Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pro Rental

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 7 van 12)

Topic: Prolyte X30V en H30V (31-7-2011 10:59:00)
Beste,

ik had even een vraag ivm deze prolyte trussdelen. Zijn deze twee verschillende soorten truss compatibel met elkaar? Na het grondig bekijken van de website van Prolyte, veronderstel ik van wel. Ik wil wel enige zekerheid. Ook ben ik erachter gekomen dat in de X30V-serie boxcorners voorkomen, en in de H30V niet...

Wie heeft ervaring met deze verschillende soorten trussen? Je moet ze effectief meten, want er zit maar een verschil van 2 mm op de buitenste kanten van de truss. De centerpunten van de eitjes zijn perfect hetzelfde.

Mvg

De Dapper Tim
Topic: Tip voor het bouwen van een LED discobar (13-1-2011 21:25:00)
Ik ben al 10 jaar actief in het klank en licht gebeuren en heb besloten om een volledig discobarmeubel te maken. Hoe zie ik het voor me? Graag plaats om twee technics en een standaard pioneer djm800 te plaatsen. En drie in de hoogte verstelbare statieven om 2 table top cd spelers (pioneer cdj1000 ed, denon dns 3700, enz) en een laptop te kunnen plaatsen. Vooraan had ik een idee om met led verlichting te werken, wel indirect, zodat de voorzijde een witte plexi zou moeten zijn. Het meubel zelf zou ik op vier wielen plaatsen, omwille van transport. Ik had gedacht om een volledig stalen, inox, alu, frame te laten maken en traanplaat te gebruiken als tafel voor de menger en dergelijke.

Wie kan mij tips, richtlijnen en andere nuttige informatie bezorgen. Zowel foto's als ervaringen zouden voor mij zeer nuttig zijn. Ook andere ideetjes die interresant zijn, zijn voor mij een grote hulp.

Misschien nog wat nuttige informatie.

Vervoer is een Ford Transit, dus dit zou geen enkel probleem moeten vormen. Ook had ik graag het meubel kunnen inklappen. Hoe zie ik het? Het tafeldeel waar menger en dergelijke op komt, zou naar beneden moeten kunnen, zodat de zijkant ook nog naar binnen geklapt kunnen worden. Steunen voor de cd spelers en laptop zouden dus bovenaan aan het frame zelf moeten hangen.

Ik zou er vier wielen willen onder plaatsen, zodat ik niet telkens het geheel moet inklappen.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Mvg Tim
Topic: Martin Mac 250 op staande truss (15-12-2010 20:08:00)
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Ik dacht het om het te doen met spanbanden door de handvaten. De baseplates die voorhanden zijn, zijn van het merk Duratruss. Daar zijn geen gaten in geboord. Ik zou ze ook het liefst vanal niet willen veranderen door er gaten in te boren, omwille van de netheid als ik ze eens nodig heb voor een ander doeleind dan voor hetgene waar ik ze nu voor nodig heb.

Voor mij zijn de belangrijkste reacties gebeurd, met dank aan de mede forumleden.
Moest er eventueel nog iemand een goeie oplossing bieden, dan hoor ik het nog graag.

Mvg

Tim
Topic: Martin Mac 250 op staande truss (14-12-2010 12:39:00)
Beste forumleden,

ik moet voor een bepaald bedrijfsfeest Martin Mac 250's (oude versie, nog voor de krypton en entour) op 2m truss plaatsen (vierkant 30). Ik heb baseplate's liggen om ze bovenop te plaatsen, maar hoe zorg ik dat mijn Maccen ook wel vast staan. Zowiezo wordt er gebruik gemaakt van een safety, maar dan nog kan een Mac van zijn baseplate vallen als er iemand té enthousiast (lees, straalbezopen) het trussdeel vastpakt om een paaldansje te doen.
Aan de onderkant van de Maccen zijn geen gaten voorzien om eventueel nog een bout in te draaien, enkel het quicklock systeem om een trusshaak in vast te klikken.
Het trussdeel zelf wordt dan nog volledig uitgelicht met een JB-systems Plano Spot met een Duratruss truss cover over. Hier zijn al genoeg voorbeelden op youtube te vinden, moest er interesse zijn om het wat visueler te zien.

Heeft iemand ervaring dit?

Groetjes

Tim
Topic: JBL PRX600 serie. (9-11-2010 22:50:00)
Niemand een ander voorstel of een review van deze prx serie van JBL? Wel werk ik het liefst met een actief systeem.

Graag hoor ik het van jullie!

groetjes Tim
Topic: American DJ ST-132 (8-11-2010 23:42:00)
Misschien een lompe vraag, maar zit er schroefdraad bovenin de 35mm buis, of is dit volledig dicht? ashamed :$
Topic: JBL PRX600 serie. (30-10-2010 10:26:00)
Dag forum,

ik ben van plan om mijn geluidsysteem te veranderen. Op dit moment draai ik met 2xswa1501subs en 2xsrm450V1 topkasten van Mackie. Ik wil overschakelen naar JBL PRX serie, meer specifiek PRX615M. Vooral met reden omdat er meer uit de topkasten komt. Heeft er iemand ervaring met deze PRX600 serie, zoja, graag even jullie professionele mening. Vinden jullie dit een upgrade?
Voorlopig wil ik eerst proberen eens te spelen zonder subkast erbij, kwestie om te weten wat er effectief uit de topkasten komt. Maar normaal gezien zou er een JBL PRX618s-XLF moeten bijkomen.

Graag jullie mening.
Ieder ander voorstel van actief geluidssysteem is ook welkom. Budget ligt op €2000 euro voor de twee topkasten.
Topic: Martin Wizard Extreme ? (18-11-2008 23:21:00)
Ah, dank je, daar heb ik iets aan. Ik meen te weten (na wat opzoekwerk) dat EFX600 rond de 700 euro kost. Zijn hier bepaalde mensen op het forum die deze in hun bezit hebben? Zoja, wat zijn de bevindingen van dit toestel? Is dit een regelrechte aanrader, of doe ik liever iets anders met zo'n bedrag?

Groetjes

Tim
Topic: Martin Wizard Extreme ? (18-11-2008 20:42:00)
Zijn er eventueel nog andere toestellen op de markt te verkrijgen, niet persé van Martin?De EFX600 heb ik los over het hoofd gezien shocked 8O ashamed :$

groetjes
Tim
Topic: Martin Wizard Extreme ? (18-11-2008 19:41:00)
Dag beste forumleden.

graag had ik m'n lichtset dat nu bestaat ui 4 MSD scans (Aeron 250 II) en 2 pixeltracks uitgebreid met een soort van centerpiece. Hierbij had ik gedacht op een effect zoals Martin Wizard Extreme. Mijn enigste vereiste voor mezelf is dat het gasontladingslamp moet bevatten. Dit om de reden dat anders het effect compleet verloren gaat tussen de scans.

Weet er iemand suggesties die de Martin Wizard Extreme in enige mate kunnen vervangen? Kostprijs is me iets té hoog happy :)

Groeten

Tim