Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Berry

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 114 bijdrage(n) van Berry (Pagina: 7 van 12)

Topic: Behringer CX-2310 Crossover Probleempje (22-2-2005 15:21:00)

That_Dj_Sjokkie schreef:

En de knopjes staan dus allebei op x10
Dit betekent dus dat je niet crosst op 120 Hz maar op 1200 Hz shocked 8O
Je subs proberen dus tot 1200 Hz weer te geven, de toppen vanaf 1200 Hz, lijkt me niet lekker klinken.

That_Dj_Sjokkie schreef:

Low cut (25hz) --> knopje staat uit.
low/low ( gain ) --> +6
high ( gain ) --> +6
Low cut (25hz) --> knopje staat uit.
Mid/low ( gain ) --> +6
High ( gain ) --> +6
Zet de gains eerst eens neutraal en luister eens hoe dat klinkt voordat je alles opblaast.
En "Low cut 25 Hz" is ervoor je speakers tegen extreem laag te beschermen, of heb je nog een paar reserve-subs?
Ik zou toch eens wat moeite doen de beschrijving per knopje te lezen, zo heel moeilijk lijkt het me niet want ik begrijp het immers ook razz :p

[Edit/aanvulling schreef:

Ondanks het bovenstaande lost het je probleem waarschijnlijk niet op. Omdat ik ook V3000's heb en ik de indruk heb dat knopjes bij jou in allerlei standen staan: staat één van die toppen niet op een kanaal in subwoofer-mode op de versterker?
Topic: Behringer CX-2310 Crossover Probleempje (22-2-2005 12:17:00)

Powerbeat schreef:

laugh :D Dat zeg ik.... Gamma laugh :D razz :p Ere wie ere toekomt...uitleggen is alleen niet mijn sterkste punt!
Ha, dat bedoelde je dus met "frequentiecutoffbereik". Tja, als hulp voor iemand die aangeeft dat de handleiding te ingewikkeld is ... wink ;)
Topic: Behringer CX-2310 Crossover Probleempje (22-2-2005 12:01:00)
Andere mogelijkheid:
Voor elk kanaal bepaal je met een drukknopje op de achterkant, of de ingestelde waarde voor de frequentie-overgang (aan de voorkant) x1 is of x10.
Staan die beide drukknopjes wel gelijk, dus beide op x1?
Topic: Samson & American Audio: Versterker (14-2-2005 13:13:00)

Tom schreef:

Voor het geld zijn de Samsons prima, maar om nou meteen te gaan roepen top ding, nee.
Berry in de PKC heeft er ook een stel.
Klopt, in ons sportcomplex hebben we twee gescheiden sets.
De Jeugdsoos heeft al enige jaartjes een Samson 1500 en 2000 in de kantine voor disco-avonden in gebruik. Enige dat ik erover kan vertellen is dat ze nog steeds leven, en da's eigenlijk best opmerkelijk als je weet hoe respectvol shocked 8O er met de spullen wordt omgesprongen.

Zelf regel ik het geluid in onze sporthal, en buiten het zaalseizoen voor buitenevenementen met een "eigen" set met 10 boxen waaronder Peavey en Eminence.
Een half jaartje terug heb ik de adviezen van Tom ter harte genomen en twee V3000's aangeschaft. En ondanks dat het even slikken was v.w.b. het budget (voor een korfbalvereniging) hebben we daar absoluut geen spijt van!
Nader vergelijk is echter heel moeilijk, beide merken sturen elk totaal verschillende boxen aan en bovendien klinkt geluid in een kantine sowieso heel anders dan in een flinke sporthal of buiten op kunstgrasvelden of atletiekbaan.

