Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hendrik
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 7 van 20)
Topic: Dap MC 206 audiokabel (25-11-2004 15:36:00)
Even wat rechtzetten;
Die DMX-kabel van Eurocable die ik had was beslist niet stug (in de war met Tasker)
Hij was juist ontzettend soepel maar had een hele dunne en zachte buitenmantel (Eurocable LKD2N4)
Het type kabel DMX s van Eurocable is wat stugger en heeft een hardere en dikkere buitenmantel + een dubbele afscherming. Deze kabel is een stuk beter.
Topic: Final Scratch 2 (24-11-2004 23:08:00)Die DMX-kabel van Eurocable die ik had was beslist niet stug (in de war met Tasker)
Hij was juist ontzettend soepel maar had een hele dunne en zachte buitenmantel (Eurocable LKD2N4)
Het type kabel DMX s van Eurocable is wat stugger en heeft een hardere en dikkere buitenmantel + een dubbele afscherming. Deze kabel is een stuk beter.
Ik weet het niet, als je van merk x iets koopt in timboektoe, en het gaat onder garantie kapot hier in nederland dan heb je volgens mij gewoon recht op service. De leverancier is en blijft merk x.
Of elke importeur, en daardoor dus ook mede; winkelier daar aan mee wil werken is een ander verhaal.
Als ik in onze eigen kantoorvakhandel werk en mevrouw komt met een pen die ergens anders is gekocht en die is kapot, boeiend. Ik help verder.
Zelfde geld voor de bouwmarkt, ik stuur de machine wel op hoor.
Misschien ouderwetse service, misschien niet. Het is wel zo dat vandaag de dag steeds minder mogelijk is (ook door fusie en overname, "het groter worden van de machten")
Ik ken merken die eisen dat je binnen 3 weken een bon met serienummer moet opsturen naar hun voor in de database, anders is het no guarantee.
Zou je daar een rechtzaak van zou maken zou je die waarschijnlijk nog winnen ook omdat je dat niet duidelijk is gemaakt bij de aankoop.
Topic: Live band versterken (24-11-2004 22:50:00)Of elke importeur, en daardoor dus ook mede; winkelier daar aan mee wil werken is een ander verhaal.
Als ik in onze eigen kantoorvakhandel werk en mevrouw komt met een pen die ergens anders is gekocht en die is kapot, boeiend. Ik help verder.
Zelfde geld voor de bouwmarkt, ik stuur de machine wel op hoor.
Misschien ouderwetse service, misschien niet. Het is wel zo dat vandaag de dag steeds minder mogelijk is (ook door fusie en overname, "het groter worden van de machten")
Ik ken merken die eisen dat je binnen 3 weken een bon met serienummer moet opsturen naar hun voor in de database, anders is het no guarantee.
Zou je daar een rechtzaak van zou maken zou je die waarschijnlijk nog winnen ook omdat je dat niet duidelijk is gemaakt bij de aankoop.
Heb een bandje ook liever wat zachter, vooral in kroeg. Daar ga je immers heen om te ouwehoeren tijdens het zuipen. Als je herrie aan je harsers wilt, ga dan naar een discotheek. Beregezellig alleen met sms, lichtseinen, of schrijfbord or whatever, je verstaat elkaar nooit.
Er zijn dan natuurlijk ook nog de grote (thema) feesten etc. Das sinpel, daar kunne je broekspijpemn niet genoeg heen en weer wapperen.
Topic: Welke subwoofer bij de dap k112 (24-11-2004 22:45:00)Er zijn dan natuurlijk ook nog de grote (thema) feesten etc. Das sinpel, daar kunne je broekspijpemn niet genoeg heen en weer wapperen.
Er tussenuit is idd wat vaag, dan zou ik ook aan me zelf gaan twijfelen (dap telefoonkabel
)
Hoewel er een tijdje is geweest dat bepaalde mods zo nu dan maar raak aan het wissen waren, zo erg dat je de kluts gigantisch kwijtraakte (geen melding gedaan dat er gewist was bijv) Maar dat terzijde.
Topic: Dap MC 206 audiokabel (24-11-2004 22:41:00)
)Hoewel er een tijdje is geweest dat bepaalde mods zo nu dan maar raak aan het wissen waren, zo erg dat je de kluts gigantisch kwijtraakte (geen melding gedaan dat er gewist was bijv) Maar dat terzijde.
kabel is beter dan plug idd. Hoewel ik ook vage stukken microfoon kabel heb gehad (gewoon nieuw van rol) waar de weerstand tussen hot en cold over een lengte van 20mtr bij lange na niet oneindig was (dap ja)
Topic: Dap MC 206 audiokabel (24-11-2004 22:32:00)Heb(ben) jij (jullie) even geluk.
