Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Koen van der k
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 79 bijdrage(n) van Koen van der k (Pagina: 8 van 8)
Topic: Probleem JBL MPX 1200 (23-6-2009 09:16:00)Neodimium drivers, SMPS, PWM endstages, DSP's ... het gewicht is drastisch afgenomen en de flexibiliteit / onderlinge compatibiliteit tussen de ranges (scope / UFM / source / Target) toegenomen. Check de Duran site maar 's.
Groeten !Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (8-6-2009 14:29:00)
Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.Kan, voor een paar cent extra, prima via een aparte voeding (scheelt nog in sluimerverbruik ook). Voor PA is dat laatste uiteraard niet boeiend (maar het inschakelgedrag is wel degelijk boeiend zoals we maar weer eens zien in dit topic).Ha Dré, OK, wist niet dat daar 'n bepaalde wetgeving of richtlijnen aan waren verbonden. Voor consumergebruik prima, maar nogmaals vallen dit soort apparaten mijns inziens onder de categorie PA gebruik en daar gelden (zoals ieder weet) wat andere gebruiksnormen.
Groeten !Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (5-6-2009 11:11:00)Yo Tom!
Shitload verlengkabel ertussen leggen helpt ook, maar is niet praktisch
! Je kan er een inschakelstroombegrenzer inbouwen. Voor een paar tientjes bij de electronicaboer te koop.... da's wel erg creatief. Gewoon sequentieel inpluggen. Overigens biedt het interieur van die amp niet zoveel ruimte daar nog eens een hobbywerkje in te plaatsen en vervalt de garantie. Als je het buiten de amps omdoet zou het wel kunnen, wel goed op de veiligheid letten (speciale kastjes, relais' en klemmenstroken)
GroetenTopic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (5-6-2009 09:35:00)
... lastig om simpele dingen te verwoorden, en dan moet 't nog kloppen en boeiend blijven
Met actief / passief is het handig aan te duiden of je het over een systeem of over filtering hebt. Actief systeem = selfpowered; actief gefilterd = met 'n (actief) x-over in je signaalpad, dus geen passieve filters op LS level.
Voorts zouden er nog wat nuances kunnen worden aangebracht mbt clippen etc. maar iedereen weet denk ik wel wat ermee wordt bedoeld.
Wat mij interessant lijkt als basisinformatie is ook daadwerkelijk uitgaan van de basis; voor welke toepassing heb ik welke geluidsdruk nodig op welke positie, welke compromissen moet ik sluiten en dan het stukje welke tools (apparatuur) ga ik daarvoor nodig hebben. Mijns inziens gaat het tot dusver nog enkel over het stukje apparatuur en als het de bedoeling is in die hoek te blijven lijkt het me nuttig wat info te verstrekken over signaallevels (mic / line), werking van gebalanceerde en ongebalanceerde signaaloverdracht, impedanties (was al toegelicht) en wellicht nog wat 100V materie (dan heb je gelijk transformatie / stroom / spanning / vermogen / impedantie in één keer te pakken).
Prettige discussie (en geniet van het lekkere weer) !Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (28-5-2009 20:44:00)
... geen probleem, laat maar weten als ik iets voor je kan betekenen.
Groeten !
Topic: Axys Flex Range B89/U92 (19-6-2009 14:14:00)Groeten !
big bang schreef:
Nu het topic toch gekikt is bij deze dan misschien leuk om te vermelden dat de source reeks recentelijk weer flink ge-update is. Elke kast heeft nu een eigen processor welke je aan de pc kunt hangen (en wat er verder veranderd is zou ik na moeten vragen).Groeten !
Dré schreef:
Koen van der k schreef:
... er zijn ook fabrikanten die het netjes met 'n inrushlimiter oplossen.Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.
Het laatste stukje van de discussie vind ik onzinnig; alsof je 'n (touring) amprack altijd onder spanning hebt, en dan nog; over welke wattages hebben we 't dan.
Ik denk dat je de essentie van dat stukje gemist hebt. De essentie is namelijk dat een gebruiker niet kan weten of een apparaat een gedeelte heeft dat altijd onder spanning staat (omdat de plicht tot melding daarvan (middels stand-by led bijvoorbeeld) pas geldt als het sluimerverbruik boven een bepaalde waarde komt). Die essentie bevat dus NUL groene gedachten.Groeten !
TB schreef:
total tommy schreef:
maar moet ik ze dan 1 voor 1 aansluiten aan het net of zijn er andere oplossingen voor dit probleem?Shitload verlengkabel ertussen leggen helpt ook, maar is niet praktisch
! Je kan er een inschakelstroombegrenzer inbouwen. Voor een paar tientjes bij de electronicaboer te koop.Groeten
... er zijn ook fabrikanten die het netjes met 'n inrushlimiter oplossen.
Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.
Het laatste stukje van de discussie vind ik onzinnig; alsof je 'n (touring) amprack altijd onder spanning hebt, en dan nog; over welke wattages hebben we 't dan. Bij fixed install wordt in 'n beetje fatsoenlijke installatie de racken middels spanningssloffen geschakeld dus ook daar "CO2 verantwoord".
Groeten !
Topic: Basisinformatie geluid (1-6-2009 09:53:00)Reden dat de SMPS altijd onder spanning blijft heeft mijns inziens te maken met Remote Control ... beetje lastig 'n amprackje dat compleet spanningsloos is remote te kunnen schakelen.
Het laatste stukje van de discussie vind ik onzinnig; alsof je 'n (touring) amprack altijd onder spanning hebt, en dan nog; over welke wattages hebben we 't dan. Bij fixed install wordt in 'n beetje fatsoenlijke installatie de racken middels spanningssloffen geschakeld dus ook daar "CO2 verantwoord".
