Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj krissie

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dj krissie (Pagina: 7 van 20)

Topic: Electro Voice ZX-5 (28-5-2009 10:23:00)
Zou Pascal nog kunnen reageren op onze vragen?
Topic: Electro Voice ZX-5 (26-5-2009 16:11:00)

pascal schreef:

Ga een Zx-5 maar eens Bi-ampen, dan weet je echt wat deze kan!

Pascal
Denk je dat het veel beter wordt dan een goed ingestelde processor? Zelf heb ik het nog niet gedaan vandaar mijn vraag.

Wordt wel een klus om die ZX-5 te verbouwen! Die gegoten kast, lekker water dicht wink ;)
Topic: Electro Voice ZX-5 (25-5-2009 18:35:00)
En weet je ook dat de CP2200 en de CP3000 een totaal andere voeding hebben?

Je best moeten doen om goed geluid uit de CP3000 te krijgen? Zonder schuift hij de Dap versterkers van de Jury tafel!
Topic: Electro Voice ZX-5 (25-5-2009 14:41:00)
De ZX5 is voor het geld een onwijs leuk kasje en er kan zeker laag uit het topje komen.
Tijdens het testen alles neutraal, er zit wel laag in de kast maar niet veel. Hoeft ook niet want daar is het een Full-range kastje voor.
Het probleem dat jij ervaart is de CP3000. alleen als je een goede processor achter je CP amps hangt haal je daar het optimale resultaat uit zonder dat kan je het wel vergeten.
Mij heb je toch niet horen zeggen dat het met een processor niet mooi te krijgen is? Het ging om de ZX-5 zelf, wat hij pressteert zonder processor.
Dat kan mede de oorzaak zijn dat jij de zang er niet boven uit horden of je subs en je toppen staan totaal niet in verhouding.
Uiteraad hebben ik verschillende dingen geprobeert. Dus ook alleen de ZX-5 alleen laten spelen.
want als er 1 ding is wat ik ervaren heb in de jaren met de ZX5 is dat er voor het geld en voor een plastic kast ene berg met redelijk aan te horen herrie uit komt!
Uiteraad mee eens. (Nummer van tiesto knalt er lekker uit).
Topic: Simpel intercom systeem maken. (24-5-2009 12:57:00)
Vandaar dat wij hier een ASL setje van 20 jaar gelden hebben liggen die gewoon nog perfect werkt! 12 headset ofzo.

Kortom, ASL gaat lang mee!
Topic: Electro Voice ZX-5 (24-5-2009 12:54:00)
Hier een review over de ZX-5.

Gisteren avond heb ik de ZX-5 beluisterd met ervoor RX subjes, en kom tot de volgende conclusies.

Hogetonen
De ZX-5 kan op hogere volumes niet goed met zang om. Ik heb het nummer Blof - dansen aan zee op gezet en het klonk zeer goed in het begin van het nummer. CP3000 voor de clip. Toen de zang erbij kwam trok de zang direct weg, het klonk niet. (Geen goeie woorden voor van wat er gebeurt)

Ook het ik het nummer van "Wat zal je doen" van marco borsato en ali B op gezet en ook hier het zelfde verhaal. Het begint met wat lage "klappen" en vervolgens begint er zang bij te komen. Het vervormt niet, het lijkt wel of de hoge tonen zich ophopen in de kast.

Mid
Mid is aanwezig en op lagere volumes worden deze prima weergeven. Wanneer het volume wat steviger word lijkt het wel of de lagere ferquentie's de "mid" ferquentie's een beetje weg "duwd" Ook wat hier gebeurt niet bepaald de juiste woorden voor, ik kom er zelf ook niet achter van wat er gebeurd.

Lagetonen
Terwijl er een flink dreun nummer opstaat draai ik de volume knop van de RX subjes dicht, en uiteraad heeft de ZX-5 geen zware bass. De kast gaat niet heel diep maar uiteraad prima te gebruiken als full-range gebruik.

Tot zover even mijn review van de ZX-5. Ik vind dat de kast een prima prijs/kwaliteit speaker is.
Topic: Welke installatie voor een jeugdhuis (23-4-2009 14:36:00)
Als je kiest voor subs, dan zou IK er een cross-over tussen gooien. en dit kan prima een behringer cross van een paar tientjes zijn.
Ook aan gedacht dat er veel losse handjes kunnen zijn? Probeer het simpel te houden, boxen en versterker. Zo kun je verkomen dat er perongeluk hoog op je subwoofer gezet kan worden...
Topic: kabels labelen (1-4-2009 08:50:00)
Klik

In de topics worden links gepost met degelijke stickers.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (25-3-2009 18:45:00)
Je kent het wel, zaterdag avond, je baas weet dat je een feetje hebt, ik weet dat hij het weet en toch bier drinken. En toch moet ik auw... 6.30 melden op de zaak om een klus te gaan bouwen in amsterdam. Kon lopen, kon nadenken, had alleen niet zo snelle reactie tijd. Pakkisten uit vrachtwagen op locatie dat gaat goed, lampen kar met zo'n 25 dure cdmt lampen. Laadkleppen zakken en vervolgens laazert de kar en al van de laadklep...BAM!

Die zelfde klus met hout meubelen. Ik stond er bij, heftruck zetten het neer en vervolgens klap het hele zooitje voor over. Werkelijk centimeters of ik was de klos. Want ja, iedereen sprong weg en ik moest zo nodig weer blijven staan...

Al met al een tijdje geleden, maar iedereen over komt zo'n gezellig avond wel eens laugh :D Gelukkig kan je er later nog om terug lachen, maar het kan natuurlijk ook anders.

Wel een goed voorbeeld om niet te werken met alchol in je bloed!
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (25-3-2009 17:18:00)
Er gaan even 2 dingen door elkaar.

Wat ik versta over VERPLICHT een zeil te gebruiken over bijvoorbeeld mijn x-15b die met 3 kilometer spanbanden vast zit ook nog een net over heen moet.

Die gedacht kwam bij mij op, tuurlijk mag ik niet los een schutting op een open-aanhanger leggen en weg brengen. (Ver zal je ook niet komen).