Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Harmen
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 121 bijdrage(n) van Harmen (Pagina: 8 van 13)
Topic: rgb moving heads (8-6-2004 17:35:00)
20.000?
reken nog maar eens na dacht ik dan...
om maar even een duidelijk voorbeeld te geven:
www.new-line.nl/v/12617
€ 2701,30 (inc. btw)
dat is de prijs van een standaard mac 250je (lekker bekend dus even om te vergelijken)
www.martin.com/service/spec.asp?product=mac250
volgens martin zelf dus 3180 lumen
Topic: rgb moving heads (6-6-2004 20:38:00)reken nog maar eens na dacht ik dan...
om maar even een duidelijk voorbeeld te geven:
www.new-line.nl/v/12617
€ 2701,30 (inc. btw)
dat is de prijs van een standaard mac 250je (lekker bekend dus even om te vergelijken)
www.martin.com/service/spec.asp?product=mac250
volgens martin zelf dus 3180 lumen
ik heb wel n foto van dropletjes:
media.tmfawards.nl/2004/flipbook/04/serie_2100/images/E4BA2911.JPG
was overigens op de tmf awards, wat ook een groot voordeel is (al genoemd wel) is dat ze er gewoon veel beter uitzien als bijv. en mac of een vari-lite...
ze staan ook heel duidelijk op de achtergrond, niet weggestopt ofzo...
Topic: Ervaringen Prolight & Sound Frankfurt (30-5-2004 09:36:00)media.tmfawards.nl/2004/flipbook/04/serie_2100/images/E4BA2911.JPG
was overigens op de tmf awards, wat ook een groot voordeel is (al genoemd wel) is dat ze er gewoon veel beter uitzien als bijv. en mac of een vari-lite...
ze staan ook heel duidelijk op de achtergrond, niet weggestopt ofzo...
dat is de nieuwe cs4 van studio due,
is al gebruikt op t songfestival.
(hingen telkens aan beide kanten van de synchrolites)
Topic: lichtplan (27-5-2004 17:54:00)is al gebruikt op t songfestival.
(hingen telkens aan beide kanten van de synchrolites)
aantal maakt bij mij ook uit waar ik ze hang uiteraard,
als ik er maar 2 heb hang ik ze niet als tegenlicht op en dan erachter komen dat ik geen frontlicht heb
lijkt me logisch, een theater wil nu eenmaal wat meer mogelijkheden hebben en dit hoeven trouwens niet eens allemaal gewoon standaard frontjes te zijn maar ook bijv. speciaaltjes.
dus jah tuurlijk maakt het aantal wel uit op waar je ze hangt..
even voor de duidelijkheid, je hebt ook nog zijlicht maar daar hebben we het hier niet over, we hebben het hier over frontlicht wat dus niet inhoud dat je het persee recht ervoor moet hangen/stellen...
maare laat de topic starter is even reageren...
Topic: lichtplan (26-5-2004 20:20:00)als ik er maar 2 heb hang ik ze niet als tegenlicht op en dan erachter komen dat ik geen frontlicht heb
lijkt me logisch, een theater wil nu eenmaal wat meer mogelijkheden hebben en dit hoeven trouwens niet eens allemaal gewoon standaard frontjes te zijn maar ook bijv. speciaaltjes.
dus jah tuurlijk maakt het aantal wel uit op waar je ze hangt..
even voor de duidelijkheid, je hebt ook nog zijlicht maar daar hebben we het hier niet over, we hebben het hier over frontlicht wat dus niet inhoud dat je het persee recht ervoor moet hangen/stellen...
maare laat de topic starter is even reageren...
theaters hebben dan ookwat meer budget en meer spotjes hangen als t hier om gaat...
Topic: lichtplan (26-5-2004 18:30:00)? verstaan wij elklaar verkeerd ?
leg eens uit dan...
Topic: lichtplan (26-5-2004 17:46:00)leg eens uit dan...
