Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kiebus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 8 van 16)
Topic: Versterker in/uit schakelen dmv stroom erafhalen? (26-3-2008 16:17:00)Nee, ik bedoel niet Oranje-Zwart, ik bedoel echt het toernooi op HC Eindhoven. En mijn bericht was gericht naar Ultrasound
Even off topic
Bedoel je toevallig het internationale A/B toernooi op HC Eindhoven? Hier ben ik 2 jaar geleden ook nog geweest.
Wat betreft het geluid, ik vermoed dat je ook beter wat meer kunt neerzetten. Beter teveel dan te weinig
Topic: 4 aderige speakerkabel (10-3-2008 11:44:00)
Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Ik moet er niet aan denken om over dap setjes te draaien, 99 van de 100 keer is de db uitstoot te weinig.
groeten,
KevinWat een mega ononderbouwde opmerking... Als je probeerd een feit neer te zetten (afkijkers) onderbouw het dan. (Niet dat ik probeer te beweren dat het niet zo kan zijn... )
En als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets....
De X serie van dap is helemaal niet slecht, en klinkt naar mijn idee stukken beter dan menig jbl. Natuurlijk heeft dap ook mega budget series, die niet goed zijn.... Maar daar betaal je dan ook voor.
Speakers goedkoop laten produceren? Doe eens een gok waar de speakers van bijvoorbeeld eaw geproduceerd worden?Topic: Speakers stapelen (26-2-2008 12:35:00)Daar ga ik niet over. Het is meer dat ik het plan moet maken en dan met een prijsje aan het comité voorleggen :P
De versterker is nu echt een K*T ding, dus dat wordt waarschijnlijk ook vervangen.Dan denk ik toch dat het verstandig is om eerst eens te gaan overleggen met die mensen voor je max budget. Want zonder budget kun je simpelweg niet geinformeerd worden. Bedenk je dat 1000 euro niets is voor wat goeds aan te schaffen. Topic: Speakers stapelen (26-2-2008 11:31:00)Nee niet doen, tenminste, niet op spanning. Deze tentpalen zijn niet ontworpen om zijwaardse krachten te kunnen hebben (en ja, als je een ketting of staalkabel gaat spannen, dan komen hier behoorlijke krachten op!)
Als je dat doet, doe het dan zonder de spannen. begin bij beide palen helemaal bovenin, en laat de ketting/touw/staalkabel behoorlijk doorhangen. (Hierdoor krijgen de palen grotendeels verticale krachten te verwerken) Hang daaraan je signaal kabels recht aan op, dus in het midden kortere haken/touwen gebruiken dan bij de palen.
Succes ermeeTopic: hq power speakers????? (21-2-2008 16:19:00)Garantie gaat wettelijk gezien verder dan 1 jaar hoor. Zoek maar eens op internet op consumentenrecht. Dan zul je zien hoeveel recht je hebt als concument, en hoeveel plichten een verkoper heeft. (Helaas is het wel nog altijd zo, dat recht hebben, en recht krijgen twee werelden van verschil zijn... )
Als je versterker bijvoorbeeld een jaar en twee maanden oud is, heb je ZEKER nog recht op garantie. Alleen bijvoorbeeld niet op de volle 100%. Vaak kun je een regeling treffen met je verkoper.
Maar even terug naar het onderwerp, ik ben persoonlijk eigenlijk zeer benieuwd of het technisch gezien wel of niet kan. (Even ervaring weggelaten).
Ik heb ooit eens gehoord dat er een soort 'softstart' in de (schakelaar) van een versterker zit? Als dat het geval is, lijkt het mij niet bevorderlijk voor de versterker dat je het met een harde power aan/uit doet.
Is het trouwens technisch mogelijk om een schakelaar te maken (kopen) die _altijd_ de fase onderbreekt? Dus ongeacht hoe om de stekker is ingestoken?
Topic: Geluid voor een hockeyfeest (10-3-2008 16:19:00)Ik heb ooit eens gehoord dat er een soort 'softstart' in de (schakelaar) van een versterker zit? Als dat het geval is, lijkt het mij niet bevorderlijk voor de versterker dat je het met een harde power aan/uit doet.
Is het trouwens technisch mogelijk om een schakelaar te maken (kopen) die _altijd_ de fase onderbreekt? Dus ongeacht hoe om de stekker is ingestoken?
Emile Schuur schreef:
jordydonze schreef:
Ik werk samen met Mister-mickey. Dit feest is Nuenen, volgende week doen wij ook Oranje-Zwart in Eindhoven, met een andere drive-in. Nikita. Die hebben vorig jaar Oranje-Zwart ook verzorgd.
Bedoel je toevallig het internationale A/B toernooi op HC Eindhoven? Hier ben ik 2 jaar geleden ook nog geweest.
Wat betreft het geluid, ik vermoed dat je ook beter wat meer kunt neerzetten. Beter teveel dan te weinig
Hoe zit dat ook alweer als je 2 verschillende kabels aan elkaar gaat maken (parallel)? Volgens mij is het zo (zeker bij langere stukken), dat door het verschil in weerstand van 2 verschillende kabels, het signaal niet helemaal meer synchroon aankomt op het eindpunt.
