Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kitman
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 86 bijdrage(n) van Kitman (Pagina: 7 van 9)
Topic: Zelfbouw project 15'' subs (eigen ontwerp) (11-3-2007 14:08:00)
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat klinken, en welk rendement de box gaat hebben.
Wat me wel verwondert in het verhaal is het volgende:Volgens de meeste posters is de afstelling van een sub niet zo belangrijk als bij topjes, waar ik weer niet mee akkoord ben, maar waarom dan al die moeite ivm volume en poorten? Gewoon een stevige kast die groot genoeg is en bonken maar.
Ik heb toch het gevoel dat men zich dikwijls tegen spreekt?
Topic: Zelfbouw sub (35Hz of lager, 600watt 4ohm) (23-1-2007 09:37:00)Wat me wel verwondert in het verhaal is het volgende:Volgens de meeste posters is de afstelling van een sub niet zo belangrijk als bij topjes, waar ik weer niet mee akkoord ben, maar waarom dan al die moeite ivm volume en poorten? Gewoon een stevige kast die groot genoeg is en bonken maar.
Ik heb toch het gevoel dat men zich dikwijls tegen spreekt?
@Schuuring. Opteer je dan voor 4 of 8 Ohm, of maakt dat niet uit?
Topic: Zelfbouw sub (35Hz of lager, 600watt 4ohm) (15-1-2007 09:42:00)volgens mij zijn er meer speakers kapot gespeeld door te lichte overstuurde versterkers dan door te zware, dan moet je wel je oren gebruiken.
Topic: Zelfbouw sub (35Hz of lager, 600watt 4ohm) (12-1-2007 09:16:00)Even een vraagje tussendoor, men spreekt hier over hybride kasten.
Waarom wordt dat zo genoemd? Ik heb het ingetypt bij zoeken maar ben ook niet wijzer gworden. En kan men dan mischien ook even vertellen wat het voordeel hiervan is.
Is het dan beter om 2X 500 W sub te nemen ipv 1X 1000 W ?
Topic: b&c 15 PW40 - 8 (2-1-2007 09:48:00)Waarom wordt dat zo genoemd? Ik heb het ingetypt bij zoeken maar ben ook niet wijzer gworden. En kan men dan mischien ook even vertellen wat het voordeel hiervan is.
Is het dan beter om 2X 500 W sub te nemen ipv 1X 1000 W ?
Staat hier of ergens anders beschreven hoe je de kwaliteit van een box kan meten, of ongeveer?Zoals rendement en laagste en hoogste frequentie? Met het gehoor gemeten zijn ze uitstekend, maar toch zou ik eens graag weten hoe goed(slecht) ze zijn.
Topic: b&c 15 PW40 - 8 (30-12-2006 17:58:00)Wat ik hier niet begrijp is, korrigeer me als ik fout zit, waarom worden Eminence speakers hier op het forum over het algemeen als niet zo goed ervaren, terwijl vele en heel vele instrument speakers net eminence zijn, zeker de betere merken.
Ik heb zelf topkasten met Eminence speakers, die zou ik toch eens willen (laten?) testen wat ze waard zijn.
Iemand een suggestie?
Topic: b&c 15 PW40 - 8 (28-12-2006 10:35:00)Ik heb zelf topkasten met Eminence speakers, die zou ik toch eens willen (laten?) testen wat ze waard zijn.
Iemand een suggestie?
Ik denk dat de B&C speaker van betere kwaliteit is dan de Kappa. Maar dat wil niets zeggen. Ik heb al eens in een bepaalde kast de heft meer vermogen en kwaliteit verkregen met een speaker die minder dan de helft kost, bij een aangepaste kast zal de B&C waarschijnlijk toch beter presteren.
Topic: Welke kasten best geschikt? (29-11-2006 19:28:00)Ik weet niet of die Velleman gebouwd is? Hou je af van bouwpakketten als het om eindversterkers gaat. Ik denk dat Velleman prijs/kwaliteit goed is. Het blijft wel hobby materiaal.
Topic: Het Punisher baskast topic (28-11-2006 21:44:00)Ik heb ook eens dat probleem gehad met handvatten, heb toen andere gekocht, die wel tweemaal zoveel kostte. Blijkbaar hebben sommige handvatten problemen met bepaalde frequenties.
Welke weet ik niet meer.
Topic: Welke kasten best geschikt? (14-11-2006 17:58:00)Welke weet ik niet meer.
Heb je zo een Dap boxen ooit vergeleken met bv Dynacord?
Ik hoor eigenlijk nooit echt iets goeds over Dap boxen, behalve hier op het forum dan. Eerlijk moet ik zeggen dat ik ze zelf nog nooit gehoord heb.
Ik hoor eigenlijk nooit echt iets goeds over Dap boxen, behalve hier op het forum dan. Eerlijk moet ik zeggen dat ik ze zelf nog nooit gehoord heb.