Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Frisbee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 7 van 20)

Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (26-3-2006 18:48:00)
Ben je dan aan het scratchen rond 0:00? of doet i het ook als je over bijvoorbeeld de 4e beat cue't.
Topic: Ipod zacht volume (17-3-2006 20:10:00)
Dat is normaal... Het komt doordat de (hoofdtelefoon)-uitgang van de Ipod maar iets van 0,010 Volt kan leveren. Genoeg voor de paar oordopjes maar een line-ingang verwacht 1 Volt om op 0dB uit te kunnen sturen.
Topic: Het Denon DN-S3500 topic (15-3-2006 23:12:00)
Ok, dat is duidelijke taal happy :)

Het is dus geen draaitafel maar ik kan me toch voorstellen dat het beter aanvoelt dan een snaar aangedreven cdj (zoals de 3000/5000). Of vind je het principe van een draaiende schijf überhaupt weinig toevoegen en werkt een cdj-1000 jog net zo goed?

Mij boeit het eerlijk gezegd weinig of er iets rond draait, zolang het maar stabiel is en je nauwkeurig kunt bijsturen.
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (7-3-2006 15:12:00)
Uiteraard kun je een line signaal terug regelen, voor 2 tientjes heb je een passieve 'mixer' van DAP.
Als je handig bent met een soldeerbout kan het ook nog wel goedkoper en beter.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (6-3-2006 17:11:00)

Reind schreef:

Dan vraag ik me af wat jij met je mixer doet.... die van mij word nooit afgedekt, word mee gesleept en die vertoont nog steeds geen gebreken (ik sta er soms gewoon van te kijken).
Misschien heeft hij wel aanzienlijk meer uren gemaakt?
Het ligt ook aan de mix stijl. Ik heb er wel eens op gelet hoe vaak ik nou het basknopje verdraai. Soms is dat wel 5-10x per plaat. Draai je 15 platen per uur dan is dat al 100x. Draai je 10 uur per week dan zijn dat al 1000 rotaties. Dat is dan 50000 per jaar. Iemand anders draait misschien maar 2x aan het bass knopje per plaat en maar 2 uur per week. Dan kom je op zo'n 3000 rotaties per jaar.

Dan is de mixer van X na 1 jaar (naar verhouding) al 15 jaar ouder dan de mixer van Y.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (5-3-2006 11:03:00)
Hmm moet zeggen dat dat jogwheel ook niet klinkt alsof het gelagerd is...
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (4-3-2006 10:43:00)
Wat had je dan verwacht dat de faders automatisch na 30 seconden zouden sluiten laugh :D
Met elke mixer kun je lange of korte mixen maken. Alleen hele snelle bewegingen (meer dan 2x open/dicht in 1 tel) zijn met bepaalde mixers niet te doen. Langzaam mixen is eigenlijk nooit een probleem, het is alleen minder prettig als de curve van de fader zo gemaakt is dat het volume ineens sterk toeneemt over een klein stukje schuiven, of als je een EQ heb die op een aan/uit schakelaar lijkt. De EQ op de Nuo5 is prima maar de linefaders hadden van mij nog wel wat vlakkere curve mogen hebben. Er zijn 45mm faders die een stuk rustiger verlopen als je kijkt over hoeveel mm de laatste 6dB is verdeeld.
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (3-3-2006 13:50:00)
Dat schroefpotje op de achterkant zegt dacht ik niets over de interne signaal sterktes. De DJM600 heeft dat ook maar de vu meter kun je er niet gevoeliger door maken ofzo... Verder ben ik het met je eens dat de djm800 er goed uit ziet.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (1-3-2006 13:41:00)
Yep, om er voor te zorgen dat foutjes opgevangen kunnen worden zonder dat het geluid vervormt. Soms heb je bij gewoon draaien op 0dB al uitschieters die hoger komen. De vu-meter geeft dat alleen niet aan omdat die over een bepaalde tijd meet.

Hier zijn trouwens die meetgegevens van de 909: www.new-line.nl/forum/read/?m=145204#145204
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (1-3-2006 13:32:00)

DannyK78 schreef:

pas als het bovenste ledje gaat branden (+14) gaat het mis, maar dat is met gain op 4 uur, en eq's idem.
Ik kan me herinneren dat Dré de 909 destijds had doorgemeten er op een dB of 19 uitkwam voor de headroom. Misschien zit het tussen je oren dat het geluid bij +14 gaat clippen, of moet je je versterker terug zetten wanneer je de mixer zo hard uitstuurt.