Je moet ook wat aandacht besteden aan de plaatsing, je kunt beter 4 fresnellen naast elkaar hangen op de ideale hoek van 45 Graden en ze rechtdoor steken, dan 12 parren op ooghoogte aan de zijkant.
ik zou ze dan niet rechdoorsteken maar wel aan de zijkant...
niet op ooghoogtemaar zo hoog mogelijk, 45 graden haal je waarschijnlijk niet.
tis veel mooier om je fronlicht onder 2 hoeken van 45 graden van de zijkant in te laten vallen..
(lang leven basisbegrippen in de theaterbelichting van flashlight :-))
Topic: lichtplan (25-5-2004 17:35:00)ik zou ze dan niet rechdoorsteken maar wel aan de zijkant...
niet op ooghoogtemaar zo hoog mogelijk, 45 graden haal je waarschijnlijk niet.
tis veel mooier om je fronlicht onder 2 hoeken van 45 graden van de zijkant in te laten vallen..
(lang leven basisbegrippen in de theaterbelichting van flashlight :-))
kleur 152 is de standaard hiervoor.
maare 201 ofzo is erg leuk als koud frontlicht, gebruik t veel in theater.
verder een combi tussen wit en 152 wil ook nog wel eens werken mits je ze exact over elkaar stelt.
& post/mail even wat voor apparatuur je allemaal ter beschikking hebt, is makkelijker bedenken..
Topic: lichtplan (25-5-2004 17:24:00)maare 201 ofzo is erg leuk als koud frontlicht, gebruik t veel in theater.
verder een combi tussen wit en 152 wil ook nog wel eens werken mits je ze exact over elkaar stelt.
& post/mail even wat voor apparatuur je allemaal ter beschikking hebt, is makkelijker bedenken..
frontlicht kun je mischien beter met theaterspots maken (pc's of freshnells) wel onder de juiste hoek ophangen, weetniet of dat lukt want ken dat zaaltje niet...
aangezien je het hier over t-bars hebt neem ik aan dat je de gebruikelijke 45 graden hoek niet haalt.
maar toch zou ik voor freshnels gaan zeker op een korte afstand (liever dus dan pc's)
uhmz scans anders flink stijl achter je artiesten ophangen zodat je ze niet in de ogen schijnt..
of als je 575 hmi scans hebt juist wel, geeft een hele mooi blinder
uiteraard niet de hele avond...
Ook een goed i-d om een paar sterke colourchangertjes/scans diagonaal over t podium en 4 gewoon recht en dan afwisselen.
kun je hele leuke dingen mee doen!
ja ideen zat eilijk
wil je graag helpen hierbij,vind dit altijd erg leuk om lichtplannen te ontwerpen dus vraag maar raak.
Topic: Wat vind jij de beste rookvloeistof? (21-5-2004 17:42:00)aangezien je het hier over t-bars hebt neem ik aan dat je de gebruikelijke 45 graden hoek niet haalt.
maar toch zou ik voor freshnels gaan zeker op een korte afstand (liever dus dan pc's)
uhmz scans anders flink stijl achter je artiesten ophangen zodat je ze niet in de ogen schijnt..
of als je 575 hmi scans hebt juist wel, geeft een hele mooi blinder
uiteraard niet de hele avond...
Ook een goed i-d om een paar sterke colourchangertjes/scans diagonaal over t podium en 4 gewoon recht en dan afwisselen.
kun je hele leuke dingen mee doen!
ja ideen zat eilijk
wil je graag helpen hierbij,vind dit altijd erg leuk om lichtplannen te ontwerpen dus vraag maar raak.
volledig mee eens!
zelfs in kwalitatief mindere rookmachines blijft het goed hangen en ook geen problemen met reinigen of geen goeie output.
wel even laten uitroken na elke klus...
zelfs in kwalitatief mindere rookmachines blijft het goed hangen en ook geen problemen met reinigen of geen goeie output.
wel even laten uitroken na elke klus...