Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BENjpt
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 97 bijdrage(n) van BENjpt (Pagina: 8 van 10)
Topic: Slechtste ervaring (4-3-2003 21:04:00)
Waar je vroeger 20 seconden rookte, rook je nu 5 seconden voor hetzelfde effect.Dus 4x zo minder drukken met een prijsverschil van 2,5... dus eigenlijk is die JEMM goedkoper.. ;-)Topic: belasting (12-2-2003 10:28:00)
maar het lijkt me sterk dat je door een zwart t-shirt of wat dan ook iets wits kan zien.precies.. zwart t-shirt absorbeerd alles. Wit t-shirt fluoriseerd, echter niet bij die zwarte BH (meer donkere 'plek' dan rest van t-shirt)... Nou ja ik test het wel ff met mn vriendin (zal wel ff duren...
) Topic: Probleem?? met DMX afsluitweerstand met dre's ledje? (6-2-2003 13:20:00)Nee, wit licht op bij blacklight
Oooh op die fiets
Volgens mij heb Dre gelijk... wit licht op zwart absorbeerd, dus wanneer iemand een wit t-shirt aanheeft en een zwarte BH, dan zie je 2 zwarte rondjes
Topic: Afschrijving (17-1-2003 17:37:00)
250 watt DMX scanner
hoge lichtopbrengst
15 kleuren, 13 gobo's
299 pleuro p/sHe dat is goedkoper als Dre (EUR 357)
.... waar heb je die prijs vandaan?
(ik heb nl nog nergens iets gezien die de producten goedkoper wegdoet als newline.. slijmslijm
)
LOL altijd leuk die stories...
Het enige wat ik wel eens meerdere keren had, was het doorslaan van een triac in de lichtcontroller (zo´n bekende 4-kanaals, schuko uit)... belasting 300 watt (par56), mogelijk volgens specs: 5A (± 1,1 KW)... Maar het doorslaan van een triac heeft de nare gewoonte dat je lamp niet uitgaat, maar blijft branden
/
.. Altijd maar ff de parlamp eruit trekken. (controller is ingebouwd)..
Voor de rest nog nooit ellende meegemaakt.. (gauw afkloppen..
)
greezz
Topic: Verschillen rookmachine-vloeistof-test (12-2-2003 10:35:00)
Het enige wat ik wel eens meerdere keren had, was het doorslaan van een triac in de lichtcontroller (zo´n bekende 4-kanaals, schuko uit)... belasting 300 watt (par56), mogelijk volgens specs: 5A (± 1,1 KW)... Maar het doorslaan van een triac heeft de nare gewoonte dat je lamp niet uitgaat, maar blijft branden
/
.. Altijd maar ff de parlamp eruit trekken. (controller is ingebouwd)..Voor de rest nog nooit ellende meegemaakt.. (gauw afkloppen..
)greezz
Tom schreef:
Je moet hem alleen wél leren te doseren.Waar je vroeger 20 seconden rookte, rook je nu 5 seconden voor hetzelfde effect.
Toch even een vraag wat bij mij omhoog opborrelt
...
Als ik als 'bedrijf' spullen verhuurt etc. aan derden dan is het sowieso al wenselijk dat je een Kvk nummer heb (t.b.v. BTW bon). Maar wanneer ik geen winst draai (omzet=investering etc.), dan hoef ik dus verder geen belasting meer te betalen (inkomsten/omzet belasting etc.)?
Maar het lijkt me dat je, als je een kvk hebt, sowieso altijd aangifte moet doen?
gr.
Topic: Blacklight effecten (7-2-2003 16:21:00)
...Als ik als 'bedrijf' spullen verhuurt etc. aan derden dan is het sowieso al wenselijk dat je een Kvk nummer heb (t.b.v. BTW bon). Maar wanneer ik geen winst draai (omzet=investering etc.), dan hoef ik dus verder geen belasting meer te betalen (inkomsten/omzet belasting etc.)?
Maar het lijkt me dat je, als je een kvk hebt, sowieso altijd aangifte moet doen?
gr.
robbert schreef:
haha dat is natuurlijk de enige reden waarom jij een drive in bent begonnen:Dmaar het lijkt me sterk dat je door een zwart t-shirt of wat dan ook iets wits kan zien.
) ff een vraagje wat in de buurt van topic ligt.. Weet iemand of die Multidim pack (showtec) een ingebouwde terminator heeft? Ik had ooit eens begrepen dat er DMX dimmerpacks op de markt zijn, die automatisch afsluitweerstand activeren als de doorlus (DMX out) niet wordt bekabeld.
Of is dit bullshit?