Er is vast wel iemand die hier meer over kan vertellen.
Topic: dap speakers (26-2-2008 15:36:00)Er is vast wel iemand die hier meer over kan vertellen.
Smak-Krak schreef:
dap's zijn stelletje smerige afkijkers, en kunnen speakertjes goedkoper laten produceren.Maar de klank kleur vind ik tot nu toe bij de echte merken beter klinken dan die dap's.
Ik moet er niet aan denken om over dap setjes te draaien, 99 van de 100 keer is de db uitstoot te weinig.
groeten,
Kevin
En als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets....
De X serie van dap is helemaal niet slecht, en klinkt naar mijn idee stukken beter dan menig jbl. Natuurlijk heeft dap ook mega budget series, die niet goed zijn.... Maar daar betaal je dan ook voor.
Speakers goedkoop laten produceren? Doe eens een gok waar de speakers van bijvoorbeeld eaw geproduceerd worden?
ikkeikkemij schreef:
Crxtreem schreef:
Budget?De versterker is nu echt een K*T ding, dus dat wordt waarschijnlijk ook vervangen.
Ten eerste moet je versterker dan een belasting van onder de 4 ohm aankunnen per kant (2.66 ohm). Niet om een vooroordeel te hebben, maar ergens vermoed ik dat die dat niet kan...
Vervolgens ga je natuurlijk vooruit in vermogen, maar als dat nou echt een verbetering is, vraag ik me ook af.
Advies, ga van dat budgetmerk af, en spaar door voor gewoon wat betere speakers. Dan heb je met 2 speakers per kant, meer en betere kwaliteit dan dat je zou gaan bereiken met 2x3 speakers...
succes
Topic: Draaien op zwembad (25-2-2008 16:36:00)Vervolgens ga je natuurlijk vooruit in vermogen, maar als dat nou echt een verbetering is, vraag ik me ook af.
Advies, ga van dat budgetmerk af, en spaar door voor gewoon wat betere speakers. Dan heb je met 2 speakers per kant, meer en betere kwaliteit dan dat je zou gaan bereiken met 2x3 speakers...
succes
Even wat algemene info.
In een omgeving zoals een zwembad heb je te maken met een erg hoge luchtvochtigheid. Metaal (staal, ijzer ed) roest hier dus vele malen sneller.
Pas ook op met rvs (roestvaststaal), het chloor (in de lucht) tast de meeste soorten rvs ook aan, dit gaat dan ook roesten. Wil je dit voorkomen, neem dan rvs 316, die heeft daar geen last van.
Topic: Kabels hangen tussen tentpalen (22-2-2008 19:03:00)In een omgeving zoals een zwembad heb je te maken met een erg hoge luchtvochtigheid. Metaal (staal, ijzer ed) roest hier dus vele malen sneller.
Pas ook op met rvs (roestvaststaal), het chloor (in de lucht) tast de meeste soorten rvs ook aan, dit gaat dan ook roesten. Wil je dit voorkomen, neem dan rvs 316, die heeft daar geen last van.
Mr. Edie schreef:
En anders een metalen ketting tussen de palen hangen/strakspannen (uiteraard een best stevige...) en de kabels daaraan 'safen'?Als je dat doet, doe het dan zonder de spannen. begin bij beide palen helemaal bovenin, en laat de ketting/touw/staalkabel behoorlijk doorhangen. (Hierdoor krijgen de palen grotendeels verticale krachten te verwerken) Hang daaraan je signaal kabels recht aan op, dus in het midden kortere haken/touwen gebruiken dan bij de palen.
Succes ermee
Even compleet off topic, maar Jop en Lachbekmelvin, probeer eens wat aan jullie taalgebruik te doen. Het is geen kleuterschool hier, en op deze manier vrees ik dat jullie niet al te serieus genomen worden....
(En als ik het lees, gaan mij de haren recht overeind staan...
)
On-topic, zoals inderdaad al aangegeven, ik denk dat K-112 of K-115 een van de beste speakers is voor jou op dit moment. (Valt nieuw wel een beetje buiten je budget). Moet je alleen eens even kijken hoe je met je versterker zit. Ik ken het ding niet. Hoeveel vermogen kan die leveren?
Topic: versterker stuk (19-2-2008 23:32:00)(En als ik het lees, gaan mij de haren recht overeind staan...
)On-topic, zoals inderdaad al aangegeven, ik denk dat K-112 of K-115 een van de beste speakers is voor jou op dit moment. (Valt nieuw wel een beetje buiten je budget). Moet je alleen eens even kijken hoe je met je versterker zit. Ik ken het ding niet. Hoeveel vermogen kan die leveren?
pinokkio schreef:
er is geen gerantie meer opAls je versterker bijvoorbeeld een jaar en twee maanden oud is, heb je ZEKER nog recht op garantie. Alleen bijvoorbeeld niet op de volle 100%. Vaak kun je een regeling treffen met je verkoper.