Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van StijnS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 8 van 20)

Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (27-1-2012 23:54:00)
Bloopers & opschepperij... Wie van jullie heeft er ook dergelijke ervaringen met een intercom? Wat een onzin je soms op zo'n ding hoort... Ongelooflijk!
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (27-1-2012 18:07:00)
Mijn ergernis van gisteravond had even heel slecht kunnen uitdraaien...
Vandaag hadden we een optreden, waarvoor we onze spiksplinsternieuwe Robert Juliat Super Korrigan volgspot hadden ingezet. Gisteren was het opbouw & repetitie. Tijdens de repetitie sta ik bij die volgspot en *snif snif* wat stinkt hier toch zo? Ik dacht eerst dat dat het nieuwe van de spot was, die nog een beetje moest inbranden. Na een tijdje zie ik een rookpluim opstijgen uit de ballast...
Wat blijkt? Een kroonsteen in de ballast was niet aangedraaid (de draad zat er gewoon los in!), en dat stond te vonken. Resultaat: 1 stuk van het kroonsteentje compleet opgefikt. En dat voor een bedrijf waarvan de slogan "Uncompromising quality since 1919" is...
Topic: Verwarmen van Schuur (Nieuwjaarsparty) (1-12-2011 18:55:00)
- Veel bezoekers
- Ze goed wat alcohol schenken sneaky :V
- Ze laten feesten als een gek
en de technische oplossing:
- Parren, véél parren laugh :D

(P.S. Waar gaat het feest door? Ben nog op zoek naar een leuke feestlocatie in Belgisch Limburg razz :p )
Topic: lichtsturing (12-11-2011 21:46:00)
De Enttec Open DMX werkt ook met Chamsys.
Topic: Moving Heads (16-10-2011 22:18:00)

bomdes schreef:

eenmaal je een demo van Robe hebt gehad laat je Martin in wel liggen denk ik :)
Ook dat kan ik prima beamen. De enige Martin die hier nog binnen komt is Martin Audio... sneaky :V
Topic: Live mixer (4-8-2011 21:14:00)
Hoewel ik niet ontevreden ben over de Mixwizard 16/2 kan ik je aanraden om ook even te kijken naar digitale tafeltjes.
Bij voorbeeld een 01V van Yamaha kun je 2dehands wel makkelijk voor 600 euro vinden. Ik heb er al veel bandjesavonden op gemixt en dat is me nog nooit tegen gevallen...
Topic: speakerkabel? (31-7-2011 20:26:00)
Een belangrijk criterium: De kleur... wink ;)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (27-6-2011 14:51:00)
Om wat meer diepte in m'n lichtshows te krijgen plaats ik graag enkele parren op vloerstatiefjes. Ik tape heel dat statiefje vast aan de vloer, en nog zijn er mensen (aka bandleden) die vinden dat ze die parren weg moeten zetten, een andere kant op draaien...

Ook willen ze opeens (zonder het te vragen) een backdrop ophangen, meppen ze met hun ladder enkele parren van m'n backtruss scheef... ARGHH
Topic: Avolites tiger touch ervaring (9-6-2011 23:30:00)
Ik had op de Pearl Expert ook problemen om zelfgetekende legends op te slaan op m'n paletten. Soms pakt ie het, soms niet... Pearl Expert draait ook op Titan V4...
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (9-5-2011 17:02:00)

Douwe schreef:

Het kan aan mij liggen maar als zendertechnicus ben je volgens mij, moreel verplicht om de zenders die backstage zijn te mute'en.
Mooi, wil ik jou tijdens de voorstelling wel eens op- en neer zien rennen tussen FOH en backstage.
Microfoons muten doe ik wel met de mute knopjes op de mengtafel.

Het ging hier over oude Shure beltpacks met kanalen die elkaar blijkbaar gedeeltelijk overlapten. Als je dan een zender uitschakelde kwam er een enorme hoop ruis binnen op de bijbehorende ontvanger... (En dan hield ik nog 11 kanalen ruimte tussen 2 zenders!)