Topic: Blacklight effecten (6-2-2003 13:15:00)Of is dit bullshit?
Tom schreef:
Dré schreef:
Andersom???
Oooh op die fiets
Allereerst bedankt voor de reacties.
Zelf doen wij momenteel:
omzet Licht en geluid dienst
omzet licht en geluid verhuur
omzet licht verhuur (*)
omzet licht dienst
omzet geluid verhuur (*)
omzet geluid dienst
omzet recording
inkoop algemeen (zoals stroomkabel, kantoorartikelen etc.)
inkoop geluid
inkoop licht
kosten opslagplaats (huur)
Dus als ik je goed begrijp Dre, is dit voldoende gespecificeerd? Zolang ik mijn kosten, hoe globaal de benaming van die kosten op de balans ook is, kan aantonen met mijn bonnen.. is het goed?
ps moet je serieus ook journaalposten maken? Is het niet voldoende om de aankoopbonnen en uitgaande facturen (omzet) te bewaren/
Topic: Afschrijving (16-1-2003 16:03:00)
Zelf doen wij momenteel:
omzet Licht en geluid dienst
omzet licht en geluid verhuur
omzet licht verhuur (*)
omzet licht dienst
omzet geluid verhuur (*)
omzet geluid dienst
omzet recording
inkoop algemeen (zoals stroomkabel, kantoorartikelen etc.)
inkoop geluid
inkoop licht
kosten opslagplaats (huur)
Dus als ik je goed begrijp Dre, is dit voldoende gespecificeerd? Zolang ik mijn kosten, hoe globaal de benaming van die kosten op de balans ook is, kan aantonen met mijn bonnen.. is het goed?
ps moet je serieus ook journaalposten maken? Is het niet voldoende om de aankoopbonnen en uitgaande facturen (omzet) te bewaren/
Ook mog een vraagje:
Aangezien wij ook bezig zijn met die hele kvk gebeuren.. is alles tot nog toe 'officieel' prive inbreng. Nou hebben wij in principe alle bonnen nog en aan de hand daarvan de waarde bepaalt (20% p/j minder over 4 jaar) dus kun je in geld uitgedrukt je prive inbreng op de balans zetten...(toch?) Maar waar het mij om gaat is onder welke noemer je iets presenteert op de balans. Namelijk: aankoop geluid, licht en algemeen, kantoorartikelen etc. kunnen we allemaal wel verzinnen, maar hoe ver ga je met specificatie van het product/apparaat? Dus: vermeldt ik lichtaankoop: 'par56 se't (bestaande uit par, controller/bekabeling etc.) of zeg ik lichtaankoop: 'par56', lichtaankoop: 'controller' en bekabeling aankoop: 'harting + multikabel' of zoiets? Hoewel je dan misschien een hoop productgroepen moet creeren op de balans is dit wel makkelijker terug te leiden naar de aankoopbon (die je toch nodig heb als bewijs.. denk ik?).
Wat handige tips/advies/ervaring??
Topic: scans (16-1-2003 15:50:00)Aangezien wij ook bezig zijn met die hele kvk gebeuren.. is alles tot nog toe 'officieel' prive inbreng. Nou hebben wij in principe alle bonnen nog en aan de hand daarvan de waarde bepaalt (20% p/j minder over 4 jaar) dus kun je in geld uitgedrukt je prive inbreng op de balans zetten...(toch?) Maar waar het mij om gaat is onder welke noemer je iets presenteert op de balans. Namelijk: aankoop geluid, licht en algemeen, kantoorartikelen etc. kunnen we allemaal wel verzinnen, maar hoe ver ga je met specificatie van het product/apparaat? Dus: vermeldt ik lichtaankoop: 'par56 se't (bestaande uit par, controller/bekabeling etc.) of zeg ik lichtaankoop: 'par56', lichtaankoop: 'controller' en bekabeling aankoop: 'harting + multikabel' of zoiets? Hoewel je dan misschien een hoop productgroepen moet creeren op de balans is dit wel makkelijker terug te leiden naar de aankoopbon (die je toch nodig heb als bewijs.. denk ik?).
Wat handige tips/advies/ervaring??
ff een vraagie... kent de cyclone mirror mode?
Topic: scans (10-1-2003 14:26:00)Hurricane schreef:
Zijn de Showtec Cyclone's niet wat?250 watt DMX scanner
hoge lichtopbrengst
15 kleuren, 13 gobo's
299 pleuro p/s
.... waar heb je die prijs vandaan?(ik heb nl nog nergens iets gezien die de producten goedkoper wegdoet als newline.. slijmslijm
)