zal vast ook een rol hierin hebben gespeeld en een voor hem ietwat rooskleuriger beeld hebben voorgelegd.
Opdrachtgever had aangegeven zelf de rook te verzorgen, maar achteraf probeert ie het in mijn schoenen te schuiven door te stellen dat ik op locatie er op had moeten wijzen dat de opstelling niet voldeed. Kom op zeg, hij zit zelf in het licht en geluid! Opdrachtgever is zelf iemand die erg makkelijk is hierin, dus ook al zou je die er op wijzen, krijg je toch een antwoord als 'het is goed zo'. Dat makkelijke is soms prettig, maar tegelijkertijd zijn valkuil zoals nu blijkt.
Opdrachtgever heeft zijn onkunde ook tijdens de show laten merken. Er was wat geanimeerd vuurwerk en hij mixte daar wat geluiden van vuurwerk bij, dit op zeer hoog volume, de muziek totaal overstemmend. Amateuristischer kan haast niet.
Een vuurwerk animatie waarvan ik vooraf per app een video heb gestuurd, maar achteraf zou het niet voldoen.
Hij heeft sowieso een probleem met aantonen van wanprestatie, omdat er een aantal zaken vooraf per app zijn verzonden, waarop hij positief had gereageerd.
Contract is er niet, er zijn wat afspraken terug te vinden in mail of apps. Daaruit blijkt ook dat ik meermaals tussentijds zelf het initiatief neem en naar zaken vraag. Keer op keer wordt aangegeven dat iets aangeleverd gaat worden op korte termijn. Opmerkingen als "morgen weet ik alles", maar die morgen kreeg ik weer niets.
Ook 2 dagen vooraf wordt er erg gemakzuchtig gedaan. Alleen daar om al is er voor mij geen reden om tot een schikking over te gaan.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (19-3-2015 20:59:00)Het is juist de kwaliteit die bepaalt of iets voldoet en juist dat kan alle aanleiding geven tot discussie.
Dat hangt er erg vanaf hoeveel ervaring je hebt, welke software je gebruikt en vooral hoe uitgebreid de show moet worden
Mijn ervaring is in ieder geval dicht bij 0 op dit vlak. Een afbeelding omzetten kan ik nog wel. Dat kan vaak softwarematig al en is dan een kwestie van iets bijwerken.En betreft animaties zijn er databases met allerlei zaken. Bevalt dat niet, dan is er altijd de mogelijkheid voor inhuur of uitbesteding.
Ik ging er vanuit dat ik op tijd alle info zou krijgen. Ik kan dan iets in elkaar zetten, voorleggen aan opdrachtgever en dan bijwerken. Is het volledig buiten verwachting? Ook geen probleem, dan was er tijd zat om elders eea in te kopen.
Als ik tussentijds tot 2x toe om informatie vraag, maar het niet krijg. Tja...
Als opdrachtgever zelfs 2 dagen vooraf nog opmerkt dat "tijd een dingetje" is, als ik aangeef dat het op dat moment een serieus probleem betreft, dan weet ik het ook niet meer. Van iemand die zelf in de verhuur zit verwacht ik wel tenminste enige basale kennis in tegenstelling tot van een consument.
Maar maakt dat wat uit? Je hebt de klus aangenomen. Als de tijd te kort was had je dat misschien beter kunnen melden en de klus kunnen cancellen. Of de opdrachtgever moeten waarschuwen dat de tijd te kort was voor een echt goed resultaat.
Ja en nee. Als je er uit stapt, kan dat ook wanprestatie met zich meebrengen. Twee dagen vooraf valt er voor niemand meer iets te regelen, dus het enige dat je kunt doen is zorgen dat er iets is, zodat het niet bij voorbaat al mislukt.Dat is een beetje het dubio dat je krijgt als de tijd op raakt.
maar dat zegt natuurlijk lang niet alles over hoe de show op dat moment op het publiek overkwam.
Ik kan dat wel samenvatten. Zo goed als iedereen vond het niets. De organisatie voor wie we werkten was laaiend. Het is alleen jammer dat werkelijk niemand aan mij heeft gevraagd hoe of wat, maar dat er al wel openlijk kritiek werd geleverd direct na afloop.Ik heb de organisatie een aantal maanden later zelfs nog aangeschreven met de vraag of men geinteresseerd is in hoe zaken zijn gelopen. Hierop kreeg ik als antwoord dat men die behoefte niet meer had en het was afgesloten.
Wat schets later mijn verbazing? Deze zelfde organisatie kon wel op een later moment iets op papier zetten voor de opdrachtgever! Zij stellen dat het slecht was en menen dat ik wanprestatie heb geleverd. Dat is apart op het moment dat zij de details niet kennen.
Hierop heb ik dan ook furieus gereageerd met een brief aan deze organisatie. Wederom geen reactie, en dat vind ik echt jammer en kinderachting, ongepast en beneden alle peil tegelijkertijd. Je kunt geen standpunt innemen zonder de details naar mijn idee. En opdrachtgever zal vast ook een rol hierin hebben gespeeld en een voor hem ietwat rooskleuriger beeld hebben voorgelegd.
Misschien was er wel teveel omgevingslicht (is mij ook weleens overkomen), teveel of te weinig nevel of kon de laser niet optimaal geplaatst worden. Of was het geluid slecht.