Groeten !
... lastig om simpele dingen te verwoorden, en dan moet 't nog kloppen en boeiend blijven
Met actief / passief is het handig aan te duiden of je het over een systeem of over filtering hebt. Actief systeem = selfpowered; actief gefilterd = met 'n (actief) x-over in je signaalpad, dus geen passieve filters op LS level.
Voorts zouden er nog wat nuances kunnen worden aangebracht mbt clippen etc. maar iedereen weet denk ik wel wat ermee wordt bedoeld.
Wat mij interessant lijkt als basisinformatie is ook daadwerkelijk uitgaan van de basis; voor welke toepassing heb ik welke geluidsdruk nodig op welke positie, welke compromissen moet ik sluiten en dan het stukje welke tools (apparatuur) ga ik daarvoor nodig hebben. Mijns inziens gaat het tot dusver nog enkel over het stukje apparatuur en als het de bedoeling is in die hoek te blijven lijkt het me nuttig wat info te verstrekken over signaallevels (mic / line), werking van gebalanceerde en ongebalanceerde signaaloverdracht, impedanties (was al toegelicht) en wellicht nog wat 100V materie (dan heb je gelijk transformatie / stroom / spanning / vermogen / impedantie in één keer te pakken).
Prettige discussie (en geniet van het lekkere weer) !
Op de vlakte ... ? Ik meen dat ik je dat meetverslagje (nog) niet heb verstuurd.
Persoonlijk vind ik de zaken die tijdens de meting zijn geconstateerd dusdanig dat het minstens enige bedenkingen oproept. Niet goed functionerende limiter, sneuvelen van een kanaal tijdens (standaard) tests, specs niet halen (bandbreedte), flink HF residu en overspraak zijn voor mij iig verontrustend genoeg. Laten we hopen dat het incidenteel en exemplarisch was, helaas kreeg ik geen tweede meer mee van m'n klant ;-)
Of je je in de praktijk zorgen moet maken; weergevers zouden het overleefd hebben (als dat het criterium zou zijn). Qua klank kan ik er niets zinnigs over zeggen. Qua waar-voor-je-geld is het de moeite van het proberen waard, als dit soort apparatuur in je (markt)segment valt.
Groeten !
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (28-5-2009 17:07:00)Persoonlijk vind ik de zaken die tijdens de meting zijn geconstateerd dusdanig dat het minstens enige bedenkingen oproept. Niet goed functionerende limiter, sneuvelen van een kanaal tijdens (standaard) tests, specs niet halen (bandbreedte), flink HF residu en overspraak zijn voor mij iig verontrustend genoeg. Laten we hopen dat het incidenteel en exemplarisch was, helaas kreeg ik geen tweede meer mee van m'n klant ;-)
Of je je in de praktijk zorgen moet maken; weergevers zouden het overleefd hebben (als dat het criterium zou zijn). Qua klank kan ik er niets zinnigs over zeggen. Qua waar-voor-je-geld is het de moeite van het proberen waard, als dit soort apparatuur in je (markt)segment valt.
Groeten !
Ha heren, ja, ik zit meer op het J&H forum dan hier maar zag dit toevallig voorbijkomen en eerdere posts verwezen naar mijn meting dus vandaar.
Betreft de 3K6; die meting is van augustus vorig jaar, inmiddels heb ik wta toevoegingen / wijzigingen aan de metingen waaronder THD+N, IMD etc. die in het rapportje van de 3K6 nog niet zijn opgenomen.
Voor diegenen die er 'n kopietje van willen; stuur'n mailte.
Vanzelfsprekend staan in het rapportje alle noodzakelijke gegevens mbt meting, meetapparatuur en DUT (device under test).
Wat nog wel grappig is om te melden is dat na terugsturen van de amp (deze was gesneuveld in de test) naar de fabrikant deze geen fout kon ontdekken ;-)
Amp dus weer terug, door een klant laten testen en ... u raadt het al.
Uiteindelijk is er toch een compleet nieuwe amp onder garantie geleverd.
Nogmaals zegt een meting niets over de klankprestaties van een amp maar geeft mijns inziens wel een aardige indruk van de prestaties en wat je er in de praktijk aan zult gaan hebben.
Groeten !
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (27-5-2009 21:17:00)Betreft de 3K6; die meting is van augustus vorig jaar, inmiddels heb ik wta toevoegingen / wijzigingen aan de metingen waaronder THD+N, IMD etc. die in het rapportje van de 3K6 nog niet zijn opgenomen.
Voor diegenen die er 'n kopietje van willen; stuur'n mailte.
Vanzelfsprekend staan in het rapportje alle noodzakelijke gegevens mbt meting, meetapparatuur en DUT (device under test).
Wat nog wel grappig is om te melden is dat na terugsturen van de amp (deze was gesneuveld in de test) naar de fabrikant deze geen fout kon ontdekken ;-)
Amp dus weer terug, door een klant laten testen en ... u raadt het al.
Uiteindelijk is er toch een compleet nieuwe amp onder garantie geleverd.
Nogmaals zegt een meting niets over de klankprestaties van een amp maar geeft mijns inziens wel een aardige indruk van de prestaties en wat je er in de praktijk aan zult gaan hebben.
Groeten !
Beste forum-ers,
Enige tijd geleden heb ik in mijn werkplaats een meettest verricht op een 3K6, wellicht dat er nog onbeantwoorde technische vragen zijn aangaande de specs of interesse is voor het testrapportje ?
Groeten
Enige tijd geleden heb ik in mijn werkplaats een meettest verricht op een 3K6, wellicht dat er nog onbeantwoorde technische vragen zijn aangaande de specs of interesse is voor het testrapportje ?
Groeten