Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Michael

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 7 van 20)

Topic: BEHRINGER B1800X de filter eruit halen (23-3-2004 17:51:00)
Dré Subjectief is het zeker maarja zo heb ik het ervaren. Nu zeg je me dat de filter eruit halen geen voordelen eigenlijk heeft en daarbij geen vermogen slurpt. Daar kan ik je toch dik en dubbel zeggen dat het wel degelijk het geval is. Ik heb de crossover uit de basjes laten verwijderen omdat ik erg ontevreden was over hun prestatie (met of zonder cross er kwam even veel hoog door) Na het verwijderen van de crossover was het klank van deze kast dus wel degelijk veranderd en leverde hij toch wel degelijk meer vermogen. Als je me niet gelooft mag je rustig eens een keertje hier naar het druiperige limburg komen je bent dan van harte welkom wink ;) Michiel ik had het ook niet over de fase maar denk dat ik een beetje slecht gelezen heb. Wel gezegd dat als de crossover in de behringer kastjes goed zijn werk deed het nooit nodig was omd e crossover eruit te halen netzo als mijn TSA subjes. Er is een verschil beste Dré natuurlijk, ik ga het niet verklaren daar ben ik nog nooit goed in geweest maar praktijk heeft mij geleerd dat een B-1800X zonder cross toch echt veel beter werkt dan met, wat op zich al niks goeds zecht over de ingebouwde crossover. Dat de crossover de speaker ind e kast ondersteund lijkt me al helemaal niet geval of ze moeten een begrenzer op die cross hebben gezet om zo het vermogen naar de speaker te verminderen zodat hij toch 400 watt kan verwerken maarja zonder cross gebruik ik ze nu allemaal en allemaal leven ze nog dus....
Topic: BEHRINGER B1800X de filter eruit halen (23-3-2004 16:41:00)
Ik ben door ekal al gemeeld mar ik heb eht ombouwen door de dealer laten doen. Wel lekker gemakkelijk. Ik heb het gevoel dat sommige mensen hier met de crossover de plank misslaan. Rekal wil de crossover uit de baskasten halen omdat de baskasten zonder crossover veel meer vermogen loeveren dan met. Ik heb bij mij in alle baskasten de crossover eruit gehaald en zeker zonder spijt. Rekal wil hetzelfde doen aangezien hij zelf nog een losse crossover heeft liggen. waarom een vermogenslorpende en ook nog uitermate slecht werkende crossover in een baskast laten zitten als hij zonder:

1. Veel beter klinkt
2. Geen hoog weergeeft (mits gebruikt met externe crossover)
3. Veel meer vermogen levert
4. Ook nog voelbaar dieper gaat

Er is me een ding opgevallen bij die ingebouwde crossovers van de B-1800X kasten. Met of zonder ingebouwde crossover geven ze bijna even veel mid/hoog weer dus waarom dat ding er nog in laten zitten?
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (10-3-2004 20:59:00)

Roytje schreef:

teknoknights schreef:

=> die PA940 MK2 is al gebruikt op volgende evenementen:
- rock en techno fuiven waar 200 man op de vloer stond (in combinatie met 2x650 en 2x1200W)
- outdoor feesten in combinatie met 2x650 watt (schoolfeest voor 2500 man)
- tentenfeest hier in de buurt voor publiek van 500 man in combinatie met nog een andere PA940 en de 2x650 en 2x1200 W.
zyrax
Keep on dreaming. Nulletje teveel?
Ik ben blij dat je het allemaal weer wat relativeert maar de schade is al aangericht. Ga je eens goed verdiepen in de materie van geluid en de versterking van geluid. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf dit tijdperk ook hebben meegemaakt, alleen zou ik wel ind e toekomst wat beter luisteren anar anderen zodat je wat minder flaters slaat zoals hier wink ;) (goed bedoelt he happy :) )

Veel leesplezier.
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (10-3-2004 20:55:00)
En eens heel goed dit forum doorlezen zou ik zeggen wink ;).
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (10-3-2004 17:43:00)
Ik geloof direkt dat jij op school voor zoveel kinderen hebt gespeeld maar:
Niet alleen met die versterker in combinatie met jouwn 1200 watt en 650 watt speakers!!!!!!!

Die crest en crown versterkers waren voorbeelden van amps die niet kunnen wat jij zegt dat die jb systems amp van jou wel kan maar ze kosten wel 20 keer zoveel!!!!!

bij die laatstgenoemde foto staat in jouwn foto album (beatstation54) dat dat de 1200watt speakers zijn dus..... of hoor jij niet bij beastation54 en heb je geen 1200watt speakers. Jij zei heel duidelijk in je voorgaande posts dat je dat plein had bespeeld met alleen je jb systems amp in combinatie met de 2*650watt en de 2*1200watt boksen. En dan beweerde je ook nog dat het goed klonk en hard ging. Tja al eens mijn eerste post in dit topic gelezen? Nee? DOE DAT DAN MAAR EENS!!!!!! angry angry

En uitgaande van de aparatuur van beatstation 54 is het onmogelijk dat jullie ook maar iets hebben wat ook maar ind e buurt komt van wat jij hier beschrijft dus.....