Er waren wel een aantal factoren die anders hadden gemoeten. De opdrachtgever had 2 verticale rookmachines voor het projectiedoek geplaatst en slechts 1 rookmachine boven het publiek. Een beamshow boven het publiek was dus totaal onzichtbaar.Opdrachtgever had aangegeven zelf de rook te verzorgen, maar achteraf probeert ie het in mijn schoenen te schuiven door te stellen dat ik op locatie er op had moeten wijzen dat de opstelling niet voldeed. Kom op zeg, hij zit zelf in het licht en geluid! Opdrachtgever is zelf iemand die erg makkelijk is hierin, dus ook al zou je die er op wijzen, krijg je toch een antwoord als 'het is goed zo'. Dat makkelijke is soms prettig, maar tegelijkertijd zijn valkuil zoals nu blijkt.
Opdrachtgever heeft zijn onkunde ook tijdens de show laten merken. Er was wat geanimeerd vuurwerk en hij mixte daar wat geluiden van vuurwerk bij, dit op zeer hoog volume, de muziek totaal overstemmend. Amateuristischer kan haast niet.
Een vuurwerk animatie waarvan ik vooraf per app een video heb gestuurd, maar achteraf zou het niet voldoen.
Hij heeft sowieso een probleem met aantonen van wanprestatie, omdat er een aantal zaken vooraf per app zijn verzonden, waarop hij positief had gereageerd.
Contract is er niet, er zijn wat afspraken terug te vinden in mail of apps. Daaruit blijkt ook dat ik meermaals tussentijds zelf het initiatief neem en naar zaken vraag. Keer op keer wordt aangegeven dat iets aangeleverd gaat worden op korte termijn. Opmerkingen als "morgen weet ik alles", maar die morgen kreeg ik weer niets.
Ook 2 dagen vooraf wordt er erg gemakzuchtig gedaan. Alleen daar om al is er voor mij geen reden om tot een schikking over te gaan.
Een compromis gaat er niet komen. Ik wens niets toe te geven vanwege laksheid van een ander. Als een ander er een potje van maakt is dat prima, maar dan moet ie ook zijn verantwoordelijkheid nemen en het niet achteraf op mij afschuiven.
Ik ben overigens degene die opdrachtgever heeft gedagvaard omdat ik volledige betaling verlang.
Dit voorval was voor mij tevens aanleiding om te stoppen met mijn hobby.
Volgens opdrachtgever viel er achteraf bijna alles tegen. Laser zou niet geschikt zijn, oa in vermogen. De animaties te simpel etc..
Het is wel jammer dat ik daar op geen enkele wijze op ben aangesproken en dat er pas verweer kwam nadat ik een incassobureau op de zaak had gezet.
Er is geen sprake van iets beter voordoen om een order binnen te halen, al zal opdrachtgever dat wellicht anders zien. Opdrachtgever en ik kennen elkaar al langere tijd en we hebben ook samen klussen gedaan in het verleden. Opdrachtgever is bekend met wat ik doe en ik heb hem ook uitgelegd dat op dit vlak mijn ervaring niet ligt, maar met voldoende tijd zou dat geen probleem moeten zijn. Shows zijn immers gewoon te koop en werk valt uit te besteden, inhuur is een optie etc.. Dat gesprek heeft een week of 8 voor het evenement plaatsgevonden.
Volgens mij gaat de rechter niemand aanwijzen. Hij heeft immers de opdracht gegeven dat we zelf een deskundige moeten zoeken om vragen voor te leggen.
De rechter was verder van oordeel dat zonder iets op papier de bal bij de opdrachtgever ligt. Hij moet gaan aantonen dat er sprake is van wanprestatie. Als je al niet hard kunt maken wat de exacte afspraken waren, zal dit niet mee gaan vallen.
Topic: [GZ] Laserdeskundige (19-3-2015 11:31:00)Ik ben overigens degene die opdrachtgever heeft gedagvaard omdat ik volledige betaling verlang.
Dit voorval was voor mij tevens aanleiding om te stoppen met mijn hobby.
Volgens opdrachtgever viel er achteraf bijna alles tegen. Laser zou niet geschikt zijn, oa in vermogen. De animaties te simpel etc..
Het is wel jammer dat ik daar op geen enkele wijze op ben aangesproken en dat er pas verweer kwam nadat ik een incassobureau op de zaak had gezet.
Er is geen sprake van iets beter voordoen om een order binnen te halen, al zal opdrachtgever dat wellicht anders zien. Opdrachtgever en ik kennen elkaar al langere tijd en we hebben ook samen klussen gedaan in het verleden. Opdrachtgever is bekend met wat ik doe en ik heb hem ook uitgelegd dat op dit vlak mijn ervaring niet ligt, maar met voldoende tijd zou dat geen probleem moeten zijn. Shows zijn immers gewoon te koop en werk valt uit te besteden, inhuur is een optie etc.. Dat gesprek heeft een week of 8 voor het evenement plaatsgevonden.
Volgens mij gaat de rechter niemand aanwijzen. Hij heeft immers de opdracht gegeven dat we zelf een deskundige moeten zoeken om vragen voor te leggen.
De rechter was verder van oordeel dat zonder iets op papier de bal bij de opdrachtgever ligt. Hij moet gaan aantonen dat er sprake is van wanprestatie. Als je al niet hard kunt maken wat de exacte afspraken waren, zal dit niet mee gaan vallen.
Uiteindelijk is de beste optie om er samen met de andere partij uit te komen wat betreft een aan te wijzen deskundige.
Het zou dus een optie kunnen zijn om bv 3 of 4 kandidaten te selecteren, waaruit we er dan samen 1 kiezen.
Wederpartij zit ook in de verhuur van licht en geluid overigens en is zelfs lid hier op het forum.
Het zou dus een optie kunnen zijn om bv 3 of 4 kandidaten te selecteren, waaruit we er dan samen 1 kiezen.
Wederpartij zit ook in de verhuur van licht en geluid overigens en is zelfs lid hier op het forum.