Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj joe
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 138 bijdrage(n) van Dj joe (Pagina: 7 van 14)
Topic: Bouw Monitoren 15'' Coaxiaal (6-4-2010 15:16:00)
Met fullrange bedoelen ze een frequentie bereik van 40hz tot pak weg 4 khz, dit is dus voor het bass en mid gedeelte, je krijgt uit een 15 inch speaker nooit hoge tonen, snap dus ook niet hoe jij fullrange interpreteert.. je hebt of een extra hoogdriver/tweeter of een coaxiaal speaker nodig.
anders word het helemaal niks..
als je de b&c speaker te duur vind kun je ook kijken naar deze beyma
Topic: Laag uitbreiden voor JBL JRX-115 Set (8-3-2010 22:17:00)anders word het helemaal niks..
als je de b&c speaker te duur vind kun je ook kijken naar deze beyma
Dat moet je gewoon tzt proberen, iedereen heeft een andere smaak.
ik zou zelf de ax15b's niet te hoog door laten lopen, tot zon 100hz en de toppen ook vanaf 100 hz laten beginnen, of proberen de toppen op 110/120 hz te laten beginnen, mocht je het met dit ''gat'' prettiger vinden klinken.
Topic: gezocht punishers (6-3-2010 16:15:00)ik zou zelf de ax15b's niet te hoog door laten lopen, tot zon 100hz en de toppen ook vanaf 100 hz laten beginnen, of proberen de toppen op 110/120 hz te laten beginnen, mocht je het met dit ''gat'' prettiger vinden klinken.
wil je ze huren of kopen?
Topic: Laag uitbreiden voor JBL JRX-115 Set (6-3-2010 00:37:00)Dit is nog beter, krijgen de kastjes wat meer vermogen.
gewoon aansluiten en zorgen dat je versterker niet clipt.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (5-3-2010 08:34:00)gewoon aansluiten en zorgen dat je versterker niet clipt.
Dan nog snap ik niet waarom hij een sweepje van 10 tot 100hz over de set gooit?
was er al iets stuk dan?
en het gaat trouwens om een versterker, niet om een processor.
waarom een versterker in de protect zou gaan als hij een 50 hz signaal krijgt ontgaat mij ook..
50hz is nou niet echt direct een toonhoogte die je set naar de knoppen helpt, dan zou hij eerder een 30 hz protect o.i.d moeten hebben..
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (4-3-2010 09:37:00)was er al iets stuk dan?
en het gaat trouwens om een versterker, niet om een processor.
waarom een versterker in de protect zou gaan als hij een 50 hz signaal krijgt ontgaat mij ook..
50hz is nou niet echt direct een toonhoogte die je set naar de knoppen helpt, dan zou hij eerder een 30 hz protect o.i.d moeten hebben..
Ja daar ontgaat mij ook even het nut van..
je moet gewoon zorgen voor een stabiele aggregaat, en vooral als je digitale apparatuur gaat gebruiken (digitale versterkers/processors)
een 50 hz beveiliging is meer een beveiliging om je speakers te beveiligen dan je versterker.
de digidrive kan rare dingen op de uitgangen gooien bij <50 hz..
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (4-3-2010 09:03:00)je moet gewoon zorgen voor een stabiele aggregaat, en vooral als je digitale apparatuur gaat gebruiken (digitale versterkers/processors)
een 50 hz beveiliging is meer een beveiliging om je speakers te beveiligen dan je versterker.
de digidrive kan rare dingen op de uitgangen gooien bij <50 hz..
Haha hij bedoeld inderdaad de netspanning, veel digitale apparatuur kan niet tegen een sterk variërende sinus (slechte aggregaat) je palladium zal dit beter kunnen hebben omdat deze toch wel wat spare heeft in de voeding.
je digidrive's trekken de stroom direct uit het net (aggregaat) deze leiden er dus meer onder..
Topic: Laag uitbreiden voor JBL JRX-115 Set (26-2-2010 09:24:00)je digidrive's trekken de stroom direct uit het net (aggregaat) deze leiden er dus meer onder..
Ja er zit een filter in de subs die ook tevens je toppen kan filteren.
als je gebruik maakt van dit filter blijft je versterker een ''last'' van 8ohm zien.
beter is het om een losse x-over te kopen en de 2 subs aan het linker kanaal te hangen en de toppen op het rechter, zo belast je de versterker op 4 ohm en krijg je meer vermogen.
Topic: Laag uitbreiden voor JBL JRX-115 Set (25-2-2010 22:45:00)als je gebruik maakt van dit filter blijft je versterker een ''last'' van 8ohm zien.
beter is het om een losse x-over te kopen en de 2 subs aan het linker kanaal te hangen en de toppen op het rechter, zo belast je de versterker op 4 ohm en krijg je meer vermogen.
Ja klopt, je hebt helemaal gelijk, ik lag te slapen, had erop geteld dat de toppen direct doorgelust werden en er dus alleen een filter voor het laag in zat.
als je de toppen dus via de mid/hoog uitgang van de sub aansluit gaan deze ook via het filter en blijf je gewoon op 8 ohm draaien, sorry voor de verwarring.
Topic: Laag uitbreiden voor JBL JRX-115 Set (25-2-2010 17:10:00)als je de toppen dus via de mid/hoog uitgang van de sub aansluit gaan deze ook via het filter en blijf je gewoon op 8 ohm draaien, sorry voor de verwarring.
er zit inderdaad een filter in, maar je blijft niet op 8 ohm draaien, als je de subs doorlust naar de toppen krijg je gewoon één sub en één top per kanaal en dus 2x8ohm = 4ohm.
versterker vind dit mischien nog leuker omdat je hem nu gelijk belast alleen als je een losse cross-over gebruikt en de filters uit de subs haalt zul je meer rendement hebben omdat je dan geen vermogen opstookt in het subfilter.
versterker vind dit mischien nog leuker omdat je hem nu gelijk belast alleen als je een losse cross-over gebruikt en de filters uit de subs haalt zul je meer rendement hebben omdat je dan geen vermogen opstookt in het subfilter.