Ik ben heel benieuwd naar die fotos van je en die scepsis van mij heb je zelf veroorzaakt. Eerst zeg je nee het was een perfecte klank en daarna roep je dat je er geen verstand van hebt. Dit hele topic loopt al van de zowat onbegrijpbare onzin over.

Ik ben heel benieuwd ja naar die fotos. En niet met andermans apparatuur aankomen maar eigen materiaal want dat is ook wat ik hier uit dit topic op maak je hebt het met eigen apparatuur gedaan!
¨
[edit]

pfff ik loop hier wel erg heet maarja.... Zyrax je hebt er zelf om gevraagd wink ;)

[/edit]
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (9-3-2004 22:46:00)
Beste Teknoknight. Je beweert hier dat wat een crown macrotech of crest 8001 niet lukt een jb systems ampje van 2x100w wel lukt: 1850 man van redelijk geluid voorzien op school is echt niet mogelijk hiermee.

Heb je dit topic zelf al eens helemaal zelf dooregelezen en mag ik mischien vragen hoe oud je bent?

Denk toch eens na man!

www.picturestrip.net/beatstation_54/701_Im000011.jpg
www.picturestrip.net/beatstation_54/745_a1.jpg

Dit zijn dus je 1200 watt speakers? (staat bij de foto wink ;))
www.picturestrip.net/beatstation_54/256_a5.jpg
Waar bazeer jij eigenlijk dat 2x1200 watt vermogen van die speakers op? PMPO?
Want daar komt nooit en te nimmer 1200 watt per kastje uit continu!

Zyrax. No offence maar je kunt me toch niet wijsmaken dat je werkelijk gelooft wat je me hier post.
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (8-3-2004 23:32:00)
Sorry voor het botte maar ik krijg het gevoel dat je schroeven niet meer helemaal vast zitten of je hebt hardop zitten dromen van de versterker op het witte paard laugh :D

Als je zo overtuigd bent van je amp kom maar eens langs met je versterkertje en je speakers voor een klein testje, ik wil ze wel eens in aktie zien.
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (7-3-2004 22:31:00)

martijn schreef:

Michael schreef:

Hard noem ik een maagbass waarvan mijn frieten naarboven komen.
eens een Belg, altijd een Belg. laugh :D laugh :D
Tja alleen ben ik in Geleen Nederland geboren, in Valkenburg Nederland opgegroeid en leef ik ook nog steeds daar + studeer ik in Sittard en heb ik de nederlandse nationaliteit net als de rest van mijn familie. Waar komt het belg gedeelte? wink ;)

ps.: Ik ga dit jaar wel verhuizen....... laugh :D

teknoknight. Ik merk al dat je opvattingen over maagbassen en zuivere klank toch een beetje verkeerd liggen. Maagbassen produceert een EV MTL set en consorten niet 650 watt speakertjes van....... met een jb versterker van de laagste kwaliteitsklasse. Hi fi klank komt toch echt niet uit een JB Pa940 amp laat staan zuivere klank op maximale belasting en dan heb ik het nog niet over clipping he.

Verkoop die amp en als je geld hebt ga je eens lekker rond je kijken. Koop je een JB C2-650 en wat JB systems pro 215 live speakers dan heb je lekker wat geluid. Anders mischien gewoon de pro 15 live.

Ja geef maar JB als voorbeeld want als ik behringer pak ben ik weer niet objectief genoeg wink ;) razz :p
Topic: versterker JB SYSTEMS PA940 MK2 (7-3-2004 19:35:00)
Dat harde geluid kan ik ook wel gemakkelijk verklaren. Als speakers over hun nek gaan klinkt het heel hard maar in werkelijkheid doet het gewoon pijn aan je oren wat meeste mensen interpreteren als harde muziek. Hard noem ik een maagbass waarvan mijn frieten naarboven komen en toppen die klinken als een dijk en ik geen last van heb waardoor ik op een feest niets meer versta van wat anderen mij proberen toe te schreeuwen op tien centimeter afstand. razz :p razz :p laugh :D Natuurlijk is dat niet gezond. sad :(

Dat is hard. wink ;)
Topic: crest versterkers ? (4-3-2004 15:29:00)
De CA6 is de professionele serie van crest met versterkers. De cpx zijn de budget bakken van crest die uit persoonlijk ervaringen erg brak zijn vooral de tweede generatie met platte volume knoppen. De eerste generatie zijn best goed. Moet je kiezen tussen deze twee is de keus snel gemaakt. De CA6.

Mijn probleem bij de cpx (alle drie de modellen) was dat ik ze binnen een half uur helemaal dichtspeelde. Het probleem lag toen bij het feit dat de indeling in de versterker niet optimaal was. Hij werd te wearm waardoor hij steeds minder vermogen kon geven en daardoor steeds sneller en op lager vermogen ging clippen totdat hij quasi dichtgespeeld was.