Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 8 van 16)
Topic: (kracht) 16A CEE-contact 25A afzekeren (6-2-2007 15:36:00)
Ik (elektricien) hou mn mond maar, ik zie dat al meerdere de juiste opmerkingen gemaakt hebben.
Topic: KRACHTSTROOM (15-1-2007 17:30:00)
Of gewoon 1 fase 230v of vaste voeding + geschakeld oid.
3 fase met NUL is idd simpelweg NIET mogelijk.
Topic: versterker maakt herrie (13-1-2007 14:03:00)3 fase met NUL is idd simpelweg NIET mogelijk.
... en AC of DC....
Topic: Antenne Booster/Splitter (10-1-2007 17:17:00)Even ter zijde...
hoe zal dit verhaal in elkaar steken met sets als Sennheiser EW en de wannabie-kapie's van dap?
Topic: powercon blauw of wit? (8-1-2007 22:20:00)hoe zal dit verhaal in elkaar steken met sets als Sennheiser EW en de wannabie-kapie's van dap?
Je moet het zien alsof de kleur de stekker bepaald.
Blauw als input
Grijs als output
En ja, natuurlijk kun je het ook andersom doen, maar dat is hetzelfde als je zelf bepaald dat je liever pinnen ipv bussen voor voeding gebruikt
Idd, knap dom en levensgevaarlijk.
Houd je dus gewoon aan de standaard.
Ooit wel eens een snoer gezien met een schuko stekker en een grijze powercon? Neen dus....
Topic: Stroom berekening voor ventilator (20-12-2006 17:17:00)Blauw als input
Grijs als output
En ja, natuurlijk kun je het ook andersom doen, maar dat is hetzelfde als je zelf bepaald dat je liever pinnen ipv bussen voor voeding gebruikt
Idd, knap dom en levensgevaarlijk.
Houd je dus gewoon aan de standaard.
Ooit wel eens een snoer gezien met een schuko stekker en een grijze powercon? Neen dus....
Ik ben het helemaal met Dré eens.
Nog zo iets:
2 motoren levert beide exact 200pk.
Welke heeft meer vermogen? De benzine of de diesel.
Ik heb twee zakken van exact 1kg.
Welke weegt zwaarder? Met veren of met ijzer?
3kW is drie 3kW basta!
Topic: 100 volt versterking (9-11-2006 19:53:00)Nog zo iets:
2 motoren levert beide exact 200pk.
Welke heeft meer vermogen? De benzine of de diesel.
Ik heb twee zakken van exact 1kg.
Welke weegt zwaarder? Met veren of met ijzer?
3kW is drie 3kW basta!
Die Monacor PA-2000 zijn al ruige bakken en leveren dan nog 200W RMS/260W MAX.
In de 100V is het helaas niet als in de PA: ik zet een flinke kast weg en een klein versterkertje... maar zul je met de speakerinstelling al keuzes moeten maken.
PS: Een PA-2000 kostte in die tijd FL 1649,-- ik heb alleen geen idee of het hier om incl. of excl. gaat?
Topic: 100 volt versterking (8-11-2006 23:19:00)In de 100V is het helaas niet als in de PA: ik zet een flinke kast weg en een klein versterkertje... maar zul je met de speakerinstelling al keuzes moeten maken.
PS: Een PA-2000 kostte in die tijd FL 1649,-- ik heb alleen geen idee of het hier om incl. of excl. gaat?
IS 40W per speaker niet wat absurd hoog voor achtergrod muziek
Ik doe regelmatig 100V systemen ophangen maar dan hebben we het vaak over (RCF) horens die we op een watt of 10 instellellen en de laatste in een straat of hoek willen we nog wel eens op 20watt zetten. Nou daar wil je niet voor staan hoor!