Persoonlijk zou ik Tom's advies nog eens overwegen. Succes.
Topic: Toekomst voor de cd-dj? (20-10-2004 23:17:00)

Tom schreef:

Ik heb het altijd over wegsturen en de vloer vullen happy :)
Klopt, bij "Bassie en Adriaan" ben ik maar weer een Fristie gaan halen. wink ;)
Topic: Welke (low budget) 19" mixer raden jullie aan? (12-10-2004 20:52:00)

Steef schreef:

Zijn de JB's in de afgelopen jaren wel verbeterd?
...... en ik ben niet erg te spreken over de toonregeling.
Hmm, ook toevallig: JB-kwaaltje misschien?
www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=7540
Topic: Feedbacksdestroyer Behringer (29-9-2004 12:09:00)

Dré schreef:

Aan/uit schakelaar in de uit stand.
Sorry, inkoppertje laugh :D
Hmm vooruit, nog eentje dan (voor de insiders!) hoewel ik verwacht dat het niet lang blijft staan wink ;) :
Ik koop geen ingewikkelde dingen die ik niet helemaal begrijp. laugh :D
Van goede connecties moet je het maar hebben shut up :X
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (29-8-2004 01:13:00)

Tom schreef:

Dus nu gaan we een begrensing inbouwen achter de verterker, naar de speaker toe?

Diederik schreef:

Maak ook duidelijke afspraken en eventueel een sleutelschakelaar in de netvoeding, of alles achter slot en grendel
Aardige suggesties, maar ik dacht zelf meer aan een Uzi sneaky :V

Even serieus: Al geruime tijd is het meubel met apparatuur in de sporthal voorzien van degelijke sloten. Van de ruim 900 leden zijn er slechts 2 die de benodigde sleutels hebben en weten om te gaan met mixers/versterkers (als ik dat o.a. van mezelf mag zeggen).
Bovendien, in dat meubel staat niet één versterker voor de geluidsbol in de hal, maar ook nog een versterker voor de 100V buiten-hoorns en een versterker voor aansturing van flinke Peavey- en KODA-boxen voor als we wat meer power nodig hebben. Aardige kostenpost om alles hufter-proof te maken terwijl het nooit door hufters bediend kan/mag worden.
En voor het geval zo'n incident zich ooit nog eens voordoet:
kan je ook Uzi's HUREN? laugh :D
Topic: Geluidsbol in sporthal: slecht geluid & snel clippende versterker (28-8-2004 01:46:00)
razz :p PROBLEEM OPGELOST razz :p
- Vandaag bouwstelling opgebouwd (wiebelt heerlijk op 9 mtr.!)
- Bol op vloer laten zakken
- Monteur van leverancier van koffie voorzien
- Geluidsbol getest naast versterker met nieuw kort speakersnoertje (alleen speaker mid/laag hoorbaar, niet de 4 tweeters)
- Trafo doorgemeten (perfect)
- Eén tweetertje vervangen (hé, die doet het wèl)
- Andere drie tweeters ook vervangen
en toen .....
razz :p razz :p razz :p razz :p

Wat oorzaak betreft:
Doet mij enigzins denken aan een zondagochtend toen ik faders, gain- en toonregelingen op de mixer in voor mij "vreemde" standen aantrof, nadat ik die zaternamiddag zelf als laatste had gebruikt. Die avond was er disco in de kantine, en na afloop 's nachts willen medewerkers nog wel eens uitblazen in de voor hun toegankelijke sporthal (fris/geen rook) waar je, als een PA-installatie wegens een verbouwing tijdelijk niet is afgesloten, ook plaatjes kunt draaien shocked 8O .
De rest laat zich raden, voor de liefhebbers: zie onderwerpen over bijv. Gain, Master 0Db, Clippen.

Overigens was de "vocht-theorie" van Tom zo slecht nog niet: er blijken volgens de monteur na verloop van jaren wel degelijk speakers wegens dit probleem vervangen te moeten worden. wink ;)

Na al jullie tips/adviezen vond ik dit wel zo aardig om te melden.

Berry.
Topic: geluid voor vakantie project (23-8-2004 21:10:00)

Mr. Edie schreef:

Leuk om te zien, leuk om ook het resultaat met ons te delen! happy :)
Volledig mee eens! wink ;)