Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Fracktone

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 7 van 14)

Topic: Audiophile 24/96 kraakt (22-4-2005 08:59:00)
Heeft je moederbord een VIA chipset?
En is het al een wat ouder type? (ongeveer 2 jaar)
Dan kan dit jou probleem wel eens zijn.

Oplossing is om de nieuwste VIA 4 in 1 drivers te instaleren.
Topic: Audiophile 24/96 kraakt (18-4-2005 19:33:00)
Misschien eerst nog even naar de hardware acceleratie kijken.
Eén standje lager zetten wil ook vaak helpen.
Topic: Audiophile 24/96 kraakt (18-4-2005 18:34:00)
Driver conflict.
Oplossing zit in Windows zelf.
Klik met de rechter muis toets ergens op je bureaublad.
Kies in het popup venster voor "eigenschappen"
Kies het tabblad "Effecten"
Verwijder het vinkje bij "overgangseffecten voor menu's en knoppen" er achter staat vaak in het keuze menu "overvloeien"
Klik op OK of toepassen.

Als het goed is moet de storing nu opgeheven zijn.
Topic: Maten CEE stekker (16-4-2005 05:39:00)

Dré schreef:

Dat gezegd hebbende. Ook ik heb meer vertrouwen in een grote stevige CEE stekker dan in een powercon. Ik heb een powercon wel rare geluiden horen maken toen hij onder vollast aan- en afgesloten werd (en heb zelfs al meegemaakt dat een powercon het loodje legde). Bij de CEE stekkers heb ik nog nooit wat raars meegemaakt.
Ik moet wel even opmerken dat geen enkele stekker/connector gemaakt is om als (hoofd)schakelaar dienst te doen. Vandaar ook dat op elk apparaat een schakelaar behoort te zitten. Een stekker/contactdoos combinatie is alleen bedoelt om als tijdelijke verbinding dienst te doen.

Een schakelaar is doorgaans opgebouwd met een veer mechanisme waardoor een snelle verbreking met voldoende contact afstand verzekerd is. Dit red je in het algemeen niet op met het uit trekken van een stekker.

Een CEE FORM stekker/contactdoos combinatie zit meestal ook iets steviger vast waardoor je meer kracht moet zetten om hem los te trekken. Hierdoor wordt de vonk tijd kleiner en het uit trekken zorgt voor een grotere contact afstand dan het draaien van de powercon stekker.
Een powercon stekker zal dus (bij verkeerd gebruik) meer kans op een langere en grotere vonk geven waardoor hij eerder het loodje zal leggen.
Maar ik heb ook vele CEE FORM connectors met ingebrande, zelfs gedeeltelijk weg gesmolten, contacten gezien.

Daarbij komt ook nog dat je bij de powercon connector de contacten slecht kunt zien waardoor beschadigingen en inbranden moeilijk is/zijn op te sporen. Ook is de vrije ruimte tussen de contacten van de powercon aanzienlijk kleiner waardoor er eerder vuil tussen kan gaan zitten wat de isolatiewaarde niet ten goede komt.

Conclusie:
Als je de ruimte hebt gebruik dan een CEE FORM stekker, deze is mechanisch steviger en electrotechnisch beter opgebouwd.
Gebruik je toch een powercon stekker gebruik deze dan nooit als hoofdschakelaar.
Topic: M-Audio of Terratec?? (7-4-2005 21:18:00)
De Audiophile 24/96 USB heeft maar twee ingangen (1 X Stereo) lijkt me niet echt handig om met maar 1 TT te gaan mixen, of je moet er twee nemen maar dan ben je veel duurder uit.
Topic: M-Audio of Terratec?? (7-4-2005 11:36:00)

somosarte schreef:

Sinds firewire wordt phono beetje verwaarloosd sad :(
Fire wire is een computer communicatie ingang/uitgang, phono is een line ingang met een ingebouwde pre-amp.
Ik snap niet helemaal wat deze met elkaar te maken hebben en waarom phono verwaarloosd zou worden sinds er fire wire is.
Zijn toch twee heel verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben.

Maar het is vrij eenvoudig op te lossen met een maya 44 USB geluidskaart en twee pre-amps.
Bijvoorbeeld deze www.new-line.nl/v/472
Of wat beter deze www.new-line.nl/v/12593
Werkt heel goed met Ms.Pinky, PCDJ scratch en DJ Decks.
Tenzij je platen spelers met line out hebt, dan kun je ze rechtstreeks aansluiten op een line in van een geluidskaart.
Topic: M-Audio of Terratec?? (7-4-2005 08:39:00)

somosarte schreef:

Ook zoek ik me rot naar een externe kaart met 2 phono ins, maar dat zal een droom blijven waarschijnlijk.
Geen probleem hoor https://www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm
Topic: MP3 DJ's (3-4-2005 13:16:00)

kvm schreef:

Klopt, maar 1 van de 2 knoppen is net een fractie langzamer / sneller.

Druk maar eens 2 knoppen in als je typt, dat is ook mogelijk.

Martin.
Daarom denk ik dus ook dat twee sliders tegelijk verplaatsen niet werkt
Topic: MP3 DJ's (3-4-2005 13:06:00)
Met een touchscreen kun je heel goed twee knoppen tegelijk in drukken.
Of je twee sliders tegelijk kunt verplaatsen weet ik niet.
Ik heb op dit moment geen touchscreen hier dus kan het ook niet proberen.

Om eerlijk te zijn gebruik ik ook nooit de software mixer dus die knoppen/sliders heb ik ook niet nodig.
Het beste kun je nog altijd een normale mixer gebruiken, buiten dat deze makkelijker te bedienen is kun je er ook nog extra apparatuur op aansluiten.
De mixer is namelijk één van de meest belangrijke onderdelen van je DJ set en zeer persoon gebonden (lange of korte faders, aantal kanalen, kill functie, ingebouwde EQ, etc). Zelfs met een eenvoudige twee kanaal mixer heb je dan al de mogelijkheid om er ook nog twee TT's aan te hangen en simpel over te schakelen van PHONO naar LINE.
Topic: Nieuwe controller van PCDJ (16-3-2005 08:47:00)

kvm schreef:

@Fracktone
Nooit afgaan op informatie van PCDJ.
Er is nu voor de 3e keer wederom gekozen voor een OEM controller (CD speler front). Ik had ook niet anders verwacht.

Martin.
Martin, bedankt.
Eerlijk gezegd leek het mij ook al sterk (Visio kennende).
Ik zal ze er eens mee om de oren slaan daar in de VS. razz :p

Overigens zegt dit niets over de gebruikte componenten, hier kunnen ze zelf eisen aan stellen.
De printplaat zal ongetwijfeld geheel anders zijn om hem geschikt te maken voor communicatie met de computer (net als de DAC-2).

Keuze voor een OEM model die de benodigde functies ondersteund heeft wel voordelen.
Ze kunnen nu een bestaand ontwerp gebruiken waar de fabriek (assemblage machines) al op zijn ingesteld.
Dit scheelt natuurlijk een hoop kosten.

Een volledig eigen ontwerp zal in prijs dan ook ongeveer gelijk aan de BPM studio controllers zijn.
Voor de meeste DJ's is een dergelijke prijs veel te hoog.