Alles aangestuurd met Monacor PA-2000 eindtrapppen en via 2,5mm2 rood/zwarte "dropveter"
Bij 100V tel je al je aangesloten vermogen op en daar moet je versterken MINIMAAL aan zitten, liefst wat over. In deze techniek bepaalt het vermogen van de speaker/hoorn wat er uit de versterker "getrokken" wordt.
880watt aan 100V kun je ongeveel een heel parcours van een marathon mee hangen mocht je t willen. Kijk maar eens goed naar de horens, vaak kun je inderdaad de achterkap losschroeven en het vermogen instellen. Speel daar eens wat mee. Met een wat of 10/15 kun je al flinke evenementen voorzien, zeker met 20 horens!
Topic: Bose 802 (6-11-2006 17:43:00)
Ik doe regelmatig 100V systemen ophangen maar dan hebben we het vaak over (RCF) horens die we op een watt of 10 instellellen en de laatste in een straat of hoek willen we nog wel eens op 20watt zetten. Nou daar wil je niet voor staan hoor!
Alles aangestuurd met Monacor PA-2000 eindtrapppen en via 2,5mm2 rood/zwarte "dropveter"
Bij 100V tel je al je aangesloten vermogen op en daar moet je versterken MINIMAAL aan zitten, liefst wat over. In deze techniek bepaalt het vermogen van de speaker/hoorn wat er uit de versterker "getrokken" wordt.
880watt aan 100V kun je ongeveel een heel parcours van een marathon mee hangen mocht je t willen. Kijk maar eens goed naar de horens, vaak kun je inderdaad de achterkap losschroeven en het vermogen instellen. Speel daar eens wat mee. Met een wat of 10/15 kun je al flinke evenementen voorzien, zeker met 20 horens!
En uit eigen ervaring:
Bose 402's zonder controller: kun je beter 100V horens hangen, heb je nog beter geluid ...
Topic: 9V oplaadbare batterijen (6-11-2006 17:34:00)Bose 402's zonder controller: kun je beter 100V horens hangen, heb je nog beter geluid ...
Ik werk zelf met meerdere Sennheiser EW sets.
Koop zo nu en dan in de aanbieding blister verpakkingen DURACELL M3 9V blokken bij de groothandel.
Voor aanvang van grotere show's / optredens gaat er in iedergeval een nieuwe in. Zeker als ik er zelf niet bij ben. Blokken die "over" blijven gaan mee voor eigen drive in gebruik, soundcheks of repetities.
Ook bij (sport-) evenementen waar ik zelf bij ben blijven ze gewoon zitten tot hij er mee stopt. Een halve minuut stil is geen ramp.
En tevens: bij gebruik van draadloos reken ik deze extra kosten gewoon door. Ik ga niet bezuinigen op een paar batterijen als ik voor honderden euro's aan handzenders weg zet. Dat risico ga ik niet nemen.
Ook raadzaam om volle batterijen uiteraard zo lang mogelijk in de verpakking te laten zitten, gebruikte te merken voor andere doeleinden en lege meteen achterlaten bij de klant...
Koop zo nu en dan in de aanbieding blister verpakkingen DURACELL M3 9V blokken bij de groothandel.
Voor aanvang van grotere show's / optredens gaat er in iedergeval een nieuwe in. Zeker als ik er zelf niet bij ben. Blokken die "over" blijven gaan mee voor eigen drive in gebruik, soundcheks of repetities.
Ook bij (sport-) evenementen waar ik zelf bij ben blijven ze gewoon zitten tot hij er mee stopt. Een halve minuut stil is geen ramp.
En tevens: bij gebruik van draadloos reken ik deze extra kosten gewoon door. Ik ga niet bezuinigen op een paar batterijen als ik voor honderden euro's aan handzenders weg zet. Dat risico ga ik niet nemen.
Ook raadzaam om volle batterijen uiteraard zo lang mogelijk in de verpakking te laten zitten, gebruikte te merken voor andere doeleinden en lege meteen achterlaten bij de klant...