Ik zeg altijd maar, bezuinig nooit op kabels. misschien dat DAP ondertussen zo nu en dan wat betere kabels heeft. Voor een hobbyist zal het vaak wel goed genoeg zijn.....
maar ik heb alleen een beetje te vaak verotte kabels en pluggen gezien van dap. Soms pas na 5 jaar in een vaste installatie ofzo, maar het gebeurd. Beetje lullig als je van uiterste noorden naar zeeland rijdt om een storing op te lossen, blijken er dap xlr-en te zitten in de installatie i.pv neutrik. (vond collega leuk ofzo) wel mooi kapot dus, ( na 5 jaar te hebben gezeten in een vast meubel, zwaar hoor)
is maar 1 van de vele voorbeelden
Topic: Welke subwoofer bij de dap k112 (24-11-2004 22:25:00)Ik zeg altijd maar, bezuinig nooit op kabels. misschien dat DAP ondertussen zo nu en dan wat betere kabels heeft. Voor een hobbyist zal het vaak wel goed genoeg zijn.....
maar ik heb alleen een beetje te vaak verotte kabels en pluggen gezien van dap. Soms pas na 5 jaar in een vaste installatie ofzo, maar het gebeurd. Beetje lullig als je van uiterste noorden naar zeeland rijdt om een storing op te lossen, blijken er dap xlr-en te zitten in de installatie i.pv neutrik. (vond collega leuk ofzo) wel mooi kapot dus, ( na 5 jaar te hebben gezeten in een vast meubel, zwaar hoor)
is maar 1 van de vele voorbeelden
Ik miste hier vroeger ook wel eens wat reply's, woon dan wel in een uithoek met zware kleigrond
Todat ik ergens in windows instelde "pagina's controleren op nieuwste versie" of zoiets, de experts weten wel wat ik bedoel, ben maar een noob.
Topic: Afweging tussen smeltzekering/automaat in zwerfkast (24-11-2004 22:21:00)
Todat ik ergens in windows instelde "pagina's controleren op nieuwste versie" of zoiets, de experts weten wel wat ik bedoel, ben maar een noob.
Volgens mij heeft Tiemen het over wat anders.....
WAAROM, neem je een aardlek in je kast die eerder zal springen als in de vaste installatie?
1 je weet niet eens wat er in de vaste installatie zit (misschien wel niks)
2 deze aardlek is niet geschikt voor jouw toepassing en zal waarschijnlijk om de haverklap eruit vliegen.
Topic: Live band versterken (24-11-2004 22:15:00)WAAROM, neem je een aardlek in je kast die eerder zal springen als in de vaste installatie?
1 je weet niet eens wat er in de vaste installatie zit (misschien wel niks)
2 deze aardlek is niet geschikt voor jouw toepassing en zal waarschijnlijk om de haverklap eruit vliegen.
Zoals ik dus al aangaf in de 3e post van dit topic:
ik zou maar eens kennis op doen in een bestaande installatie voordat je direkt iets aanschaft en dat live gaat toepassen. Als je met dat soort vragen een band wilt gaan uitversterken wens ik je veel sterkte, dat is een vak apart namelijk.
Als ik zeg dat het een vak apart is, bedoel ik dus niet dat het wel goed komt als je maar goeie microfoons boven de drums hangt. Het is ECHT een vak apart. Daarmee bedoel ik dat je dus aan knopjes moet draaien waarvan je misschien niet eens wist dat ze bestonden. En nee, ze zijn niet zo makkelijk te bedienen als een treble knopje, anders was iedereen bandmixer.
Ik denk dat we hier even uit het oog verliezen dat topicstarter alleen maar werkt in kleine kroegjes, dus zo complex is het nou ook weer niet.
Topic: Dap MC 206 audiokabel (24-11-2004 22:01:00)ik zou maar eens kennis op doen in een bestaande installatie voordat je direkt iets aanschaft en dat live gaat toepassen. Als je met dat soort vragen een band wilt gaan uitversterken wens ik je veel sterkte, dat is een vak apart namelijk.
Als ik zeg dat het een vak apart is, bedoel ik dus niet dat het wel goed komt als je maar goeie microfoons boven de drums hangt. Het is ECHT een vak apart. Daarmee bedoel ik dat je dus aan knopjes moet draaien waarvan je misschien niet eens wist dat ze bestonden. En nee, ze zijn niet zo makkelijk te bedienen als een treble knopje, anders was iedereen bandmixer.
Ik denk dat we hier even uit het oog verliezen dat topicstarter alleen maar werkt in kleine kroegjes, dus zo complex is het nou ook weer niet.
Das dan ook mijn keus. Ik zou never nooit niet voor DAP gaan, zelfs niet in een vaste installatie. En waarom een kan en klare meuk kabel kopen, vervolgens de meuk stekkers er af te halen en neutrik er op te solderen?
(edit) lees nu dat je alleen op losse kabel neutriks wilt zetten (edit)
(edit) lees nu dat je alleen op losse kabel neutriks wilt zetten (edit)