Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remco

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 143 bijdrage(n) van Remco (Pagina: 8 van 15)

Topic: Welke actieve luidsprekers? (19-10-2004 16:12:00)
Ja, het budget wordt nu de beperkende factor.

Ik denk dat je in jou geval (je komt redelijk vaak laag tekort) wellicht toch het beste kunt kiezen voor de iets minder fraai klinkende 15/1" combi, dan voor de 12/1" combi die je nu hebt. Met een beetje eq kun je uit een 15/1" nog wel een aardige klank krijgen en meer laag heb je dan zeker.

Natuurlijk is een 15/2" combi het mooist, maar ook wel weer prijzig en zwaar.
Topic: Welke actieve luidsprekers? (18-10-2004 14:25:00)
Hoi Sylvia, de Art500 kasten van mij (dus de passieve) zijn inderdaad te koop.

Ik heb je een mailtje gestuurd.
Topic: Welke actieve luidsprekers? (6-10-2004 16:33:00)
Hoi Sylvia,

Wanneer je vindt dat je wat laag te kort komt, zal dit met vrijwel alle 12" 2-weg speakers het geval zijn uit deze prijsklasse. Ik zou dan ook zeggen, koop een 15/1-2" kast als je niet met een subje wilt gaan slepen. Zoals al vaker genoemd is, is de mid-weergave van deze kasten slechter dan een 12" variant. Maargoed ieder voordeel heeft zijn nadeel. Dus of een subje erbij en de 12" kasten houden of een 15" 2 of 3-weg kast kopen. Wanneer je in je eentje bent komt het er vaak opneer, dat je liever wat vaker met lichtere spullen loopt dan enkele keren met zwaardere. Actief is wellicht in dit geval de minder goede optie.
Ikzelf heb de ART-500 (15/2") kast nog ergens in een hoek staan. Die klinken vrij aardig en hebben een redelijke bas-weergave. Nadeel is ook hier weer het gewicht.
Ik denk dat je even voor jezelf moet nagaan tot hoeveel kg. de kast mag wegen. In jouw geval speelt dat wel een belangrijke rol zo te lezen.

Groeten, Remco
Topic: JBL mpro serie (29-9-2004 17:05:00)
Mr. Edie, zou je ze werkelijk op voorraad nemen? Je bent toch niet iedere dag op pad met die speakers? Gewoon lekker bestellen wanneer ze ooit kapot zijn.
Topic: SUB-meeting (29-9-2004 13:18:00)
Ik durf nu nog niet met zekerheid te zeggen of ik kan, maar mocht het uitkomen kan ik wel even bv. 2 F218's en 2 RES 5's van Funktion One meenemen, met wat processing en QSC Powerlight's.

Kan dan trouwens ook wel een FMS-600 mixer van Formula Sound meenemen. Die klinkt erg lekker.
Topic: Welke speakers in mijn ESW 1015's...? (1-7-2004 01:53:00)
Zo uit het hoofd dacht ik dat er in de 15" kast van RCF, de RCF L15S800 zat. Dat is een redelijk dure speaker. Bel of mail gewoon even voor de juiste gegevens naar Konitech.

Als die te duur is kun je er altijd nog een kwaliteits speaker in doen van bv. B&C, 18Sound, Beyma, P.Audio, Eminence etc. Wel even goed bekijken welke je voor jou kast nodig hebt he...
Topic: Spetterlak (28-6-2004 17:46:00)
Voor HK-lak kun je het beste even informeren bij de importeur; Wils. www.wils.nl
Topic: Master DL1802 of American Audio V-4000+ (14-6-2004 18:50:00)
Bedenk wel even dat wanneer je deze Master Audio versterker niet in Duitsland koopt, maar gewoon hier in Nederland dat hij duurder uitvalt. De adviesprijs staat op zo'n 1500 euro ex btw. Dat komt dus wel een stukje hoger uit dan de 4000.
Topic: Prijsoffertes.. (12-6-2004 12:57:00)
Hallo Tim,

Heb je tegen beide bedrijven duidelijk gemaakt dat het om een groot feest voor dit aantal mensen gaat? Hoe diep/breed/hoog is de ruimte dan ongeveer. Ik vind beide opgaven qua geluid redelijk krap, 3500 man is een aardige zaal, waar ik toch wat meer zou neerzetten als het om een dance-feest gaat. Of is er mogelijk gewoon weinig budget en dat er bezuinigd wordt op het geluid?

Succes in ieder geval.
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (11-6-2004 21:05:00)
Ja dat ligt aan het gebruik natuurlijk. Een wiel gaat in de touring-branch toch vaak door vuil/water/bier etc. Dan wil ik wel dat hij het een tijdje blijft doen.