Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 7 van 20)
Topic: Draaien op zwembad (26-2-2008 09:37:00)
Als ondernemer heb je onder voorwaarden bovendien nog allerlei extra fiscale aftrekposten (zelfstandigenaftrek, mkb winstvrijstelling etc.) dus hoe hoog je uiteindelijk uitkomt is niet te zeggen zonder de persoonlijke situatie te kennen. Heb je alleen een kleine winst dan kan je makkelijk op nul belasting uitkomen, heb je heel veel winst dan gaat de belasting naar 52%.Is er voor bovenstaand verhaal ook iets van een online folder of een soort van rekenmachine waarmee je dit kunt uitrekenen?Topic: belasting (20-2-2008 08:59:00)En stel dat je bedrag x als prive opname gebruikt. Moet je dan gewoon bedrag x op je eigen belasting aangifte melden?Topic: belasting (19-2-2008 21:26:00)
Wat Kiebus al zei: Je hebt niet alleen te maken met een hoge luchtvochtigheid maar ook met een hoge chloor concentratie.
Zwembad waar ik 6 jaar lang heb gewerkt had ook ieder jaar een nieuwe microfoon nodig voor de omroepinstallatie omdat hij na een jaar helemaal niks meer deed.
En het toppunt was toch wel dat de ventilatie buizen (luchtbehandelings kasten) in het zwembad spontaan naar beneden kwamen op een zondag middag doordat de bevestigings bouten volledig vergaan/doorgeroest waren.
Topic: belasting (20-2-2008 16:45:00)Zwembad waar ik 6 jaar lang heb gewerkt had ook ieder jaar een nieuwe microfoon nodig voor de omroepinstallatie omdat hij na een jaar helemaal niks meer deed.
En het toppunt was toch wel dat de ventilatie buizen (luchtbehandelings kasten) in het zwembad spontaan naar beneden kwamen op een zondag middag doordat de bevestigings bouten volledig vergaan/doorgeroest waren.
Ik ben zowieso al van plan om hier een aantal boeken over aan te schaffen. Maar in ieder geval bedankt voor de informatie. Het is nu behoorlijk duidelijk voor mij.
Topic: belasting (20-2-2008 14:56:00)Bedankt Victor, het is allemaal een stuk duidelijker voor mij nu.
Echter zit ik nog met een paar vragen namelijk:
Privé-opnames moet je 30% belasting over betalen, maar hoe zit het dan met pivéstortingen? Want als ik een eenmanszaak begin heb ik geen geld.
Dus stel dat ik daar €1000,- opzet en dat het jaar erop weer eraf haal wanneer ik dus meer geld op de rekening heb staan, dan moet ik dus 30% gaan betalen over die €1000,- en houd ik dus €300,- minder over van wat ik het jaar ervoor geinvesteerd heb.
En de tweede vraag gaat over afschrijving van de apparatuur. Waar komt dit terug in de boekhouding? En is dit ook noodzakelijk om te administeren? En zo ja hanteerd de Belastingdienst hier ook standaard waardes voor? En wanneer een apparaat voor 100% afgeschreven is mag hij dan bij wijze van spreken de prullenbak in (met andere woorden: Mag je het verkopen en "zwart" in je zak stoppen)?
Topic: belasting (20-2-2008 09:44:00)Echter zit ik nog met een paar vragen namelijk:
Privé-opnames moet je 30% belasting over betalen, maar hoe zit het dan met pivéstortingen? Want als ik een eenmanszaak begin heb ik geen geld.
Dus stel dat ik daar €1000,- opzet en dat het jaar erop weer eraf haal wanneer ik dus meer geld op de rekening heb staan, dan moet ik dus 30% gaan betalen over die €1000,- en houd ik dus €300,- minder over van wat ik het jaar ervoor geinvesteerd heb.
En de tweede vraag gaat over afschrijving van de apparatuur. Waar komt dit terug in de boekhouding? En is dit ook noodzakelijk om te administeren? En zo ja hanteerd de Belastingdienst hier ook standaard waardes voor? En wanneer een apparaat voor 100% afgeschreven is mag hij dan bij wijze van spreken de prullenbak in (met andere woorden: Mag je het verkopen en "zwart" in je zak stoppen)?
Victor schreef:
Het tarief van de inkomstenbelasting ligt voor 2008 tussen 33,6% en 52% (jonger dan 65 jaar). In welk tarief je valt hangt behalve van je winst ook nog van je andere inkomen in box 1 af (looninkomsten, eigen woning etc.)Als ondernemer heb je onder voorwaarden bovendien nog allerlei extra fiscale aftrekposten (zelfstandigenaftrek, mkb winstvrijstelling etc.) dus hoe hoog je uiteindelijk uitkomt is niet te zeggen zonder de persoonlijke situatie te kennen. Heb je alleen een kleine winst dan kan je makkelijk op nul belasting uitkomen, heb je heel veel winst dan gaat de belasting naar 52%.
Wat ik eigenlijk bedoelde was wat er nu van die 100 overblijft? Ik neem aan dat je hier ook iets in de vorm van belasting over moet betalen?
Het gaat mij er dus even om wat er gebeurt wanneer die 100 op mijn prive rekening komt en wat de concequenties voor mij prive dan zijn, niet voor de drive-in want dat is nu wel duidelijk.
Topic: belasting (20-2-2008 07:41:00)Het gaat mij er dus even om wat er gebeurt wanneer die 100 op mijn prive rekening komt en wat de concequenties voor mij prive dan zijn, niet voor de drive-in want dat is nu wel duidelijk.
Victor schreef:
Als ondernemer geef je jezelf geen loon, je doet een privé-opname. En die heeft niets met de winst te maken. Je winst wordt belast, ongeacht de vraag hoeveel van die winst je opneemt uit de zaak.Hoe werkt het nu als je jezelf loon wilt geven?
Kun je dit gewoon overmaken van de rekening van de drive-in naar je prive rekening en het vervolgens aan het einde van het jaar bij je aangifte invullen? Of is dit ingewikkelder?
Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik werk tegenwoordig ook fulltime en ben dus in loondienst bij een werkgever.
Topic: 8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2 (19-2-2008 16:53:00)Kun je dit gewoon overmaken van de rekening van de drive-in naar je prive rekening en het vervolgens aan het einde van het jaar bij je aangifte invullen? Of is dit ingewikkelder?
Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik werk tegenwoordig ook fulltime en ben dus in loondienst bij een werkgever.
Al geprobeerd om je lampje af te stellen?
Topic: 8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2 (19-2-2008 08:59:00)Ik denk ook dat de lamp gewoon niet goed afgesteld is aangezien de rand een beetje wazig is.
Topic: aircone led (8-2-2008 12:58:00)Bedenk wel dat ter plaatse van jou buizen systeem er geen licht op het doek schijnt en je op die plaatsen dus donkere strepen krijgt.